Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lolacabana

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 19:16

Ik weet hoe jullie je voelen :j. Heb tot nu toe ook alleen maar MSN taal reacties gehad. En ook reacties van ik ben 11 maar ik kan heel goed rijden, net zoals Anky :').

Ik vraag geen bijdrage, maar verwacht wel dat de stal word gedaan en dat ze hun afspraken nakomen..

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 19:23

Meld zich!
Heb een verzorger op het moment, die gaat verhuizen. Dus nu begint het circus weer van voren af aan.

Vervelende is dat ik de paarden thuis heb, geen stal die en oogje in het zeil kan houden ofzo.
Moet dus een verzorger hebben met veel verantwoordelijkheidsgevoel. Moeten ook over de weg om bij de bak te komen. Is maar een klein stukje, maar ik geef hem dus niet mee aan een minderjarige....

Ik vraag ook geen bijdrage, ook geen hulp met stallen mesten ofzo. Enige voorwaarde is dat ze 1x in de week bij mij lessen. Omdat hij in de sport loopt (M2) wil ik wel dat het rijden goed gaat.

Lijkt een onmogelijke quest....

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 19:39

Ik heb wel heel veel geluk als ik dit allemaal lees.

Toen ik acht kreeg ik via een vriendje van mijn broertje die een pony hadden staan om hun boerderij een verzorgpony waar ik alles mee mocht. Daar werd ik te groot voor maar die pony doe ik nog steeds. (Alles buiten rijden). Verder hadden/kregen mijn vriendin en ik de vrijheid en het vertrouwen om ergens anders een keer per week (tegen betaling) te rijden en met de paarden de bossen in te gaan. Met die pony's ben ik gestopt omdat ik meer wilde. Toen heb ik een klein jaartje alleen de pony gedaan waar ik te groot voor was + de manege. Tijdje geleden wilde ik toch weer wat meer rijden dan die enkele keer manegeles in de week en dus heeft mijn vader via mijn oma heel snel iets gevonden en dat is echt super. Kan zoveel komen als ik wil maar heb vanwege drukte met school niet elke dag de tijd. Heb nu een jong paard tot m'n beschikking waar ik een keer per twee weken les op krijg. (Betaald door de eigenaar). Verder mag ik de bossen/duinen in en werk ik daar een keer per week. Staan nog een aantal andere paarden die ik ook af en toe rijd. Verder loopt daar nog een meisje die wedstrijden rijdt met een paar paarden, startkaarten worden betaald door de eigenaar. Echt super daar. :j En ik betaal helemaal niks.

Heb overigens wel altijd een verantwoordelijks gevoel gehad en ben altijd netjes met spullen en dieren.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 20:25

JastieHorse schreef:
Mijn advertentie staat nu 3 dagen op marktplaats en heb nog maar 2 reacties gehad. Het gaat hier om een drachtige merrie waarmee je alleen kan buitenrijden en zo rond januari alleen nog maar tutten en wandelen ivm de beeb! Blijkbaar is dat ook niet interessant genoeg voor de penny meisjes :P De reacties die ik heb gehad vond ik dan weer een stuk minder, ik knap al af bij msn taal etc...mijn paard is mijn alles dus ik verwacht op zijn minst een mail met normaal Nederlands. Dus ja ik ben ook erg kieskeurig! :P

germie wat een geweldige emails krijg jij zeg! Hahaha..wat denken ze wel niet!

Vindt ik nog niet zo slecht hoor 2 reactie's na 3 dagen. Bij ons duurde het ruim 1 week voordat we 1 reactie kregen, die zijn geweest, hebben gereden en nooit meer iets van vernomen. Nu na toch ruim 1 maand zijn er ineens 3 serieuze reactie. Zul je altijd zien zo komt er niemand en zo komen ze ineens allemaal tegelijk. Maar goed het is nog afwachten ze moeten nog komen maar we zien wel.
En toch een vrij goed aanbod. Minimaal 3 dagen beweging geven maar mag 7 dagen in de week, je mag het bos in en dat allemaal voor nop.
Maar veel succes met je zoektocht ;)

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 21:46

masja schreef:
Meld zich!
Heb een verzorger op het moment, die gaat verhuizen. Dus nu begint het circus weer van voren af aan.

Vervelende is dat ik de paarden thuis heb, geen stal die en oogje in het zeil kan houden ofzo.
Moet dus een verzorger hebben met veel verantwoordelijkheidsgevoel. Moeten ook over de weg om bij de bak te komen. Is maar een klein stukje, maar ik geef hem dus niet mee aan een minderjarige....

Ik vraag ook geen bijdrage, ook geen hulp met stallen mesten ofzo. Enige voorwaarde is dat ze 1x in de week bij mij lessen. Omdat hij in de sport loopt (M2) wil ik wel dat het rijden goed gaat.

tsja woonde ik nu maar bij je in de buurt haha.
zo'n aanbod zou ik zeker niet afslaan, al zou ik alleen kunnen komen om te poetsen en wandelen of iets.
helaas hier in de buurt dus niet zo'n aanbod of iets in die richting.

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:01

:) Verhuizen! :)

Enelaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 15:51

Ik denk dat ik dus ook op de verkeerde plek woon. Heb toch twee maanden gedaan om iets te vinden en gereageerd op vele advertenties waarbij ik welgeteld maar twee antwoorden heb gekregen. Frustrerend om dan dit te lezen haha. Al zal het voor jullie waarschijnlijk net zo frustrerend zijn.

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 17:51

masja schreef:
:) Verhuizen! :)

haha als dat nou eens zou kunnen!

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 19:01

masja schreef:
Meld zich!

woonde je maar bij mij in de buurt.. -O-

MichellexH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 10:18

Voor de gene die verzorgpaarden zoeken; waarom bellen jullie niet bij huizen aan?
Heb ik ook gedaan. (met wat vriendinnen, maar die zijn toen weggegaan omdat ze niks deden. ;S)
Je hebt dan wel gelijk een paar dingen tegelijk !
Je kunt de paarden in het echt zien, je ontmoet de mensen al. Je hebt dus al gelijk een 1e indruk. ;)

Sorry, dit was een beetje off-topic :o

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 10:21

Ik moet zeggen dat ik mij een beetje te oud voel om nog bij mensen aan te bellen. Dat deed ik toen ik 12 was misschien, maar niet meer nu ik 23 ben.

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 10:26

Meld zich...
Volgens mij ben ik toch echt geen lastige eigenaar.... maar helaas heb ik al heel wat bijrijders versleten.
Een hele rij die mij bij aanvang vertelde zo veel jonge paarden gereden te hebben, inrijden, jonge springpaarden gereden.......Nou, dan moet dat met mijn paarden van middelbare leeftijd toch wel lukken denk je dan...........
Maar nu zit ik ook in een gebied waar iedereen die iets met paarden heeft zelf wel iets te rijden in de tuin heeft staan......

MichellexH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 10:26

Ja oké.
Daar zit ook wat in. Want ik was toen ook pas 13. Haha.
Sorry, niet bij nagedacht. :o

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 10:37

PardoesJessi schreef:
Meld zich...
Volgens mij ben ik toch echt geen lastige eigenaar.... maar helaas heb ik al heel wat bijrijders versleten.
Een hele rij die mij bij aanvang vertelde zo veel jonge paarden gereden te hebben, inrijden, jonge springpaarden gereden.......Nou, dan moet dat met mijn paarden van middelbare leeftijd toch wel lukken denk je dan...........
Maar nu zit ik ook in een gebied waar iedereen die iets met paarden heeft zelf wel iets te rijden in de tuin heeft staan......

Ja denk dat dat hier ook het probleem is, dit is ook echt een paardengebied....

droli001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 15:58

ik zoek juist een verzorgpony :D
in de buurt van halsteren/bergen op zoom

zelf rij ik 2.5 jaar op een manege.
en ik zou heel graag een verzorgpony/bijrijdpony willen
die ik 1/2(in de vakantie kan ik meer komen) kan:

-rijden
-verzorgen
-poetsen
-aandacht geven
-stal/weiland uitmesten
enz.
voor meer informatie kunt u mailen naar; nad.iera@live.nl

groetjes Nadiera :)

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 16:00

droli001 schreef:
ik zoek juist een verzorgpony :D
in de buurt van halsteren/bergen op zoom

zelf rij ik 2.5 jaar op een manege.
en ik zou heel graag een verzorgpony/bijrijdpony willen
die ik 1/2(in de vakantie kan ik meer komen) kan:

-rijden
-verzorgen
-poetsen
-aandacht geven
-stal/weiland uitmesten
enz.
voor meer informatie kunt u mailen naar; nad.iera@live.nl

groetjes Nadiera :)

Dat mag je hier niet plaatsen. ;)

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:29

Ik ben heel erg blij. :)
Gister ben ik met een vriendin meegeweest naar haar paarden, gereden op de fries.
Nu heeft ze besloten dat ik haar mag verzorgen, ik ben heel erg blij hier mee. Toch ligt het me wat moeilijk omdat deze fries lang bij mijn lease-paard heeft gestaan, maar ik moet toch ook verder, hoe moeilijk het ook is.
Donderdag gaat ze nog een keer mee, de keren daarna mag ik zelf weten wanneer ik er heen ga en wat ik ga doen. (zolang het maar in de bak is)

Billie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:04

Ik heb altijd geluk gehad, had vroeger al een verzorgfjord vanaf jonge leeftijd, redelijk bomproof waar ik lekker buiten mee kon rijden... later kreeg ik een schimmelruintje waar ik mee ging wandelen en poetsen en waar ik dus wel moest mesten e.d. daar heb ik dus het verantwoordelijkheidsgevoel meegekregen, helaas gingen zij verhuizen maar al snel een vosje, E-pony waar ik lang voor gezorgd heb, alles geleerd op die stal en die pony, weiland onderhouden, bak eggen, hekken maken, vegen, mesten noem maar op... Ik was toen 13 en wist dat er meer bij paarden kwam kijken dan crossen door het bos, sinds die pony heb ik nu eigen paarden en ik moet zeggen dat een meisje vinden zoals ik toen was heel erg moeilijk is. Dus dan ben je al gauw geneigd om voor de oudere meiden te gaan, wat hier al veel gezegd wordt, zodra ik msn taal lees klik ik al weg. Het is wel je paard en die geef je niet aan de eerste de beste uit handen!
Voor nu heb ik de zoektocht dus ook even stop gezet.. ik longeer een dag extra en ze hebben een dag extra vrij in de week, maar een goede verzorger/bijrijder is schaars!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:50

Ik ben bij iemand begonnen toen ik 9 jaar was. Ik had hooguit 2 a 3 maanden paardrijdles om de dag. Maar veel meer ook niet, ondertussen heb ik 7 jaar met die pony plezier gemaakt en zijn we samen gegroeid. Zo heb ik leren rijden, en ik verzorg er na 7 jaar nog steeds alleen is de pony weg maar heb ik er een nieuwe voor terug. :

Dus mag niet klagen!

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 18:03

Billie1 schreef:
Ik heb altijd geluk gehad, had vroeger al een verzorgfjord vanaf jonge leeftijd, redelijk bomproof waar ik lekker buiten mee kon rijden... later kreeg ik een schimmelruintje waar ik mee ging wandelen en poetsen en waar ik dus wel moest mesten e.d. daar heb ik dus het verantwoordelijkheidsgevoel meegekregen, helaas gingen zij verhuizen maar al snel een vosje, E-pony waar ik lang voor gezorgd heb, alles geleerd op die stal en die pony, weiland onderhouden, bak eggen, hekken maken, vegen, mesten noem maar op... Ik was toen 13 en wist dat er meer bij paarden kwam kijken dan crossen door het bos, sinds die pony heb ik nu eigen paarden en ik moet zeggen dat een meisje vinden zoals ik toen was heel erg moeilijk is. Dus dan ben je al gauw geneigd om voor de oudere meiden te gaan, wat hier al veel gezegd wordt, zodra ik msn taal lees klik ik al weg. Het is wel je paard en die geef je niet aan de eerste de beste uit handen!
Voor nu heb ik de zoektocht dus ook even stop gezet.. ik longeer een dag extra en ze hebben een dag extra vrij in de week, maar een goede verzorger/bijrijder is schaars!

Het bovenste stukje van een 13 jarig meisje kan ik mezelf in vinden :j Op het moment doe ik ook al dat soort klusjes etc.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 18:36

Het zal nu vanwege de vakantie tijd ook wel meespelen dat er niet veel reactie's komen.....
Op het moment reageert er bij mij bijna niemand....
Ach maakt ook niet uit....

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:32

JastieHorse schreef:
Mijn advertentie staat nu 3 dagen op marktplaats en heb nog maar 2 reacties gehad. Het gaat hier om een drachtige merrie waarmee je alleen kan buitenrijden en zo rond januari alleen nog maar tutten en wandelen ivm de beeb! Blijkbaar is dat ook niet interessant genoeg voor de penny meisjes :P De reacties die ik heb gehad vond ik dan weer een stuk minder, ik knap al af bij msn taal etc...mijn paard is mijn alles dus ik verwacht op zijn minst een mail met normaal Nederlands. Dus ja ik ben ook erg kieskeurig! :P

germie wat een geweldige emails krijg jij zeg! Hahaha..wat denken ze wel niet!

Ik had inderdaad je advertentie gezien maar toen ik later keek stond ie er niet meer op?

Ik ben dan 17 maar zou zo'n kans eigenlijk niet laten schieten :) Lijkt me een hele ervaring ook omdat er een beeb opkomst is.

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 23:19

Jaa worden allemaal leuke dingen aangeboden waar weinig serieuse reacties op komen ;) Een veulentje ter wereld zien komen en op zien groeien is toch juist wel erg mooi! :j
Heb het een keer mee mogen maken bij verzorgpaarden , was alleen wat minder toen het verkocht ging worden.

(Danielle_x ff offtopic , had even je profiel gespiekt , ik heb ook op de vliet gereden en op freehorst kwam ik ook regelmatig :+ )

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 23:37

Een bijrijdpaard vinden is niet half zo moeilijk hier, veel paarden staat bijv bij minimaal dat niveau, en ondanks dat ik toch wel lekker kan rijden durf ik dan al niet meer te reageren :') Rij nu momenteel 1 paardje een dag in de week bij, maar ben opzoek naar nog iets voor ongeveer 2 dagen id week, maar dat lijkt echt onmogelijk. Ik rij nu ook manegelessen, maar ik hecht me iets teveel aan die paarden := Wieweet kan ik binnekort alsnog wat vinden, ik geef de moed niet op :)

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 23:39

Ja hier ook of dan moet je min 18 zijn, ben 17 haha. (toen ik bijvoorbeeld 14 was stond er altijd 16+ en nu ik 17 ben is dat geloof ik 18+ geworden :+ )
Ga zaterdag kijken bij een fries maar ben anderhalf jaar geleden gestopt met rijden dus heb geen idee hoe dat weer gaat natuurlijk de eerste paar x maar ben bang dat het daardoor dan niks wordt.
Maar we zullen zien hihi.