Miss_Malfoy schreef:Wie zegt dat ik het niet theoretisch bedoel?
Er zijn echt wel goede te vinden, en imo mag je bij een goede die ook klusjes doet echt wel in je handjes knijpen. (Vraag/aanbod kwestie)
Stel je hebt een meid, die onder jou begleiding snel leert, hard werkt, altijd komt, en al snel zelfstandiger word, zodat als jij over een jaartje ofzo op vakantie gaat, je haar met een gerust hart voor de paarden kunt laten zorgen. (Eventueel samen met een volwassen iemand.)
Moet ze dan ook nog eens gaat betalen?
ja in het begin wel, mocht ik denken dat het een blijvertje is dan mag ze gratis 
iets van 10 euro per maand.
daar zit dus ook westernles en grondwerkles bij.
echt les dus, waar ze wat aan heeft en wat ze later ook kan gebruiken.
en welke klusjes zou ze moeten doen?
ik ben elke dag bij mijn pony en doe staat 24/7 buiten.
poepscheppen doe ik zelf, omheining doet de boer.
het enige wat ze zelf moeten doen is poep ruimen als ze in de bak hebben gereden en de pony heeft gepoept.
of de boer zou ze even nodig moeten hebben voor een paard buitenzetten of even iets vasthouden.
wat betreft vraag aanbod.
mijn aanbod is voor de meeste verzorgers hier niet goed genoeg.
pony wordt ook pas over anderhalf jaar echt beleerd.
voor een poetsertje vraag ik niets, dan vind ik onzin.
maar iemand die echt wil leren en mijn pony wil rijden vraag ik dus 10 euro per maand.
dat vind ik een schappelijke prijs.
over hoe en wat zullen dan later afspraken gemaakt worden.
mijn pony is te eenkennig en heeft teveel begeleiding nodig om een verzorgertje te hebben die het na 2 keer voor gezien houdt.
en dat is toch wel het gross van de verzorgers/bijrijders helaas.
het is voor mij geen tijdkwestie of geldkwestie, zal zelf ook genoeg tijd in de verzorger/pony combinatie stoppen.
het is dus echt voor de verzorger en niet voor mezelf.
en wat je zegt een goede verzorger is moeilijk te vinden, maar een eigenaar die betrokken is ook.
en ik kan inzien dat iemand op een pensionstal echt geld gaat vragen aan iemand die het paard wil rijden.
paarden zijn niet goedkoop, en in onderhoud al helemaal niet.
maar het moet wel schappelijk blijven idd.
mensen die over de 100 euro vragen zijn imo ook niet goed bezig, maar mensen die alleen gratis willen rijden ook niet.
edit: nog even wat toegevoegd.
Laatst bijgewerkt door minikatje op 20-02-11 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt