bijrijders die niet willen betalen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 15:42

Diablo schreef:
_Jordy_ schreef:
sorry maar schaf eens een eigen paard aan, kijk eens hoeveel je dan kwijt bent.
daar is €100,- echt niets bij!!

Daar heeft een bijrijder toch geen boodschap aan? Die zegt niet dat jij een paard moet kopen hoor.

nee maar die verwacht wel gratis op jou paard te kunnen rijden.
€100,- is zeker niet veel om 4X te rijden.
dat probeer ik ermee te zeggen.

stel niemand heeft meer een bijrijder nodig. wat dan? dan gaan ze ook op een manege lessen misschien zelfs daar een pony huren. dat is toch ook niet gratis? en dat komt op precies hetzelfde neer!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 15:44

elco . 8-) . ik reageer op de vraag van ts en er onstaat hier een welles nietus geld vragen
dat jij geen bijrijder wenst is een ander iets , ik kan me iig wel voorstellen dat ze een bijrijder zoekt
die ook nog bijdraagt ipv verkopen bv of als veredelde grasmaaier houden
ansich vind ik dat ze iets redelijks bied braaf paard met goede fasiliteiten aanwezig
zonder de verplichtingen/verantwoordelijkheden die je hebt met het hebben van een eigen paard
tegen een habbekrats van de daadwerkelijke kosten

al kan k me heel goed voorstellen als je een goede verzorger hebt dat je niets vraagt
eentje die je inderdaad werk uit handen neemt buiten steengoed is voor je paard

ze start een discussie en vraagt of het nu zo gek is wat ze vraagt

okee wp zag het als een reactie op mijn reactie

maar aan de andere kant

je rijd bij de manege .. je wilt niet meer rondjes rijden en lekker buiten op het moment dat het jou uitkomt
ook nog wel wat les evt of niet op een niet automaat paard (niet zeggend dat alle manege paarden zo zijn ..)

dus voor jouw hobby zoek je een verzorg/bijrijdpaard

Uiteraard gratis .. want op de manege betaal je ook niks :Y)

ik bv zoek geen uitmester die dan als ruil ook af en toe mag rijden ;)

iemand die wel een eigenpaard zou willen kunnen hebben
maar nu die verantwoordelijkheid (al dan niet slechts volledig financieel) nog niet wil of kan dragen
of bv nu nog lekker ieder weekend uit wil gaan , of om een andere reden geen 7 dagen per week de tijd heeft of wil maken
om maar eens een voorbeeld te geven

dus zoek je een bijrijder waarvan je weet dat die serieus is , komt , goed voor je paard is
tegen slechts de aanwijsbare extra kosten (voer en ijzers) al het andere is / word betaald
lijkt me geen verkeerde deal voor een zo goed als eigen paard waar je nihil hoeft te doen
meeste bijrijders willen ook daadwerkelijk alleen bijrijden ,

zoek je en vind je ! een verzorger annex rijder is het een ander verhaal
dan dat je "slechts" een rijder zoekt (een goede en betrouwbare verzorger vinden is nog lastiger dan het vinden van een rijder)

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 15:47

_Jordy_ schreef:
Blabla1980 schreef:
Ik vindt het in principe redelijk normaal dat er een bijdrage wordt betaald. Zeker als iemand op een luxe pensionstal staat en niet veel meer hoeft te doen dan leuk bezig zijn met het paard.

Maar! De reden "op een manege rijden kost ook geld" vind ik een rare reden. Je krijgt tenslotte les op een manege, je rijden wordt er beter van. In principe..als ik ooit een bijrijdpaard zou vinden, zou ik willen blijven lessen bij mijn eigen instructrice. Dus het bijrijdpaard zou voor mij een aanvulling zijn, geen vervanging.

Ook is het zo dat ik vaak mensen zie die een bijrijder zoeken die minimaal dit en dat niveau moet rijden, het zou fijn zijn als het paard op wedstrijden werd uitgebracht enz enz. Dan wordt jou paard er waarschijnlijk beter van (wedstrijd ervaring, makkelijker op onbekend terrein, meer training enz enz) Dan denk ik dat 100 euro mischien erg veel is :)

Het hangt dus geheel van de situatie af wat ik reeel zou vinden aan de hoogte van de bijdrage.

dat klopt niet helemaal,
op de meeste manege's als je al redelijk goed kan rijden. leer je niet veel meer in de lessen.
tenzij je met een eigen paard pive lessen neemt.

in manege lessen leer je vaak tot L-dres rijden en niet veder. dan heb je vaak niet veel meer te zoeken in de lessen.

Klopt waarschijnlijk over het algemeen genomen wel. Maar waar ik rij geldt dat niet :)
Ik rij niet in een grote groep op manage paarden ;)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 15:49

_Jordy_ schreef:
nee maar die verwacht wel gratis op jou paard te kunnen rijden.
€100,- is zeker niet veel om 4X te rijden.
dat probeer ik ermee te zeggen.

stel niemand heeft meer een bijrijder nodig. wat dan? dan gaan ze ook op een manege lessen misschien zelfs daar een pony huren. dat is toch ook niet gratis? en dat komt op precies hetzelfde neer!

Niet iedere iedere bijrijder verwacht gratis op een paard te mogen rijden (al zou ik er dus niet voor betalen), maar 100 euro vind ik al sowieso veel te veel.
Bovendien heeft een manege paarden staan om geld aan de verdienen (en krijg je dus ook les, wie geeft er les in het geval van TS en zit dat bij de 100 euro in?), volgens mij is dat in het geval van TS niet zo. Daar is het gewoon een gevalletje van te weinig tijd en iemand nodig hebben die haar uit de brand helpt. Dat kan elkaar dan toch prima met gesloten portemonnee helpen?

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 15:50

ben ik dan de enige die het raar vind dat je iemand laat betalen om op op JOUW paard te rijden waar JIJ niet genoeg tijd voor hebt?
dat je als bijrijder de spullen betaald die jij stuk maakt, af en toe iets nieuw koopt als dat nodig is of deelt in kosten van smid of dierenarts vind ik niet meer dan normaal, maar het is en blijft jouw paard waar je niet genoeg tijd voor hebt.
daarbij, wat hebben jullie liever: iemand die niet deelt/kan delen in de kosten, maar wel onwijs leuk met je paard omgaat, zuinig is op je spullen en misschien zelfs een goede vriend/ vriendin is of kan worden
of een verwend nest van rijke ouders welke netjes 100 euro per maand betaald maar niet goed met je paard omgaat?
(ik heb zelf geen eigen paard dus schiet mij aub niet lek als ik het allemaal verkeerd zie)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 15:51

@minikatje: Ik laat het manegegebeuren er even buiten.
Ik heb best wel meegemaakt dat ik een bijdrage in de opvoeding/training kon leveren, waardoor de eigenaar meer plezier van het dier had. Het dier werd netjes getraind, en als ze tijd hadden was het opstappen en genieten. De dagen dat ze niet konden hadden ze er geen omkijken naar, ik regelde alles.

En waarom geld nu als een stok achter de deur gebruiken? Liever iemand die gewoon echt wat om het dier geeft en door verantwoordelijkheidsgevoel komt.
Is dat niet te vinden, dan liever geen bijrijder. (Hoewel, je moet die meiden ook zelf opleiden. Valt me op dat iedereen tegenwoordig zo'n verzorger zoekt, maar niemand wil investeren...)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 15:55

mijn pony wordt western ingereden, de meeste meiden rijden engels. (helemaal in dit stuk)
hoe je het ook wend of keert, ik zal er zelf ook ontzettend veel tijd in moeten steken :)
mocht ik ooit een bijrijder zoeken
en lees even terug, ik zoek zelf helemaal geen bijrijder/verzorger.
dat was allemaal in theorie.

en dat jij het 1 en ander kan bijleren, top :D
maar jij bent ook al wat ouder.

ik heb een exmoor van bijna 3, die is helemaal niet interessant genoeg, de meisje hier willen een kwpner of een arabier niet die grote shetlander :P
en al helemaal niet 1 met een gebruiksaanwijzing .
en zoals je kon lezen wil ik ook inversteren in mijn bijrijder/ verzorger.
zij gaat namelijk iets verzorgen wat voor mij heel penny gezegd de hele wereld is.

verder ben ik er zelf elke dag en steek enorm veel tijd in mijn draak.
dus zelf schiet ik niet zoveel op met een verzorger :)
Laatst bijgewerkt door minikatje op 20-02-11 15:57, in het totaal 2 keer bewerkt

ladyratina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 15:56

beestenfreak schreef:
ben ik dan de enige die het raar vind dat je iemand laat betalen om op op JOUW paard te rijden waar JIJ niet genoeg tijd voor hebt?
dat je als bijrijder de spullen betaald die jij stuk maakt, af en toe iets nieuw koopt als dat nodig is of deelt in kosten van smid of dierenarts vind ik niet meer dan normaal, maar het is en blijft jouw paard waar je niet genoeg tijd voor hebt.
daarbij, wat hebben jullie liever: iemand die niet deelt/kan delen in de kosten, maar wel onwijs leuk met je paard omgaat, zuinig is op je spullen en misschien zelfs een goede vriend/ vriendin is of kan worden
of een verwend nest van rijke ouders welke netjes 100 euro per maand betaald maar niet goed met je paard omgaat?
(ik heb zelf geen eigen paard dus schiet mij aub niet lek als ik het allemaal verkeerd zie)

nee ik ben het daar ook mee eens. Ik zie het net zoals je bv een poetsvrouw neemt om je huis schoon te maken omdat je daar geen tijd voor hebt. Die moet je betalen. Als je dus een fijne bijrijdster hebt die gratis voor je wilt rijden, vind ik dat alleen maar een gelukje.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: bijrijders die niet willen betalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 16:04

Wie zegt dat ik het niet theoretisch bedoel?
Er zijn echt wel goede te vinden, en imo mag je bij een goede die ook klusjes doet echt wel in je handjes knijpen. (Vraag/aanbod kwestie)

Stel je hebt een meid, die onder jou begleiding snel leert, hard werkt, altijd komt, en al snel zelfstandiger word, zodat als jij over een jaartje ofzo op vakantie gaat, je haar met een gerust hart voor de paarden kunt laten zorgen. (Eventueel samen met een volwassen iemand.)
Moet ze dan ook nog eens gaat betalen?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 16:20

Kun je poetsen en paardrijden vergelijken dan?

ladyratina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 16:24

Je moet een paard toch ook poetsen? Nee sorry dat is flauw..

Het gaat niet om het vergelijken van het soort werk. Ik zie beiden als iets van diensverlening. Je vraagt iemand om iets voor je te doen.

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 16:25

Ik heb niet alles gelezen, veelsteveel.
Maar word we ook gekeken naar een bijrijder, waarom die wilt bijrijden?
Tuurlijk kost een paard veel geld. Dat snap ik. Precies de reden dat ik er geen heb. Precies de reden dat ik dus een bijrijdpaard zoek.
Aangezien sommige bijrijders simpelweg het geld niet hebben worden ze afgeschreven. Maar ga het dan niet vergelijken met een eigen paard. Ze zoeken niet voor niks een bijrijdpaard.
Dat is bij mij het geval. Geld voor een grote bijdrage heb ik niet.
Maar ik wil wel ook les rijden dus kan ik echt niet wel betalen. Ik zal dan wel af en toe war nieuws kopen als dat nodig is.

En de vergelijking met een Manege slaat wat mij betreft nergens op. Op een manege krijg je ook les en ze zijn verzekerd voor als je valt en wat breekt. Bij een bijrijdpaard niet.

Het licht ook aan het paard of ik ervoor wil betalen ja of nee. Een oud paard waar ik alleen rustig op mag rijden ga ik niet voor betalen. Daar steek ik zelf ook niks meer van op. Als ik dan ook nog klusjes moet doen doe ik het al helemaal niet. Ik ga niet betalen om een stal uit te mesten etc. Ik vind het geen vreselijk werk, heb het over voor zon beestje. Maar echt niet dat ik elke dag moet mesten, vegen en meer en dan nog €50 ga betalen.
Ik ga niet betalen om klusjes te doen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:06

Miss_Malfoy schreef:
Wie zegt dat ik het niet theoretisch bedoel?
Er zijn echt wel goede te vinden, en imo mag je bij een goede die ook klusjes doet echt wel in je handjes knijpen. (Vraag/aanbod kwestie)

Stel je hebt een meid, die onder jou begleiding snel leert, hard werkt, altijd komt, en al snel zelfstandiger word, zodat als jij over een jaartje ofzo op vakantie gaat, je haar met een gerust hart voor de paarden kunt laten zorgen. (Eventueel samen met een volwassen iemand.)
Moet ze dan ook nog eens gaat betalen?

ja in het begin wel, mocht ik denken dat het een blijvertje is dan mag ze gratis :)
iets van 10 euro per maand.
daar zit dus ook westernles en grondwerkles bij.
echt les dus, waar ze wat aan heeft en wat ze later ook kan gebruiken.

en welke klusjes zou ze moeten doen?
ik ben elke dag bij mijn pony en doe staat 24/7 buiten.
poepscheppen doe ik zelf, omheining doet de boer.
het enige wat ze zelf moeten doen is poep ruimen als ze in de bak hebben gereden en de pony heeft gepoept.
of de boer zou ze even nodig moeten hebben voor een paard buitenzetten of even iets vasthouden.

wat betreft vraag aanbod.
mijn aanbod is voor de meeste verzorgers hier niet goed genoeg.
pony wordt ook pas over anderhalf jaar echt beleerd.
voor een poetsertje vraag ik niets, dan vind ik onzin.
maar iemand die echt wil leren en mijn pony wil rijden vraag ik dus 10 euro per maand.
dat vind ik een schappelijke prijs.
over hoe en wat zullen dan later afspraken gemaakt worden.
mijn pony is te eenkennig en heeft teveel begeleiding nodig om een verzorgertje te hebben die het na 2 keer voor gezien houdt.
en dat is toch wel het gross van de verzorgers/bijrijders helaas.

het is voor mij geen tijdkwestie of geldkwestie, zal zelf ook genoeg tijd in de verzorger/pony combinatie stoppen.
het is dus echt voor de verzorger en niet voor mezelf.

en wat je zegt een goede verzorger is moeilijk te vinden, maar een eigenaar die betrokken is ook.
en ik kan inzien dat iemand op een pensionstal echt geld gaat vragen aan iemand die het paard wil rijden.
paarden zijn niet goedkoop, en in onderhoud al helemaal niet.
maar het moet wel schappelijk blijven idd.
mensen die over de 100 euro vragen zijn imo ook niet goed bezig, maar mensen die alleen gratis willen rijden ook niet.

edit: nog even wat toegevoegd.
Laatst bijgewerkt door minikatje op 20-02-11 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:12

F_Orumster schreef:
TanteSabien schreef:
Ze hebben iemand nodig die hun paard aandacht en beweging geeft en het liefst ook nog hoger op rijdt.
Dan huur je dus iemand in en laat je niet iemand betalen voor hetgeen je zelf niet kan.

Dat kan ook andersom zijn. Als ik als B ruiter een Z geklasseerd bijrijdpaard mag rijden en ik er mee mag lessen, dan ben ik ergggg blij en is dat geweldige kans voor mij.

Als ik een Z ruiter was en ik kon een groen paard rijden, dan is de eigenaar bevoordeeld.

Ik denk dat je hier heel goed aangeeft hoe het werkt!
Word het paard beter van de bijrijder, dan kost het normaal gesproken ook niets om te rijden.
Jammer genoeg zijn die talentvolle ruiters niet te vinden omdat die altijd wel ergens een paard krijgen aangeboden om door te rijden.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:47

ladyratina schreef:
Je moet een paard toch ook poetsen? Nee sorry dat is flauw..

Het gaat niet om het vergelijken van het soort werk. Ik zie beiden als iets van diensverlening. Je vraagt iemand om iets voor je te doen.

Nee, ik zie dat niet zo. Als ik weinig rijd kan ik ook denken dat iemand anders het ook wel leuk vindt om te rijden maar niet alle kosten hoeft te betalen.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:54

ik vind dat er veel verschillen in zitten....
Ik betaal dus voor het paard wat ik rijd ( stal kosten en eventueel een dekje en dat soort. VA en HS betaald de eigenaresse)

maar ik heb haar wel 7 dagen per week van mij... bepaal zelf waar ze staat enz enz... eigenaresse zie ik dus bijna nooit :P en op de aanschaf prijs na is ze dus van mij.

maar verschild erg wat je te bieden heb. hoe is het paard wat zijn de faciliteiten. Belangrijkste: hoe ben je er zelf mee

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:56

Tja, om even op de beginpost te reageren, ik zou nooit 100 euro per maand gaan betalen voor een bijrijdpaard. Ik heb vroeger jarenlang gratis bijgereden, al hoewel bijrijden altijd maar een klein facet was, want ik deed eigenlijk alles voor die paarden. De gehele verzorging kostte veel meer tijd. Er kwam eigenlijk nooit iemand, alleen als er een DA of hoefsmid kwam, maar ik deed alles samen met een vriendin in principe. En nu nog zou ik zat gratis bijrijdpaarden kunnen vinden..... Het is dat ik inmiddels mijn eigen paard heb, die gelukkig al niet zo'n dure stalling heeft. ;)
Ik zou echt nooit zo'n bedrag vragen. Mijn ene vriendin mag op mijn paard rijden wanneer ze wil en haar vraag ik er geen geld voor. Het is mijn paard, ik draai op voor de kosten. Zij helpt mij juist, als ze eens wat met mijn paard doet, want door kind, werk, studie e.d., kan ik niet altijd zoveel tijd aan hem besteden, zoals ik eigenlijk wel weer zou willen. Bovendien is ze een hele goede vriendin, en die ga ik niet om geld vragen, omdat ze mijn paard extra aandacht geeft.

Maar ik snap dat je in bepaalde situaties wel wat geld vraagt, hoor. Maar 100 euro per maand, vind ik echt veel te veel. :j

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 18:44

100 euro te veel voor wat jij vraagt :O
man ik zou me direct bij jou aanmelden om je paardje als bijrijdt paardje te wille hoor ;)
hier toch in mijn omgeving ( Belgie) is 100 een gem. redelijk goedkope prijs ;)
om mijn manege ( waar ik juist weg ben) is de prijs als je 3 keer wilt rijden rond de 15O euro of het nu paard/ pony grote of kleine stalling is en of het nu eigenaars paard of manege paard is dat je neemt en betaal je 7.5 per dressuur les en 10 voor een springles en eigenaars tarieven voor de activiteiten
zie hier ook regelmatig voor 3/4 keer en je mag bijna alles doen bedragen rond de 200 euro
dus eigenlijk mogen ze bij jou niet echt klagen ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:12

julio111 schreef:
Ts zegt dat ze minimaal 4x in de week mag rijden.
Als je bij ons op de manege gaat vrijrijden op een manegepony (dus geen les)
dan kost dat gewoon 11 euro dus stel 4x in de week
is 44 euro per week
4weken in een maand dus in totaal ben je dan ook zo rond de 180 euro kwijt.
En dan mag je er ook nog wel is een wedstrijd mee rijden en buitenrijden?
Sorry maar ik vind dat ts er dan wel 100 euro voor mag vragen ;)
(niet aanvallend bedoelt tegenover de anderen )

Correctie: TS zegt dat de bijrijder minimaal 4 keer in de week MOET rijden. En ook GEEN DAG mag overslaan. En daar ook nog 100 euro in de maand voor vragen terwijl ze in een gebied woont waar het kennelijk krioelt van de paarden en haar paard een ex-manegepaard is. Dat nooit iets noemenswaardigs bereikt heeft. Tja, je hebt wel te maken met vraag en aanbod he ;) Eigenlijk zoekt ze dus betalend personeel voor een recreatiepaard. Veel succes TS ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:32

mohica schreef:
man ik zou me direct bij jou aanmelden om je paardje als bijrijdt paardje te wille hoor ;)
om mijn manege ( waar ik juist weg ben) is de prijs als je 3 keer wilt rijden rond de 15O euro of het nu paard/ pony grote of kleine stalling is en of het nu eigenaars paard of manege paard is dat je neemt en betaal je 7.5 per dressuur les en 10 voor een springles en eigenaars tarieven voor de activiteiten
zie hier ook regelmatig voor 3/4 keer en je mag bijna alles doen bedragen rond de 200 euro

200 euro? Hmmmm, nou, eerlijk gezegd ben ik dat niet eens kwijt aan mijn paard per maand. :=
Laat staan dat ik dat aan een ander ga betalen voor 4x rijden. ;)

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:50

Vind dit best dubbel. Ik heb zelf altijd gevonden dat je best wat mag vragen maar niet meer dan 50 euro in de maand. Waarom? Omdat de bijrijder in principe een dienst verleend aan de eigenaar van het paard. Die 50 euro per maand kan dus gezien worden als een vergoeding voor eventuele schade die gedaan word door de bijrijder aan bijvoorbeeld tuig. Dit betekend ook dat als er iets kapot zou gaan de bijrijder hier verder niet aansprakelijk voor gesteld kan worden (mits het echt iets bizars is natuurlijk).

Ik heb zelf verzorgpaarden gehad en bij de laatste betaalde ik 35 euro in de maand. Het was een draver, niet dressuurmatig onderlegd en stond op een pensionstalling met een slecht gedraineerde buitenbak/zandbak (kun je dus niet echt lekker in rijden) maar wel in een mooie omgeving waar je lekker kon buitenrijden. Buitenrijden was dan ook wat ik het liefste deed.
Je zou denken ideaal... maar... helaas was het toch niet zo rooskleurig. Al snel kwam ik erachter dat ik helemaal niet de enige bijrijder was. De eigenaresse had 3 paarden en voor ieder dier had ze ongeveer 3 bijrijders en ze gaf ook regelmatig les met haar dieren. Je zou dus eigenlijk kunnen stellen dat ze haar dieren meer aan het verhuren was dan dat ze echt een bijrijder zocht... zo noemde ze het zelfde natuurlijk niet want als je, je paard echt gaat verhuren verlies je als eigenaar ook bepaalde rechten. Dat wilde ze uiteraard niet dus ze noemde het bijrijders. Doordat ze echter haar 'bijrijders' had was ze wel instaat om haar 3 paarden te blijven onderhouden, anders had ze er waarschijnlijk zeker 1 moeten verkopen.

Maar goed, dit was nog niet zozeer het ergste als je dan maar lekker kon rijden als je kwam. Dit was helaas niet het geval, ze bemoeide zich echt overal mee. Muggenziften over de kleinste dingen en steeds alles weer herhalen net alsof je ***** bent. Ze had dus een gigantische controledwang en belde altijd wel op de dag dat ik naar mijn verzorgpaard ging om te weten hoe laat ik ging zodat ze me eventueel nog kon opzadelen met extra klusjes.
Geloof me... in het begin was het leuk maar dat mens.. ze bleef maar doorgaan en lastig doen. Na een half jaar bleef ze nog steeds alles controleren en bemoeien. Toen ben ik ermee gestopt.

Mijn conclusie is dan ook de volgende: Je mag gerust een bijdrage aan een bijrijder plaatsen maar max 50 euro per maand omdat zij jou eigenlijk een dienst verlenen. Als je meer gaat vragen dan krijgt de bijrijder ook meer rechten omdat hij/zij dan niet enkel geld geeft voor onderhoud aan tuig etcetera.
Daarnaast vind ik sowieso dat als je geld vraagt je in het begin best wat mag bemoeien met wat de bijrijder doet maar daarna toch moet loslaten. Anders heeft die persoon er ook geen plezier van en dat is niet fair want ze besteden er tijd aan, verlenen jou een dienst en betalen er ook nog geld voor.

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:05

Ik vind deze kwestie altijd een beetje dubbel... Ik vind wel als je er zoveel mag doen je er best wel wat voor mag vragen.

Als ik een bijrijder zou 'nemen' zou ik het doen om iemand anders de kans te geven die ik zelf vroeger ook heb gehad. Nou staan mijn paarden aan huis dus alleen de lessen zou ik zelf laten betalen maar ik denk dat als je je paard op een stalling hebt staan je wel geld kunt vragen...
Ik zou dan kijken naar de luxe die er is, wat je zelf moet betalen en daar een aanvaardbare prijs op verzinnen.
Ik denk dat ik nooit hoger zal gaan als €75,-- denk niet dat verzorgsters er meer voor betalen.

toen ik zelf nog bijrijder was heb ik een blauwe maandag een verzorghaf gehad... Dat meisje vroeg €50,-- in de maand. Het was wel de bedoeling dat ik ook zou mesten en ik mocht maar 1x in de week rijden.
Ze had een klein stukje grond gehuurd en dat was het... rijden moest in een verzopen weide.
Dan vind ik het echt teveel

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:09

Twiggy2008 schreef:
mohica schreef:

200 euro? Hmmmm, nou, eerlijk gezegd ben ik dat niet eens kwijt aan mijn paard per maand. :=
Laat staan dat ik dat aan een ander ga betalen voor 4x rijden. ;)

kan ik niets op zeggen he ;)
de max. prijs van mijn mama is 120 4dagen en hoef dus maar om de 2weken te lessen
waar ik nu heb is het 100 voor 2dagen + de lessen en als je direct een dagje meer wilt rijden in de maand ookal is het maar voor 1 maand moet je direct 150 betalen en dit op manege
ik vindt het ook overdreven , maar 100 euro voor wat TS voorstelt niet

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:13

Niet alles gelezen, maar als antwoord op de openingpost. Ik denk dat hier niet zwart/wit een lijn is te trekken of het reeel is of niet. Zo heb je bijrijders die betalen, die niks betalen en ook bijrijders die betaald krijgen. Ik denk dat dit heel erg af hangt van het niveau van beide (eigenaar en bijrijder) en wat je beide voor bedoelingen hebt met dit paard.

Ik zelf rijd al jaren paarden bij voor andere. Ik betaal hier niet voor en krijg hier ook niet voor betaald. Op het moment rijd ik een fokmerrie. De eigenaar is blij dat zijn paard beweging krijgt (en hopelijk ook beter word) en ik ben blij dat ik 'een paard' heb. Ik mag dan ook alles met haar doen, alsof het mijn eigen is (wel de inhoud afstaan :P). En haar uiteindelijk ook meenemen op wedstrijd.

Als je zelf echt op zoek bent naar iemand die je paard beweging wil geven omdat je er zelf geen tijd voor hebt, tja, dan denk ik idd dat diegene je helpt en dat ze geen geld hoeft te betalen.

malissapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:26

niet zegge dat het een verzorg paard is ofzo, maar zeggen dat ze hem/ haar leasen.
succes