Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 21:57

Ja hé? :D Ben benieuwd naar morgen :)
Ik blijf het wel moeilijk vinden, ik wil ze dan zelf dingen laten doen maar dan zit ik daar langs de kant van "nu dit doen, nu dat doen" (in mijn gedachten dan) en ze doet dat dan niet en dan gaat het dus ook niet. Ben in de roundpen 1x binnen gegaan omdat hij echt niet opzij ging (hij wilde niet vertrekken op de cirkel) en ik vroeg me af of ze toch te voorzichtig was of dat er echt iets niet goed zat bij hem, maar bij mij ging die meteen dus kon ze daarmee oefenen :+ Daarna ging het ook wel netjes :) Maar het is toch moeilijk als je erop zit te kijken hoor, ben uiteindelijk maar weggegaan en ben [***] gaan poetsen :Y) :))

larissa488

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:36

Super leuk dat het zo goed ging vandaag! :D
Hopen dat het morgen net zo goed gaat, en het een blijfertje is! :)

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:16

Wat fijn voor je dat het zo goed ging! Blijf ons op de hoogte houden :D

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:31

Ik ben sinds kort ook op zoek naar een bijrijder, maar heb zelf nogal hoge eisen ben ik bang :o Op zich heb ik tot op heden wel fijne reacties gehad. 1 sprak me heel erg aan had een eigen paard wat al een stuk ouder was en niet meer (intensief) gereden kon worden. Was zelf ook bezig met grondwerk, vd, klassiek rijden e.d. klonk dus super. Hadden afgesproken om kennis te maken maar een dag van te voren laat ze me weten dat ze ineens toch de mogelijkheid heeft om op de stal waar haar eigen paard staat een paardje bij te rijden. Tja, ik kan me voorstellen dat ze daarvoor kiest, dat is veel makkelijker. Maar ik baalde wel even flink, klonk zo mooi.
Nu wel nog wat oudere mensen die gemaild en gepbt hebben (jullie hadden ook het draadje van dat 14jarige meisje gezien over Jauke :) ) maar veel met voornamelijk manege ervaring, die graag vooral recreatief rijden en dus buitenrijden. Op zich is dat geen probleem, maar Jauke kan zich wel erg sterk maken buiten en zonder dressuurmatige basis wordt het dan al snel rukken om nog wat controle te houden. Terwijl als je hem gewoon correct nagevelijk houdt buiten de rem ook super werkt. En correct nagevelijk rijden leer je weer niet op een manege...

Lastig hoor, paard uit handen geven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:35

Zal ik doen!

Leuk jou ook hier tegen te komen Amable, had al gezien dat je inderdaad op zoek was naar iemand, lijkt me in jouw geval helemaal niet makkelijk .. jouw paard kan zoveel :+ Succes ermee in ieder geval ;)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:50

Klinkt inderdaad goed Sabine :)

paard uit handen geven vind ik ook heel erg lastig :n
vooral als het die moeilijke gevalletjes betreft :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:56

Terwijl het eigenlijk best stom is als je bedenkt ... Allé ja, ik ben ook ooit zelf met dat paard begonnen en dat ging ook niet van in het begin van een leien dakje, ik heb ook fouten gemaakt en dingen verkeerd ingeschat en dingen gevraagd waarbij ik er dan stond van "waarom doet ie dat nou niet ...", dus het is maar normaal dat dit soort dingen bij een verzorger ook gebeuren, als je het zo bekijkt :+ Maar toch blijft het moeilijk om te zien :))

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:59

Dat snap ik hoor! Lijkt me ook niet zo makkelijk! Had ik vroeger met mn eigen knollie ook, oef wat heb ik me toen geërgerd. Meisje behandelde m alsof ie een schattig minipaardje was, maar het was n paard die echt alleen naar zichzelf luisterde, maarja ik kon dr niet veel voor vinden die bleven..

ladyrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:09

haha sommige mensen zoeken bijrijdsters/verzorgsters en ik zoek juist een bijrijd/verzorgpaardje in de buurt :D

NynckeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:14

Ik zit hier mee te lezen en ben vooral verbaasd dat het zo raar wordt gevonden dat je wedstrijd wil rijden en dat aangeeft.
Schept toch alleen maar duidelijkheid.
Ze zullen echt wel weten dat het een speld in een hooiberg is...maar als je het niet vermeld en dat wel je doel is, kom je ws vaak bedrogen uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:19

Tuurlijk, maar ik snap niet dat mensen verwachten dat ze met een VERZORGpaard zomaar wedstrijden kunnen gaan rijden. Als je echt wedstrijden wil rijden, als dat je doel is, dan moet je een eigen paard kopen en als je dat niet kan moet je ergens bij een bedrijf of weet ik wat een paard gaan leasen, en kijken dat daar wedstrijdmogelijkheden inzitten (vraag me af of dat vaak zo is, maar dat terzijde). Meeste zoeken toch een verzorgpaard, waar je weinig of niets voor moet betalen (in ieder geval niet meer dan 100 euro per maand), en dan vind ik die eis beetje absurd als ik eerlijk moet zijn...

daphne1997a

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:20

Ik lees hier ook mee, maar ik vind het niet heel raar als je wedstrijden wilt rijden, maar ook weer wel.
Ik vind persoonlijk dat je het paardje/de pony eerst moet kennen en dan pas kan beoordelen of je op wedstrijd wil of niet.
Voor mij is het geen must, maar ik zou het wel leuk vinden als ik het paardje ken en het goed gaat.

NynckeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:24

Dat is raar als je dat niet wil....
Maar als dat je doel is, kun je het beter zeggen, geen gezeur en valse verwachtingen.

Ze zullen wel snappen dat het moet klikken enz, maar als eigenaar het bij voorbaat niet wil, hoef je tenminste geen energie te verspillen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:27

Maar de eigenaar geeft zijn/haar paard al uit handen (en als je beetje volgt hier weet je wel dat dit qua gevoel héél moeilijk is voor die eigenaars), en dan moet er ook nog mee naar vreemd terrein gegaan worden omdat verzorgster wel wil laten zien hoe geweldig het allemaal gaat? Er kunnen 100duizend dingen gebeuren op zo'n terrein, ik heb al schrik dat er dingen gebeuren op eigen terrein, laat staan op vreemd terrein met tig andere paarden ... En wat denk je van de kosten? Er moet een auto zijn, een trailer, er kruipt tijd in .. Wie betaalt dat? Draait de verzorgster voor al die kosten op? Lijkt me meestal van niet aangezien ze 100 euro per maand voor een verzorgpaard al teveel vinden...

NynckeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:29

Daarom dat ik zeg: het is een rare vraag, als je het niet kunt/wil.

Maar vanuit hen bekeken is het logisch en gaan voor de naald in de hooiberg :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:31

Als zij dat willen moeten ze dat inderdaad vragen :j Maar dan niet klagen dat ze zo moeilijk een verzorgpaard vinden :+ :Y)

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:35

[***] schreef:
Maar de eigenaar geeft zijn/haar paard al uit handen (en als je beetje volgt hier weet je wel dat dit qua gevoel héél moeilijk is voor die eigenaars), en dan moet er ook nog mee naar vreemd terrein gegaan worden omdat verzorgster wel wil laten zien hoe geweldig het allemaal gaat? Er kunnen 100duizend dingen gebeuren op zo'n terrein, ik heb al schrik dat er dingen gebeuren op eigen terrein, laat staan op vreemd terrein met tig andere paarden ... En wat denk je van de kosten? Er moet een auto zijn, een trailer, er kruipt tijd in .. Wie betaalt dat? Draait de verzorgster voor al die kosten op? Lijkt me meestal van niet aangezien ze 100 euro per maand voor een verzorgpaard al teveel vinden...

Helemaal mee eens!

NynckeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:37

Lijkt me dat ze het wel weten....en als ze het niet weten kun je dat ook gewoon vertellen: het zal wel lastig zijn om een paard te vinden bij wie dat mag. Het is moeilijk paard uit handen te geven.

Maar ik hoor vooral hier klagen dat het zo'n rare vraag/eis is.

Ken verder de verhalen er niet achter, maakt ook niet uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:40

Tja, en ik blijf het een raar iets vinden ... In de tijd dat ik een verzorgpaard zocht was ik al blij als ik, in ruil voor stallen mesten, eens een paard mocht uitstappen. Was ik dolgelukkig als ik het paard mocht uit de weide halen, borstelen en opzadelen. En toen ik eens echt mocht gaan rijden wist ik niet wat mij gebeurde, waar had ik dat aan verdient? Tegenwoordig ..... :+

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:47

Haha nou ik rijd helemaal niet op mn verzorgpaard laat staan wedstrijden. Ik vind het niet heel normaal, en idd je vind minder snel een vzp imo

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:57

ik ga nu bij veel mensen tegen het zere been schoppen.

als ik veel advertenties lees van verzorgers krijg ik nogal eens de indruk dat je als eigenaar ja en amen mag knikken,mond houden en vooral alles betalen.
wedstrijden moet maar mogen net als gezellig in je uppie naar buiten.
wel op de dagen dat het hun uitkomt,niet te ver want anders verplaats je het paard maar....
het moet niet regenen en afspraken zijn er om te breken.
ik ben eruit,ik word bijrijder. :+

dit is nu wel heel erg aangedikt maar toch een idee van wat ik helaas veel tegen ben gekomen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:48

[***] schreef:
Terwijl het eigenlijk best stom is als je bedenkt ... Allé ja, ik ben ook ooit zelf met dat paard begonnen en dat ging ook niet van in het begin van een leien dakje, ik heb ook fouten gemaakt en dingen verkeerd ingeschat en dingen gevraagd waarbij ik er dan stond van "waarom doet ie dat nou niet ...", dus het is maar normaal dat dit soort dingen bij een verzorger ook gebeuren, als je het zo bekijkt :+ Maar toch blijft het moeilijk om te zien :))

klopt idd :)
maar merk dat het vooral bij mij het gevoel is van: ik zit nu op dit niveau en eigenlijk wil ik niet steeds een stap terug moeten doen als de bijrijdster er mee gereden heeft :o
dus ben ik best lastig qua het vinden van een bijrijdster :') _O-

[***] schreef:

daarnaast zoek je een bijrijdster om ook een stukje tijd uit handen te nemen, dan zit ik echt niet te wachten om elke week mee te moeten op concours terwijl ik dan zelf geen concours heb dus een keertje een weekendje vrij heb :+
want de meeste bijrijdster hebben geen trailer en geen auto die een 2 paards trailer kan trekken, daarnaast wil ik niet dat mijn paard zo maar, zonder mij naar vreemd terein wordt mee genomen (vanwege zijn manische gedrag op vreemd terein), ik bedoel maar, ik heb er zelf op vreemd terrein mijn handen al vol aan en ik ken dat dier al vanaf dat hij onder het zadel is en ga er vaak zat mee op concours... laat staan een verzorgster... dat maakt het nog veel lastiger om hem uit handen te geven :o
en inderdaad de kosten, de auto rijd niet op lucht, en zowel de trailer als de auto hebben last van belasting :+ en van afschrijving :+
en waarom kunnen ze wel een startkaart en lessen betalen, maar willen ze het paard gratis rijden?
niet helemaal fair dan toch? :o

NynckeL schreef:
Lijkt me dat ze het wel weten....en als ze het niet weten kun je dat ook gewoon vertellen: het zal wel lastig zijn om een paard te vinden bij wie dat mag. Het is moeilijk paard uit handen te geven.

Maar ik hoor vooral hier klagen dat het zo'n rare vraag/eis is.

Ken verder de verhalen er niet achter, maakt ook niet uit.

de manier waarop het aangegeven wordt is vaak eissend en dat zint me gewoon niet :n
en dat blijf ik ook raar vinden :o
dat je gewoon denkt dat iemand zijn dier uit handen geeft en dat je er alles mee mag doen...
tsjah dan moet je maar een eigen paard kopen :o :)

[***] schreef:
Tja, en ik blijf het een raar iets vinden ... In de tijd dat ik een verzorgpaard zocht was ik al blij als ik, in ruil voor stallen mesten, eens een paard mocht uitstappen. Was ik dolgelukkig als ik het paard mocht uit de weide halen, borstelen en opzadelen. En toen ik eens echt mocht gaan rijden wist ik niet wat mij gebeurde, waar had ik dat aan verdient? Tegenwoordig ..... :+

haha ik ook :))
en toen de eigenaren voorstelde hem uit te brengen was ik in de wolken...
dat ik dat verdient had :oo
maar ik heb er nooit om gevraagd en al helemaal niet om ge-eisd... :o

mariska32 schreef:
ik ga nu bij veel mensen tegen het zere been schoppen.

als ik veel advertenties lees van verzorgers krijg ik nogal eens de indruk dat je als eigenaar ja en amen mag knikken,mond houden en vooral alles betalen.
wedstrijden moet maar mogen net als gezellig in je uppie naar buiten.
wel op de dagen dat het hun uitkomt,niet te ver want anders verplaats je het paard maar....
het moet niet regenen en afspraken zijn er om te breken.
ik ben eruit,ik word bijrijder. :+

dit is nu wel heel erg aangedikt maar toch een idee van wat ik helaas veel tegen ben gekomen.

dat gevoel krijg ik dus ook een daardoor wordt het alleen maar moeilijker om mijn paard (mijn kindje) uit handen te geven :o
ik zie b.v. ook advertenties van bijrijders die 4 a 5 dagen willen rijden (marktplaats) en dan denk ik... tjah, als ik mijn paard zoveel uit handen geef... kan ik hem net zo goed verkopen en zelf bijrijder worden :+
het is gewoon zo'n kleine kans dat je voor weinig geld een paard van een ander mag rijden, wees daar eerst een blij mee :)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:54

En andersom vinden verzorgers dat eigenaren vinden dat ze als verzorger op hun knietjes mogen omdat ze het paard mogen aaien. Dat hou je toch. En laten we wel wezen, je komt ook hele leuke/lieve advertenties tegen van meiden van 12 die al lang blij zijn als ze mogen komen poetsen.
Maar ik ben het wel met jullie eens dat de mentaliteit verandert lijkt vergeleken met vroeger.

Persoonlijk denk ik dat het goed is dat die meiden in hun adv. zetten dat ze bijv graag wedstrijden zouden willen rijden. Dan weet ik al dat zo iemand niet bij mij past. Maar er zijn ook eigenaren die juist heel graag iemand met ambitie willen hebben. Overigens denk ik wel dat je die eigenaren minder snel op internet tegen komt.

Op zich is Jauke eigenlijk juist heel makkelijk, hij probeert iig op eigen terein niemand uit, is braaf met rijden en gaat met iedereen op diens niveau aan de gang. Zet ik een hele goede ruiter erop gaat hij hard aan het werk, zet ik een manege kindje erop dan sloft hij gezellig rond. Buiten is hij ook braaf, hij is super verkeersmak maar als je onvoldoende leiding geeft kan hij wel zijn eigen plan trekken.
Voornaamste reden voor een bijrijder is voor mij dat ik tzt met Vado ook naar buiten wil en dat graag onder begeleiding van zijn grote voorbeeld doe. Maar 2 tegelijkertijd rijden is wel erg lastig en het is wel fijn als de ruiter die Jauke dan rijdt Jauk ook goed kent zodat ik daar gen omkijken naar heb. Maar liever doe ik het eigenlijk gewoon allemaal zelf :o

Ohja, fouten maken hoort er natuurlijk bij, maar ik wil liever niet dat mijn paard daar (al te veel) onder lijd. Daarom liever een wat vaardiger iemand die ongeveer mijn niveau heeft dan iemand die weer vanaf nul moet beginnen. Heeft niets met de persoon te maken maar is fijner voor mijn paard :)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:57

Het is misschien wel verstandig om het erin te zetten zodat je als ze je paard verzorgt niet krijgt dat diegene dan opeens wedstrijd wil gaan rijden, het mag duidelijk zijn!

Ik lees vaak advertenties op marktplaats gewoon om te lezen wat andere mensen als eisen stellen voor een verzorgpaard/verzorgster. En daar staan vaak echt aparte dingen tussen, heb ik gemerkt!

Hier gaat het nog steeds super, ik heb volgende week fotoshoot met mijn verzorgpony, de eigenaresse en haar andere pony! Gaat echt top en ik geniet met volle teugen van het poetsen en wandelen.