Ahhh... bijrijdster-frustraties!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 11:38

Senzafine schreef:
Enige minpuntje aan mij is af en toe mijn gebrek aan orde

dat heb ik dus ook, maar het baasje van het paardje maakt het niks uit
als ik maar niks buiten ''de zadelkamer'' laat liggen, daarbij ken ik dat meisje al een aantal jaren
en heeft ze mij ook geholpen met problemen, vandaag ga ik weer rijden :D
het is niet zo dat ik die pony ieder weekend rijd, hooguit 3 of 4 keer in de maand
en in de schoolvakantie's meer
ik vind het goed zo, beetje buiten rijden en springen vind ik leuk genoeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:37

BBreedveld: Ja, dat is voor mij het belangrijkste.
Ik woon zelf 5 minuutjes fietsen bij een luxe pensionstal vandaan.
Alles ligt er keurig bij, mooie hekken om de weilanden, stapmolen vanalles.
Máár, de paarden staan daar zowiezo in herfst en winter de hele dag op stal.
De enige keer dat ze eruit komen is als er op ze gereden wordt of ze in de stapmolen mogen.
Het is ook nog eens asociaal duur.
Zulke stallen zijn meer voor de mensen dan voor de paarden gebouwd, vind ik tenminste.
Nu moet ik een half uur fietsen voor ik bij mijn paard ben, maar mijn koudbloed staat 24/7 buiten, heeft continu toegang tot voer, water en schuilstallen.
Ook de manege is superluxe met binnenbak, buitenbakken, spring/men-terrein, longeerbak, poetsplekken, wasplaats enz.
Dat mijn paard het goed heeft en niet 23 uur per dag op stal hoeft te staan is voor mij belangrijker dan dat ík niet zo ver hoef te fietsen. :j

Tinky12: Ja, ken ik.. zo voelde ik me ook even, had ook wat ongeschikte woorden getypt, maar toch maar niet geplaatst. _O-
Heb geen zin in een OW door toedoen van zo'n ongevoelige sukkel. :o

Mijn reactie hierboven geldt ook voor jou. :j
Ben het daar zo mee eens... ik denk dat ik met deze manege gewoon heel veel geluk heb.
Ik zag net trouwens een advertentie op MP, iemand die een bijdrage vraagt omdat haar paard zoveel eet...
Tja, dat heb je met paarden.. weet je ook voor je hem koopt. :=

Mariz:
Ja, jij hebt geluk. :j En misschien ook wel een hele lieve, makkelijke pony?
Dat scheelt ook een hele hoop.
Een pony waar bijna iedereen zo op kan stappen vindt vaak veel sneller een bijrijdster dan een complex paard als Kim. :j

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:45

KoudbloedKim, je bent een paardenbaasje naar mijn hart! ;) Gun je van harte een hele fijne bijrijder!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:49

Soms zie ik op MP enz. echt absurd hoge bedragen langskomen..
Zag ook een keer een paard waar ze een bijdrage voor vroegen van €100,00 geloof dat t voor 2,3 dagen in de week was.
Maar dan moest je er nog wel bij mesten enz..

Zelf zou ik niet zo snel betalen voor een verzorgpaard.
Is ook gewoon niet mogelijk met mijn baan op dit moment.

Soms zie ik advertenties voor veulens enz. waar ze zelfs een bijdrage voor willen..
Als het een kleine bijdrage is voor een paard waar je in principe alles mee mag vind ik het niet erg.
Maar soms zie ik gewoon bedragen waar je bijna zelf een paard voor kan houden..

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:10

Lieszje ...wie niet waagt,wie niet wint ;) Ik zou het zelf ook nooit doen voor zulke absurde bedragen...

Kim...ik had mijn tekst al meerdere malen gecensureerd voordat ik op "verzenden" drukte O:)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:13

Tinky12 schreef:
Lieszje ...wie niet waagt,wie niet wint ;) Ik zou het zelf ook nooit doen voor zulke absurde bedragen...

Ik doe sinds zaterdag een paard waar ze ook een bijdrage voor vroeg.
Iemand van bokt had met haar gesproken dat ik nog een leuk verzorgpaard zocht maar dat ik geen bijdrage kon leveren.
Wat met de eigenaar gesproken en mocht zaterdag langskomen :)
Heb ook gevraagt of ze een bepaalde reden had (voor het opdagen enz.) maar ze deed het om penny meisjes op afstand te houden :P

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:52

Soms moet je idd gewoon ook als bijrijder proberen om te pingelen hoor :D Je moet er tenslotte beide wijzer van worden,maar voor sommige is de bijdrage belangrijker dan de persoon.Is ook een keuze :+

Ik houd de Penny's op afstand door de tijden,ik doe alles in de ochtend op een enkele keer na.Dan zit de gemiddelde Penny nog op school O:) Alhoewel ik ook wel een superleuke bijrijder ben misgelopen hierdoor,maar ja...openingstijden van de stal en gezondheidsfactor tellen mee.

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:56

Ik heb echt geen flauw idee. Lijkt me een beetje raar dat ze geen contakt met me op kan nemen als ze weet waar ik woon, en ook op hyves vriendjes zijn etc. Ik vind het vaag en dat vind ik het grootste min punt van bijrijders! De meeste zijn mooiweer ruiter en de goeie moet je echt met een vergrootglas zoeken!

Anoniem

Re: Ahhh... bijrijdster-frustraties!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 17:05

BBreedveld: Dankje! :)

Lieszje: De mensen waar ik zo moe van word, zijn vooral degene die een bijdrage vragen omdat ze het paard niet in hun eentje kunnen onderhouden.
En dan bedoel ik niet de mensen die hun paard te lease aanbieden, maar degene die bijna niks toelaten en proberen zoveel mogelijk winst te maken.
En die mensen zijn er echt...
Ik hoef geen bijdrage in de kosten, staat wel in mijn advertentie, maar idd om penny's "af te schrikken" en mensen duidelijk te maken dat ik een serieuze bijrijder zoek.
Wat ik wel fijn zou vinden is dat ze af en toe een bakje met snoepjes meenemen en misschien als dat voor hun financieël mogelijk is een keer meebetalen aan de hoefsmid. :)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 17:10

Zo zag ik er ook een keer 1 ja :x
Ze moest een bijdrage omdat ze anders geen paard kon onderhouden..
Ik zou dus alleen een paard nemen als ik zeker zou weten als ik het kon onderhouden..

Hiervoor heb ik 4 jaar lang een merrie gedaan.
Hoefde geen bijdrage te betalen maar kocht wel heel erg vaak wat voor haar..
Als ik iets zou moeten betalen zou ik dat een stuk minder snel doen^^

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 17:12

KoudbloedKim schreef:
...
En dan bedoel ik niet de mensen die hun paard te lease aanbieden, maar degene die bijna niks toelaten en proberen zoveel mogelijk winst te maken.
En die mensen zijn er echt...

Voor zo'n baasje heb ik ook gereden. Ik was absoluut gek op die pony, maar iedere keer dat ik kwam was er weer een regeltje bij gekomen en de bijdrage werd elke maand hoger opgeschroefd. Op een gegeven moment mocht ik haar niet eens meer uit de wei halen als er niet iemand van de stal mee liep. Nou, sorry hoor, maar dat ging me dus echt te ver.
Arme pony heeft inmiddels 4 bijrijdsters en gaat er bepaald niet op vooruit. Het spijt me voor haar, maar het is niet anders.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 17:16

Een goede bijrijder vinden is moeilijk.. maar ook andersom.
Wel een vervelend verhaal zeg.. Je hebt al wat meegemaakt met bijrijders..
Maar het is makkelijk om af te zeggen, ze hebben geen kosten etc..
Hoop dat je snel een leuke vindt!! Jammer dat je ver weg woont ;)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 17:19

ik heb 4 verzorgpaarden gehad, en ik heb bij geen enkel een vaste maandelijkse bijdrage betaald. 't stond wel in de advertenties, maar dit was ook meer om de penny's af te schrikken of te jonge meisjes die toestemming van thuis moeten krijgen.
Zelf vond ik het niet meer dan normaal, dat ik zelf voor snoepjes zorgde en anti-vliegenspray als dit nodig was en op tijd en stond het materiaal reinigde en invette. Ook nam ik op eigen kosten lessen bij de instructeur van de eigenaars keuze zodat ik probeerde op eenzelfde manier de trainingen op te bouwen.
1tje heeft geprobeerd mij te doen opdraaien voor het krachtvoer, omdat ze het zelf niet kon betalen EN omdat ze het een voorrecht vond dat ik 5dagen/week haar hengst mocht trainen (lees: inrijden, want paard was pas zadelmak, kende nog niet eens alle hulpen, laat staan galopperen).

Ik heb me 1x aan een bijrijdster gewaagd. Ik die dacht dat ik best een braaf paard had. 't is er blijkbaar ook eentje met een handleiding en de dame die kwam rijden, had zelf een paard opgeleid tot M2 niveau maar had een rijstop gehad omwille van de kinderen. Onder het moto "paardrijden verleer je niet" en onder begeleiding van mijn lesgeefster, wilde ik haar een kans geven. Het was een ware nachtmerrie. Na 3 maand heb ik echt vriendelijk moeten bedanken, ik herkende mijn paard niet meer. Steigeren, weglopen,... Ok ze heeft karakter, maar ze was altijd braaf en betrouwbaar, maar in die periode met de bijrijdster niet meer, want bij haar kon ze haar zin doordrijven en bij mij niet...

@TS: veel succes met het vinden van een nieuwe bijrijdster en kan me idd wel voorstellen dat een bijdrage voor de hoefsmid welkom is, ook alis het je daarom niet te doen.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 17:20

Wat ik trouwens ook wil doen als mijn nieuwe verzorgpaard wat word^^
Paard is gek op springen, dus eigenaar vroeg of ik dat ook leuk vond.
Eerlijk tegen haar gezegt dat ik pas 2 keer echt gesprongen heb en het toen beide keren niet zo heel erg goed afliep^^
Daarop zeize dus dat ze eigenlik toch geen springmaterialen hebben op de stalling.
Misschien wil ik als het weer wat beter is en ik haar wat langer doe zelf wat maken.
Ik denk namelijk dat cavaletti's best wel te maken zijn, en ik ben ook niet bepaald onhandig..
Dat lijkt me een leuk idee om de eigenaar een soort van te bedanken.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 17:37

hmmm persoonlijk zou ik dus wel een bijdrage vragen als ik op zoek ga naar een bijrijder voor mijn paard (en dat zoek ik te doen ook in de nabije toekomst).
ten eerste hoeven ze van mij geen klusjes te doen of nx; enkel komen om het paard beweging, aandacht,... te geven. enkel het leuke deel dus. verzorgers vragen om de stal te doen ofzo loopt de helft van de tijd toch niet goed af (ja sorry die ervaring heb ik al meermaals...). ik heb toch meerdere paarden, dus doe de verzorging (voeren, stallen,...) liever gewoon allemaal zelf.
ten tweede mogen ze in ruil wel het paard als het hunne beschouwen. Ze mogen rijden zoveel ze willen en mogen gerust andere dingen met hem doen ook. enkel grote veranderingen wil ik wel weten natuurlijk (plots een bit ipv zijn bitloos hoofdstel, dat weet ik wel graag op voorhand ja) en dingen die echt niet kunnen zou ik ook wel zeggen, maar dan heb ik het echt over dingen waarmee je een paard kapot krijgt en die niet om aan te zien zijn bv.
ten derde hoop ik daarmee dat je geen ondoordachte kandidaten aantrekt. ook hoop ik dat een bijdrage betalen hun motiveert om dan effectief ook te komen (dat was vroeger het probleem vaak. ze wilden allemaal wel graag het ponietje komen verzorgen, maar na twee keer hoorde je er nx meer van en na een paar maanden waren ze dan plots kwaad als je zei dat het niet meer hoefde...)

uiteindelijk is een bedrag van een 50 a 60€ toch niet zo overdreven om zo goed als een paard van jezelf te hebben waar je nx voor moet doen en waar je geen DA kosten of iets dergelijks voor hebt...

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:45

jemig tineke lijkt me inderdaad vervelend. Zo jammer dat je zo'n end wegwoont O:)

Ben al jaren op zoek naar een verzorgpaard, maar het is echt drama.. 9 van de 10 keer hoor ik gewoon niets meer... Heb nu maar besloten dat als ik bijvoorbeeld een dag of een middag vrij ben dat ik dan naar de manege ga, lekker vrijrijden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:56

Aaaahhh.. eindelijk de avatar gevonden die ik zocht.. :D Ik heb zoo gelachen om die poes. :')
Ik overal zoeken waar ik hem ook alweer gezien had.. nergens te zien. _O-

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:58

hahahahaha! schattig he :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:08

Maar om even netjes iedereen bij langs te gaan:

Lieszje: Ja, dat is dus zo'n domme reden. :x
Ik eet zelf soms droog brood om Kim te onderhouden, maar het lukt en ze verrijkt mijn leven op zo'n geweldige manier!
Zou echt niet zonder haar kunnen en er zijn vast veel mensen die denken; die is gek!
Maar Kim kan niet voor zichzelf zorgen, en als mens ben je daar (met uitzondering) wel toe in staat.

Melsh: Tja.. zulke mensen lopen er inderdaad ook rond.
Dan vraag ik me altijd af 'waarom'.. draait alles in het hun leven dan om geld? :=

Juudii5: Ik hoop het ook.. en ik zal ook een kleine bijdrage vragen.. om zeker te zijn dat ze komen.
Als je betaald voor een paard, wil je er ook iets voor terug krijgen.

Petitparis: Sommige mensen verzinnen inderdaad de vreemdste dingen om je maar te laten betalen.
Ik vind het niet meer dan logisch dat je voor je eigen lessen betaald en af en toe iets kleins meeneemt.
Maar om krachtvoer te betalen, gaat een beetje ver.
Dankje. :)

Lieszje: Je kunt inderdaad zelf balken schilderen. :j
Moet je wel zorgen dat ze goed geschuurd zijn, zodat het paard geen splinters krijgt als hij de balk raakt.
Cavalleti's zijn ook redelijk makkelijk zelf te maken..

Kynshiri: Ja, dat kan ik ook wel begrijpen. :j
Vooral als ze het paard als hun eigen mogen beschouwen en er niet constant iemand op hun vingers kijkt.
Zelf zou ik niet zoveel vragen.. maar dat is de keus die je als paardeneigenaar maakt.

Suuskipje: Vrijrijden is ook leuk.. alleen jammer dat je niet mag buitenrijden.
Maar er komt vanzelf een leuk paardje op je pad. :j

Ja, heel schattig!! :D
Ik had hem heel stiekum opgeslagen op de computer, maar toen ik hem af wilde spelen, bleef hij steeds steken op de helft.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 15:09

Argh, denk ik iemand te hebben misschien, tenminste ze kwam goed over, dus ik vraag of ze wat over zichzelf wil vertellen, wat rijfoto's enz.
Krijg ik mailtje terug dat ze toch liever niet wil verzorgen/rijden met een tinker, want ze zijn toch wel sterk en dat vind ze voor een keer niet erg maar niet elke keer.
:roll:

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 15:17

Ik kom een beetje laat binnen vallen, maar ik ken ook het leed wat bijrijder heet.... pff afgelopen jaren vanalles gehad. Zijn er wel een paar met een goede reden gestopt. De een omdat ze in Nijmegen ging wonen (te ver weg), toen relatie over en ging weer terug richting haar home-town (ook te ver weg), een met een ongeneselijke ziekte (heel erg....), maar toen..... laatste meiden, ik ben op 1 nog aan het wachten wat ze wil gaan doen. Zij ging echt super, maar brak na de eerste keer rijden thuis haar duim. Ja heel sneu, maar ook jammer. Op dat moment was er ook nog een andere meid die mijn paard reed (om te kijken of dat iets werd), maar die zei ook in 1x af, terwijl ik echt het idee had dat ze wel graag wilde.

Nu heb ik op het moment dus ook echt genoeg van mijn zoektocht, dus heb hem even op 0 gezet en besloten om pas weer in het voorjaar verder te gaan zoeken, mits die ene meid met gebroken duim nog terug komt en dat klikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 15:55

MelanieB: Nou lekker is dat.. hoe kan ze dat nou vanaf een foto op het beeldscherm zien.

Solide: Eigenlijk zouden we ook een topic moeten openen over het leed dat verzorgpaard-eigenaren heet, anders krijg ik straks weer allemaal boze pb'tjes dat ik alle bijrijdsters zwart maak. :o
Maar het is erg frustrerend!
Ik had het perfecte meisje voor Kim gevonden en weet nog steeds niet waarom ze niet meer komt.

Kijk, dat snap ik dan niet...
Eerste keer gelijk een les-formulier aangevraagd.
Tweede keer buitenrit was geweldig! Terug op de manege moest ik foto's van haar maken met haar mobiel.
Kim was 'the best', precies wat ze zocht en wij wilden het haar graag geven.
Ik heb nog 2 mailtjes achter haan aan gestuurd met de vraag "waarom", maar krijg niks terug.
Nou ben ik er ook wel helemaal klaar mee..
Zo behandel je mensen gewoon niet! :n
En daarbij komt ook nog dat ik hierdoor heel erg aan mezelf ga twijfelen.
Heb ik iets verkeerd gezegd? Komt het door mijn uiterlijk? Etc.

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 16:49

Ook ik kan meepraten.( [VVDD] Leuk dan, zo'n verzorger. ) #)

Ik zoek nu ook een klein kindje die wat kan rijden, en ik zal zeggen. Het leed dat ouders van kleine kindjes heet := . Afspraak gemaakt vanop de manege, meisje heel enthousiast, zelfs ouders klonken wel enthousiast. Kindje is eens komen rijden, naar mijn gevoel ging het heel goed. Het meisje was hartstikke blij en trots. Ik stelde voor om te beginnen met om de twee weken te komen rijden en zeker nog even te blijven rijden op de manege zodat ze zeker zou blijven leren op verschillende pony's. Ouders vonden dat niet nodig en stelden voor om gewoon iedere week naar mij te komen. Oke wat zij willen... Dan moest er natuurlijk wel een verzekering aangevraagd worden. €45 per jaar ongeveer, maar ik en een oudere vriendin (die initiator bewijs heeft) wilden wel gratis lesgeven. Nou nou... nog even wachten met verzekering, om toch heeel zeker te zijn dat meisje dat wil blijven doen. De eerstvolgende keer kwamen ze een halfuur te laat,keer daarop moesten ze drie kwartier vroeger weg, (een kwartier, de moeite hoor...). De week daarop begonnen mijn examens en moest ik die middag in de studie blijven. 'Oh nou, als ze niet iedere week kan rijden is dat voor haar ook niet leuk natuurlijk... En die verzekering die nog geregeld moet worden, pfff... Misschien zou het toch beter zijn om op de manege te blijven. Dag Esther' *opgehangen* |o
Was wel balen, meisje was perfect van grote en reed best goed.

SWP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 16:51

Wat ik denk dat meespeelt?
Mensen willen heel veel... in hun droom, maar als hun wens waarheid kan worden moeten ze er opeens dingen voor doen, en dat hebben ze er dan niet voor over.
Deze mensen dromen liever over een verzorgpaard, dan dat ze de deur uit gaan om het ook werkelijk te doen.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 17:00

Ik snap het niet van bijrijders. Waarom ze er zo weinig voor over hebben of zo snel afhaken. Ik kan het me niet voorstellen. Deze bijrijders zijn de pony/paard niet waard! In dit opzicht snap ik best dat mensen een kleine bijdrage vragen, om zo zeker te zijn dat iemand er wat voor over hebt.

Ik rij een frieze merrie van een kennis. Ik ben er 6 dagen in de week, of ik nu ga rijden of niet. Ik kan me niet meer indenken om haar niet te hebben ben zo aan haar gehecht! Ik mag alles met der en hoef er ook niks voor te betalen. Alleen je eigen tuig aanschaffen. Dit vind ik dan ook niet meer dan logisch. Ik heb het zo luxe en zal daarom ook alles voor me paardje over hebben. En ik ben elke dag weer dankbaar dat ik haar heb en mag doen en laten wat ik wil. Dit laat ik vaak ook blijken door bv met kerst een kado te geven.

Edit: wel wil ik meegeven dat ook jongere meiden/jongens verantwoording kunnen hebben. Ik was zelf 14 jaar en had er alles voor over om toen die tijd die pony te verzorgen. Ik moest er 45 min voor fietsen maar deed het door weer en wind.