Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sandeman

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:28

Voor me verzorgpaard betaal ik niks. Koop wel spullen en betaal bakgeld. Das 25 euro. Dan huur je de rijbaan.
En voor me verzorgpony betaal ik 25 euro per maand, doe hem gem 2 x per week

Cinneke1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 09:24

Ik heb iemand gevonden die het wil gaan proberen. Komen vandaag weer. Hoop dat het echt wat wordt. Aardige meid. Dus wat wil ik nog meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 10:52

Ik heb waarschijnlijk iemand gevonden :)
Meisje van 8 jaar,1.45m en 40 kg,zal er om spannen of ze er op gaat passen..
Over een tijdje komt ze om proef te rijden.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 11:33

ik heb net iemand een mailtje gestuurd via marktplaats, 13 jaar maar wel flink wat ervaring. bij haar foto's zie ik ook 1 pony die ik ken en die niet altijd gemakkelijk is dus dat is wel in haar voordeel. Ook staan er 2 positive reacties bij waar ik wel wat mee kan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 14:16

Wat betreft een bijdrage vind ik geheel van het paard en de omstandigheden afhangen.
Ik kreeg ooit een mailtje van een meisje dat ik voor 50 euro per maand een Shetlander mocht komen verzorgen... Sorry, maar als ik moet betalen zou ik wel graag willen rijden en er van leren. :')

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 17:14

Och, echt!? voor 50 euro koop je zelfs een shetlander.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 17:43

Ik ben ook een tijdje opzoek geweest naar een leuk paard of leuke pony die ik zou mogen bijrijden.

Heb een aantal keer een advertentie geplaatst op bokt en marktplaats. Veel reacties gehad maar vaak zaten daar ook reacties bij waar ik niks mee kon, uur fietsen, vroegen veel te veel geld, kon alleen maar buitenrijden terwijl ik duidelijk had geplaatst dat ik graag verder wilde komen met dressuur.

De eerste keer dat ik ging kijken bij een paard was ik gelijk verliefd op die pony. Stal was leuk, eigenaren waren leuk en paard was ook erg leuk! Totdat ze aan het einde vertelde dat er de volgende dag ook iemand kwam en ze daarna gingen kiezen wie het zou worden. Ik werd het dus niet, en dat vond ik erg jammer.

Toen ben ik bij een ander paard gaan kijken, maar daar had ik de klik gewoon niet mee. En de stal vond ik ook niet helemaal geweldig. Maar ik heb het vooral niet gedaan omdat ik het niet aandurfde om dat paard op te gaan leiden..

Toen ben ik ook nog bij een andere jonge pony wezen kijken en die vond ik ook erg leuk. Eigenaar en ik zouden via msn nog even afspreken wanneer ik weer zou komen om een keertje te proefrijden, maar heb nooit meer wat van hem gehoord.

Dus maar weer verder gaan zoeken en een nieuwe advertentie geplaatst. Kreeg ik ook weer erg veel reacties op, totdat ik de reactie kreeg van mijn huidige verzorgpony. Het klonk gelijk al helemaal leuk en is ook nog eens maar vijf minuten van huis. Wezen kijken en het klikte gelijk tussen pony, eigenaresses en mij. Helemaal leuk dus! Ben daar nu nog steeds erg blij mee.

Uiteindelijk heb ik toch wel bijna een jaar lang gezocht naar een geschikt paardje, mét resultaat! :D

Ik betaal niks voor haar, en mag er alles mee. Als ik wil mag ze mee op vakantie en mag op wedstrijd. Mag lessen (dat wel op eigen kosten), naar het bos, door de wijk! Mag gewoon alles doen. De eigenaresses vertrouwen me en daar ben ik erg blij mee, want dat is toch wel erg belangrijk, misschien wel het belangrijkste!

Wel vind ik dat een goede advertentie (dus met zo min mogelijk spelfouten), goede informatie wat je wel en niet wil toch wel erg belangrijk. Dat is gewoon de eerste indruk die je als paardeneigenaar krijgt (neem ik aan).

SHARONxSTAR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 19:49

Ik vind het juist erg moeilijk om weer een verzorgpony te zoeken. :o
Ik heb aardig wat ervaring maarja mijn leeftijd is meestal te jong en dan ga ik ook niet reageren :(:) .
Maar ik heb wel een tip voor paardeneigenaren:

- Zorg voor een opvullende titel.
- Zorg dat de eventuele kosten erbij staan.
- Zeg duidelijk wat je in iemand zoekt en de leeftijd.
- En waar de stal zich bevind en of je kan er eventueel bij zetten welke bussen/treinen er rijden voor mensen van wat verder af.

Zo vermijd je onnodige reactie's en als er dan iemand reageerd zit je meestal meteen goed.:D

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 14:03

Misschien een beetje anders berichtje,
maar ik rijd nu 3jaar op n Friesje (van toen ze net geen 4 was tot dr 7jaar)
En in die 3jaar ben ik eigenlijk constant met t zelfde bezig geweest...
Elke keer die basis erin stampen (in het begin was ze echt een ramp, zeker met galopperen)
En na ongv 1,5J begon het toch ergens op te lijken...
Maar elke keer als ik net wat verder wil gaan als de basis (wat zijgangen, achterwaarts, stap-galop) (en dan bedoel ik echt de beginselen, want verder trainen tot t echt bevestigd is lukt écht niet...) komt er weer wat tussen... Ze heeft al vanalles gehad, en mede doordat ze oncorrect gebouwd is, staat ze om de zoveel maanden mank. Gaat meestal wel vanzelf over, maar elke keer opnieuw kan ik helemaal overnieuw beginnen en tegen dat ze weer alles een beetje kan, staat ze weer mank...
Zo 3 jaar lang... ben er sterk over aan het denken om met dr te stoppen, ze is helemaal niet het soort paard waar ik graag op rijd... (ik hou echt van springen en snelheid en crossen, zij is echt een mak beest, zal echt nooit een vlieg kwaad doen) En ik heb in die 3jaar echt niks bijgeleerd, ik merk nu echt enorm dat ik gwn blijf op dit niveau zitten...

Maar nu wil ik dus eigenlijk op zoek naar een gewoon sportpaard, dat een sterke dressuurbasis heeft en waarmee ook gesprongen kan/mag worden, maar ja vind die maar eens... Regio Aalst/affligem (België)...
En dan moet ik ook nog iemand zoeken die op mn friesje gaat rijden, ik had iemand om me tijdens de vakanties te vervangen wanneer ik op kamp ed was, maar die is niet verantwoordelijk genoeg: zij rijdt op HAAR manier omdat haar vader dat gezegd had (terwijl ik haar duidelijk had gezegd dat ze zó gereden moest worden ivm haar holle rug)
Ik moeite doen om haar hele mails te sturen welke weken en welke niet ze moest komen rijden, moest ik alsnog elke keer vragen om die en die dag te komen. :7
En ook van die laffe excuses, ze is op 3 maand mss wel al 5x ziek geweest.
Zou dr wat van krijgen...
Dus als iemand regio Aalst nog een leuk recreatiepaardje zoekt...

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 17:58

Ik heb kennis gemaakt met een hele lieve verzorgster maar die is nog wat onervaren en mag lekker aan de gang met ons paard maar wil er nog iemand een hele leuke tinker ruin willen verzorgen in Haaften/Hellouw dan hoor ik het heel graag!! Alles mag alles kan, hou er alleen wel rekening mee dat hij te koop staat maar er komt dan wel een nieuw paardje dus zonder kom je niet!! (en mocht de ruin een hele leuke verzorgster krijgen die hem heel veel aandacht kan geven dan blijft hij)......wie kan ik een plezier doen....???

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:01

jullie heb echt wel geluk nie hoeven betalen.
Hier vindt je dit niet ( of je moet reuze geluk hebben) en buurland frankrijk vindt je dit ook niet.

http://www.quefaire.be/annonces/demi-pension-203.php4
site waar ik altijd zocht... is el int frans maar te doen ;-) en de prijzen staan erbij. Soms zien je lage prijzen maar als je dan in de advertentie kijkt is dit dan meestal voor 1 of 2 keer in de week.

De hoogste prijs dat ik op deze site heb gezien is 260euro. ( Linkje er bij gezet en tekst is toevallig in het engels ( het staat ook in het frans op de site))
http://www.quefaire.be/annonces/half-bo ... _203.shtml

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:04

jeetje wat een geld....

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:11

dus wil een verzorgpaardje moet ervoor betalen...
Sommigen zijn echt heel redelijk voor het geld wat je allemaal mag doen, maar sommigen zijn bijna afperseres en gewoon achter het geld aan.
mijn mama heeft een budget voor mij van 125 als ik 3tot 5keer mag gaan ander niet en als ik niet verplicht ben te lessen elke week aan een prijs van 20/30 euro.
Je kunt gewoon niet anders...
Op mijn oude manege was het 150 voor 3 dagen en daar was het gewoon zo dat je die 3dagen ook geoon leste, niemand anders deed iets anders dan lessen. vrijrijden deed niemand daar. Het werd zelf afgeraden door de staleigenaar xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:15

Heb het met mijn moeder over het betalen gehad,zij vertelde dat je dan aansprakelijk was mocht het kind vallen en letsel over houden,moet nog even kijken of ik wel of geen geld ga vragen.

Heb een meisje van 11 op goede lengte en gewicht dat heel serieus is,ze komt binnenkort kijken :D

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:33

FlorisSam schreef:
Heb het met mijn moeder over het betalen gehad,zij vertelde dat je dan aansprakelijk was mocht het kind vallen en letsel over houden,moet nog even kijken of ik wel of geen geld ga vragen.

Heb een meisje van 11 op goede lengte en gewicht dat heel serieus is,ze komt binnenkort kijken :D

Volgens mij ben je altijd aansprakelijk ook als je geen bijdrage vraagt.

Helaas zelf nog geen leuke verzorgpony gevonden waar mijn hond ook welkom is.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:55

Natasja22 schreef:
FlorisSam schreef:

Volgens mij ben je altijd aansprakelijk ook als je geen bijdrage vraagt.

Helaas zelf nog geen leuke verzorgpony gevonden waar mijn hond ook welkom is.

Mijn moeder heeft van de week toevallig haar WA verzekeraar gebeld over het feit hoe het zit met verzekerd zijn als mijn zusje (16jaar) met haar bijrijdpaard ten val komt of een ongeluk krijgt of schade bij een ander veroorzaakt.. Als ze met mede weten van de eigenaresse en mijn moeder rijd dan kan het gewoon op de WA van mijn moeder verhaald worden..

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:12

Mijn moeder heeft van de week toevallig haar WA verzekeraar gebeld over het feit hoe het zit met verzekerd zijn als mijn zusje (16jaar) met haar bijrijdpaard ten val komt of een ongeluk krijgt of schade bij een ander veroorzaakt.. Als ze met mede weten van de eigenaresse en mijn moeder rijd dan kan het gewoon op de WA van mijn moeder verhaald worden..[/quote]

Das wel even handig om te weten!

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:16

De eigenaar van het paard is ter aller tijden aansprakelijk voor de gedragingen van het paard, tenzij aangetoont kan worden dat de bijrijder/ster bijv met opzet een spiegel van een auto af trapt of dat door haar toedoen iets gebeurd, aangezien dit vrijwel nooit aantoonbaar zal zijn is de eigenaar van het paard altijd de l.ul.
Je moet als eigenaar de bijrijder/ster er op attenderen dat hij/zij geschikte kleding, schoeisel en een cap moet dragen, word dit niet nageleeft dan kan het een hele strijd gaan worden tussen de verzekeringen mocht het mis gaan, want dan wilt er niemand meer betalen.
Met personen onder de 18 jaar heb je een nog groter risico, want dan ben je echt altijd aansprakelijk.
Je kan een contract opstellen, maar dan nog betwijfel ik of dit compleet waterdicht zal zijn.
Ik heb dit zelf allemaal goed bij de verzekering nagevraagd, ik heb het ook op papier staan hoe het precies zit, aangezien ik hier ook bijrijdsters heb is het wel zo fijn om te weten hoe of wat als er wat gebeurd.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:51

ja dus kort gezegt: neem allemaal een bijrijder van 18+ en laat de jongeren maar hobbelen op de manège als een eigen paard/pony te duur is :(

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:03

mohica schreef:
ja dus kort gezegt: neem allemaal een bijrijder van 18+ en laat de jongeren maar hobbelen op de manège als een eigen paard/pony te duur is :(

Ehm oh dus jongeren zijn niet goed? die doen niks goed? kunnen geen verantwoording op zich nemen? Oke prima!

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:04

mohica schreef:

Ook met bijrijders boven de 18 word je vaak aansprakelijk gesteld dus dit is een beetje onzin wat je nu zeg, laat me raden jij ben onder de 18 :+
Nou bij mij mag je komen rijden hoor, maar dat zal wss wel te ver weg zijn. ;)

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:07

mnkortleve schreef:
mohica schreef:

Ook met bijrijders boven de 18 word je vaak aansprakelijk gesteld dus dit is een beetje onzin wat je nu zeg, laat me raden jij ben onder de 18 :+
Nou bij mij mag je komen rijden hoor, maar dat zal wss wel te ver weg zijn. ;)

Ze is 17 keek net in der profiel. En dan nog 18 + wauw! Hoe wouw ze dat nou toch doen. _/-\o_

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:10

Jolliegirl schreef:
EskeGirl schreef:
Ik wil even op iets reageren...
Niemand wil een meisje met alleen manege-ervaring, maar hoe moeten die dan meer ervaring opdoen als niemand ze wil?

Door lekker te beginnen met een shetje/ponietje... en niet met een groot paard? :+

ik kan dus niet op een shetje,... daar ben ik te groot en te zwaar voor..
wat heeft dan de hoogte van het paard ermee te maken, een ponytje kan ook op topniveau lopen..?
kun je dat uitleggen..? ik bedoel het niet verkeerd hoor!

ik kan zelf nooit een verzorgpaard vinden, dan heb je er eindelijk een, moet je weer 100 euro betalen om dan te mogen komen mesten en poetsen..

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:27

ik heb woensdag een afspraak met een meisje, k hoef geen bijdrage vind het al fijn als er iemand een beetje met dr bezig is

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:41

meisjes
Dit was heel sarcastisch gezegt en uit pure kwaadheid ;-)
Als ik dit lees is 18+ het beste en het betere en de rest onder die leeftijd moet maar op de manege gaan hobbelen...
Dit lees ik hier en dit maakt me kwaad. 18+ dit 18+ dat, dat geeft een heel negatief gevoel voor die dat jonger zijn