Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 10:55

Dus dan is gewoon "Hallo" zeggen, ook al ben je chago wel het minste wat je kunt doen? :P

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 10:55

Jaa hahah echt hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 14:05

Hallo is inderdaad wel zo netjes ja, of even melden dat je niet in de stemming bent :P

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 14:28

god verdome , ik ben zo chaggrijnig he.. hahahah dat zou ik dus niet zeggen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 14:49

Hahah, maar wel zoiets van; sorry, ik ben niet in de stemming voor een praatje. :P

Ogod, ik wil zo bij buren gaan aanbellen, om te vragen of ik bij hun zou mogen oppassen. Want ik wil dus gaan oppassen.

Maar idk hoe, durf niet :')

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:18

Hier ook even een berichtje gezien de zoektocht bij mij nou ook niet zo vlot verloopt...

Lastige is dat ik wel echt iemand zoek die een beetje leuk kan rijden. Niet zozeer wedstrijdniveau, maar wel met gevoel. Iemand die voelt wanneer hij wel of niet over de rug loopt, wanneer hij wel of niet echt loslaat in zijn lijf. Het is een onwijs leuk paard waarmee je, als hij heel netjes wordt opgebouwd, gewoon echt leuk kan rijden. Ik zat vrijwel altijd in de prijzen toen ik er nog M1 mee reed en heb hem altijd met plezier gereden. Alleen omdat hij zo voorzichtig moet worden aangepakt en soms een beetje een kneusje is, rijd ik hem nu niet meer zelf. Kost me in verhouding gewoon te veel tijd en sinds ik met een jong paard ben begonnen schiet hij er gewoon bij in, wat eigenlijk zonde is. Dus mochten jullie nog iemand weten omgeving Venray...stuur gerust een pb.

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 01:19

Zo, ben er ook weer eens! Tijdje niet gereageerd, beetje hectisch geweest hier :D
Veeeel moeten werken, en weet sinds 2/3 weken dat..... ik zwanger ben!!!!!
Heeeeeeeel onverwachts, maar ook heeeeeeeeel welkom! We zijn dus in de wolken :)) :))

Paard gaat helaas niet zo, ben nu ruim een maand aan het stappen, nog een kleine 2 maandjes te gaan (na 3 maanden moet hij weer gescand worden, rond 18 juni is dat). Hoop écht dat er dan verbetering in zit.. Hij is zoooo onwijs veel afgevallen ook, verschrikkelijk gewoon.. Vind het zo erg om hem zo te zien, ribben zichtbaar.. heupbot ook, bah. Tis echt even zoeken naar hoe en wat met voer. Energie kan hij NIET hebben namelijk nu, hij is al zo lekker vervelend met stappen buiten.. := Dus sinds een week voer ik nu pulp, en hopen dat hij lekker aan komt!

Verzorgstertje stopt er helaas mee.. Was zo'n leuke combi! Niet omdat ze geen zin meer heeft, maar kreeg vandaag een whatsappje van haar moeder, dat ze heel onverwachts een pony kunnen krijgen! Nou super leuk natuurlijk voor haar en haar zusje, een eigen pony! Wel heel jammer, was echt een top meid. Nog een maandje.. Dus moet nu echt op zoek naar iemand anders.. Want loop straks met een dikke toeter en dan zou wat hulp wel fijn zijn :))
Zal nu helemaal niet makkelijk worden, aangezien er niet gereden kan worden... Hopelijk over een tijdje weer, maargoed, ALS dat zo is, zal dat HEEEEEEEEEL rustig opgebouwd moeten worden. En ik kan dat zelf dan eventjes niet doen :P
En ik mis het rijden zoooooo erg...

Dus ben benieuwd.....

Zo, dat was even een update van deze kant :+

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:23

Dahlia schreef:
Zo, ben er ook weer eens! Tijdje niet gereageerd, beetje hectisch geweest hier :D
Veeeel moeten werken, en weet sinds 2/3 weken dat..... ik zwanger ben!!!!!
Heeeeeeeel onverwachts, maar ook heeeeeeeeel welkom! We zijn dus in de wolken :)) :))

Paard gaat helaas niet zo, ben nu ruim een maand aan het stappen, nog een kleine 2 maandjes te gaan (na 3 maanden moet hij weer gescand worden, rond 18 juni is dat). Hoop écht dat er dan verbetering in zit.. Hij is zoooo onwijs veel afgevallen ook, verschrikkelijk gewoon.. Vind het zo erg om hem zo te zien, ribben zichtbaar.. heupbot ook, bah. Tis echt even zoeken naar hoe en wat met voer. Energie kan hij NIET hebben namelijk nu, hij is al zo lekker vervelend met stappen buiten.. := Dus sinds een week voer ik nu pulp, en hopen dat hij lekker aan komt!

Verzorgstertje stopt er helaas mee.. Was zo'n leuke combi! Niet omdat ze geen zin meer heeft, maar kreeg vandaag een whatsappje van haar moeder, dat ze heel onverwachts een pony kunnen krijgen! Nou super leuk natuurlijk voor haar en haar zusje, een eigen pony! Wel heel jammer, was echt een top meid. Nog een maandje.. Dus moet nu echt op zoek naar iemand anders.. Want loop straks met een dikke toeter en dan zou wat hulp wel fijn zijn :))
Zal nu helemaal niet makkelijk worden, aangezien er niet gereden kan worden... Hopelijk over een tijdje weer, maargoed, ALS dat zo is, zal dat HEEEEEEEEEL rustig opgebouwd moeten worden. En ik kan dat zelf dan eventjes niet doen :P
En ik mis het rijden zoooooo erg...

Dus ben benieuwd.....

Zo, dat was even een update van deze kant :+

Allereerst: GEFELICITEERD *\o/*! Hou ons op de hoogte! Leuk zeg, spannend zeker?

Jammer dat je verzorgster er mee stopt, zeker nu het wat minder gaat en je straks zelf niks meer kunt. Ik hoop dat je snel iemand anders vindt, die net zo goed is als je vorige verzorgster :).

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:27

Dankjewel!! Ja HEEL spannend!! Maandag mijn eerste echo, dus dan weet ik ook wat meer over hoe lang ik zwanger ben etc, want ik heb geen idee.. Dacht dat ik nu rond de 8 weken zat, maar iedereen denkt wat langer, aangezien ik al een buikje krijg (en dat echt nooit heb gehad eigenlijk :P ).
Dus we zien het wel! Ben heeeeel benieuwd!

Ik hoop ook dat ik snel iemand vind, die net zo leuk en betrouwbaar is. :j

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:28

Nou ik blijf op me oude vertrouwde stalletje en dus ook 1 meisje die dan helaas niet kan :(
Nu heb ik voor zaterdag een meisje :)

Sorry het mag eigenlijk niet , zijn er mensen die graag mee willen op een meeting toevallig?
Als het een ramp is , moet een mod dat maar verwijderen..
_nvds @ [FM] Fotomeeting Zonsondergang * Vlietlanden * 24 MEI!

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:31

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:37

Dankjeee!

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:37

nu

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:39

Hij doet het :D

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:40

Yesss!!

khorizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:33

Ik zit inmiddels in de luxe positie dat er 3 mensen hebben gereageerd op mijn advertensie.
Gisteren is de 1e geweest. Ze deed het heel netjes en mijn eenkennige paard accepteerde haar gelijk. Ze wilt haar ook heel graag gaan bijrijden. Ze vind ook de comunicatie tussen bijrijder en eigenaar heel belangrijk.

Morgen komt er nog iemand kijken, zij vond alleen de bijdrage wel wat hoog (€60,-p.m.) en ik denk dat zij wil gaan onderhandelen hierover. En het afspreken kon niet op een vaste tijd ze komt tussen 19.00 en 20.00 :? . We gaan zien wat dat gaat brengen.

Zaterdag kom de laatste kijken. Deze ruiter heeft M gereden. Ze gaat er als eerst op en wil daarna kijken naar mijn les om te kunnen beoordelen of het bij haar manier aansluit. Ze komt over als een fanatieke ruiter (mischien iets te fanatiek).
Ben benieuwd of mijn eenkennige paard haar accepteerd.

Het belangrijkste is wat het beste voor mijn paard is. Ik wil een geduldige ruiter die de tijd neemt om met haar wat te bereiken. En niet iemand die het wilt overhaasten.

Ben benieuwd wie het gaat worden.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:09

Zo te horen , ben je met je 1e heel tevreden haha.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:23

Mijn ervaring.. Verwacht niet te veel van ruiters die beweren dat ze een bepaald niveau rijden :') (Vaak valt het wel tegen) het is wel positief dat ze wil kijken of de manier aansluit etc.

Hier is het iig de laatste verzorgster geweest :) Als dit fout gaat, of ze krijgt toch een wedstrijdpaard (wat ze eigenlijk wil...) dan is het over :) Misschien jammer voor paard.. maar het meisje rijdt nu 2 paarden, dan bij ons op stal nog af en toe 1tje... dan nog mee op wedstrijd etc... Die komt volgend jaar gewoon in tijdnood en dan ben ik heel eerlijk naar mezelf toe, ze wil graag wedstrijden rijden en ik wil niet dat mijn pony overal mee naar toe gesleept gaat worden... (aan de ene kant zou het goed voor hem zijn, maar te veel risico... De weg daar naar stal, daar rijden regelmatig auto's de sloot in, omdat het geregend heeft, tis geen fijne weg en die van mij vind de trailer niet leuk... + dan ben ik hem helemaal kwijt... ik kan alleen in de weekenden (nouja, dat is het makkelijkst voor me...)

Weer iemand zoeken gaat het iig niet worden voor mij :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:20

@Dahlia, hartstikke gefeliciteerd met je zwangerschap! Wel vertellen hoe het daarmee gaat he? :D

@Khorizon, zoals het nu klinkt ben je heel tevreden over de eerste. En dat lijkt me ook inderdaad de beste. Laat je ze allemaal nog een keer komen? Om dan te zien hoe het is? Klinkt namelijk wel als een goede verzorger. Maar dat kan je natuurlijk niet naar een keer al weten.
Hoe denken zij over alles? Anders nog eens een gesprekje met ze aangaan hoe ze waarover denken?

@Lianne86.
Das wel jammer.. Maar ik snap niet waarom ze dan reageert? Als ze toch een wedstrijdpaardje wil.. Straks maakt ze jou blij voor niets.

Nog even een update van mezelf. Hier een paar straten verderop, bij de dijk, staat een weiland vol paarden. Is van het landgoed in het bos. Dus ik ga daar denk ik even het e-mail adres van opzoeken en dan eens een mailtje sturen! Het is maar een paar straten, dus ik zou er lopend en fietsend heen kunnen. Ook lekker dicht bij het bos. Lijkt me heerlijk om daar een verzorgpaardje te kunnen krijgen :D

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:23

Ze blijft hem wel rijden nog... Maar ze vindt wedstrijden zo geweldig en op der andere paardje kan ze eigenlijk niet starten. En ze mist dat heel erg... Dus mjah, ik ben dan heel "pessimistisch", als ze een ander aanbod krijgt en dat wel kan gaan doen, want dat is wat ze zo geweldig vind.. dan is ze weg.. (Dus voor voorlopig is het goed zo.. maar verwacht niet meer dat dit voor jaren is ;))

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:49

Lianne dat zou echt super jammer zijn! Zelf snap ik dat echt niet...wees blij met dat je een paard mag rijden! geen wedstrijden, sja jammer dan. Zelf zou ik ook graag wedstrijd starten maar eh heb geen paard of wat dan ook. Ook als ik een verzorgpaard zou hebben, helemaa super als het zou kunnen maar zo niet dan ga ik niet stoppen, ben blij met alles wat ik onder me kont zou hebben!
hmm nog altijd op zoek zelf...hmm

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:56

Ze heeft het zelf niet gezegd hoor :D maar ik ga er een beetje vanuit :+ Na de wedstrijd alleen nog maar te horen gekregen hoe leuk ze dat vond en dat ze dat zo graag wil doen.... Dus ik ben een rasechte pessimist met verzorgsters (jaja ervaring ;)) Dus mjah... (+ op meerdere stallen rijden, examenjaar dat er volgens mij ook aankomt? etc.. tjah... in hoeverre gaat ze het dan nog redden met tijd?) Ze rijdt hem echt netjes.. (het nadeel, fijne ruiters worden vaker gevraagd :'))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:59

Ben met je eens Loes! Ik ben nu ondertussen al best lang opzoek en heb de hoop een beetje opgegeven. Ook omdat mijn rooster nu weer veranderd is. Vreselijk.

Omdat ik toch nog graag iets wou doen (werken/geld verdienen) ben ik maar opzoek gegaan naar oppaskindjes. En heb er waarschijnlijk al een gevonden. Maar ze zouden nog bellen/mailen om een keer af te spreken. Benieuwd of dat nog gaat gebeuren..

@lianne,
Vind het knap dat ze dat allemaal red haha. Zou ik niet eens redden _O-
Misschien gebeurd er een wonder. Maarja, als ze goed kan rijden zal ze inderdaad wel vaker worden gevraagd :')

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:25

Nou ik hoef geen bijrijder meer.. paard is weer kreupel

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:16

@ Deetje, ik zou het ook niet redden... Ik vond 1 paard al veel... Heb er even 2 gedaan, maar dat was dan echt wel aanpoten met alles erbij.... (scheelde dat ik niet de enige was die er op reed natuurlijk)... En ik zeg eerlijk, als je er van houdt, niets is fijner als je de mogelijkheid hebt... Maar vraag me serieus af hoe het allemaal kan, vooral straks in de winter... (In de zomer is het leuk... maar straks ;)) (Nouja, het andere paard op de andere stal zal als ie doorgereden is de verkoop of de lease ingaan... het is gewoon afwachten wanneer.... Maar dan staat er de volgende volgens mij alweer klaar om ingereden te worden :'))