Please serve on a golden plate! Otherwise, no thank you.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PinkHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:39

Karlijnxs16 schreef:
Ik ben juist op zoek naar een verzorgpaardje, maar het lukt nog niet met vinden.
Maar ja, ik wil het zo graag. dat is het zoeken wel waard!

Probeer het gebied te vergroten dus niet 10 minuutjes maar een half uur bijv. stel ook geen eisen wat je persee wilt ik heb gwn op afstand gezocht en kwam bij een bepaalde uit waar het ook heel goed mee gaat

Karlijnxs16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:44

PinkHorse schreef:
Karlijnxs16 schreef:
Ik ben juist op zoek naar een verzorgpaardje, maar het lukt nog niet met vinden.
Maar ja, ik wil het zo graag. dat is het zoeken wel waard!

Probeer het gebied te vergroten dus niet 10 minuutjes maar een half uur bijv. stel ook geen eisen wat je persee wilt ik heb gwn op afstand gezocht en kwam bij een bepaalde uit waar het ook heel goed mee gaat

Bedankt voor de tip!
Jaa ik ga ook zeker zoeken voor een grotere afstand.
wie weet heb ik dan meer geluk.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:45

[***] schreef:
Zo, dat zou ik niet kunnen hoor .. iemand hebben die nu eens komt, dan 2 weken weer niet, dan weer eens een keertje wel, dan weer een week niet ... Nah ... Vaste dagen moet van mij ook niet (is ook niet haalbaar hier) maar ik moet toch wel het idee hebben dat ze er interesse in hebben ;) Gelukkig heb ik nu iemand bij wie dat wel zo is, het is beetje moeilijk plannen omdat we tegengestelde werkroosters hebben (zij werkt 's avonds en ik vooral overdag :+ ) en ze wil toch de eerste keren dat ik erbij ben dus dat is beetje moeilijk, maar dat komt wel in orde :)

Ik kom ook maar af en toe naar vzp, maar ik ben er dan ook alleen als extraatje :) Elke keer dat ik kan is voor haar meegenomen, ze gaat sowieso zelf elke dag maar met mij heeft hij nog wat extra beweging en aandacht. Dat is nu zeker fijn aangezien ze niet meer standaard de hele dag op het land staan. Ook als zij een keer niet kan ga ik :) En als ik er dan toch ben schep ik even de drollen uit de stal, krijgt ie een extra worteltje en een kroel, en zo amuseren wij ons allebei voor een paar uurtjes :)

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:07

Whahahahaha lig helemaal in ene deuk hier! GEWELDIG.Ben het volkomen met je eens.Ik zou me beledigd moeten voelen maar nee :)Alleen houdt ik dus wel van stalen tuimesten, het liefst 1 paardrijbroek elke dag aan :$ ( misschien vies maar het is de harde*vieze* waarheid) En dan ongeacht het weer bij paardlief zijn.Waar jij het over hebt zijn die kakies,, die geen geveol hebben voor paard.Zo denken vele mensen ik kan wel rijden en houdt van paarden, maar wanneer het erop aankomt schijten ze 7 kleuren stront! :) KEN ZE!

PinkHorse

Re: Please serve on a golden plate! Otherwise, no thank you.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:24

@jasmijn ik weet hoe het is zon meisje komt af en toe les bij ons inhalen die kan echt niet rijden en ze weet alles beter zo dom zijn die mensen

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:51

Houden we het lief dames? Zulke manegekliekroddelpraatjes zijn niet aan mij besteed.
Dat je niet anky bent wil niet zeggen dat je niets weet.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 16:23

Ik hoef geen Anky, overigens wil die denk ik ook weer niet perse op een fjord rijden gok ik zo.

Bovendien heeft mijn fjord jaren als manege paard gediend, dus die heb je er ook niet mee.
Eis wel dat iemand onafhankelijk kan zitten en niet aan d'r mond zit te rukken en plukken,
maar dat is niet manegeruiter specifiek, ruiters met eigen paard geldt hetzelfde voor.

Karlijnxs16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:51

Iedereen is weer anders.
Ik heb zelf bijvoorbeeld geen behoefte om wedstrijden te rijden.
Maar andere misschien wel.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:58

Ik vind het ergens ook wel vreem. Wanneer een eigenaar niet genoeg tijd heeft voor het paard, maar het wel beter vind dat deze meer gereden wordt. Dan ga je op zoek naar een bijrijder.
Maar waarom moet de bijrijder dan betalen? De bijrijder helpt in dit geval de eigenaar..

En andersom de bijrijder kan lekker rijden.

Dit is toch een wederdienst.

Er zijn denk ik zat meiden die het hartstikke leuk vinden recreatief op een fjord te rijden, de ander rijd liever dressuurmatig en nog een ander wil springen.. Net als eigenaren, willen alle bijrijders dus ook wat anders.
Bedenk wel dat als je geld ervoor vraagt, de bijrijder er wel op vooruit moet gaan ten opzichte van de manegelessen. Of lease wat je tegenwoordig steeds meer aangeboden ziet worden.

Verder is het net geluk hebben met de juiste persoon/paard tegen komen. Dit is beide kanten in gewoon niet erg makkelijk

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:04

Renee16, volgens mij is een bijrijdpaard ALTIJD beter/fijner/leuker/leerzamer etc dan een manege ;).

Niet iedere eigenaar heeft geen tijd voor zijn/haar paard. Dat is dus niet per definitie altijd de reden dat iemand een bijrijders zoekt.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:41

Ben ik niet met je eens dat per definitie ieders bijrijder paard beter/leerzamer etc. is..
Zowiezo zit er op de mange (groeps)les bij en bij een bijrijdpaard vaak niet of moet nog extra voor betaald worden.

Voorkeur voor bepaalde rassen etc. dan nog het verschil in recreatief, wedstrijdgericht etc. KAN op een manege beter zijn dan met een bijrijdpaard.
Ook zijn er vaak prive / pension stallen die lessen aanbieden op (zeer) ervaren paarden.

op het moment volg ik zelf springlessen, waar menig bijrijdpaard (waar vergelijkbare kosten voor gevraagd worden) NIET aan kan tippen..

Nee, niet iedere eigenaar doet het om die reden dat klopt. Maar een groot deel wel.
Er is ook een deel die graag de kosten deelt, of een combi ervan zoekt.
Ik denk wel dat als je er geld voor wilt de eigenaar ook niet alles voor het uitkiezen heeft en een eigenaar ook niet te veel eisen moet stellen. (ook hierin 2 richtingsverkeer).

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 21:07

Ik heb maar weer eens een markt dingetje geplaatst, lap tekst van hier tot ginder, maar ach...
Maakt ook allemaal niet uit, of er nou wel of niet iemand reageerd, als er namelijk niemand reageerd,
kan ik lekker op de dagen die mij goed uitkomen rijden, met bijrijder moet ik rekening houden met dat
zij ook paar dagen hebben.
Alles heeft zo zijn voor en nadelen.
Ondertussen heb ik dus lekker zelf de maandag ingepikt om te lessen, jippie!!
Dus bijrijder geen keus meer zoals eerst, die moet het dan met de donderdag doen.

http://www.bokt.nl/markt/ad/87086/dress ... -verzorger

Ben benieuwd... Zal wel weer niets worden.

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:53

Snap ik echt niet... Ik heb 2 eisjes het is max ong 10 km en het paardje moet zadelmak zijn... Veel meer heb ik.toch evjt niet nodig.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 21:54

Almelo -Dordrecht.. hmmm net iets meer dan 10 km... jammer...

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:55

@Sjolvir: Heb een stukje van je advertentie gelezen, maar ik snap het niet helemaal.. Er staat 18+ voor rijden en verzorgen (duidelijk), dan 14+ voor verzorgen/rijden met begeleiding en dan 12+ is eigenlijk hetzelfde als 14+?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 22:02

Nee, 14 jarige mag wel verzorgen zonder begeleiding (maar niet rijden), maar 12 jarige ook niet alleen verzorgen.
Sjol gaat daar denk ik vrolijk een loopje mee nemen (is dan niet bij graspol weg te krijgen).
En Toobs staat bij Sjol, die is wel braaf, maar nog niet geslaagd als kinderpony.

Zal het nog even nalezen.

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:03

Hihi hier staat dat vanaf waar ik woon ( schelfhorst) dordrecht 188 km is qqq daarbij rij ik geen buitenritten ivm geen ruiterbeweis..
Oeps nog een eisje er moet een bak bij zijn binnen of buiten maakt me nie uit

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:12

@Sjolvir: Ahh, nee dan snap ik het. Maar wat nou als de ouders er altijd bij zijn, maar 0,0 verstand hebben van paarden? Moeders die op de hoge hakjes meekomt enzo?

@topic: Ik ben sinds afgelopen week zaterdag gelukkig voorzien van een bijrijdpaardje. Toen ik kwam zat er voor de 6e keer iemand op (en tussen de 5e en 6e keer een halfjaar pauze). Dus eerst ff de jongen erop die haar ook zadelmak had gemaakt en toen ik. Vanmiddag gewoon gelijk zelf opgestapt, superbraaf. Alleen in het begin ff een bokje, maar dat was het :') Ik hoef niks te betalen, er is een buitenbak met verlichting en that's it. Maar dan wel vlak aan het bos, maar daar ga ik voorlopig nog niet naartoe, haha. Moet wel minstens 3x in de week komen, maar hoef dan niet altijd te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 00:16

@ Sjolvir, die stijgbeugels op de foto bij je advertentie, mag ik weten waar je die gekocht hebt?
Sorry is offtopic...

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 00:35

@ sjolvil, ik vind deze advertentie ook aardig veeleisend klinken.. Dit komt misschien wel door je eerdere ervaringen dat je het erbij zegt..
Lijkt een beetje alsof je alles in wil dekken, dingen die je normaal wel ziet hoe het loopt..
Daarbij is me nu het aantal dagen niet helemaal duidelijk en wat je WEL wilt van de bijrijde (qua mesten, rijden, andere klusjes, etc)

Bij de weg, in je profiel, wat is jou andere paardje gaaaaf !

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:52

@ Sjolvir,

Nette duidelijke advertentie! Als verzorger kun je gelijk inschatten of je aan de eisen voldoet of niet. :j

Het enige waar ik (en ik denk meer mensen) tegen aan zouden lopen is dat je dus gelijk vast zit voor een jaar. Je kan niet na 3 maanden zeggen dat het toch niet klikt, want dan heb je dat bedrag al betaald. En wat nou als de verzorger dat bedrag wel betaald heeft, komt, maar bijvoorbeeld niet helemaal naar jou zin? (onderlinge problemen?) Dan heb je toch een flink bedrag betaald.. En dan?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:06

Haha, ja; ik herken het zeker wel een beetje.
Ik heb ook wel eens bijrijders gehad met best veel en in mijn ogen ook niet helemaal gepast eigendunk.
Op een gegeven moment krijg je daar echt irritaties door en het moet allemaal maar om hun draaien, daar ben ik echt klaar mee zulke types. Ze reden gratis op een kwaliteitspaard en dan ook nog eisen stellen..? Beetje raar.

Ik heb nu twee hele leuke meiden die gewoon lekker recreatief rijden op mijn twee super brave en goedgereden paarden (De ene is zelfs Z dressuur). Ik rijd ze allebei en zij mogen rijden op de dagen dat ik niet rijd. Ze betalen er niks voor en zijn gewoon leuk en tevreden.
Ik blij, zij blij; perfect!

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:28

@ Renee; over het algemeen gezien kan je met een bijrijdpaard echt wel meer leren dan van een manegepaard. Manegepaard wordt de hele week door door heel veel verschillende mensen gereden, bijrijdpaard maar door 2 of 3 mensen. Daarnaast heb je met een bijrijdpaard de kans om bij echt goede mensen te lessen (iig ik vind de meeste manege-lessen echt mega laag van niveau) en heb je de kans te proeven hoe het is om een eigen paard te hebben, gezien er veel meer klusjes bij komen dan bij een manegepaard. Daarnaast de kans om waneer je wilt het bos/duin in te gaan bij sommigen, of om zelfs officiele wedstrijden te starten.

Daarnaast: Je kan toch ook niet gratis bij een voetbalvereniging voetballen? Zo goed als elke hobby kost nou eenmaal geld, en moet je in investeren, dat is nou eenmaal zo. Zou het dan voor paardrijden anders moeten zijn? Nee, ik vind dus van niet. Vind het dus heel normaal dat eigenaren een bepaald, naar niveau en luxe bepaald bedrag vragen per maand, om daarvoor jou de kans te geven te groeien samen met een paard. Zoals ik zeg: wel naar luxe en niveau bepaald. Je gaat niet 100,- per maand betalen voor 2 dagen in de week in een blubberbak op een scheef en stijf paard, om maar een voorbeeld te geven...

LizzyO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:36

Elke keer als ik dergelijke verhalen hoor of lees (en gebeurt best vaak, dus zal wel waar zijn) krijg ik het idee dat ik eigenlijk best wel een begeerlijke bijrijder ben ;). Of ik heb gewoon met een hele fijne eigenaar te maken. Ik denk beide.

Volgens mij hebben een hoop problemen tussen bijrijders en eigenaren te maken met tegenstrijdige verwachtingen, van beide kanten. Ik denk dat het belangrijk is dat een eigenaar vooraf duidelijk is over wat een bijrijder/verzorger wel of niet kan verwachten (zoals Sjolvir bijvoorbeeld doet) en bijrijders/verzorgers moeten ook reeel zijn in waar ze op reageren. Als iemand aangeeft dat ze alleen een verzorger zoeken, verwacht dan niet dat je ook kunt rijden (ook niet na een paar maanden braaf verzorgt te hebben). Het hebben van eisen is niet erg, als je je er maar van bewust bent dat hoe meer eisen je stelt, hoe kleiner de vijver wordt waar je uit kunt vissen.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:19

ArGieVai schreef:
@ Renee; over het algemeen gezien kan je met een bijrijdpaard echt wel meer leren dan van een manegepaard. Manegepaard wordt de hele week door door heel veel verschillende mensen gereden, bijrijdpaard maar door 2 of 3 mensen. Daarnaast heb je met een bijrijdpaard de kans om bij echt goede mensen te lessen (iig ik vind de meeste manege-lessen echt mega laag van niveau) en heb je de kans te proeven hoe het is om een eigen paard te hebben, gezien er veel meer klusjes bij komen dan bij een manegepaard. Daarnaast de kans om waneer je wilt het bos/duin in te gaan bij sommigen, of om zelfs officiele wedstrijden te starten.

Ook buiten een manege worden lessen aangeboden waar niet zoveel verschillende mensen op rijden. Ik zelf les bijvoorbeeld op een prive/pensionstal, met een erg goed gereden paard en goed les (betaal ook wel een stuk meer dan op de manege).

Hier betaal IK liever voor dan dat ik een bedrag overmaak aan een eigenaar om 2 of 3 keer vrij te rijden op een (bv) recreatief gereden paard.
Wat je daarin wilt is natuurlijk voor iedereen verschillend, maar ben er van overtuigd dat ik hier meer van leer.

Overigens vind ik je vergelijking niet helemaal terecht. Een bijrijde kan wel degelijk bereid zijn te betalen voor een paard, maar stop dit bedrag liever in lessen, benodigde spullen etc. stoppen dan in een vast bedrag aan eigenaar.. Met wedstrijden zit je ook met kosten rv, knhs & startkaart. Wat vergelijkbaar is met de kosten bij voetbal aan contributie..