Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:41

chanel1985 schreef:
Jazen schreef:
ik vind het gewoon overdreven om aan verzorgers geld te vragen hoewel ze wel alle klusjes doen .

Ja maar als ze dan geen enkel klusje moeten doen, vind je het dan nog abnormaal, want als je zegt dat voor klusjes, je het paard mag rijden, wat is jou w bijdrage dan als je geen klusje hoeft te doen?

dat heb ik eerder al vermeld ,als ze niets doen behalve rijden mag er vind ik wel iets bij gedragen worden .
maar nu ook geen halve stal .... ;)
maar het paard wordt in jouw geval wel in conditie gehouden .

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:42

Je kan het evengoed omdraaien, die bijrijders zoeken een paard om te rijden en ik bied er 1 aan.

Als jij een auto wilt huren, zal je daar ook voor moeten betalen.
Zo kan je het langs 2 verschillende oogpunten bekijken, en navenand langs welke kant je staat, zal je een mening hebben.
In mijn geval wordt mijn paard nog door mezelf in conditie gehouden, want rij er zelf ook nog mee, dus dat is ook geen punt

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:44

chanel1985 schreef:
Je kan het evengoed omdraaien, die bijrijders zoeken een paard om te rijden en ik bied er 1 aan.

Als jij een auto wilt huren, zal je daar ook voor moeten betalen.

In mijn geval wordt mijn paard nog door mezelf in conditie gehouden, want rij er zelf ook nog mee, dus dat is ook geen punt

Mee eens. IMO is het meestal een two way street. De een zoekt en de ander biedt aan, vraag en aanbod.

Als mensen er voor wíllen betalen, waarom dan niet?

dromertje2

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:48

Inderdaad, diegen die er niet voor willen betalen,moeten mijn adv maar overslagen, ik wil ze zelfs nog niet.

Noot: weet wel dat ik soms iemand maat rijden met [naam], die ik wel betaal en nog iemand anders niet moet betalen omdat ze maar 1 keer rijd per week en soms zelfs dat niet, dus dat ik een profiteur ben en geld klop uit mensen, zoals eenitra beweerd klopt helemaal niet!
Dat wil ik toch duidelijk maken!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:54

vuurneon schreef:
Sees schreef:
Vuurneon, dat jij iets kul vindt, wil nog niet zeggen dat het ook zo is ;). Genoeg mensen denken er, blijkbaar, net zo over als ik. Niet meer dan normaal dat je een bedrag neertelt voor het gebruiken van andermans spullen. Ik draag ook risico en heb afschrijving op mijn spullen.

Ik zeg alleen dat ik een manege geen vergelijk vind met het onderhouden van een eigen paard. Niets meer niets minder ;)

Het verschil is niet zo groot;
Je zit met je reet op andermans paard. Of dat nou een paard van een bedrijf is of niet.

En als een bijrijder rijd, kan de eigenaar dat niet. Terwijl je alsnog de kosten hebt. Niet iedereen heeft een bijrijder omdat ze zelf niet kunnen of geen tijd hebben, er zijn ook nog mensen die anderen een plezier willen doen met een ''eigen paard'', zónder de kans op hoge kosten.

Wel grappig topic dit. Als het bij mensen met paarden of paardenmensen om centjes draait, dan voelt iedereen zich aangevallen en is het een uitdaging om elkaars mening te respecteren :Y)
Vergelijkingen mogen niet, niks is te vergelijk en eigenaren die geld vragen zijn allemaal uitbuiters.

(En nee, ik heb geen bijrijder en ben daar ook niet naar opzoek, vraag zelf dus geen geld en ben dat ook niet van plan :+ )

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 18:02

Daphne__ schreef:
Als het bij mensen met paarden of paardenmensen om centjes draait, dan voelt iedereen zich aangevallen en is het een uitdaging om elkaars mening te respecteren :Y)

En jij denkt dat dat alleen bij paardenmensen is. :+
Ik respecteer ieders mening, maar ik ben het er gewoon niet altijd mee eens. In sommige argumenten kan ik me zeer zeker vinden, maar dat wil niet zeggen dat ik meteen een ommeslag maak qua mening.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 18:41

Moderatoropmerking:
Af en toe lopen de gemoederen hier hoog op en dat is geen enkel probleem zolang iedereen met argumenten op de inhoud van een bericht blijft reageren en niet op de persoon. Oneliners heb ik verwijderd.
Hierbij ook nogmaals de mededeling dat het niet toegestaan is om verzorgpaarden aan te bieden of te zoeken op het forum, vanaf hier zullen dit soort berichten ook gewoon verwijderd worden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:46

Tja, en toch snap ik het wel (en heb echt wel genoeg meegemaakt :') ); als ik mijn paard alleen zou kunnen onderhouden met financiële hulp van bijrijders dan zou ik hard op zoek gaan naar een compleet andere plek of paard verkopen.

(Dat anderen het doen, vind ik wel paardwaardig natuurlijk; paard weet toch niet wie de rekeningen betaald :') )

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:50

vuurneon schreef:
Tja, en toch snap ik het wel (en heb echt wel genoeg meegemaakt :') ); als ik mijn paard alleen zou kunnen onderhouden met financiële hulp van bijrijders dan zou ik hard op zoek gaan naar een compleet andere plek of paard verkopen.

(Dat anderen het doen, vind ik wel paardwaardig natuurlijk; paard weet toch niet wie de rekeningen betaald :') )

Dit dus :).

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:53

Alleen is een groot woord maar als ik zelf niet meer rij is het toch anders geeft toch wel nodige ruimte in deze dure omgeving. Verkopen doe ik niet omdat ik dan niet zijn toekomst kan garanderen en nu wel.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:56

Vuurneon maar zoiets kan ook tijdelijk zijn, moet je dan meteen je paard te koop zetten terwijl de situatie misschien een paar maanden later weer aantrekt. Ik neem aan dat niemand er voor kiest om het zonder bijrijder niet te kunnen redden. Maar je weet niet altijd wat er mensen toe drijft bepaalde keuzes te maken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:57

Sees schreef:
Vuurneon maar zoiets kan ook tijdelijk zijn, moet je dan meteen je paard te koop zetten terwijl de situatie misschien een paar maanden later weer aantrekt. Ik neem aan dat niemand er voor kiest om het zonder bijrijder niet te kunnen redden. Maar je weet niet altijd wat er mensen toe drijft bepaalde keuzes te maken.

Daarom had ik ook erbij gezet; op zoek naar andere plek (goedkoper).

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:01

Sees schreef:

Hier wordt dus keihard gezegd door jou dat een bijrijder de redder in nood kan zijn op financieel gebied. En dat vind ik zo apart.

De bijrijder moet stallen doen, binnen buiten zetten en als belangrijkste niet te vergeten: Volledig wijken voor de eigenaar wanneer deze gebruik wil maken van het paard (want ja, het is immers niet het paard van de bijrijder) Maar de bijrijder moet wel financieel bijspringen omdat de eigenaar het niet red?

:?

Waarom ben ik nog steeds niet overtuigd dat betalen voor een paard wat niet jou paard is acceptabel is?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:06

Ook zonder financiële problemen vind ik overigens dat je best een bijdrage kan vragen hoor.

eenitraM

Sees schreef:
Ook zonder financiële problemen vind ik overigens dat je best een bijdrage kan vragen hoor.

Ja, en geef mij eens een concreet antwoord waarom?

UrbanL

Lijkt mij dat je goede afspraken maakt en wanneer ik hem meeneem doe je dit niet zomaar deze mensen verzorgen je paard en hebben recht op die dagen dat je afspreekt (ze betalen ene bijdrage). Ik ben blij met deze mensen want ze zijn gek met mijn paard dus we doen alles in overleg in het belang van het paard.

Zou dom zijn als ik zonder overleg zomaar het paard meeneem terwijl de bijrijdster wedstrijd heeft (ga wel altijd mee gezellig).
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 01-10-12 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Persoonlijke aanval verwijderd.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:12

Ik blijf nog steeds moeite houden met de termen verzorger en bijrijder. dit zjn toch twee totaal verschillende personen. een verzorger moet je betalen een bijrijder niet of die laat je betalen. Ik had deze zomer ook een bijrijdster , een meisje zonder veel financiele middelen. Ik liet haar dus niks betalen en ze mocht zo veel komen als ze wilde. Ze hoefde niks anders te doen dan rijden Echter ze kwam erg weinig en ook vaak niet op de afgesproken tijden. werd het paard dus niet gereden terwijl ik er wel op rekende. Achteraf denk ik ,als ze wel had moeten betalen had ze ws een stok achter de deur gehad om te komen. Nu wat te vrijblijvend?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:12

EenitraM mijn bijrijders hoeven zoals gezegd dus niks te doen, niet uitmesten, geen klusjes zelfs niet in te vetten. Er zijn weken bij dat ik zelfs amper rij omdat mijn bijrijders komen. Ze rijden vaker meer dan minder en ik heb de bijdrage niet nodig om rond te komen.

Maar nogmaals, wij zijn allemaal super tevreden met de situatie zo en dat een ander betalen voor een bijrijdpaard stom vindt,boeit dan eerlijk gezegd niets ;-).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:14

pillow schreef:
Ik blijf nog steeds moeite houden met de termen verzorger en bijrijder. dit zjn toch twee totaal verschillende personen. een verzorger moet je betalen een bijrijder niet of die laat je betalen. Ik had deze zomer ook een bijrijdster , een meisje zonder veel financiele middelen. Ik liet haar dus niks betalen en ze mocht zo veel komen als ze wilde. Ze hoefde niks anders te doen dan rijden Echter ze kwam erg weinig en ook vaak niet op de afgesproken tijden. werd het paard dus niet gereden terwijl ik er wel op rekende. Achteraf denk ik ,als ze wel had moeten betalen had ze ws een stok achter de deur gehad om te komen. Nu wat te vrijblijvend?

Dat is gewoon persoonsafhankelijk; je hebt altijd mensen ertussen die er met de pet naar gooien, ook al betalen ze.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:16

Erg leuk topic dit :')

Ik rijd al enige jaren paarden voor een ander en heb nog nooit betaald, ben ik ook zeker niet van plan ook :o Als ruiter, bijrijder of wat dan ook, heb je het gezamelijke doel om het paard beter te maken in dressuur, springsport of gewoon lekker recreatief bezig zijn. Nu heb ik het geluk dat ik paarden rijd voor eigenaren die ze zelf niet onder het zadel hebben, dus ben ik de enige ruiter en heb ik alle vrijheid :D Uiteraard betaal ik zelf lesgeld, wedstrijden etc. Daarnaast koop ik zelf spullen die in nodig acht zoals dekjes, dekens, tot aan een trailer toe.

Het is zo moeilijk om een bijrijder te vinden die 1) afspraken nakomt 2) een beetje leuk kan sturen 3) klikt met paard en eigenaar (er zijn er vast nog veel meer te noemen). Iedereen zeurt over het lastig vinden van een bijrijder en dan zou je, wanneer je iemand vindt, ook nog bedragen van 50,- tot soms wel 150,- p/m vragen :( Als je niet fulltime de verzorging op je kunt nemen, waarom zou je dan een bijrijder die jou uit de brand helpt nog zgn poot uitdraaien?! Ik begrijp prima dat een kleine vergoeding wenselijk is voor sommige en er zijn genoeg bijrijders die het geen probleem vinden om dit te betalen, maar dan zijn de 'rechten' van een bijrijder toch weer anders. Hoeveel leuker is het als een bijrijder zelf bijdraagt aan bv lesgeld of spontaan een zak wortels of anders meeneemt?

Mijn dochter heeft 3x p/w een verzorgpony en de eigenaar wilde geen vergoeding. In deze 3 dagen mesten we de stal, houden het land mestvrij, de paddock en longeer ik het dier wanneer mijn dochter niet kan of als het slecht weer is. Snoepjes, longeerspullen, vliegenspray etc kopen we zelf om toch nog een extra bijdrage te leveren. Iedereen blij toch?!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:16

Sees schreef:
EenitraM mijn bijrijders hoeven zoals gezegd dus niks te doen, niet uitmesten, geen klusjes zelfs niet in te vetten. Er zijn weken bij dat ik zelfs amper rij omdat mijn bijrijders komen. Ze rijden vaker meer dan minder en ik heb de bijdrage niet nodig om rond te komen.

Maar nogmaals, wij zijn allemaal super tevreden met de situatie zo en dat een ander betalen voor een bijrijdpaard stom vindt,boeit dan eerlijk gezegd niets ;-).

Precies! En hier heb je het!

Jou bijrijder doet jou een gunst. Zij valt voor jou in omdat jij dus niet kan, maar moet hiervoor betalen?

Ik noemde zostraks een mooi voorbeeld over een dakloze die bij een slager mag werken maar hiervoor moet betalen omdat deze een dak boven zijn hoofd krijgt...

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:17

Nou ja, mijn ervaring is ook wel dat de mensen die wèl
bereid zijn te betalen over het algemeen wel betrouwbaarder zijn.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:17

Ik kom al eeuwen bij de mensen over de vloer en het is dan ook niet meer dan logisch dat ik af en toe
haar paard uit het land vis en er wat mee doe. Andersom mag zij ook zonder probleem mijn pony pakken voor hun kids.

Ideaal :D ik gratig rijden, en pony krijgt aandacht als ik er niet ben
(bij het ex ruitertje van mijn shet vroeg ik 20 euro, maar dit meer omdat ik haar een uur prive les gaf per week)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:18

pillow schreef:

heb je haar wel eens opgebelt dan? of ernaar gevraagt waarom ze niet kwam?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:19

loveidefix schreef:
Ik kom al eeuwen bij de mensen over de vloer en het is dan ook niet meer dan logisch dat ik af en toe
haar paard uit het land vis en er wat mee doe. Andersom mag zij ook zonder probleem mijn pony pakken voor hun kids.

Ideaal :D ik gratig rijden, en pony krijgt aandacht als ik er niet ben
(bij het ex ruitertje van mijn shet vroeg ik 20 euro, maar dit meer omdat ik haar een uur prive les gaf per week)

Ben je geschoold?

Ook weer zo wat :) Een win win situatie maar jij wil toch nog geld verdienen. Jij wil toch (neem ik aan) het beste uit je shet en de ruiter halen. Dan vind ik het nier meer dan normaal dat je dit als bijdrage (gratis) doet.
Laatst bijgewerkt door eenitraM op 01-10-12 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt