Seksuele intimidatie door eigenaars

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 20:45

Hoe je het nu formuleerd snap ik het helemaal.

Meiden, luister naar je instinct en neem een vriend/vriendin/familielid mee wanneer je een nieuwe verzorgpony gaat bekijken!

annlin

Berichten: 89
Geregistreerd: 17-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 00:36

Jaa helaas, het gebeurd ;(

Ik heb dat gelukkig zelf nooit mee hoeven maken.
Wel had ik toen ik een jaar of 6/7 was een verzorgshetje. M'n moeder ging altijd mee, en na ongeveer een jaar ofzoiets mocht ik van m'n moeder opeens er niet meer heen. Toen begreep ik het niet, maar nu weet ik inmiddels dat de eigenaar van de shet en de stal standaard vanaf 4 uur 's middags dronken was.
Begrijp heel goed waarom ik daar niet meer heen mocht.

Dus luister naar DjunDjun hierboven, en neem iemand mee als je voor een verzorgpony gaat kijken!

sorsie

Berichten: 825
Geregistreerd: 01-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 13:54

Vreselijk, denkt zo'n kind een leuke verzorgpony te hebben, zit je met de eigenaar :(
Zelf heb ik gelukkig nooit zoiets meegemaakt, was altijd met een vriendinnetje en ik durfde nooit bij anderen naar binnen :o

Anne_26

Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Hilversum

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 22:50

Wow! Wat een verhalen hier! Vreselijk lijkt me dat zeg!
Gelukkig verzorg ik een paard van een 15 jarig meisje en haar moeder.

Goed dat er hier gewaarschuwd wordt :j

missielissie

Berichten: 103
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:12

het is bestwel ziek dat sommige mensen dat echt doen.
ik zorg altijd dat bij de kennismaking altijd mijn moeder mee gaat. gewoon omdat ik de mensen nog niet ken etc.
ik heb nog maar 1 verzorgpoiny gehad. daar ben ik gekomen door contact met de zus van de eigenaresse.
bij ons in de buurt wordt de laatste tijd veel verteld over verkrachte meisjes en moorden etc.
ook een heleboel mensen die zelfmoord plegen. of moord plegen op hun vrouw.
het afgelopen jaar is hier in de buurt een amsterdamse rapper doodgeschoten. een vrouw vermoord door haar man, die haar hoofd naar buiten heeft gegooid en de rest van het lichaamhad laten lichem in de woning.
vorige week is er een vrouw vermoord waarvan ze de ex man als verdachte hebben, maar dit is nog niet zeker of hij de dader is.

maar opzich over verzorgers die dit meemaken had ik nog niet eerder gehoord.

vidya

Berichten: 326
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Wolvega

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 16:29

Nou het is juist goed dat er hier op Bokt op word gewaarschuwd, want waar zijn vieze ventjes dol op...? jonge meiden.. waar vind je nu eenmaal veel jonge meiden...? in de paardenwereld! Het is echt 1 en 1 is 2.

SammyFloor

Berichten: 1196
Geregistreerd: 19-12-09
Woonplaats: België

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:00

Amai,, wat een verhalen!
Ben ik blij dat mijn moeder altijd meeging toen ik naar mijn VP ging
Nu heb ik 2 shetjes, als het donker is mag ik nooit alleen!

jillie1994

Berichten: 1622
Geregistreerd: 05-04-07
Woonplaats: Beetsterzwaag

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 17:59

Ik heb er eigenlijk nog nooit over na gedacht dat zoiets ook bij de paarden zou kunnen gebeuren. Zelf heb ik het gelukkig niet meegemaakt. Wel verzorgde ik een paar pony's en die eigenaar wou alles wel kopen. Als hij zag dat er een dekje beetje vies was, kocht hij meteen een nieuwe voor me. Maar dat neem ik als vriendelijk aan. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:06

Jong hoeft niet enkel te slaan op kinderenen tieners. Er zijn evengoed vieze venten die proberen bij jonge 20-ers!

Ik was op m'n 23e op zoek naar een bijrijpaard, zodat ik naast de manègelessen (3x/week) toch nog wat extra kon rijden. Advertentie op kapaza gezet, na paar dagen telefoon. Toffe stem, klonk enthouasiast, heel gesprek ging netjes over paarden. Hij reed bij iemand die wat fokmerries had die weer wat conditie mochten krijgen + werken met het jonge geweld en zadelmak maken. Goed, paar keer heen geweest, de baas van de paarden zelf was hele toffe kerel. Alleen de ruiter (32 toen) met wie ik ging samenwerken werd wel opdringerig. Uitnodigen om eentje te gaan drinken, voorstellen doen, me hele tijd van top tot teen begluren als ik reed, op de kont tikken, knuffels proberen geven, hints geven als "kom eens tot bij mij ben alleen thuis"...

Heb het na een tijdje toch laten vallen tegen de baas, die ging het in de gaten houden. (waren nog meer klachten zoals paarden hardhandig aanpakken). Uiteindelijk is de ruiter dan moeten vertrekken en heb ik 1 van de paarden gekocht. Maar dan nog, als meisje van 1m60 en lichtgewichtje kan je niets beginnen tegen een vent van 1m80 met een gigantische speklaag als ze echt willen.

Anomien

Berichten: 7440
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:17

heb ooit voor mijn vorige merrie een verzorgmeisje gehad. Echt een lieve meid, maar nog wel erg onzeker. Denk dat een beetje paardenman (de verkeerde dan) hier wel misbruik van kon maken. Bij mij kwam daardoor ook de moeder mee. Bij mij zijn ouders gewoon welkom. Vind ik eigenlijk wel gezellig. Die moeder was geloof ik wel blij met mij.

Heb die betreffende meid ook gezegd dat ze alles mocht vragen/vertellen (ze was erg onzeker en zei bijna niets).. vertelde ze me ooit dat voor mijn merrie ze een aanbod had gekregen van de 'kamelenman' nabij Didam.... die scheen nogal wat andere opvattingen te hebben.

Heb wel eens een advertentie opgehangen, maar daar bleven toch de reacties uit. denk toch wel hierom. toen ik erbij zetten dat ouders welkom zijn en dat ik vrouw ben,..kwamen er gelukkig wel reacties. De merrie is nu weg, en dat betreffende meisje niet aan kunnen houden omdat het paard erna niet geschikt was voor zo'n klein meisje.

Marrlyn

Berichten: 89
Geregistreerd: 02-11-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 18:16

Oh dit is echt te triest voor woorden! Wist niet eens dat dit gebeurde.
Stel je voor zeg meisjes van een jaar of 10 a 12 die lekker een verzorgpaardje of pony'tje willen.
Bah bah. heb het gelukkig zelf nooit meegemaakt!

Ania

Berichten: 6111
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 03:28

Ik liep stage op een stal waar steeds seksueel getinte opmerkingen werden gemaakt. Het was maar een snuffelstage (middelbare school was ong 14 jaar) dus duurde maar een week. Ik was veel te naïef en veel te paardengek dus nam al die opmerkingen maar voor lief en ging er niet op in. Aan het eind van die week kwam ik met mijn beoordelingsformulieren die ingevuld moesten worden over mijn inzet enzo. Toen werd me aangegeven dat ik op tafel moest gaan staan en gaan strippen om een voldoende te krijgen voor mijn stage. Anders was mijn motivatie niet voldoende. Dat heb ik geweigerd en heb toen inderdaad een onvoldoende gekregen. Gelukkig kon ik dit op school aangeven en die is verhaal gaan halen, helaas werd dat afgedaan als een grapje en had ik het verkeerd opgevat en was mijn houding gewoon niet goed. Uiteindelijk toch een voldoende gekregen, maar op die stal ben ik nooit meer geweest.

xDeems

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 11:44

Vreselijk.. {x)

Ania

Berichten: 6111
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 16:32

xDeems schreef:
Vreselijk.. {x)


Ja he, paardeneigenaren (m/v) kunnen een behoorlijke macht en invloed hebben die ze dan ook graag tegen je gebruiken.

en dan heb ik het dus ook over een ERKEND stagebedrijf. want dat is het nog steeds, maar ik geloof dat er nu een andere eigenaar zit.

mika11

Berichten: 11142
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 16:43

Ik heb het meegemaakt bij een paard wat ik waar ik toen bijrijder van was. Die eigenaar had 6 paarden waar hij mee mende, maar hij had een paar bijrijders voor het rijden. Die man was een vreselijke flirt, als je een rijbroek aanhad, opmerkingen maken van: lekker kontje. Hij heeft nooit aan iemand gezeten, maar wel veel seksistische opmerkingen en toespelingen. Toen was ik ongeveer 20 jaar. Om die reden ben ik er mee gestopt. Die man was toen notabene al ver in de vijftig jaar.

Manon_vdv

Berichten: 3170
Geregistreerd: 14-02-12
Woonplaats: Amstelveen - Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:09

echt vreselijk dit!
dit mag echt nooit meer gebeuren, de mensen die dit gedaan hebben mogen hun leven lang in de cel zitten!
en heel veel respect voor mensen die dit hebben meegemaakt :(:) ...
edit;
zoals je in mijn ondertekst ziet ben ik opzoek naar een verzorgpony, ik kijk door dit topic veel beter uit.
en ik zal kijken of de eigenaar een beetje betrouwbaar is!
maar sowieso neem ik de eerste keer dat ik er naartoe ga mijn ouders mee, ik wil niet weten wat er anders kan gebeuren (alhoewel dit topic het verteld).
echt een goed topic meer mensen moeten hiervoor gewaarschuwd worden!

joyce B

Berichten: 16380
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:19

Douce schreef:
Hier schrik je wel van. Ik heb ook een pony verzorgd bij een boer. Die zeiden dat ze de pony's hielden voor de gezelligheid van de kinderen. Het klinkt heel vies maar ik heb er meerdere jaren rond gelopen en ze hebben nooit iets geprobeerd of gedaan. Veel te veel cadeau's hebben we gehad en nog steeds niks geprobeerd. Dus gelukkig bestaan er ook boeren met pony's die wél goed zijn ;)
Wat lijkt me dat rottig om mee te maken al deze verhalen..


Sommige mensen vinden het gewoon leuk om (veel) kinderen om zich heen te hebben, zonder dat ze er iets vervelends mee bedoelen. Als ik kijk hoeveel ik houd van onze dochter, en er ook zoveel mensen gek zijn op hun neefjes, nichtjes, kleinkinderen etc. Wij hadden vroeger buren die zelf geen kinderen leken te kunnen krijgen, daar waren wij ook kind aan huis en we werden gruwelijk verwend met snoep, drinken en aandacht... Dat soort mensen zijn er ook. Gelukkig voor hen hebben ze later met wat medische hulp zelf ook nog kinderen gekregen.

Zertab

Berichten: 12468
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:09

Zoiets is echt vreselijk ja...
Gelukkig heb ik het nog nooit meegemaakt:)

IndyPascalle

Berichten: 510
Geregistreerd: 22-05-09

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:29

Het zijn niet altijd alleen maar paardeneigenaren. Ik heb stage gelopen op een stal waar een van de medewerkers ook zo was. Steeds seksueel getinte opmerkingen en steeds opdringeriger, totdat ie me wilde zoenen en ik hem een klap heb gegeven (achteraf had ik nog veel harder moeten slaan), nadat ik het er op school over heb gehad, heb ik een andere stage gekregen.

Maar hij deed het niet alleen bij mijn, maar ook bij pensionklanten (en dan met name bij de jonge meisjes), als je wilde dat hij je stal wat extra opstrooide of het paard wat meer kuil moest krijgen, dan moest daar wel wat tegenover staan.
Ik heb letterlijk van me afgeslagen, maar hoeveel van die meiden doen niet wat hij wil... Acheraf gezien (maar dat is altijd makkelijk praten) had ik gewoon aangifte moeten doen en dan nog niet eens zozeer voor mezelf, maar voor al die meiden die dat echt niet durven, omdat ze bang zijn dat hun paard dan iets tekort komt.

_Chip

Berichten: 1494
Geregistreerd: 07-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:42

Toen ik een adv. op marktplaats had staan, en ik kreeg reactie's, altijd even googlen op de namen.
En dat heeft echt geholpen, en natuurlijk ook via via gevraagd of ze die en die kenden, en of het een aardige eigenaar is etc.
Misschien klinkt het nogal overdreven, maar je wilt niet weten wat je over iemand op google kan vinden, je hoeft soms alleen maar voornaam, plaatsnaam & paarden in te vullen en je vind wat. Maar als ik de verhalen hier lees, en als je nogal overbezorgde ouders hebt, werkt het echt! Ik heb ook altijd goed gekeken hoe alles verwoord was is het mailtje. Op reactie's als; 'Ik heb hier nog een pony staan, kunnen we een keer afspreken' kreeg ik soms al de rillingen, en die ook gewoon genegeerd.

Heb met m'n vzpaardjes van nu geen google gebruikt, maar het mailtje zij me al genoeg, alles zo duidelijk en vriendelijk uitgelegd, en heb zeker geen spijt :D

majeletjetom
Berichten: 13
Geregistreerd: 27-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:23

ik heb net anderhalve maand geleden 3 verzorgponies gehad en toen vroeg die eigenaar of mijn vriendin en ik meewouden op de kar. natuurlijk zeiden we ja maar die man die ging op de kar de hele tijd een arm om en heen slaan en knuffelen en over ons hoofd aaien en hij heeft wel 1000 x onze handen gevraagd om te voelen of ze koud waren GATVER en die keer daarvoor was er een andere vriendin mee en toen we zonder zadel daar gingen rijden en hij hielp bij opstappen van mijn vriendin kneep hij mijn vriendin in der kont IEL
ik heb het thuis meteen aan me ouders vertelt en die hebben de volgende dag de ponies opgezegd en mijn spullen daar wegehaald.

_Babettee_

Berichten: 731
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 23:11

Ik volg ook ..
Ik heb hier nog nooit last van gehad en toen ik vroeger een advertentie op internet had geplaatst om mij aan te bieden als verzorger/berijder, heb ik ook op de plaats van het telefoonnummer de nummer van m'n moeder ingevuld + dat zij ook elke keer mee was gaan kijken naar de paarden van de mensen die mij gecontacteerd hadden. Nu rijd ik op een erg leuke stal!
Verschrikkelijk hoe mensen misbruik kunnen maken van zo'n situatie :r

siepenteun
Berichten: 985
Geregistreerd: 10-12-11

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:20

idd altijd googlen op namen doe ik ook altijd, helpt echt! zelf heb ik een moeder die ook helemaal paardengek is dus doen we altijd samen m'n verzorgpony's dus heb ik geen ervaring met zulk soort mensen en de eigenaar van mijn verzorgpony is super aardig en is alleen maar bezorgd en tevens ook moeder van een 8 jarig meisje

Manon_vdv

Berichten: 3170
Geregistreerd: 14-02-12
Woonplaats: Amstelveen - Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 10:01

Wat typ je dan in?

Simone30
Berichten: 24
Geregistreerd: 01-01-12
Woonplaats: vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 14:46

Gebeurd niet alleen bij jonge meisjes helaas...
Ik ben pas wezen proefrijden bij iemand die ik via marktplaats vond. Hij heeft 4 paarden en zocht bijrijdsters.
Aardige man, 35 jaar (ik ben zelf 30).
Na het voorrijden was hij erg enthousiast en was ik van harte welkom om een leuke merrie te rijden.
Tot dat ik over mijn 3 kinderen begon... hij vroeg direct of er ook een man in mijn leven was... (ja die is er anders had ik geen tijd 3 keer in de week te komen rijden;).
De volgende dag kreeg ik een smsje dat ik toch niet hoefde te komen rijden...
Hij dacht zeker zo zijn ideale paardenmeisje te vinden :D