Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Woeps

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 19:25

ik ben ook super blij met safiera, helaas heb ik een rot rooster en is het vroeg duister...

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:01

Ook hier iemand die bijrijder is voor Safiera,
En nu nog een "redelijk" rooster en laatste keer gereden in het donker. Ging goed!
Omdat ik nog nooit zadelloos gereden heb, gaan we dat maandag in stap proberen :D

Dus ook hier een tevreden bijrijder :)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:11

Nou, eindelijk goed bericht.Waarschijnlijk heb ik weer iemand. *\o/*

Woeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:29

fijn vrouwke

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 09:42

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 11:57

Vanmiddag komen mijn 2 guppen voor het eerst, ik ben erg benieuwd....
Vannacht heb ik een erg slechte nacht gehad met weinig slaap en veel pijn.
Dus ik zit in dubio.
Of de boel forceren en ze toch meehelpen of ze meteen vertellen dat ik wel kan toekijken en aanwijzingen geven maar niet kan meehelpen.
Mams komt ook mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 12:05

Ik zou jezelf niet forceren .. Je kan wel kijken wat je kan doen, maar ik zou niet alles doen als je weet dat je dat niet gaat bekomen .. Kan je meteen zien hoe ze het aanpakken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 12:13

Hoi Sabine, dank je voor je reactie.
Ik vind het altijd zo moeilijk wat ik dan moet doen.
Ik vond het vroeger eigenlijk zo heerlijk om zelf uit te mesten enz.
Maar als ik nu zou gaan meehelpen... ik heb vandaag vrees ik al extra pijnstilling nodig....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 12:15

Is dat eigenlijk ook de reden dat je verzorgsters zoekt? (ik bedoel: heb je aangegeven dat ze moeten meehelpen met de klusjes?). Dan is het geen probleem lijkt mij .. dan weten ze dat toch ;)

Ik heb hetzelfde probleem, mag niet meer uitmesten van de dokter :+ Dus ik laat het door de stal doen en betaal daarvoor extra .. (als ik nu eens een verzorgster had die elke dag wilde komen hé O:) :)) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 12:24

Nee, dat is niet de reden dat ik een verzorgster zocht.
Mijn man doet het namelijk net zo lief zelf. Het is voor mij eerder een belasting dan een verlichting. Deze 2 guppen dan tenminste. Maar het lijkt me wel erg leuk!

Toen ik jong was bestond het fenomeen ponyverzorgster nog niet zo bij mij in de omgeving en heb ik dus nooit die lol gehad.
Nu wilde ik gewoon omdat wij het geluk hebben 2 pony's aan huis te hebben een ander dus wel die mazzel gunnen.

Ja ik heb heel duidelijk aangegeven dat ze klusjes ook moeten doen, ook naar paps en mams. En ook dat het niet geheel vrijblijvend is want als we de afspraak aangaan dan reken ik er op en mijn man ook. Het is dan ook een verantwoording voor ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 12:57

Maar dan weten ze wel al dat ze die klusjes moeten gaan doen, dus dan kan je er vandaag gerust een testdagje van maken lijkt mij .. als ze nu al zuchten weet je meteen hoe laat het is :+

Verder hoop ik dat het je gaat bevallen .. Mij leek het ook super, een jong(er) iemand de kans geven om anders met paarden om te gaan en te leren van hun gedrag & reacties .. Kroop alleen veel meer energie in dan dat ik ervoor terugkreeg, dus ik heb, voor mijn eigen gezondheid, besloten het niet meer te doen.. Ik weet dat oudere personen ook geen garantie zijn maar ik neig nu toch eerder naar iemand van wat ouder die in principe ook wat zelfstandiger kan werken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 13:10

Citaat:
Mij leek het ook super, een jong(er) iemand de kans geven om anders met paarden om te gaan en te leren van hun gedrag & reacties .. Kroop alleen veel meer energie in dan dat ik ervoor terugkreeg, dus ik heb, voor mijn eigen gezondheid, besloten het niet meer te doen..

Dat is waar mijn man dus ook wat bang voor is...
Enige dat hier als voordeel is dat mams meekomt en het lijkt erop dat ze haarfijn aanvoelt hoe ik er over denk.
Op donderdag komt paps mee en die heeft al aangegeven dat hij mee wil helpen. Dus wie weet.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 13:11

Leeftijd zegt echt weinig. Je kan beter een gemotiveerd iemand hebben van 12 en dan de eerste jaren investeren om te helpen dan iemand van 35+ die denkt "het zal wel... ik doe wat ik wil..."

Maar neig ook naar ouder hoor :D Hangt er ook af waar je staat, aan huis of kleine prive-stalling of wat dan ook --> weinig toezicht, graag een volwassener/zelfstandiger iemand.

Het enige is waar je op moet letten, dat je geen "dumpadres" wordt... De gratis oppas die ook nog paardrijles geeft ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:25

Haha ja, dat laatste is ook wel waar natuurlijk, dat is ook maar niks :+

SamIceBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 15:37

Hier ook op zoek naar een verzorger, tot nog toe alleen geen reacties gehad.
Ben bang dat de meesten toch op zoek zijn naar een paard waar ze echt op kunnen rijden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 15:38

Serendip90 schreef:
Het enige is waar je op moet letten, dat je geen "dumpadres" wordt... De gratis oppas die ook nog paardrijles geeft ;)

Absoluut, vandaar dat ik als eis had dat mams en paps mee moeten komen, ik wil niet aansprakelijke of verantwoordelijk zijn.....
Althans in die zin dus.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 17:43

Mijn dochter was 12 jaar toen toen wij sámen een bijrijpaardje kregen. Ik was er dus altijd bij om haar goed te begeleiden, zéker het eerste jaar. Daarna kon ze steeds zelfstandiger aan de slag en met pak 'em beet 14 jaar kon je haar met een gerust hart haar gangetje laten gaan en hadden we beiden een bijrijpaard op de zelfde stal. Leeftijd zegt dus niet altijd alles! Natuurlijk zal je met jongere meisjes best meer kleine ergernisjes hebben, zij was bijvoorbeeld best rommelig, zoals zoveel pubers. Maar als ik eerlijk ben, zal ik zelf als volwassen vrouw ook niet altijd even makkelijk zijn geweest als bijrijder. Je hebt al veel ervaring en doet dan de dingen het liefste zoals je zélf goed vind en laat je niet veel vertellen, een jonger meisje kan je wat dat betreft weer meer 'kneden' .

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:47

Wie zoekt er nog een bijrijder in Heemskerk en omstreken? +:)+ Ik dacht; laat ik hier maar eens zoeken :P

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:18

Ik ben al zo'n 3 jaar op zoek naar een verzorgpony..zonder succes. tot een paar dagen geleden. Ik had een zoekertje geplaatst op kapaza en de dag erna had ik al 6 reacties. Maar allemaal ver weg waar ik soms een uur moest rijden. Dus die heb ik dan maar niet gedaan. En dan inneens kreeg ik een mailtje binnen.
Arabier volbloed, 14 jaar, western gereden op nog geen 10 minuutjes van mijn huis af.
Meteen gereageerd natuurlijk!! Ik heb dan wat met de eigenaar gemailt en ik ga dit weekend kijken of er een 'klik' is. Ik ben echt benieuwd!!
Iemand tips voor een goede eerste indruk ??

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:22

_snoopy_xx schreef:
Ik ben al zo'n 3 jaar op zoek naar een verzorgpony..zonder succes. tot een paar dagen geleden. Ik had een zoekertje geplaatst op kapaza en de dag erna had ik al 6 reacties. Maar allemaal ver weg waar ik soms een uur moest rijden. Dus die heb ik dan maar niet gedaan. En dan inneens kreeg ik een mailtje binnen.
Arabier volbloed, 14 jaar, western gereden op nog geen 10 minuutjes van mijn huis af.
Meteen gereageerd natuurlijk!! Ik heb dan wat met de eigenaar gemailt en ik ga dit weekend kijken of er een 'klik' is. Ik ben echt benieuwd!!
Iemand tips voor een goede eerste indruk ??

Laat de eigenaar er eerst zelf op rijden, zadel hem zelf op, knuffel met hem (even af tasten van het paard), ga er dan zelf op zitten. Hoe voelt ie aan, goed, snel, heet etc. Stel vragen over evt. stal ondeugden of 'gebruiksaanwijzing'. Neem bovenal iemand mee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:28

Mijn 2 guppen zijn vanmiddag geweest.
En het was erg leuk!!!

Ze hebben de paddock uitgemest en dat hebben ze erg goed gedaan.
Mams en ik hebben het ponyterras geveegd.
Daarna heeft mams nog de paddock nagelopen.
Eentje al geleerd hoe ze de haf moet binnen zetten. Donderdag de ander.
Verder hebben ze met de mini gelopen in de paddock en ja dan is het wel een ettertje....
Geen manege pony aldus. Ze kunnen nog veel van hem leren.
Ik heb ze laten voelen dat ze te lang zijn om op hem te rijden, dus dat snappen ze.
Nu leren met hem omgaan en grond werk doen. Van de zomer mogen ze dan onder begeleiding met hem mennen.

Ik heb veel te veel gedaan, dus nu extra panadol en morfine.
Maar wat heb ik genoten!!
Daarna nog wat met ze gedronken, snoepje erbij en dat was het.
Ik hoop dat ze het volhouden het was vandaag natuurlijk goed weer.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:30

Ah dat klinkt echt heel gezellig zeg, super dat het zo goed gaat! Nu maar hopen dat je ze nog veel mag leren! &sterkte, even lekker niks doen nu dan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:32

Fijn dat het zo goed ging!
Stom dat je toch teveel gedaan hebt, ik zei het nog.. :P
Ben benieuwd naar de toekomst ;)

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:34

@AngelSpirit
oke bedank! er gaat zeker iemand mee. en het vragen zal geen probleem zijn. Ik rij namelijk dressuur, maar wou al heel lang western gaan doen. Omdat er geen 'maneges' zijn waarze westernlessen geven in de buurt waar ik woon kon dat niet. En ze wou het me graag leren :D
Laatst bijgewerkt door Djura99 op 20-11-12 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:39

[***] schreef:
Fijn dat het zo goed ging!
Stom dat je toch teveel gedaan hebt, ik zei het nog.. :P
Ben benieuwd naar de toekomst ;)

:+ ~~}> 8)7

Ik weet het, ik weet het, je hebt gelijk en je had me gewaarschuwd..., ik heb ook duidelijk gezegd dat ik dit niet elke keer kan, maar wat heb ik een lol gehad....
Ik geniet er dan ook zo van als het me lukt.
Maar stom euh ja, helemaal omdat manlief morgen voor 3 dagen naar buitenland moet.
Gelukkig komende 3 middagen komt er minimaal 1 persoon om te helpen en meestal komen er 2 of meer.
Hulphond zal dit keer wel echt aan de bak moeten met me uitkleden in de avond, dat is gelijk een examen voor der!