Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 20:42

martine0503 schreef:
Ik denk dat jij lekker in je handjes mag knijpen. Ja, €150 per maand is best veel, al is een eigen paard nog veel duurder en van dit paard kan je ontzettend veel leren. Geniet er lekker van.

Volgens mij mag de eigenaresse anders ook wel in de handjes knijpen hoor, ik denk niet dat haar zussen 150e zouden hebben betaald.

Lianne86

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 20:44

150 euro vind ik voor een paar dagen per week veel... Ik zou het er niet voor over hebben persoonlijk :S Vind 50 euro echt de max (en dat zou ik nu niet eens gaan doen :S)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 20:48

Sterker nog; als ik paarden zou rijden op ZZ niveau, en ik de tijd had dan líet ik me daar fijn voor betalen.

Maar eerlijk is eerlijk; als ik een ZZ licht paard had en ik kende iemand met datzelfde niveau dan zou ik die ook mijn paard wel laten bijrijden voor 150e per maand, aardig van mij he?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 20:50

Hangt eraf wat je doel is, wil je die kant op, dan is het super... Wil je gewoon wat lol hebben met je knol en in het bos rondhobbelen, dan is 150 te veel....

Betalen om een paard te rijden tjah... zit je ook weer met dat doel ;) Als je een sportpaard hebt en iemand kan hem "sneller"/"beter' dingen leren --> dan mag er best iets tegenoverstaan... maar mensen die geld gaan vragen om in het bos rond te hobbelen, ook weer ander verhaal :p

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 21:07

sallandval schreef:
Sterker nog; als ik paarden zou rijden op ZZ niveau, en ik de tijd had dan líet ik me daar fijn voor betalen.

Maar eerlijk is eerlijk; als ik een ZZ licht paard had en ik kende iemand met datzelfde niveau dan zou ik die ook mijn paard wel laten bijrijden voor 150e per maand, aardig van mij he?

Ja maar het verschil is, ik ben dat niveau totaal niet. Ik heb niet eens ooit wedstrijden gereden.
Maar dat wil ik wel graag doen, en zou het ook met haar paard mogen doen.
Ik wil graag leren, dus t is voor mij erg goed.

Ik kan ook wel elke week priveles nemen op een manege paard, maar die paarden kan ik wel rijden, maar kom dan niet echt verder.
Ik heb mn hele leven paard gereden, pas mn eigen paardje verkocht die ik zelf heb beleerd.

Maar echt verder komen in de dressuur ben ik nooit geweest en wil dat wel graag leren.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 21:10

In die 150 zit ook les? Of dat niet? Want inclusief les is natuurlijk ook een ander verhaal :)

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 21:15

Nee het is niet inclusief les, betaal nu 12,50 per week voor half uurtje priveles, dus dat is ook niet zo erg veel :)

Met mn paardje die ik pas heb verkocht, was ik ong € 300 of meer per maand kwijt. Dus is dit wel wat voordeliger :D

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 21:20

Ja, ok... Maar het is ook echt net wat je wilt.. Wat kosten de lessen dan nog? Want als je zelf nog veel moet leren, is een paard dat alles kent wel heel fijn, maar dan zul je nog lessen nodig hebben... En dan vind ik 150 euro nog best veel... (als je naar stalgeld gaat kijken en aantal dagen, dan zal het vast heel redelijk zijn, maar toch verzorgpaard blijft verzorgpaard, uiteindelijk heb je er niets over te zeggen :S) (Maar dat is misschien ook vooral omdat ik hier voor onder de 200 euro volpension heb ;))

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 21:23

Ja het stalgeld is daar € 350, les betaal ik € 12,50 voor ( zei ik hierboven al :) )
Les heb ik ook zeker nodig, anders kom ik nog nergens, en verpest ik dr paard alleen maar :=

Maarja ik ben er wel blij mee, zij ook dat is t belangrijkst toch :D

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 21:29

Dan is het wel redelijk ja... (ow sorry, dacht dat dat nu zo was :+ want dan valt het wel heel erg mee ja...)

Heb zelf niet die ambities en volgens mij zit ik ook wel in een goedkopere provincie ;) (nouja... mijn paardje... als ik hier rondkijk en zie wat voor prijsverschillen er zijn :S echt te maf voor woorden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 21:38

Ligt er zoals eerder gezegd, echt aan wat je ermee mag doen. Krijg je les, beschik je over een écht goed paard + fantastische spullen en goede (verlichte) binnen (en buitenbakken) dan mag je er best iets voor betalen. Vooral als je er alleen komt om te rijden/verder te komen.

Als het gewoon een verzorgpaardje is waarmee je mensen uit de brand helpt. Oke, het kan dat je ervoor moet betalen. Maar dan zou mijn max toch echt €20,- zijn. Andere mensen helpen je uit de brand, kan je het niet zelf betalen? Dan neem je desnoods een extra baan en laat je de verzorger meer doen. Tja, het een of het ander. Als je namelijk meer een 'hobbelpaardje' aanbied, dan is het niet logisch om er (veel) geld voor te vragen...

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 21:39

Ja, wat kan ik zeggen... ik heb er mijn vraagtekens bij als ik eerlijk ben.

Als je inderdaad je hele leven rijdt en paarden (netjes) kunt beleren dan denk ik persoonlijk dat je jezelf onderschat en voor iets betaalt waar een ander jou graag voor zou betalen.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 21:43

Ik zou juist eerder voor een recreatie-ezeltje betalen dan voor een sportpaard dat getraind moet worden en je serieus mee bezig moet zijn ;) Tis echt net waar je ambities liggen, ik zou van alleen/vooral in de bak rijden niet happy worden. Uitrijmogelijkheden staat voor mij boven een "binnenbak" (verlichte buitenbak is wel een soort "eis" omdat je anders in de winter heel weinig kunt doordeweeks; je gaat niet in het donker nog veel buitenrijden (vind het op de wegen waar de meeste stallen zitten, beetje onverantwoord.. auto's die te hard rijden, je moet echt als een kerstboom gaan, anders ben je nog niet goed zichtbaar etc.) Als je direct aan het bos zit, dan tjah... is het eventueel wel een optie, maar dan kies ik zelf toch liever voor de bak.

Een paard trainen --> vind ik sowieso dat daar geen vergoeding tegenover mag staan (dus dat de verzorgster moet betalen) dat moet dan andersom zijn of "gratis" in mijn ogen :)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 10:37

Sammy_xxs schreef:
Ik betaal nu ook voor mn bijrijdpaard, maar ik hoef hem ook echt alleen te rijden. Verder niks, ja ook wel is longeren ofzo...
Ik betaal wel veel, maar ben er wel blij mee. Ik moet € 150 euro per maand betalen. en ik doe hem 3-4 keer per week.

Het paard is ZZ-licht
Paard is van dochter van de manegehouder
Zij is zwanger en kan hem niet meer zoveel rijden.
Maar dat ik hem mag rijden is meer een gunst van haar voor mij, want ze heeft ook 2 zussen die hem ook konden rijden.
Enja dat ik zoveel moet betalen, vind ik niet erg.
Een eigen paard is toch een stukkie duurder, en meer verantwoordelijkheid dan moet je elke dag komen ( waar ik geen tijd voor heb)

Dus ik ben blij met mn bijrijdpaard :D

Mooie deal voor beiden hoor! Zij geholpen en jij ook, van dit paard kan je fijn leren en jezelf naar een hoger niveau rijden. Zonder de kosten van zo'n paard aanschaffen en volledige pensionkosten op een goed lokatie. Dus geniet er lekker van!

furda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 10:39

Handig en leuk hoor! *\o/*

Sophie_Elsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 11:06

ik heb op 2 paardjes na altijd moeten betalen voor het lease/verzorgen van een pony...
Nu word gelukkig mijn verzorgpaardje overgekocht door mn ouders dus heb ik niks meer te klagen :P

Flirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 11:34

Ik begrijp wel dat mensen geld vragen voor het bijrijden van hun paard of pony. Ik vroeg altijd 50 euro per maand vroeger omdat ik dan zeker weet dat ze ook komen. Ik heb ooit wel eens iemand gehad die gratis mocht rijden maar die kwam de ene keer wel en dan weer niet, zonder af te melden.
Nu zoek ik iemand die mijn pony wil verzorgen/ rijden, maar kan gewoon niemand vinden die GRATIS wil rijden?? Het enige wat ik vraag is dat als ze mijn pony verzorgen die dag dat ze dan de stal ook uitmesten. Nou dat is toch niet te veel gevraagd denk ik dan? Dus bij deze zal ik nog een oproepje doen wie weet komt er iets uit.
Voor mijn Quarter merrie van 4 jaar, dressuur gereden, een leuke meid gezocht vanaf 14 jaar die verder wil komen in de sport. Uiteraard horen buitenrijden en springen ook tot de mogelijkheden. Lessen krijg je van mij zodat we samen kunnen werken naar een super combinatie. Ze is 1,50m hoog en best al breed gebouwd. Ze staat in Hazerswoude op de Vrijhoeve. Laat maar horen als iemand interesse heeft!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 11:36

Ik weet niet hoor, maar al;s ik 150,00 zou kunnen betalen voor een mooi sportpaard voor 4 keer in de week. Dan had ik geen eigen paard genomen, maar daarvoor gekozen, had me een hoop verantwoordelijkheid en geld gescheeld

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 11:44

Toch heeft dat ook 2 kanten Colway. Ik heb dat zelf ook gedaan, maar soms kan er dan ook best misbruik van gemaakt worden en je blijft toch altijd 'maar' bijrijdster en hebt verder niets te vertellen. (zelf meegemaakt om maanden lang door te betalen tijdens een blessure zodat de behandelingen betaald konden worden en dat deed ik uit liefde voor het paard ondanks dat ik niet kon rijden. Ging 2x per dag naar stal om te stappen aan de hand, was bij alle da bezoeken omdat de eigenaresse daar geen tijd voor had. Na maanden met alle liefde voor hem gezorgd te hebben en veel geld erin gestopt, werd ik per sms afgedankt door de eigenaresse en dat is toch wel héél pijnlijk geweest) Maar heb je geluk en klikt het van beiden partijen goed en en kan je goed samenwerken, dan kan het inderdaad een superconstructie zijn.

fleurtjuhh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 11:48

DatBenIkNou schreef:
Toch heeft dat ook 2 kanten Colway. Ik heb dat zelf ook gedaan, maar soms kan er dan ook best misbruik van gemaakt worden en je blijft toch altijd 'maar' bijrijdster en hebt verder niets te vertellen. (zelf meegemaakt om maanden lang door te betalen tijdens een blessure zodat de behandelingen betaald konden worden en dat deed ik uit liefde voor het paard ondanks dat ik niet kon rijden. Ging 2x per dag naar stal om te stappen aan de hand, was bij alle da bezoeken omdat de eigenaresse daar geen tijd voor had. Na maanden met alle liefde voor hem gezorgd te hebben en veel geld erin gestopt, werd ik per sms afgedankt door de eigenaresse en dat is toch wel héél pijnlijk geweest) Maar heb je geluk en klikt het van beiden partijen goed en en kan je goed samenwerken, dan kan het inderdaad een superconstructie zijn.

ik vind dat je dat goed gedaan hhebt en dat die eigenaar jouw echt moest bedanken dat haar paard nog leeft. want anders was dat paard er waarscheinlijk er niet meer,. ik heb gewoon een verzorgpony die ik nit hoef te betalen... alleen als ze wat nodig heeft bijv. eten dekjes ect.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 11:56

DatbenIk...Dan heeft die eigenaar inderdaad gewoon misbruik van je gemaakt, betaald voor een dienst, niet voor een last. Dat je even een maandje doorbetaald oke, maar niet maanden

al is dat ook ingewikkeld want stel dat je je verzorgpaard kreupel rijdt dan zou ik me weer verantwoordelijk voelen om te betalen

Daarom zijn goede afspraken zo belangrijk

Maar ik ga inderdaad uit van de gunstige situatie dat je betaald voor een gezond sportpaard

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:06

Dat is dus ook altijd waar ik bang voor ben ;) En ik ken helaas genoeg eigenaren die de bijdrage nodig hebben om hun paard te kunnen onderhouden (en dan heb ik het over de maandelijkse stalling, het is niet dat de bijdrage in een spaarpotje gaat voor als er iets gebeurd...) En als dan het paard kreupel is --> wat zie je gebeuren.. Paard krijgt een blessure, bijrijder betaald de eerste maanden nog wel, maar ziet het dan niet meer zitten, veel drama, paard gaat van luxe stal naar een weitje... of gaat de verkoop in...

Als je betaald, zou ik er zeker van willen zijn dat de eigenaar het ook zonder mij "kan betalen" mocht er iets tussenkomen of wat dan ook... of ik breek mijn been of weet ik veel wat en kan maanden niets, dat ik een kleinere bijdrage kan geven en/of niets.. of wat dan ook.. Stel je kunt een jaar niet paardrijden dan is 150 betalen per maand om een paard een keer te aaien/poetsen veel... Aan de andere kant wil je hem natuurlijk ook niet kwijt.. En de eigenaar wil waarschijnlijk nog steeds iemand die hem blijft rijden...

Het zijn rampscenario's maar het kan gebeuren... Ben wel benieuwd hoe er dan op gereageerd wordt, merk soms dat mensen echt alleen maar in hun eigen belang denken en het dan goed kan botsen.

(Eigen paard is natuurlijk duurder, maar dan kun je wel zelf alles beslissen en die raak je niet zo snel kwijt... als jij een jaar niet kan rijden, dan blijft ie van jou ;) Ken zelfs iemand die ging 3 maanden in het buitenland studeren, kwam terug en was "vervangen" :S)

Als het om geld gaat, zijn mensen vaak best egoistisch (niet iedereen hoor)... Dus mjah... Zelf ben ik er altijd huiverig voor om te betalen/te laten betalen. (Ik ben te lief, ik zou ook een paard met blessure door blijven betalen ;) en zou sowieso geen bijdrage vragen... Ben nog steeds van mening dat iemand mij helpt en ik ook altijd die kans gekregen heb...) Maar als je gaat betalen: zet op papier... bedenk de meest domme "Stel dat's...." en zorg dat er duidelijk staat wat er dan gebeurd... Dan krijg je daarover iig nooit ruzie... Niets lijkt me stommer dan een leuk paard kwijtraken door een ruzie of er wel of niet betaald moet worden of het paard dat zo maar van stal veranderd etc...)

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:21

Momenteel heb ik (nog) geen bijrijdster. De laatste die ik gehad heb die heeft mijn vertrouwen in de zorg met mijn spullen best wel doen kwijtraken. Zij had mijn pony vastgezet aan zijn teugels(gelukkig bitloos hoofdstel...), iemand zette een scheerapparaat aan en hij schrok dus trok.. Gevolg teugels finaal kapot en een scheur in het hoofdstel. Hoofdstel kon gerepareerd worden, 25euro en teugels moesten nieuw, 30euro. Alles zou vergoed worden.. Tot de dag van vandaag en het is inmiddels ruim 2maanden geleden nog geen cent gezien. Het enige wat ze hoefde te doen was rijden en poetsen voor het rijden. Ik deed zelf zijn stal/voer. En dan slopen ze wat en dan moet je dat zelf nog extra betalen..
Dus ik heb me nu voorgenomen dat uit voorzorg mijn toekomstige bijrijdster een bijdrage betaald maandelijks om bij dergelijke ongevallen in ieder geval al geld betaald is voor wanneer er wat stuk is. En de rest gebruik ik dan voor extra spulletjes.

Helaas zijn niet alle bijrijders zo dat ze uitkijken met andersmans spullen.. Nu is het 55euro voor een hoofdstel, volgende x laat er misschien een je zadel vallen a la 800euro oid... Nou daar zit ik niet meer op te wachten. :)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:37

Ik heb nog nooit een bijrijdster gehad die iets sloopte.. Wel toen ik met een vriend een stal huurde, een meisje dat gewoon dingen jatte :S maar dat was ook het enige....

Ongelukjes kunnen gebeuren, had mij ook kunnen gebeuren (ok, vastzetten aan teugels is gewoon DOM...) maar de andere dingen tjah, daar maak ik me niet zo druk om...

Dus mjah... Daar ga ik niet eens op letten dan... Kijk wel uit hoe ze met spullen omgaan etc. Maar als ze dat netjes doen dan.. Heb meer bijrijdsters gehad (geen bijdrage) die dan een keer iets kochten, een extra dekje, een uitrijdeken (gewoon netjes in overleg) etc... Dat vind ik dan leuker dan een vaste bijdrage (maar dat is ook gevoelsmatig.. ik vind dat ik bij een bijdrage ook per se een prestatie terug moet leveren...)

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:48

Ja ongelukjes kunnen gebeuren, maar als ik iets zelf sloop betaal ik dit ook zelf. Als ik iets leen van iemand op stal en mijn paard/ik maakt dit stuk zorg ik dat het gemaakt wordt of dat er nieuw is. Dit verwacht ik helemaal van iemand die alleen komt rijden ook gewoon en het was geen probleem om te vergoeden zei haar moeder. Meisje is na 4x nooit meer geweest en heb niets meer gehoord.
Als een bijrijdsters struikelt of uitglijd met een zadel, waarna de boom breekt? Nou dan ga ik niet zeggen geeft niet koop wel weer een nieuw zadel hoor... Sorry maar dat is echt een hoop geld waar je op zo´n moment niet op rekent. Gewoon voorzichtig zijn en als je iets duurs sloopt zorgen voor nieuwe of laten maken. Als er een gaatje zou komen in een dekje oid ga ik me er niet druk om maken, maar hoofdstellen/zadels/pessoa´s die stuk gaan door onvoorzichtig gebruik daar verwacht ik gewoon wat voor terug. Paard kan ook gaan hangen met zijn halster, no problem pakt ze maar een nieuwe daar kan ze zelf niets aan doen. Maar een hoofdstel is niet om aan vast te zetten, net zomin dat een zadel is om op de grond te laten vallen.

Als ik met mijn auto per ongeluk tegen de auto van de buren aanrijd ga ik toch ook niet zeggen, ja jeetje dat had jezelf ook kunnen gebeuren. Nee dan wordt dit vergoed.