Een vriendin van me had een verzorgpaard, betaalde ze voor, reed 2 keer in de week, moest op stal zijn als de hoefsmid of dierenarts kwam, moest ook die 2 keer uitmesten en opstrooien. Opzicht niks mis mee maar...
De eigenaresse bezuinigde op de kosten van de stalling dus minder stro in de box, geen krachtvoer... ook bezuinigt ze op alle spullen, er komt absoluut geen nieuw zadel op als dit duurder is dan €100 (huidig zadel is te klein, heb mijn zadel maar opgeofferd, gratis) net als het hoofdstel, ding viel bijna uiteen, nieuwe kopen? Nee joh, is te duur terwijl ze best nieuw tuig had kunnen kopen van het geld van de bijrijder, als zij niks betaalde kreeg de eigenaar tenslotte geen 'korting'.
Ook een keer had het paard spierpijn (had hem op mijn manier aan het werk gezet) en mocht het meisje niet rijden longeren wandelen over een redelijk 'lange' tijd, maar wel doorbetalen + uitmesten + voeren + hoefsmidbezoek bijwonen.
Eigenaresse woonde toen trouwens net 1 minuut rijden van stal af, had tijd zat, wat een moeite om even zelf te gaan joh

En qua bijrijder/verzorger gedoe, wat ben ik dan?
Betaalde halve stallingsgeld, reed wanneer ik wilde, de hoefsmid die ik wilde en wanneer ik wilde, dierenarts zelfde verhaal, alles ging eigenlijk op mijn manier (zonder eerst toestemming te vragen).
Als de stal niet uitzach haalde ik de kruiwagen en de hark etc.