Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:26

gr_roos schreef:
Kan het alleen maar met Germie eens zijn.
In de winter is het helemaal niet erg om een keer niet te rijden, hebben ze meteen even een paar weken vakantie.

Of je gaat skien achter je paard, of je pakt bij vorst gewoon de trailer en rijdt dan naar de manege.
Een buitenbak is 10 maanden van het jaar prima te gebruiken, 30 dagen/1 maand in het jaar wat minder doordat het de hele dagen regent of stormt (kan ook dus een dag in de zomer zijn). En 30 dagen in het jaar, dus 1 maand niet te gebruiken.
Voor een paard is buitenlucht altijd fijner dan een binnenbak.
Bij een allweatherbak heb je ook 30 dagen dat een bak door regen of storm niet gebruikt wordt (wees eerlijk met onweer, hagelbuien en storm rij je echt niet). Maar met droge vorst is een allweatherbak theoretisch wel te gebruiken.
Dus het verschil tussen een gewone buitenbak en een allweather buitenbak is 1 maand waarin je dus een gewone buitenbak niet kunt gebruiken en allweather nog wel. Loont voor mij de moeite niet om dan een stal met binnenbak als eis te stellen.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:51

Pffffff is dit niet een beetje off topic? :)
Volgens mij ging dit topic over dat het lastig blijkt te zijn voor eigenaren de juiste ruiter te vinden om bij te rijden en wilde ik dat aanvullen dat het voor bijrijders ook best lastig is de juiste 'match' te vinden. Iedereen zoekt iets naar zijn of haar behoeftes toch?

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:03

Ik heb sinds een aantal weken een vriendin van mijn zusje gestrikt als bijrijder. Mijn zusje hielp me altijd mee, maar sinds een aantal maanden wilde ze niet meer en dan kan ik haar natuurlijk niet dwingen. Ik heb het momenteel heel erg druk met school en ik heb vaak last van mijn knie waardoor ik ook alleen maar een beetje kan stappen.
De vriendin van mijn zusje (ze is 16) heeft vroeger veel paardgereden (valt helaas niet terug te zien), en ze kan het goed vinden met mijn paard en ze is er super blij mee. Helaas is het wel zo dat ze niet echt goed kan rijden, waardoor ik elke keer als ik er de dag erna weer opstap weer een erg stijf paard heb. Aan de andere kant merk ik wel dat zijn conditie rap verbeterd. Ik help haar zo nu en dan een beetje mee, want het is ook een lastig paard om goed aan het lopen te zetten, en het gaat steeds beter. Ze is helaas vorige week wel gevallen... mijn paard doet in vrolijke buien een hertje na :+ , gelukkig is ze nou niet bang ofzo. Mijn bijrijder betaald verder niets, ze vind het wel leuk om zo nu en dan iets aan te schaffen en we gebruiken de spullen gewoon door elkaar, maar een bijdrage vind ik niet nodig omdat zij ook een grote hulp voor mij is :D

sofiexx

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:41

ik woon in oosterhout noordbrabant, en hier in de buurt zijn nergens verzorgponys te vinden, iedereen heeft iemand wil niemand of wil er super veel geld voor, bv een vriendin van me betaalt 75 euro per maand, dat vinden mn ouders te duur voor die paar keer per week die ik kan

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 22:40

het is maar net hoeveel je mag komen voor dat geld?
zit er les bij?

bedenk dat bijv. een manege veel duurder is als je maar 1x kan rijden per week.

en tja, mensen die mega veel geld vragen om hun pony te laten verzorgen..
een paard houden met weinig kosten... ze proberen het.
doe jij het... is het mooi meegenomen voor ze! zo zijn hun een deel uit de kosten en geholpen met jou hulp

sandersander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 22:44

hier in de buurt heeft iedereen al wat, moeilijk te vinden dus!

sofiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 15:39

het is zonder les en je mag komen wanneer je wil, maar ik heb ook nog school en rijles dus ik kan niet iederedag dat is zonde van het geld

stephaniee20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 20:39

Niet moeilijk om een bijrijder te vinden maar om een bijrijdpaard juist te vinden.
Precies andersom. :S

Liiset_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 21:41

Bij ons in de buurt (Roosendaal, Nispen, Wouw) is er ook niet heel veel te vinden.
Ik ben ook nog steeds opzoek. Omdat ik springen erg leuk vind zou ik dit het liefst doen maar dat zit er vaak niet helemaal in.

Als iemand iets weet? :o

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:12

Ik heb net zoals de twee mensen boven mij het omgekeerde probleem :P

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 13:07

vandaag is bij ons het meisje proef komen rijden (via bokt) en we hebben besloten om het te gaan proberen , het ging niet van een leien dakje, maar dat hadden we al verwacht (puberpony).
we zullen zien hoe het allemaal verloopt.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 08:06

Dacht ik iemand gevonden te hebben. Eerst komt ze 3 weken gewoon netjes, is nu al 2 weken niet geweest en geeft aan dat ze toch niet genoeg tijd heeft.
Zucht. Dus ik kan ook weer op zoek. Je zou toch zeggen dat er mensen genoeg zijn die op een (leer)paard willen rijden, waar wedstrijden rijden bespreekbaar is, en waar het paard al op Z-niveau afgericht is?
Dus wie serieus is en een paard in de buurt van Eelde-Vries zoekt, laat het maar horen.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:39

ik wil weer een nieuw bijrijdpaard maar heb de juiste klik nog niet gevonden, mocht ik de perfecte paard / eigenaar combi tegenkomen waag ik t er weer op.
vorige paard / eigenaar heeft t 4 maanden met me uitgehouden >_>

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:33

Dat is toch perfect zo'n paard Germie? ik zou er veel voor over hebben om zo iets te kunnen rijden. Een die alles kan, waar je wedstrijden mee mag rijden? waar je een hoop van kan leren? Zo'n kans krijg je niet snel. Zelf gaan we dit of volgend jaar verhuizen van Emmen naar Zuidlaren, vind het best jammer omdat ik dan weer op zoek moet naar een paard. Hopelijk valt er rond die tijd wat te vinden voor me :) Maar paardenclubs langs gaan, briefjes in winkels (ik liep al te grappen om met cap op langs duren te gaan.. net zoals vroeger! haha.. maar dan ben ik een 30 jarige vrouw :P )

Edit, en damn! hij kan ook voor de kar? ...... wat een prachtpaard Germie :j

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 19:49

Jaaaa DIE wil ik ook wel onder mijn kont hoor Germie! :D Helaas ook voor mij te ver weg!

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 07:08

Jammer Germie! Zou die kans zo hebben gegrepen!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 08:22

Dus er staat al weer een advertentie. Afwachten wie er reageert. Paard is ook nog maar 8, ik heb gewoon echt te weinig tijd momenteel (startkaart is nog actief, dus ik zou zo weer kunnen starten, maar ik rij maar 2 keer in de week), ik hoop ooit die laatste 4 puntjes voor het Z nog te halen. En springen kan ze echt goed, met onderlinge wedstrijden heb ik haar wel eens uitgeleend. Nou, dan krijg je scheve gezichten, want degenen die op mijn paard starten komen gewoon foutloos rond ook al rijden ze soms scheef aan of hangen tegen de beweging in (tja, 80 cm is niet echt hoog natuurlijk). Alleen met de aanleuning kan ze moeilijk zijn, maar goed, het is natuurlijk ook eigenlijk een springpaard wat nu voornamelijk dressuurmatig getraind wordt.
Dus ik hoop dat er iemand zich meldt die of oud genoeg is, of waarvan de ouders er achter staan en hun kind een kans willen geven. En ik ben niet zo dat ik dan direct weer nee zeg als er wel een moment komt dat ik meer tijd heb. Gewoon in overleg, en ik heb er 2 staan, en ook als ik tijd heb niet altijd zin om 2 achter elkaar te rijden.

Benfan, paard staat slechts 7 km vanaf Zuidlaren. Dus mocht je je geroepen voelen, laat maar horen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 08:40

Nou ik zit nu voor het eerst aan de andere kant van 't verhaal. Paardlief is na 2 weekjes inmiddels behoorlijk op haar gemak, dus heb eens een advertentietje gezet:
http://nl.kapaza.be/vi/57267791.htm

Ik ben benieuwd hoor...

KMF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:23

Wij zoeken ook nog iemand voor een fries en een pony(onder begeleiding) in tull en twaal (utrecht). Wat een gedoe zeg!

litleangel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 20:21

het is hier echt verschillend meestal licht het ook aan de omgeving maar ik denk dat ik dalijk ook nog eens een advertentie neer ga zetten op bokt dan denk ik dat ik nog kans maak

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 15:46

Hangt heel erg af van de advertentie ook denk ik en ook net wie je tegen het lijf loopt. En als de dames/jongens nog niet oud genoeg zijn heb je ook altijd te maken met ouders. En op momenten dat het druk is op school, dan is de keus vaak snel gemaakt en dan gaat school voor, wat ik ook wel snap, maar op zo'n moment heb je daar niet veel aan....en zodra je "wilt" dat ze echt komen, word het gauw weer gezien als opdringering en heb je kans dat ze afhaken....tis vaak schipperen tussen het ene en het anderen vind ik....en dat is soms wel lastig..

Nadineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 20:39

In mijn omgeving volgens mij andersom, ik ben al een tijd op zoek naar een leuk bijrijdpaard, maar ook marktplaats en bokt staat vol met 'verzorgpaard gezocht' :')

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 03:32

Gister is mijn lease-paard ingeslapen, maar gelukkig is de eigenaresse een hele lieve vrouw, en mag ik als ik alles een plekje heb gegeven en er klaar voor ben haar 3 jarige NRPS leasen.
Natuurlijk ben ik hier heel erg blij mee, maar eerst even niet, eerst wil ik rustig alles een beetje verwerken, want mijn lease-paard, wat ik al 6 jaar ken, het is te snel gegaan, in 3 dagen afscheid nemen was te kort.
Maar dus ook, bless the owners!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 07:52

Dinsdag komt iemand mijn paard proefrijden. Ben benieuwd. Paard is momenteel absoluut niet in vorm.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:37

Wij zijn ook nog steeds op zoek al een tijdje. Maar nog steeds niets. Als we al reactie krijgen wat ook heel minimaal is, dan sturen we wat terug en horen we niets meer of ze zitten toch te ver weg. Ik weet het ook niet meer hoor, moed zakt me wel een beetje in de schoenen. Maar goed misschien toch maar een wat advertentie's in winkels in de buurt ophangen.