Veel te duur

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Langcara
Berichten: 1935
Geregistreerd: 05-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:14

barbar schreef:
ahum, ik sta op een van de goedkoopste stallen hier in de buurt, ik betaal 225euro in de maand en dat alleen maar omdat ik nog net een pony heb, voor een paard betaal je 260euro in de maand, daarbij komen natuurlijk nog de hoefsmit, de DA, de wormenkuren, de enting,vitaminenpreperaten/ zalfjes/shampo's hele ehbo, en al het tuig enz wat ook niet eeuwig meegaat, dus voor 200euro per maand kan je echt geen paard houden, hier niet tenminste.
maar verder ben ik het eens.

Dan woon jij in een dure regio.

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:20

randstad, maar niet alleen in de randstad is hetzo duur hoor, eigenlijk in en rond elke grotere stad en de wat dichter bevolkte plaatsen, volgens mij is het alleen op het echte platte land goedkoop.

Sammy_xxs

Berichten: 2640
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:23

@ Jibbel, ik vind dat je helemaal gelijk hebt!
Ik had eerst ook een verzorgpaard, die deed ik 3x in de week. Betaalde eerst 75 per maand, daarna waren we verhuisd naar een andere stalling die een stuk duurder was en betaalde toen 150 euro.
Maar ik had het er wel voor over hoor, tis toch je hobby en het is gewoon een dure sport/hobby.
En nu heb ik mijn eigenpaard en dan is die 150 euro per maand niks hoor. Nu betaal ik het dubbele en nog de andere kosten erbij.
Ik ga nu ook op zoek naar een bijrijdster, en ik ga dan ook zeker een bijdrage vragen hoor. Vind ik wel zo eerlijk. Zal geen 150 euro vragenn denk zelf aan zo'n 75 euro ofzo. En maar hopen dat ik er 1 vind :P

Langcara
Berichten: 1935
Geregistreerd: 05-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:36

barbar schreef:
randstad, maar niet alleen in de randstad is hetzo duur hoor, eigenlijk in en rond elke grotere stad en de wat dichter bevolkte plaatsen, volgens mij is het alleen op het echte platte land goedkoop.

Nee dat is niet zo. In Brabant en Twente is het iets goedkoper. Als je 260 euro betaalt, dan heb je daar een hele luxe stal met alle faciliteiten. MAar voor 200 euro heb je vaak ook al een dergelijke stal.

De randstad is gewoon veel duurder om een paard te houden. Trouwens, ook om te wonen. Daarom ben ik met geen stok naar de randstad te krijgen om me te vestigen.

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:47

maar dan nog ben je er niet met die 200euro

ja laten we het maar niet hebben over in de randstad wonen, wij hebben voor ons 2 onder een kaphuis 312.000euro betaalt en was uit het zigment bouwval gezocht, het is dat ik hier aardig in de buurt ben geboren en opgegroeid en heb hier dus ook mijn famielie vrienden en werk, maar ik was ook nooit vrijwillig hier naartoe gegaan.

Manon_vdv

Berichten: 3170
Geregistreerd: 14-02-12
Woonplaats: Amstelveen - Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 11:15

€175 euro is heel erg veel!
Ik ga morgen kijken bij een shetlander (waar ik veel mee kan dus ook rijden) waar ik per maand €30 euro ga betalen (paar dagen iets van 2 ofzo).
Is dat veel??

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 11:16

30euro vind ik absoluut niet veel :)

Annepoes

Berichten: 732
Geregistreerd: 03-06-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 13:51

Nee 30 euro is niets. Het hoogste wat ik betaald heb ik 120 euro...

patiently
Berichten: 39
Geregistreerd: 06-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 15:54

Als je een verzorgster zoekt, omdat jij 5 dagen geen tijd hebt dan vraag je om een dienst naar mijn mening. En vind ik betalen dan ook niet toepasselijk.
Als je een leaser zoekt, geef je duidelijk aan dat je je paard gedeeltelijk wilt delen en een fijne vergoeding zoekt om de kosten te reduceren.

Bij mij op stal word er voornamelijk geleast.
Hier komt alle vrijheid bij kijken;
Stapmolen, buitenbak, buitenrijden etc.
Ook wedstrijden rijden is een optie.
Wel wordt er een vrij hoog bedrag voor neergelegd, maar zodoende heb je wel een leuk dier onder je kont.
Mocht de staleigenaar ooit een bod voor je leasepaard krijgen, heb jij nog de eerste optie om het paard tegen een redelijke prijs over te kopen.

Hiernaast heb ik wel eens een vrouw gehad op een ponyclub waar ik vroeger reed die mij vroeg om haar paard in te rijden.
De vrouw in kwestie had geen tijd en niet de ervaring om het zelf te doen.
Maar het lef hebben om dan ook nog geld te vragen?!
Toen heb ik even haarfijn uitgelegd dat ik niet ga betalen om iemand anders een dienst te bewijzen.

Ik vind wel dat als je iemand zoekt voor je paard er ook duidelijk over moet zijn.
Maak afspraken met elkaar en geef vanaf het begin aan als je een 'vergoeding' wilt vragen.

Langcara
Berichten: 1935
Geregistreerd: 05-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 15:58

patiently schreef:
Hiernaast heb ik wel eens een vrouw gehad op een ponyclub waar ik vroeger reed die mij vroeg om haar paard in te rijden.
De vrouw in kwestie had geen tijd en niet de ervaring om het zelf te doen.
Maar het lef hebben om dan ook nog geld te vragen?!
Toen heb ik even haarfijn uitgelegd dat ik niet ga betalen om iemand anders een dienst te bewijzen.

8)7
zo hee, dat is effe de omgedraaide wereld! Wat zei je? Moest de monteur haar ook betalen om haar auto te onderhouden?????? Jij effe je nek riskeren en dan betalen ook nog....

JenW

Berichten: 2597
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Beuningen,GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 15:31

ik betaal er zelf niks voor maar een bijdrage vind ik wel normaal.
de spullen gaan op ten duur slijten.
en jij hebt er ook mee gewerkt dus dan zal je de kosten moeten delen.
ik vind het niet meer als normaal.

ondanks dat ik het geluk heb dat ik er zelf niks voor hoef te betalen maar ben hier wel bereid voor /3

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:49

Wij vragen 50 euro per maand, is toch wel ee normaal bedrag? Het is ook zo dat voor dat bedrag mensen ook echt blijven komen, zo vaak verzorgsters gehad die nooit komen opdagen.. vandaar dat we ook geld vragen en je mag verder elke dag komen rijden.
Helaas op dit moment nog geen gegadigden dus als jullie nog iemand weten uit friesland...?

kimdegroot

Berichten: 463
Geregistreerd: 15-06-11
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:06

Als ik sommige dingen lees, realiseer ik me weer even dat ik veel geluk heb! Ik hoef niks te betalen, maar op de dagen dat ik ga rijden (donderdag, zaterdag, zondag vast) geef ik wel hond, kippen en paarden eten, mest ik de (twee) stallen uit en leg ik er alvast eten in voor die avond! Dan na het rijden geef ik hooi en zet ik ze in de bak of op het land!

Esther_92

Berichten: 163
Geregistreerd: 19-03-10

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 15:23

Ik betaal 75 euro per maand, ik mag elke dag komen en doen wat ik wil, mag der gewoon als me eigen paardje beschouwen als het ware! Ik rijd onder het zadel en voor de kar.
Spulletjes die ik nodig hebben en die ook van belang zijn mag ik kopen en het bonnetje bij hun inleveren.
De stallen hoef ik niet uit te mesten.

Ik eet er ook regelmatig mee en mag alles pakken uit de kasten qua eten en drinken. Ook als ik iets wil hebben en het is er niet mag ik een boodschappenlijstje maken.

Ik vind het zelf ook helemaal niet erg om geld te betalen! De eigenaren zijn dan ook eigenlijk meer vrienden :P Ondanks dat er een groot leeftijd verschil tussen zit :P

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 00:59

jij hebt het wel heeeeeeel lux :D

Flowerr
Berichten: 101
Geregistreerd: 18-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 19:13

voor een verzorg/bijrijd paardje is dat indd wel erg duur..

snoopydogy

Berichten: 2224
Geregistreerd: 20-11-11

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:07

hoi
ff mee gelezen
ik heb zelf ook een eigenpaardje lopen en ga er nu zeven dagen in de week er heen had een verzorgster lopen die ik er zelf heb gezegt dat ze moest stopen puur om dat ze niks hoefte te betalen maar ze ging niet goed met mijn paard om en met mijn tuig

Chanou__
Berichten: 40
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:49

Het licht eraan. Als je dan mede-eigenaar bent, en gewoon alles zamen doet/beslist, dus als het ook gewoon je eigen paard is, vind ik het wel normaal. Maar voor 1 tot 5 keer bijrijden, en dta is het, vind ik het VEEL te duur.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 12:30

Het kan ook de andere kant op, ik ben opzoek naar een bijrijdster voor 1 a 2 dagen
voor mijn fjord (M1) en ik vroeg 30 per maand. Mijn paard staat op een hele luxe stal, alles
erop en eraan ze hoefde niets te doen alleen rijden en beetje borstelen. Ik kreeg echt
heel veel reacties met dat ze het teveel geld vonden :+

30 euro per maand, laten we zeggen 2x per week= 3,75 per keer ! Nou ik weet echt niet
meer waar ik een leuk meisje vandaan kan halen die niet te beroerd is om zon klein bedrag
te betalen voor dat alles wat ze ervoor terug krijgt. Ik had vroeger een moord gedaan voor
zo'n 'aanbieding'

mohica

Berichten: 1057
Geregistreerd: 14-06-08
Woonplaats: BELGIë !!!!!!!

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 18:06

te veel?? :O
amai, ik zou er direct op afkomen :)

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:01

ik ben ook al heel lang op zoek naar een bijrijdster en vraag dan ook een klein bedrag van 35euro per maand voor 2 keer in de week, ik sta dan niet op een superdeluxe stal met binnenbak enz maar een bijrijdster gebruikt wel mijn spullen paard enz en daar mag best een klein bedrag tegenover staan.
ik heb het ook wel eens gratis geprobeerd aan te bieden, maar kreeg ik alleen van die snel ontevreden meiden die vonden dat ze niets hoefden en alles mochten, daarnaast kwamen ze dan ook op een gegeven moment gewoon niet meer opdagen.

arian_wolf

Berichten: 2033
Geregistreerd: 01-12-05
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:23

_Babettee_ schreef:
Hoi, wat mij al op gevallen is, is dat de eigenaars die een berijder voor hun paard zoeken énorm veel geld vragen.
idd het is dan een "half stalpaard" maar ik vind niet dat de berijder voor de kosten moet opdraaien.
Een kleine bijdrage is idd wel normaal, maar ik heb al van een paar mensen gehoord dat de eigenaars 175 euro per maand vragen!
Ik vind dat als je een eigen paard hebt, je er zeker van moet zijn dat je alles kan betalen.
Snappen jullie wat ik bedoel te zeggen?
Sommigen zullen het hier niet mee eens zijn, maar ik respecteer zéker de mening van anderen.
Vinden jullie dit ook zo overdreven?
groetjes :)



Woow, dat vind ik echt enorm veel geld en dat zou ik never nooit doen... betalen voor een bijrijdpaard vind ik al onzin. Je helpt hun er toch juist een handje mee? Maarja omdat ik graag wil rijden betaal ik nu 80 euro per maand omdat de eigenaar dat wil.. Vroeger tig bijrijdpaardjes gehad en heb ik never nooit iets belaad, behalve als ik iets kapot maakte..

arian_wolf

Berichten: 2033
Geregistreerd: 01-12-05
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:24

xApple schreef:
Het kan ook de andere kant op, ik ben opzoek naar een bijrijdster voor 1 a 2 dagen
voor mijn fjord (M1) en ik vroeg 30 per maand. Mijn paard staat op een hele luxe stal, alles
erop en eraan ze hoefde niets te doen alleen rijden en beetje borstelen. Ik kreeg echt
heel veel reacties met dat ze het teveel geld vonden :+

30 euro per maand, laten we zeggen 2x per week= 3,75 per keer ! Nou ik weet echt niet
meer waar ik een leuk meisje vandaan kan halen die niet te beroerd is om zon klein bedrag
te betalen voor dat alles wat ze ervoor terug krijgt. Ik had vroeger een moord gedaan voor
zo'n 'aanbieding'


Nou dat vind ik echt géén geld

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 11:09

Ik ben eigenlijk wel blij dat ik hier een paar reacties krijg dat jullie het niet
super duur vinden. Echt balen dat er hier in omgeving gewoon zo weinig (want ze zullen
er misschien wel zijn..) serieuze meisjes zijn die wel zo'n kans willen.

Want ik zou het ook hartstikke leuk vinden als ik een meisje vind die wil gaan
starten bij de pony's ofzo :D Maarja.. Iedereen vind het te duur.. En het is nog geen 50 euro p/m !!!
Ik word er moe van :')

Ik kan er ook niet tegen als mensen zeggen; ja maar ik help je er toch mee? Waarom zou
ik dan betalen? Nou omdat niets gratis is, en deze hobby ontzettend duur is en waarom zou
iemand gratis lekker kunnen rijden in een prachtige accomodatie op een goed paard waar verder
niets aan gedaan hoeft te worden? (uitmesten enz) Ik vind dat echt heel erg raar. :n

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 11:11

barbar schreef:
ik ben ook al heel lang op zoek naar een bijrijdster en vraag dan ook een klein bedrag van 35euro per maand voor 2 keer in de week, ik sta dan niet op een superdeluxe stal met binnenbak enz maar een bijrijdster gebruikt wel mijn spullen paard enz en daar mag best een klein bedrag tegenover staan.
ik heb het ook wel eens gratis geprobeerd aan te bieden, maar kreeg ik alleen van die snel ontevreden meiden die vonden dat ze niets hoefden en alles mochten, daarnaast kwamen ze dan ook op een gegeven moment gewoon niet meer opdagen.


Dat is het ook hoor, als ze een klein bedrag betalen komt er meteen een stukje verantwoordelijkheid bij kijken :j
Ik hoef idd echt niet van die meiden die alleen maar willen crossen, vriendinnetjes meenemen en na 3x niet meer
komen.