chanel1985 schreef:Jazen schreef:ik vind het gewoon overdreven om aan verzorgers geld te vragen hoewel ze wel alle klusjes doen .
Ja maar als ze dan geen enkel klusje moeten doen, vind je het dan nog abnormaal, want als je zegt dat voor klusjes, je het paard mag rijden, wat is jou w bijdrage dan als je geen klusje hoeft te doen?
dat heb ik eerder al vermeld ,als ze niets doen behalve rijden mag er vind ik wel iets bij gedragen worden .
maar nu ook geen halve stal ....

maar het paard wordt in jouw geval wel in conditie gehouden .
)
); als ik mijn paard alleen zou kunnen onderhouden met financiële hulp van bijrijders dan zou ik hard op zoek gaan naar een compleet andere plek of paard verkopen.
. 
Als ruiter, bijrijder of wat dan ook, heb je het gezamelijke doel om het paard beter te maken in dressuur, springsport of gewoon lekker recreatief bezig zijn. Nu heb ik het geluk dat ik paarden rijd voor eigenaren die ze zelf niet onder het zadel hebben, dus ben ik de enige ruiter en heb ik alle vrijheid
Uiteraard betaal ik zelf lesgeld, wedstrijden etc. Daarnaast koop ik zelf spullen die in nodig acht zoals dekjes, dekens, tot aan een trailer toe.
Als je niet fulltime de verzorging op je kunt nemen, waarom zou je dan een bijrijder die jou uit de brand helpt nog zgn poot uitdraaien?! Ik begrijp prima dat een kleine vergoeding wenselijk is voor sommige en er zijn genoeg bijrijders die het geen probleem vinden om dit te betalen, maar dan zijn de 'rechten' van een bijrijder toch weer anders. Hoeveel leuker is het als een bijrijder zelf bijdraagt aan bv lesgeld of spontaan een zak wortels of anders meeneemt?