Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Colway schreef:Ik weet niet hoor, maar al;s ik 150,00 zou kunnen betalen voor een mooi sportpaard voor 4 keer in de week. Dan had ik geen eigen paard genomen, maar daarvoor gekozen, had me een hoop verantwoordelijkheid en geld gescheeld
sallandval schreef:Ja, wat kan ik zeggen... ik heb er mijn vraagtekens bij als ik eerlijk ben.
Als je inderdaad je hele leven rijdt en paarden (netjes) kunt beleren dan denk ik persoonlijk dat je jezelf onderschat en voor iets betaalt waar een ander jou graag voor zou betalen.
DatBenIkNou schreef:Sammy_xxs schreef:Ik betaal nu ook voor mn bijrijdpaard, maar ik hoef hem ook echt alleen te rijden. Verder niks, ja ook wel is longeren ofzo...
Ik betaal wel veel, maar ben er wel blij mee. Ik moet € 150 euro per maand betalen. en ik doe hem 3-4 keer per week.
Het paard is ZZ-licht
Paard is van dochter van de manegehouder
Zij is zwanger en kan hem niet meer zoveel rijden.
Maar dat ik hem mag rijden is meer een gunst van haar voor mij, want ze heeft ook 2 zussen die hem ook konden rijden.
Enja dat ik zoveel moet betalen, vind ik niet erg.
Een eigen paard is toch een stukkie duurder, en meer verantwoordelijkheid dan moet je elke dag komen ( waar ik geen tijd voor heb)
Dus ik ben blij met mn bijrijdpaard
Mooie deal voor beiden hoor! Zij geholpen en jij ook, van dit paard kan je fijn leren en jezelf naar een hoger niveau rijden. Zonder de kosten van zo'n paard aanschaffen en volledige pensionkosten op een goed lokatie. Dus geniet er lekker van!
DatBenIkNou schreef:Maar wel erg voor jou zeg, hoe het was afgelopen met je bijrijdpaard. Erg banketstaaf.
Na 7 maanden stappen vanwege een peesblessure en waarschijnlijk hoefbevangen geweest, eerst op rust gestaan en toen leek het de eigenaresse een goed idee om hem mee te laten lopen in de manegelessen om zo pensiongeld uit te sparen. Paar weken later moest hij ingeslapen worden...ben er doodziek van geweest. Was zo'n paardje waar je gewoon iets speciaals mee hebt en die je noot zal vergeten....
Sammy_xxs schreef:DatBenIkNou schreef:Maar wel erg voor jou zeg, hoe het was afgelopen met je bijrijdpaard. Erg banketstaaf.
Na 7 maanden stappen vanwege een peesblessure en waarschijnlijk hoefbevangen geweest, eerst op rust gestaan en toen leek het de eigenaresse een goed idee om hem mee te laten lopen in de manegelessen om zo pensiongeld uit te sparen. Paar weken later moest hij ingeslapen worden...ben er doodziek van geweest. Was zo'n paardje waar je gewoon iets speciaals mee hebt en die je noot zal vergeten....
Zo dat is erg zeg!Hopelijk zie je haar niet meer, ik zou echt gek worden als je haar nog dagelijks zou zien. Wat een harteloos mens zeg
Lianne86 schreef:Een paard trainen --> vind ik sowieso dat daar geen vergoeding tegenover mag staan (dus dat de verzorgster moet betalen) dat moet dan andersom zijn of "gratis" in mijn ogen
NatasjavE schreef:Lianne86 schreef:Een paard trainen --> vind ik sowieso dat daar geen vergoeding tegenover mag staan (dus dat de verzorgster moet betalen) dat moet dan andersom zijn of "gratis" in mijn ogen
Zodra je op een paard stapt ga je toch altijd met hem trainen?
Niemand tuft maar sufweg in de rondte neem ik aan. Zelfs niet als je naar het bos gaat met het dier.
Overigens denk ik dat hoe meer ervaring je hebt als bijrijder hoe meer belang je erbij hebt juist een goed, talentvol paard onder je kont te krijgen. Meer werk is meer uitdaging is leuker. En dan bedoel ik dus niet een verrede knol maar een jong paard wat van de B naar hoger mag/moet.
Ik ga echt pas betalen voor het opleiden van een paard als iemand daar prefessioneel mee bezig is. Iemand die mijn paard opleid voor de IBOP of iets dergelijks. Dat zijn mensen die dit doen voor de kost en daar voor opgeleid zijn.
Dan weet je wat je krijgt en in welke termijn de klus geklaart is.
NatasjavE schreef:Zodra je op een paard stapt ga je toch altijd met hem trainen?
Niemand tuft maar sufweg in de rondte neem ik aan. Zelfs niet als je naar het bos gaat met het dier.
DatBenIkNou schreef:Maar wel erg voor jou zeg, hoe het was afgelopen met je bijrijdpaard. Erg banketstaaf.
Lianne86 schreef:Ik zou ook liever zelf les nemen, maar stel dat dat niet kan/jong paard en je bent te bang iets fout te doen etc. (dat hoor je nog best vaak :S)
Lianne86 schreef:Maarja, verzorgpaarden zijn nog wel gratisen zelfs dan is er niemand die komt kijken.... (Toch te veel eisen? Maar ook toen ik volpension met binnenbak, buitenbak, springweide stond had ik geen rij die stond te springen... Weet niet wat het is.. Denk dat als ik een bijdrage ga vragen, helemaal niemand meer komt..
Lianne86 schreef:Ik kom ook nog uit de "blij zijn dat" tijden probeer die voort te zetten, maar dat is gewoon onmogelijk? Dat geld vragen en serieuzer --> nee, zegt niets is mijn ervaring
Stalgenootje deed dat, maar mijn toenmalige verzorgster was tig x beter, voorzichtiger met spullen etc. Voor mijn idee zegt het dus niets... Het maakt het alleen lastiger om iemand te vinden (hier is een overschot aan paarden
)
Shalot schreef:Snap dat personen tegen betalen zijn. Maar wat doe je dan als je spullen stuk gaan. Zoals hoofdstel, zadel, peeskappen, longeersingel enz enz. bewijs maar is wie het gedaan heeft. En of het een ongeluk is. Of slordigheid.