[***] schreef:Terwijl het eigenlijk best stom is als je bedenkt ... Allé ja, ik ben ook ooit zelf met dat paard begonnen en dat ging ook niet van in het begin van een leien dakje, ik heb ook fouten gemaakt en dingen verkeerd ingeschat en dingen gevraagd waarbij ik er dan stond van "waarom doet ie dat nou niet ...", dus het is maar normaal dat dit soort dingen bij een verzorger ook gebeuren, als je het zo bekijkt

Maar toch blijft het moeilijk om te zien

klopt idd 
maar merk dat het vooral bij mij het gevoel is van: ik zit nu op dit niveau en eigenlijk wil ik niet steeds een stap terug moeten doen als de bijrijdster er mee gereden heeft 
dus ben ik best lastig qua het vinden van een bijrijdster

[***] schreef:Maar de eigenaar geeft zijn/haar paard al uit handen (en als je beetje volgt hier weet je wel dat dit qua gevoel héél moeilijk is voor die eigenaars), en dan moet er ook nog mee naar vreemd terrein gegaan worden omdat verzorgster wel wil laten zien hoe geweldig het allemaal gaat? Er kunnen 100duizend dingen gebeuren op zo'n terrein, ik heb al schrik dat er dingen gebeuren op eigen terrein, laat staan op vreemd terrein met tig andere paarden ... En wat denk je van de kosten? Er moet een auto zijn, een trailer, er kruipt tijd in .. Wie betaalt dat? Draait de verzorgster voor al die kosten op? Lijkt me meestal van niet aangezien ze 100 euro per maand voor een verzorgpaard al teveel vinden...
daarnaast zoek je een bijrijdster om ook een stukje tijd uit handen te nemen, dan zit ik echt niet te wachten om elke week mee te moeten op concours terwijl ik dan zelf geen concours heb dus een keertje een weekendje vrij heb 
want de meeste bijrijdster hebben geen trailer en geen auto die een 2 paards trailer kan trekken, daarnaast wil ik niet dat mijn paard zo maar, zonder mij naar vreemd terein wordt mee genomen (vanwege zijn manische gedrag op vreemd terein), ik bedoel maar, ik heb er zelf op vreemd terrein mijn handen al vol aan en ik ken dat dier al vanaf dat hij onder het zadel is en ga er vaak zat mee op concours... laat staan een verzorgster... dat maakt het nog veel lastiger om hem uit handen te geven 
en inderdaad de kosten, de auto rijd niet op lucht, en zowel de trailer als de auto hebben last van belasting
en van afschrijving 
en waarom kunnen ze wel een startkaart en lessen betalen, maar willen ze het paard gratis rijden?
niet helemaal fair dan toch? 
NynckeL schreef:Lijkt me dat ze het wel weten....en als ze het niet weten kun je dat ook gewoon vertellen: het zal wel lastig zijn om een paard te vinden bij wie dat mag. Het is moeilijk paard uit handen te geven.
Maar ik hoor vooral hier klagen dat het zo'n rare vraag/eis is.
Ken verder de verhalen er niet achter, maakt ook niet uit.
de manier waarop het aangegeven wordt is vaak eissend en dat zint me gewoon niet 
en dat blijf ik ook raar vinden 
dat je gewoon denkt dat iemand zijn dier uit handen geeft en dat je er alles mee mag doen...
tsjah dan moet je maar een eigen paard kopen

[***] schreef:Tja, en ik blijf het een raar iets vinden ... In de tijd dat ik een verzorgpaard zocht was ik al blij als ik, in ruil voor stallen mesten, eens een paard mocht uitstappen. Was ik dolgelukkig als ik het paard mocht uit de weide halen, borstelen en opzadelen. En toen ik eens echt mocht gaan rijden wist ik niet wat mij gebeurde, waar had ik dat aan verdient? Tegenwoordig .....

haha ik ook 
en toen de eigenaren voorstelde hem uit te brengen was ik in de wolken...
dat ik dat verdient had 
maar ik heb er nooit om gevraagd en al helemaal niet om ge-eisd... 
mariska32 schreef:ik ga nu bij veel mensen tegen het zere been schoppen.
als ik veel advertenties lees van verzorgers krijg ik nogal eens de indruk dat je als eigenaar ja en amen mag knikken,mond houden en vooral alles betalen.
wedstrijden moet maar mogen net als gezellig in je uppie naar buiten.
wel op de dagen dat het hun uitkomt,niet te ver want anders verplaats je het paard maar....
het moet niet regenen en afspraken zijn er om te breken.
ik ben eruit,ik word bijrijder.
dit is nu wel heel erg aangedikt maar toch een idee van wat ik helaas veel tegen ben gekomen.
dat gevoel krijg ik dus ook een daardoor wordt het alleen maar moeilijker om mijn paard (mijn kindje) uit handen te geven 
ik zie b.v. ook advertenties van bijrijders die 4 a 5 dagen willen rijden (marktplaats) en dan denk ik... tjah, als ik mijn paard zoveel uit handen geef... kan ik hem net zo goed verkopen en zelf bijrijder worden 
het is gewoon zo'n kleine kans dat je voor weinig geld een paard van een ander mag rijden, wees daar eerst een blij mee