Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 12:20

@ sallandval
Ik vindt het lastig om zo te typen dat het niet aanvallend overkomt, lees het aub niet zo.

In jou manier van denken zit ook wel wat. Toch vindt ik dat schoonmaken bij iemand anders meer als werk (welke kleur loon dan ook) wordt gezien en niet als hobby. Mazzel natuurlijk voor de mensen die het liefst niets anders doen. Die worden dus betaald voor hun hobby omdat een ander daar geen zin in heeft, of niet meer kan, of geen tijd heeft.

De hobby's die je beschreef op een paar na (als we de afschrijving wel meerekenen) kosten toch geld.
Maar misschien handiger om dit stukje los te laten.

Maar waarom heb je verkeerde prioriteiten als ik wel rekening hou met afschrijvingen? Alles moet een keer vervangen worden, je moet soms dingen aanschaffen die je anders niet zou doen omdat je (betalende)verzorgster/bijrijder die nodig heeft.

Het vergelijk huis en paard, zou ik ook anders kunnen zetten. Aangezien een huis (bij hoger inkomen is een koopwoning geen luxe maar gewoon verstandiger) een must is en een auto niet.

Iemand leent jou auto 3 x in de week want ach je heb hem toch. Dan zou je toch ook graag benzine terug willen? Schade aan je auto neem je maar voor lief (doen eigenaren ook bij hun paarden) want een ongelukje zit in een klein hoekje. Ik denk dat je na een tijdje uitlenen van je auto jij ook denkt koop er zelf één of geef mij extra geld voor afschrijving.

De hobby is ook weer luxer geworden doordat vele stallen een binnenbak hebben. Een jaar of 25 geleden was dit eigenlijk alleen weg gelegd voor maneges en dure pension stallingen. Tegenwoordig liggen de eisen hoger. En is bijdrage betalen normaler. Nu zie ik ook dingen langskomen dat ik denk ow ja je meent het, zoveel betalen voor dat?
Maar dat komt denk ik omdat ik nog stam van toen de buitenbakken net zo nat waren als het gras, met vorst we buiten we nog op de stoep konden wandelen. Met giga nat weer je gewoon een regenbroek over je rijbroek deed omdat er geen binnenbak was. Je met pijnlijke koude voeten en vingers van het paard afstapte na een heerlijk uurtje buiten rijden.

Het blijft in mijn ogen dus nog steeds niet vreemd dat als je alleen komt om te rijden je een bijdrage geeft. Het mesten en betalen vindt ik dus wel apart. Maar dat komt denk ik omdat ik verzorgers en bijrijders 2 hele aparte dingen vindt.

Nogmaals het is heerlijk dat niet iedereen hetzelfde denkt, en dat er nog gratis gereden kan worden.
Laatst bijgewerkt door BlueStar op 10-02-13 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 12:21

Ik betaal 100 permaand, maar mag dan ook echt alles doen, en het is omdat de eigenaar het gewoon nodig heeft om rond te komen.

taartjee

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 12:22

ik hoef gelukkig niets te betalen, mijn verzorgpony's staan op de zorgboerderij waar ik werk :D

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 19:26

BlueStar schreef:
@ sallandval
Ik vindt het lastig om zo te typen dat het niet aanvallend overkomt, lees het aub niet zo.

ik vind je juist alles behalve aanvallend; je bent een plezier om mee te discussieren!

Citaat:
In jou manier van denken zit ook wel wat. Toch vindt ik dat schoonmaken bij iemand anders meer als werk (welke kleur loon dan ook) wordt gezien en niet als hobby. Mazzel natuurlijk voor de mensen die het liefst niets anders doen. Die worden dus betaald voor hun hobby omdat een ander daar geen zin in heeft, of niet meer kan, of geen tijd heeft.

De hobby's die je beschreef op een paar na (als we de afschrijving wel meerekenen) kosten toch geld.
Maar misschien handiger om dit stukje los te laten.

Och, het leven is zo duur als je het zelf maakt. Als je het mij vraagt is geld een middel en geen doel; het lijkt er soms op dat mensen geld anno 2013 als een prioriteit zien en alles in termen van wat iets kost; en vergeten van het leven te genieten. Het doet me een beetje aan het verhaal van Mary Poppins denken; een bankier die druk druk druk is met geld verdienen en stiptheid en controle, dat hij pas ziet wat er echt toe doet als hij zijn baan kwijt raakt.

Citaat:
Maar waarom heb je verkeerde prioriteiten als ik wel rekening hou met afschrijvingen? Alles moet een keer vervangen worden, je moet soms dingen aanschaffen die je anders niet zou doen omdat je (betalende)verzorgster/bijrijder die nodig heeft.

Dat zijn toch marginale bedragen? Als een paard normaal om de 8 weken beslagen moet worden verslijt een bijrijder ze echt niet zoveel dat het ineens om de 6 weken moet. En een zadel is ook niet ineens jaren eerder afgeschreven omdat er een tweede paar billen op rijdt. Bovendien vervangen de meeste bijrijders dagen die de eigenaar eerder zelf reed (en nu dus een dag of wat 'vrij' heeft), in dat geval is er helemaal geen sprake van extra afschrijving; alleen van meer tijd voor de eigenaar en minder voor de bijrijder.

Citaat:
Het vergelijk huis en paard, zou ik ook anders kunnen zetten. Aangezien een huis (bij hoger inkomen is een koopwoning geen luxe maar gewoon verstandiger) een must is en een auto niet.

Iemand leent jou auto 3 x in de week want ach je heb hem toch. Dan zou je toch ook graag benzine terug willen? Schade aan je auto neem je maar voor lief (doen eigenaren ook bij hun paarden) want een ongelukje zit in een klein hoekje. Ik denk dat je na een tijdje uitlenen van je auto jij ook denkt koop er zelf één of geef mij extra geld voor afschrijving.

Zelf vind ik een koophuis geen must hoor, en verstandiger is het zeker ook niet altijd (vraag maar aan de mensen die nu al 5-10 jaar een dubbele hypotheek hebben of een dikke restschuld).

Bij een bijrijder komt (mijns inziens) de vraag vaak van de eigenaar, ik heb nog nooit iemand horen zeggen: "wil jij aub twee of drie dagen per week mijn auto rijden?" De vraag om de hond uit te laten komt wel weer voor, maar ook daar krijgt de uitlater betaald ipv de eigenaar.

[knip]
Citaat:
Het blijft in mijn ogen dus nog steeds niet vreemd dat als je alleen komt om te rijden je een bijdrage geeft. Het mesten en betalen vindt ik dus wel apart. Maar dat komt denk ik omdat ik verzorgers en bijrijders 2 hele aparte dingen vindt.

Nogmaals het is heerlijk dat niet iedereen hetzelfde denkt, en dat er nog gratis gereden kan worden.

Met dat laatste ben ik het eens. Maar om jouw eerdere vraag andersom te stellen: noem mij eens één hobby waarbij je een deel van je kosten kunt verhalen op iemand die je spullen leent en daarmee in conditie houdt? Tenzij het om bedrijven gaat die iets verhuren heb ik daar nog nooit van gehoord.

Overigens zeg ik niet dat ik niet anders zou gaan denken over de zaak als ik in de Randstad op een dure pensionstal zou staan. Als de mensen dan in de rij staan om mij geld te komen brengen piep ik misschien wel heel anders. Maar dan nog zou ik denk ik geen zin hebben in de hele rataplan van met 'roosters' rekening houden (en bijhouden) en geld innen.

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:28

sallandval schreef:
ik vind je juist alles behalve aanvallend; je bent een plezier om mee te discussieren!

Fijn te lezen zonder toon val is het soms moeilijk te lezen.

sallandval schreef:
En een zadel is ook niet ineens jaren eerder afgeschreven omdat er een tweede paar billen op rijdt. Bovendien vervangen de meeste bijrijders dagen die de eigenaar eerder zelf reed (en nu dus een dag of wat 'vrij' heeft), in dat geval is er helemaal geen sprake van extra afschrijving; alleen van meer tijd voor de eigenaar en minder voor de bijrijder.

Dit geldt idd als jij vervangen wordt, maar wat als jij dit dier niet (meer) rijd?

sallandval schreef:
noem mij eens één hobby waarbij je een deel van je kosten kunt verhalen op iemand die je spullen leent en daarmee in conditie houdt? Tenzij het om bedrijven gaat die iets verhuren heb ik daar nog nooit van gehoord.

Eigenlijk zijn de eigenaren met betalende bijrijders ook bedrijven. Alleen weet bijna iedereen dat in heel de wereld zwart wordt gewerkt, zeker in de paardenwereld gaat veel zwart.

sallandval schreef:
Overigens zeg ik niet dat ik niet anders zou gaan denken over de zaak als ik in de Randstad op een dure pensionstal zou staan. Als de mensen dan in de rij staan om mij geld te komen brengen piep ik misschien wel heel anders. Maar dan nog zou ik denk ik geen zin hebben in de hele rataplan van met 'roosters' rekening houden (en bijhouden) en geld innen.

Ach valt alles mee hoor, je geeft vaste dagen, geld leggen ze in je kast of maken ze over. Dit bedrag merk je wel op tussen de andere bedragen van je rekening :D

Maar stel dat eigenaren heel netjes het opgeven bij de belasting, is het dan wel normaal dat er betaald wordt?

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:40

Ik vond het eerst ook best raar dat je moet betalen voor het verzorgen van een paard. Want ja, je helpt de eigenaar toch, omdat deze het alleen niet afred?
Ik betaalde 50 per maand voor mijn verzorgpaard. Niet zo veel dus, goed bedrag vond ik zelf.
Nu heb ik het paard na een jaar overgenomen.. En je raad het al, verzorgster erbij (zit in examenjaar op school dus is echt nodig). Maar ook ik vraag 50 per maand voor nu. Want stel er gebeurd iets terwijl zij rijd oid, ik moet het betalen.. En zij mag dressuren, springen, buitenrijden.. Alles. Soort eigen paard dus, maar niet helemaal. Een bedrag daarvoor betalen vind ik niet heel raar eigenlijk meer :P

xMaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:43

Ik betaal niks voor m'n verzorgpony, maar koop wel af en toe spullen voor hem.

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:52

xMaisa schreef:

Dat heb ik ook een keer gedaan, ruiter werd te groot voor de pony. Je raad het misschien al, ruiter stopte spullen gingen mee. Dat is de reden dat ik zelf dingen aanschaf.

Hoe doe jij het als jij stopt met verzorgen?

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 22:11

Ik vind het wel grappig om alle verhalen te lezen. Iedereen heeft een eigen mening en dat is maar goed ook, denk ik. :?
Ik denk dat iedereen moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt. Ik heb het geluk gehad dat ik nooit hoefde te betalen voor mijn verzorgpaard, ik kreeg zelfs de auto en trailer mee. Daar tegen over staat weer dat het paard werd verkocht toen de eigenaar er geld voor kon krijgen. Ach dat wist ik van tevoren en op het moment zelf was het kl*t*, we zijn later (de eigenaar en ik) nog wel weer bij het paard gaan kijken en het ging hem goed.
Ondertussen had ik zelf voor een veulen gespaard en gekocht die was inmiddels 2 geworden en kon ik zolang op een ander paard van hem rijden tot ik die van mij beleerd had.
Voor mijn eigen paard heb ik geen bijrijder of verzorger. Ik heb een schat van een dier, die kan ik gerust (doe ik niet, maar bij wijze van spreken) een maand stilzetten en dan er weer op weg rijden. Af en toe mogen de verzorgers van de paarden van mijn vader er wel op rijden/uitstappen en natuurlijk mijn eigen dochter stapt hem uit (aan de hand hoor....!)
Voor de ponies van mij zou ik wel verzorgers willen hebben, gewoon zodat ze meer aandacht krijgen. Ze hoeven er dan niet voor te betalen, maar ik wil er eerst wel bij zijn, kijken wat voor vlees ik in de kuip heb, maw hoe gaan ze met de dieren om en wat kunnen ze eventueel alleen doen, wanneer ik er niet bij ben.

MiesWen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:19

Altijd een discussie, betalen als verzorgster of niet. Zelf heb ik vrijwel nooit hoeven betalen voor de verzorgpaarden. Maar om eerlijk te zijn zag ik dat toendertijd ook niet echt als verplichting. Ik ging wanneer ik wilde. Maar nu ik zelf een paard heb, vind ik het wel belangrijk dat me verzorgster het ziet als een leuke verplichting. Als ze eens niet gaat, krijgt ie geen eten. Ik heb voor 2 dagen per een een verzorgster die mag doen met m wat ze wilt, natuurlijk ook mesten etc. Ze betaalt wel een kleine vergoeding 40€ per maand voor 2 dagen per week. Veel meer vragen doe ik niet omdat het mijn paard is en blijft en ik zelf voor deze verantwoording heb gekozen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:36

BlueStar schreef:
xMaisa schreef:

Dat heb ik ook een keer gedaan, ruiter werd te groot voor de pony. Je raad het misschien al, ruiter stopte spullen gingen mee. Dat is de reden dat ik zelf dingen aanschaf.

Hoe doe jij het als jij stopt met verzorgen?

Spullen mee nemen, duh, zij kocht ze en gebruikte ze op het paard...

Heb eigenlijk niks meer van wat ik bij de verzorgpony kreeg (dek bij vorige stalling gelaten, net als oud hoofdstel, winterdeken...), jawel ik heb nog iets, het halster, de rest was al kapot of verdwenen voor de pony van mij werd :')
Kast was wel vol met spullen van mijzelf, maar die gingen ook mee zou de pony weg gaan, laat echt niks achter, heb het tenslotte zelf gekocht (deken paste niet meer, net als het hoofdstel versleten was en het dek... och och)

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:41

Ik vind het belagelijk.. maar ik mag ook in mijn handjes knijpen met mijn 'amazone'.
Bijrijdster is ze niet meer..
Het begon met dat mijn been in het gips zat en haar paard kreupel was.. ze zou die 6 weken mijn paard rijden.
Dat was rond kerst 2008..
Inmiddels zit ik 700km bij mijn paard vandaan en traint zij hem nu op richting het Z niveau (ze rijd momenteel M1).
Ik moet zeggen dat wij sinds ik naar frankrijk ben verhuist afgesproken hebben dat zij de hoefsmid betaald.
De rest betaal ik zelf: stalling, dekens en alle toebehoren.
Ik betaal de helft van haar startpas en ze betaald zelf haar lessen en startgeld.

Als hij iets nodig heeft betaal ik dat zelf (aangezien ik achteraf geen gezeur wil mochten we bijv wel ruzie krijgen.) ook dingen als bijv. een Stang en Trens hoofdstel betaal ik mocht ze er een tegen die tijd moeten hebben.
Tja sommige verklaren mij voor gek maar ik heb het er voor over.
Het grote voordeel bij mijn kant is dat zij beter rijd als dat ik doe en mijn paard dus vooruit gaat.

Daarbij is mijn paard gewoon happy bij haar haha *\o/* zij is helemaal weg van hem en heeft altijd al gedroomt om een goed wedstrijd paard te hebben dus beide partijen zijn blij

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:49

Ik heb vroeger nooit betaald om bij te rijden, maar inmiddels ben ik bijna bereid om te betalen aan een goede bijrijder.
Sta volpension en beschik over de allerbeste kwaliteit spullen voor zowel dressuur als springen. Alle faciliteiten aanwezig, 3 binnenbakken, buitenbak van 80x80, solarium, poetsplekken, wasplaatsen.

Maar ik zoek wel iemand die stevig in zijn schoenen staat. Zelf ben ik uber nucher en zal ook in enge situaties altijd kalm blijven. Mijn paard neemt dit namelijk direct over en hierdoor heb ik hem best mak gekregen. Ik rij rustig door in de bak als de bewateringsinstallatie aanstaat of als de bak aan de andere kant gesleept wordt. Ik zie toch wel heel veel ruiters die dan zelf al staan te bibberen op hun benen, tja dan zou ik t als paard ook niet vertrouwen.

Idealiter zoek ik een nuchtere, oudere vent die stevig in zijn schoenen staat en lekker ongecompliceerd rijd. Hoeft echt geen sterruiter te zijn.

Ik kan het financieel en qua tijd prima trekken, maar denk dat het voor paard wel leuk is om eens aan een ander te wennen, misschien wat meer te springen (ik kan hem niet uitzitten, springt veul te hoog) en zou als enige eis stellen dat iemand een dekje aanschaft en deze zelf wast en weer meeneemt. Indien iets mist schaf ik t zelf aan, ook al zou ik het zelf niet gebruiken.

Lijken me geen absurde eisen...

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:52

LenaBaars schreef:
...en zou als enige eis stellen dat iemand een dekje aanschaft en deze zelf wast en weer meeneemt.

Misschien een stomme vraag.. maar vanwaar het dekje?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:56

Inderdaad nette eisen, al zie ik maar een echte eis, het dekje.
Merk dat met dt nuchtere bij mezelf ook erg, paard doet alles voor me omdat ik het leuk vind (hoge afsprongen, opsprongen, rare hindernissen (in de natuur of rijbak), langs extreme vrachtwagens en tractors (vaak in het donker, enge dingen en wat een kabaal) of op de kermis...
Omdat ik het zelf allemaal niet spannend vind weet het paard niet dat het eigenlijk wel gevaarlijk of eng is, heerlijk, vooral als ik dan andere wél zie vliegen met (of van) paardlief omdat zijzelf gespannen zijn.

Succes met een ongecompliceerde springruiter vinden, lijkt me lastig :o

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:56

Susyb schreef:
LenaBaars schreef:
...en zou als enige eis stellen dat iemand een dekje aanschaft en deze zelf wast en weer meeneemt.

Misschien een stomme vraag.. maar vanwaar het dekje?

Tja, omdat ik alles van best dure merken heb zoals Passier en dergelijk, zorg ik dat ik iedere dag een schoon dekje heb. In de winter doe ik er soms wat langer mee als hij niet nat word, maar in de zomer gaat ie dagelijks mee naar huis om schoongespoeld te worden, en na 5 keer spoelen wordt ie echt gewassen. Ik bewaar dan ook geen zweetdekjes in mijn zadelkast en zou t prettig vinden als iemand dat zelf meeneemt (scheelt mij heen en weer rijden)

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:57

LenaBaars schreef:
Tja, omdat ik alles van best dure merken heb zoals Passier en dergelijk, zorg ik dat ik iedere dag een schoon dekje heb. In de winter doe ik er soms wat langer mee als hij niet nat word, maar in de zomer gaat ie dagelijks mee naar huis om schoongespoeld te worden, en na 5 keer spoelen wordt ie echt gewassen. Ik bewaar dan ook geen zweetdekjes in mijn zadelkast en zou t prettig vinden als iemand dat zelf meeneemt (scheelt mij heen en weer rijden)

Nee oke.. ik was gewoon benieuwd haha.. Ik heb namelijk altijd een extra schoon dekje in mijn trailer hangen haha vandaar ;)

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:58

xSlvna schreef:
Inderdaad nette eisen, al zie ik maar een echte eis, het dekje.
Merk dat met dt nuchtere bij mezelf ook erg, paard doet alles voor me omdat ik het leuk vind (hoge afsprongen, opsprongen, rare hindernissen (in de natuur of rijbak), langs extreme vrachtwagens en tractors (vaak in het donker, enge dingen en wat een kabaal) of op de kermis...
Omdat ik het zelf allemaal niet spannend vind weet het paard niet dat het eigenlijk wel gevaarlijk of eng is, heerlijk, vooral als ik dan andere wél zie vliegen met (of van) paardlief omdat zijzelf gespannen zijn.

Succes met een ongecompliceerde springruiter vinden, lijkt me lastig :o

Precies!... tuurlijk is het af en toe spannend, maar dan zeg ik gewoon hard op: Geen gepiep, gaan met die banaan!
is een kerel van bijna 1,80 groot,... kweekt ie maar een paar ballen hoor (ow, die heb ik er op bestelling af laten choppen)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 00:04

ik verzorg al 6 jaar dezelfde pony... gratis :) ik help hun gewoon waar dat nodig is, koop alle spullen behalve het zadel & winterdeken voor haar (hoefsmit, da, voer etc betalen hun gewoon) ze staat bij hun voor het huis, en ik mag er alles mee doen! als ik ooit zou gaan, wat ik niet hoop want droom ervan om haar over te kopen ooit! maar áls dat zou gebeuren zou ik de spullen op een heel duur bitlooshoofdstel na gewoon daar laten... gekocht voor dat paard dus daar is het ook voor! maar ik denk niet dat dat zal gebeuren, of er moet wel een héél goeie rede voor zijn :+ ik heb die pony trouwens ook ingereden en alles :+ (we zijn nog net niet samen opgegroeid, wel gegroeid in rijden :') )

rusty886

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 13:02

ik snap allebei de kanten wel.
van 1 kant de gene die een verzorger of bijrijder zoekt een bedrag wilt omdat vaak genoeg gebeurt dat ze in eens niet meer komen opdagen zonder dat je het weet of andere nare dingen.

en van de andere kant snap ik ook de mensen wel die een verzorgpony/paard zoeken dat ze "gratis" een pony/paard zoeken want niet iedereen kan een groot bedrag betalen.

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 17:21

zerline1997 schreef:
Tegenwoordig zijn er veel mensen die een verzorgpony/paard zoeken met de voornaamste rede dat een manege te duur is. Helaas ben ik daar 1 van. De manege werd ook duurder en nu ben ik ook weer ouder en moet ik meer gaan betalen :( Ik heb gerekend dat als ik 30 euro p/m zal betalen wij niet in de problemen zullen komen en ik gewoon kan gaan rijden ik dus helemaal blij. Er is dus het probleem dat de lage prijzen vanaf 18+ zijn en ik helaas 15 (bijna 16) ben :( en dan zie je advertenties van 100euro p/m voor 2 dagen i/d week voor een fjordje :o. Ik ben nu zo langzamer hand mijn zoektocht aan het opgeven. IK vind het zo jammer want wil echt alles doen uitmesten poetsen longeren grondwerk af en toe rijden(rijden hoeft niet eens elke week te zijn) en een bijdraagje geven.

Gelukkig heb ik wel een verzorg haflingertje (gratis) waar ik lekker mee kan wandelen tutten knuffelen en grondwerk mee kan doen. Ben ik wel echt blij mee ze is ook zo lief en eigenwijs.Gelukkig ben ik dus 1x in de week nog wel met een paard bezig., maar zou het zo leuk vinden om af en toe te rijden:(

Ik ken het, manege werd te duur je zogt paardje kon niks vinden maar had toen een gratis verzorgpaardje maar daar mog ik niet op rijden, het boeit me niet om niet te rijden maar soms is het wel leuk. nu heb ik een verzorgpaardje gratis en ik mag er alles mee doen, ;)

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 18:05

Onze bijrijdster hoeft niet te betalen, wel op de dagen dat zij komt ook ons andere paard binnen halen en uitmesten.

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 18:22

Tienn schreef:
Onze bijrijdster hoeft niet te betalen, wel op de dagen dat zij komt ook ons andere paard binnen halen en uitmesten.

Ik denk dat in jou geval het gaat om een verzorgster die ook rijd. Bijrijders betalen meestal toch?

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 18:46

Ik betaal nu ook voor mn bijrijdpaard, maar ik hoef hem ook echt alleen te rijden. Verder niks, ja ook wel is longeren ofzo...
Ik betaal wel veel, maar ben er wel blij mee. Ik moet € 150 euro per maand betalen. en ik doe hem 3-4 keer per week.

Het paard is ZZ-licht
Paard is van dochter van de manegehouder
Zij is zwanger en kan hem niet meer zoveel rijden.
Maar dat ik hem mag rijden is meer een gunst van haar voor mij, want ze heeft ook 2 zussen die hem ook konden rijden.
Enja dat ik zoveel moet betalen, vind ik niet erg.
Een eigen paard is toch een stukkie duurder, en meer verantwoordelijkheid dan moet je elke dag komen ( waar ik geen tijd voor heb)

Dus ik ben blij met mn bijrijdpaard :D

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 19:05

Sammy_xxs schreef:
Ik betaal nu ook voor mn bijrijdpaard, maar ik hoef hem ook echt alleen te rijden. Verder niks, ja ook wel is longeren ofzo...
Ik betaal wel veel, maar ben er wel blij mee. Ik moet € 150 euro per maand betalen. en ik doe hem 3-4 keer per week.

Het paard is ZZ-licht
Paard is van dochter van de manegehouder
Zij is zwanger en kan hem niet meer zoveel rijden.
Maar dat ik hem mag rijden is meer een gunst van haar voor mij, want ze heeft ook 2 zussen die hem ook konden rijden.
Enja dat ik zoveel moet betalen, vind ik niet erg.
Een eigen paard is toch een stukkie duurder, en meer verantwoordelijkheid dan moet je elke dag komen ( waar ik geen tijd voor heb)

Dus ik ben blij met mn bijrijdpaard :D

Ik denk dat jij lekker in je handjes mag knijpen. Ja, €150 per maand is best veel, al is een eigen paard nog veel duurder en van dit paard kan je ontzettend veel leren. Geniet er lekker van.