pinto_1 schreef:Echt waar? Woon je niet toevallig in de buurt van Nordhorn? En op zoek naar een bijrijdpaard?
Woon jij in de buurt van Nordhorn? Ik woon in de buurt van Uelsen, maar nog wel net in Nederland.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
sneeuwpop schreef:Liefst kopen ze alleen leuke kleurtjes-spulletjes voor het paard/ zichzelf en dan met het idee dat ze er geld aan uit geven. Lees het vaak genoeg op bokt. Ook is les dan nog het maximale, maar geen stalgeld....
Ik koop ook liever leuke dingen voor mezelf, maar dat paard moet toch eten en ook met lessen, zou dat ook liever betalen dan de hoefsmid.....tja
Alleen al met die instelling gaat het echt niks worden.
Maar goed, hier dus geen verzorgsters meer hoor.
Desiree schreef:Ben het helemaal met jullie eens.
Maar toch moet een eigenaar ZELF voor het zadel zorgen voor zijn paard.
Om de simpele reden dat een zadel bij een paard hoort omdat het specifiek past op dát paard en niet op een ander paard. Als een bijrijder een zadel moet kopen, en het paard om welke reden dan ook in de toekomst niet meer rijdt, dan blijft het zadel bij de bijrijder en die kan er dan niets meer mee. Want de kans is klein dat het ook weer past op een volgend paard.
Anke schreef:Geryon schreef:Gaat erom dat het normaal is om ook lasten te hebben.
Ik vind het juist een gezeik van sommige 'bijrijdsters' hier.
yep....ze willen alles, vaak ook niks betalen, geen klussen. Eisen stellen aan paard, stalling, spullen en eigenaar.
Ayasha schreef:Dat zeg ik ook niet. Ik zeg enkel dat je niet vreemd moet op kijken dat er eisen komen als iemand betaald voor een dienst.Daar is niks naars of stoms aan. IMO is dat heel normaal.
sneeuwpop schreef:Ayasha schreef:Dat zeg ik ook niet. Ik zeg enkel dat je niet vreemd moet op kijken dat er eisen komen als iemand betaald voor een dienst.Daar is niks naars of stoms aan. IMO is dat heel normaal.
Maar andersom toch ook.
Je mag gebruik maken van het paard, maar daar staat soms ook wat tegenover (een eis)....
Zie de toevoeging niet zo van die opmerking...
pinto_1 schreef:Josien_ schreef:Ik kan me wel verbazen over jullie ervaringen met verzorgers.
Heb het nooit erg gevonden om klusjes te doen, natuurlijk had ik soms wel weinig tijd maar als het echt niet anders kon dan sloeg ik het rijden over want de klusjes moesten toch gebeuren.
Nou is het misschien anders omdat ik meestal moest verzorgen omdat de eigenaar bijvoorbeeld weg was en als ik het niet deed het dus gewoon echt niet gedaan werd.
Echt waar? Woon je niet toevallig in de buurt van Nordhorn? En op zoek naar een bijrijdpaard?
sneeuwpop schreef:En als je een aantal hebt gehad waarbij het vanzelfsprekende niet vanzelfsprekend is geweest, dan sta je er misschien ook anders in.
Ik had meerdere paarden, dus meerdere verzorgsters gehad. Een aantal goede waar ik ook nog contact mee heb. Een aantal die vrij snel het paard over kochten zelfs. Maar die slechte kosten veel energie, dat ik het risico niet meer neem. Heb ze ook niet nodig (gehad)
Daarbij is betalen idd voldoende en is het duidelijk wat ze daarvoor mochten verwachten, aan hen de keuze of ze dat het waard vonden.
Josien_ schreef:Echt waar? Woon je niet toevallig in de buurt van Nordhorn? En op zoek naar een bijrijdpaard?
Ayasha schreef:Nee, dat zou me geen energie kosten want zodra ik dat zou merken maak ik er korte metten mee en dan is het vrij snel vergeten eigenlijk.
Desiree schreef:Je woonplaats is Heeze, dus jij bent ook vanuit Brabant hierheen verhuisd?
Anke schreef:Ik ook niet. Heeft me wel flink veranderd.
Zeg gelijk wat ik absoluut niet zoek. Die directheid zal velen al afschrikken. Een echte ponygek is niet snel af te schrikken.