Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Benfan

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 17:07

Dat denk ik ook Sharkj, ik verbaas me er over als ik sommige verhalen hoor. Ik als bijrijder mag als ik eindelijk eens over ben naar Zuidlaren (net bezig met ons huis verkoopbaar maken, hebben al wat huizen op het oog) mag er straks ook weer aan geloven. Als ik dan hoor wat sommige mensen durven te eizen dan sta ik echt met de mond vol tanden. Ik persoonlijk vind het niet meer dan normaal dat je de stal schoon maakt, het tuig onderhoud het paard verzorgt en erg voorzichtig bent met zowel dier als matriaal. De eigenaresse waar ik nu voor rijd hoefde mij niet te vragen of ik 7 dagen in de week haar paard wou doen toen ze haar knie had verdraait.. dat leek mij zo van zelfsprekende dat ik het gewoon deed. Als ik dan lees dat 1x in de week al teveel is voor sommige word ik er een beetje boos om, meer dan genoeg meiden die wel de moeite willen doen... en zulke 'wijven' pikken dan de leuke paarden in.

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 17:16

Toen ik nog bijrijdster was vond ik het juist onwijs leuk om vaker te mogen komen dan afgesproken , en er was ook werkelijk geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om niet op te komen dagen of onverandwoordelijk om te gaan met paard & spullen. Maar tegenwoordig is het blijkbaar erg simpel voor zulk soort grietjes om een levend wezen wat afhankelijk is van een mens gewoon een dag lekker in zijn eigen vuil te laten staan en met je vriendinnetjes de stad in te gaan :') En al helemaal als je ervoor moet betalen. Ik heb van de 15 bijrijdpaarden die ik heb gehad.. voor 14 moeten betalen en dat heeft mij nooit tegen gestaan. Zelf zou ik niet eens een bijdrage vragen omdat ik het belangrijker vind dat mijn paard lekker aandacht krijgt als ik het niet kan geven en niet iemand die persee even snel moet komen om te rijden omdat ze betalen , maar soms denk ik wel eens dat dat al te veel gevraagt is :(

MichellexH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 17:41

Sharkj schreef:
Paarden meisjes zijn niet verdwenen , maar erg veranderd. :')

Ja, dat is ook weer een punt. En zoals Benfan al een beetje zegt; het zijn altijd de niet-goede meisjes die een pony of paard krijgen.

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 17:55

Klopt :j De goede moeten weet ik hoe lang zoeken , terwijl de niet-goede altijd de mazzel hebben.

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 18:03

Ik mag een fries van een vriendin rijden, wat ben ik haar daar dankbaar voor! :)
Het is 5 minuten fietsen, niet eens 5 minuten, bak bij de stal en ik hoef geen eigen spullen te kopen/mee te nemen. Wauw wat ben ik blij!

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:16

HalloDan schreef:
Kimmikky schreef:
lichtrijden op t goede been kan ik na 11 jaar ook nog steeds niet :P
hoop binnenkort gewoon weer een leuk paardje te hebben om bij te rijden :=

Ehhh dan zou ik maar eens eerst goed les gaan nemen???!!! :o

dat noem je gewoon niet opletten :P
ik ben met 3000 dingen tegelijk bezig als ik aan t rijden ben, lichtrijden op t goede been schiet er nogal eens bij in :P
verder kan ik wel ok rijden, krijg regelmatig paard ook wel nageeflijk zonder zagen, wat ik sommige mensen wel zie doen ;)

ik stel nou ook eisen aan een bijrijdpaard ondertussen, ben bijna 24, een bijdrage van 100€ begin ik niet aan (zeker niet als t gaat om 1 a 2 keer rijden per week), en ga absoluut niet (meer) aan een paard beginnen waar ik geen klik mee heb (dat geld niet alleen voor paard maar ook voor eigenaar).

ook poetspaarden ga ik niet voor betalen, die zijn er genoeg te vinden ZONDER bijdrage

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:41

Nog een kleine ergernis van reacties die ik gehad heb:
Ik zoek nog een stal voor m'n paard/pony. Kan die bij u staan? Dan zal ik ook uw paard wel kunnen/willen rijden.

En dan heb je ook gewoon je paard in pension staan :P

Of je krijgt de reactie: 'Ik zoek een paard wat beslist het Z kan halen, want ik wil het graag uitbrengen'.

Kortom de eisen die ik ben tegengekomen:
-paard moet op stal met binnenbak staan
-paard moet verhuisd worden
-paard moet Z kunnen halen
-paard mag alleen gereden worden door bijrijder
-stal zoeken voor paard en dan evt. jouw paard willen rijden

Maar gelukkig ook reacties van mensen die eerlijk hun ervaring vertellen, eerlijk zeggen wat ze graag zien, enz.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:11

Mijn advertentie staat nu 3 dagen op marktplaats en heb nog maar 2 reacties gehad. Het gaat hier om een drachtige merrie waarmee je alleen kan buitenrijden en zo rond januari alleen nog maar tutten en wandelen ivm de beeb! Blijkbaar is dat ook niet interessant genoeg voor de penny meisjes :P De reacties die ik heb gehad vond ik dan weer een stuk minder, ik knap al af bij msn taal etc...mijn paard is mijn alles dus ik verwacht op zijn minst een mail met normaal Nederlands. Dus ja ik ben ook erg kieskeurig! :P

germie wat een geweldige emails krijg jij zeg! Hahaha..wat denken ze wel niet!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:15

Klinkt juist super, lekker buitenrijden ipv van een beetje in de bak sloffen.
Ik zou juist eerder reageren bij een advertentie waar je mag buitenrijden ipv alleen in de bak rijden.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:29

En het buitenrijden is dan ook nog eens in de vlietlanden, een groot recreatiegebied met vol op ruiterpaden. Naja goed wie weet reageert er nog iemand :)

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:32

Jammer dat zoetermeer zo ver voor mij is ik heb je marktplaats advertentie gezien.
Had wel intresse, maar het is helaas te ver.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:34

Maaikee43 schreef:
Jammer dat zoetermeer zo ver voor mij is ik heb je marktplaats advertentie gezien.

Dat is zeker jammer!

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:38

JastieHorse schreef:
Maaikee43 schreef:

Dat is zeker jammer!

Ja helaas wel. Zoetermeer is 16 km vanaf mijn woonplaats (katwijk aan zee). Maar ik hoop dat je een héle fijne en betrouwbare verzorgster vind want het lijkt me echt een top beesie!

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:50

pf. ik zoek me hier echt een ongeluk naar een paard, ik wil er uiteraard voor betalen geen probleem, ik kom mn afspraken na en ik ben zeer zuinig op andermans spullen.. Wedstrijden zijn leuk maar niet noodzakelijk, hier is gewoon ZO weinig te vinden.. zo jammer.

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 16:39

anoukkk. schreef:
pf. ik zoek me hier echt een ongeluk naar een paard, ik wil er uiteraard voor betalen geen probleem, ik kom mn afspraken na en ik ben zeer zuinig op andermans spullen.. Wedstrijden zijn leuk maar niet noodzakelijk, hier is gewoon ZO weinig te vinden.. zo jammer.

hier het zelfde probleem hoor.
de enige eis die ik stel is dat het een betrouwbaar paardje is en dat het niet meer van 5 a 10 km ver is i.v.b met fietsen.
wedstrijden interesseren mij niet zo dus dat hoeft van mij ook niet perse.
verder ben ik bereid alles te doen, van uitmesten tot tuig poetsen enz.
en toch kan ik niks vinden, ja of mensen die echt heel veel geld vragen b.v. 100 euro p.m. voor 1 of 2 x in de week en dat gaat me toch echt wat te ver.

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 16:46

Wat sommige mensen vragen gaat inderdaad veel te ver , ben ik het helemaal mee eens! :j
Maar die mensen nemen gewoon een bijrijdster om een deel van de kosten te dekken , en als je dat niet kan betalen moet je eigenlijk ook geen paard hebben.
Nu ligt het ook wel aan de stallingskosten wat een mens vraagt om bij te rijden natuurlijk.. het scheelt of je een paard bijrijd op een stal die 200 euro per maand kost of dat je een paard bijrijd op een stal die op 450 euro per maand zit ;) Dan is natuurlijk de helft stallings kosten als je het paard ook 3 a 4 dagen per week doet ineens een heel groot verschil.
Maar mensen die 100/150 euro per maand vragen voor 2x , nee bezopen!

Waren er hier in de buurt van van die meiden die het vuur uit hun sloffen lopen voor een paardje ;(
Ik hoef niet eens een bijdrage te hebben (ook gedeeltelijk om het zeker in het begin niet om het rijden gaat) , maar gewoon iemand die dol is op paarden en het lekker vind om te poetsen/tutten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 16:50

Hai,
heb al eens eerder een reactie gepost hier, tig aantal pagina's terug....
@jastihorse, tsja pennymeisjes willen alleen maar kunnen rijden zij kijken super romantisch tegen een paard of pony aan, het houden van paarden en og pony's hebben ze compleet geromantiseerd......

jammer dat je zo weinig reactie hebt gehad,.......die reacties die je gehad hebt waren die wel serieus of juist om te huilen!?

Msn taal vind ik nog niet zo erg,...

Wat ik erger vind is dat pennymeisjes zo brutaal zijn dat ze zonder toestemming buitenom gaan en dan ook nog vet lang weg blijven......en dat al na 1 keer langskomen, echt de mentaliteit is wel zo veranderd, ik blijf me verbazen, dit hoorde ik van een kennis van mij, die heeft ze opgezocht en naar huis gebonjourd, de paarden mochten ze niet meer aanraken en ze mochten niet weer terug komen, en terecht!

Maar ik ga maar weer uitloggen straks een buitenrit rijden nah ja mennen, ik ga als groom mee van me paps, nu hoef ik geen bijrijpaard meer, ik rij weer op de hoppies van me pa nu ik weer in Fryslân woon, he groetjes :wave:

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 16:54

Hier in de buurt weet ik niet zo gauw een leuke pony te vinden, ja er staat wel wat. Maar dat is allemaal verder weg, of zoeken ze iemand die een flinke bijdrage wil betalen en minimaal 18 jaar is. Daar zit ik niet op te wachten nee. Mij maakt het niet uit of ik mag rijden, ik vind het leuk als het mag maar alle andere dingen vind ik ook súper al is het uitmesten het hoort er toch bij. Vaak zoeken sommige verwende nesten een meisje die hun stallen uitmesten dat is toch raar?

Ik ben gewoon iemand die het leuk vind en dol op paarden is. En niet allemaal maar denkt RIJDEN RIJDEN RIJDEN RIJDEN! Ik kan hier amper iets leuks vinden, denk dat er echt een vloek op me rust. Want al mijn verzorgpaarden gaan óf weg óf ik ben te jong zegt de eigenaar óf het klikt niet. Als ik een paard verzorg mag ik van mijn moeder niet betalen omdat de eigenaren blij moeten zijn dat er iemand voor de paarden komt. Al snap ik de eigenaren wel, maar mijn moeder heeft ook gelijk. Of dan zoeken de eigenaren een meisje die alle rotten klusjes wilt doen voor geld. Vaak staan er advertentie's op marktplaats met de tekst : "1 keer per week 50,- 2 keer per week 100,- en 3 keer 1,50,-" Ik vind dat te zot voor woorden. Je koopt een paard omdat je het kan onderhouden en verzorgen...

Ik zoek echt alles af voor een leuke pony maar nee.. ik vind niks.

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 18:05

JastieHorse schreef:
Mijn advertentie staat nu 3 dagen op marktplaats en heb nog maar 2 reacties gehad. Het gaat hier om een drachtige merrie waarmee je alleen kan buitenrijden en zo rond januari alleen nog maar tutten en wandelen ivm de beeb! Blijkbaar is dat ook niet interessant genoeg voor de penny meisjes :P De reacties die ik heb gehad vond ik dan weer een stuk minder, ik knap al af bij msn taal etc...mijn paard is mijn alles dus ik verwacht op zijn minst een mail met normaal Nederlands. Dus ja ik ben ook erg kieskeurig! :P

germie wat een geweldige emails krijg jij zeg! Hahaha..wat denken ze wel niet!

Lijkt mij ook heerlijk om buiten te rijden en daarbij nog eens de kans om alles mee te maken met een zwangere merrie en uiteindelijk het wezentje op de aarde te zien komen. Wie zou dat niet willen meemaken?

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 18:08

Ik denk dat meisjes wel veel willen, maar ook naast de paarden veel andere dingen willen.

Ik werk zelf bijna fulltime en heb 2 pony's. (woon overigens nog wel thuis) Ik heb een bijrijder/verzorger voor 2 dagen in de week (als ze vroeg uit school is dan wel vaker) en het klikt ontzettend goed tussen haar-mij-paarden. Op zaterdag ga ik altijd met haar mee naar de les op de ponyclub en daarna doen we samen wat klusjes nog; gaat sneller en we doen meer dan dat ik het alleen zou doen die dag.

Ik heb juist een bijrijder omdat ik niet elke dag de volle tijd heb, en mijn werk. Maar nu komt het: zodra de bijrijder het te druk heeft met school mag ze niet komen van haar ouders. De drukken periode van haar en mij lopen altijd gelijk, ik werk namelijk in het onderwijs. En zo komt het dus wel eens voor dat ze niet mag komen en ik zelf alles moet doen, terwijl ik het al zo druk heb. Dat is de overmacht die de ouders hebben en waar jij als eigenaar dan afhankelijk van bent.....en daar baal ik dan wel eens van. Ik vind het een kwestie van planning ook, gezien zij vaste dagen bij mij komt. Als je weet dat je voor woensdag een toets hebt, dan werk je in het weekend vast wat vooruit. Ik heb er begrip voor dat school belangrijk is (ben zelf docent), maar een paard heb je altijd en moet elke dag verzorgd worden.....en daar hebben ouders vaak een vinger in de pap, waar de paardeneigenaar niet altijd tegen op kan....

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 18:20

Nou ik ben er nog steeds vanaf gezien hoor, ik rij mijn pony zovaak als ik zin heb / kan. Dit is nu meestal minimaal 3 dagen in de week en derest is hij lekker vrij.. Heb toch iedere keer het gezoek naar een goede verzorgster en als ik die dan eindelijk heb gaan ze weer weg omdat het toch te ver is, eigen paard krijgen, geen zin meer hebben oid.

Bevalt me prima zo. :)

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 18:40

En de ouders die een vinger in de pap hebben... dat is de reden dat ik liever een wat ouder iemand heb IPV een meisje van 13 jaar. :j

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 18:44

Joenalie1 schreef:
Hai,
heb al eens eerder een reactie gepost hier, tig aantal pagina's terug....
@jastihorse, tsja pennymeisjes willen alleen maar kunnen rijden zij kijken super romantisch tegen een paard of pony aan, het houden van paarden en og pony's hebben ze compleet geromantiseerd......

jammer dat je zo weinig reactie hebt gehad,.......die reacties die je gehad hebt waren die wel serieus of juist om te huilen!?

Msn taal vind ik nog niet zo erg,...

Wat ik erger vind is dat pennymeisjes zo brutaal zijn dat ze zonder toestemming buitenom gaan en dan ook nog vet lang weg blijven......en dat al na 1 keer langskomen, echt de mentaliteit is wel zo veranderd, ik blijf me verbazen, dit hoorde ik van een kennis van mij, die heeft ze opgezocht en naar huis gebonjourd, de paarden mochten ze niet meer aanraken en ze mochten niet weer terug komen, en terecht!

Maar ik ga maar weer uitloggen straks een buitenrit rijden nah ja mennen, ik ga als groom mee van me paps, nu hoef ik geen bijrijpaard meer, ik rij weer op de hoppies van me pa nu ik weer in Fryslân woon, he groetjes :wave:

Sja ik vond de reacties die ik heb gehad niet geweldig..een beetje TE opdringerig zelfs. Ik wil eerst via mail graag te weten komen hoe iemand is en wat voor ervaring zij heeft en dan een afspraak maken. Ik ben niet gelijk van het afspreken, je weet maar nooit met wat voor mensen je te maken hebt en ze komen toch bij je paard op stal.

Ik vraag trouwens wel een kleine bijdrage maar dat stelt echt geen reet voor :P Als ze wekelijks peentjes voor der meenemen zijn ze hetzelfde kwijt. Maar bijdragens van 75 euro of meer vind ik echt belachelijk..

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 18:48

Sharkj schreef:
En de ouders die een vinger in de pap hebben... dat is de reden dat ik liever een wat ouder iemand heb IPV een meisje van 13 jaar. :j

I agree! Zeker nu mijn merrie drachtig is zoek ik iemand boven de 18.

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 18:58

Jaa iemand van 18+ is ideaal , al heb ik voor een vriendin van me toch wel een super bijrijdster geregelt en die is 16 of net 17(even vergeten haha) :j Dus daar zou ik ook nog wel vrede mee hebben.
Nou ben ik ook niet echt opzoek naar een bijrijdster maar meer naar een verzorgster die na een tijdje als alles goed gaat ook wel mag rijden. Mijn pony is kwa rijden niet echt meneertje makkelijk :') in de omgang is het daarin tegen wel weer een kroelkontje als je een beetje consequent ben.

Maar als ik een mail krijg vol met msn taal en niet nederlands?... No go. :+
En daarbij vind ik het ook wel fijn om via mail alvast te horen hoe die gene rijd , wat de ervaringen zijn , wat uiteindelijk zijn of haar bedoeling is met het paard E.D.