Hier werd ik door iemand gewaarschuwd over iemand die op mijn advertentie zou gaan reageren via PB. Dat die persoon liegt en slecht met spullen en paard om gaat.
Ze heeft idd contact per pb gezocht en dat klinkt eigenlijk best ok.
Zucht. Wat moet ik hier nou weer mee.
De persoon die me heeft gewaarschuwd is wel een hele goede bekende van mij. En zij schiet er zelf niks mee op om mij te waarschuwen. Ze heeft er zelf geen gewin van.
Marocje
Geplaatst: 05-08-18 19:27
Lastig is dat. Maar als ze er zelf totaal geen gewin bij heeft, zegt dit ook wel iets? Zou het haar gewoon vragen waarom iemand jou waarschuwt. Geen namen noemen. Dat verhaal daarna navragen.
Kun je altijd nog besluiten om af te spreken. Zou het niet zomaar naast me neer leggen maar ook niet meteen iemand afschrijven.
Ik zou denk ik op mijn eigen gevoel afgaan. Het is prettig om zo'n waarschuwing in je achterhoofd te hebben, als er dan straks toch dingen niet lekker lopen hak je misschien net even wat makkelijker de knoop door. Maar er kunnen altijd omstandigheden zijn geweest waarbij iemand niet lekker in zijn vel zit, er privé dingen spelen, mensen worden volwassener etc. Ik heb heus ook weleens zaken aangepakt op een manier die ik achteraf minder handig of netjes vond, daar leer je van en de volgende keer pak je het beter aan. Maar ik hoop dat mensen niet afgaan op een slecht moment ooit in het verleden maar kijken naar wat ik ze nu te bieden heb en daarop beoordelen. Andersom geef ik iemand die kans dus ook.
Peelie
Geplaatst: 05-08-18 20:08
cobiie schreef:
Aan de potentiële bijrijder vragen of je de eigenaar van haar vorige bijrijdpaard mag benaderen als referentie?
Dat vind ik een goede.
Daar ga ik eens om vragen.
Verder. Ja. Mensen worden ouder (en wijzer mag je hopen), maar het was wel een zeer specifieke waarschuwing.
Het gaat om een meisje van 14 jaar en zeer ondersteunende ouders.
De knoop door hakken als het me echt niet bevalt heb ik niet zo'n moeite mee.
jorretje
Geplaatst: 06-08-18 14:11
Ik kom me hier melden, net een advertentie op de boktmarkt gezet, ben benieuwd wat voor reacties ik krijg
Bij jou in de buurt Peelie, kunnen we elkaar waarschuwen voor de nutjobs
Anke
Geplaatst: 06-08-18 14:29
Zo had ik 1 verzorgster. Die door examens een tijd niet is geweest. En daarna niet echt meer op gang is gekomen. Heel jammer.
En zo heb ik er weer 3 nieuwe. Apart hoe het kan lopen. 1 vd 'nieuwe' is een verzorgster die hier eerder al 3 jaar heeft meegeholpen en nu na 1,5 jaar weer terug is. Erg leuk!
Had in andere topic net gereageerd. Prima advertentie, mooi aanbod!
Vanavond komt clubgenoot je mijn paard proberen. Helaas is de bak nog erg zwaar en instabiel door het nieuwe losse zand. En ik weet niet hoe ze op de wei loopt. Die is ook niet helemaal gelijk.
Ik heb eindelijk een reactie van iemand die 1 een beetje binnen de maatstaven woont omtrent afstand (20 min auto) en die een paard heeft wat niet volledig zadelmak gereden hoeft te worden (want de vraag die ik daar naar kreeg.. jeetje)
Ik kreeg bijna nooit reacties, Ja van meiden die ik echt te jong vind. maar goed ik heb ook echt een hafje met dat daarop eerder zou reageren. Daarnaast is hij niet de jongste meer, kan je niet met hem alleen naar buiten. Kinderen mogen niet met hem naar buiten.
dus ik hou het lekker bij zelf doen.
Peelie
Geplaatst: 07-08-18 08:39
Heb ik ook iedere keer wanneer ik weer een advertenties plaats, maar er komt maar zelden een concrete afspraak uit.
Ik ga vandaag even alles rustig doornemen en dan waarschijnlijk iemand uitnodigen Zoals ik nu las zaten er voor mij 3 fijne reacties tussen in ieder geval
Gewoon jezelf zijn en eerlijk zijn over jou kunnen. Maak het niet mooier dan het is (een van mijn grootste ergernissen als mensen voor het eerst komen.) en vertel wat jou ervaringen zijn.