Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dancer_

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:46

Woon je in een druk gebied? Dat maakt ook al uit, hoe meer paarden en minder mensen, hoe moeilijker het is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:50

Zijn best wel veel paarden te vinden :j
En heel veel traditionele ruiters, en vooral springruiters :+

Ik zie nog wel .. Weet je wat het ook is? Nu ga ik naar mijn pony's wanneer ik wil en hoelang (of kort) ik wil, als je een verzorgster hebt moet je daar (zeker in het begin) weer afspraken mee maken, moet je er zijn, en als het echt slecht weer is zit je daar weer mee .. (ik ga wel gewoon elke dag, maar als het echt rotweer is ga ik gewoon voeren, maar als je dan net afgesproken hebt enzo..)

Ik moet het nog eens goed overdenken .. kijken of er toch geen andere oplossing is ..

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:51

Ik wil alles bij mij nu even laten rusten, maar zag laatst 2 tinkers & een minishet in een weide staan (aan huis volgens mij)
Nou ben ik niet iemand die zegt 'Daar ga ik even gewoon langs'
Wat vinden eigenaren ervan als verzorgers aan deuren komen? Ik heb het nog nooit zo face to face geprobeerd. Dus twijfel heel erg of ik het moet doen, en überhaupt wat ik dan moet zeggen xD

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:52

Sabine het is zo ongelofelijk herkenbaar wat je zeg :D
Hier ook zo'n geweldig paard dat voor je door het vuur gaat voor 100% te vertrouwen is, maar ze kan je wel lekker in de zeik nemen :+
Met longeren exact hoe jij het omschrijf :=
Dan heb je hier zo'n betweterig geval geef je een paard en longeerlijn en dan staat het paard dus stil :')
Mijn manier van omgaan met paarden ligt wel een beetje in jou lijn denk ik en als ik heel eerlijk ben geloof ik nooit dat wij een verzorgster/bijrijdster gaan vinden die in ons straatje gaat passen wij zijn veel te veeleisend. :o

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:53

[***] schreef:
Zijn best wel veel paarden te vinden :j
En heel veel traditionele ruiters, en vooral springruiters :+

Ik zie nog wel .. Weet je wat het ook is? Nu ga ik naar mijn pony's wanneer ik wil en hoelang (of kort) ik wil, als je een verzorgster hebt moet je daar (zeker in het begin) weer afspraken mee maken, moet je er zijn, en als het echt slecht weer is zit je daar weer mee .. (ik ga wel gewoon elke dag, maar als het echt rotweer is ga ik gewoon voeren, maar als je dan net afgesproken hebt enzo..)

Ik moet het nog eens goed overdenken .. kijken of er toch geen andere oplossing is ..

Ik ging gewoon een keer kijken bij mn verzorgpony, en daarna mocht ik gewoon komen zonder haar. Ik smste wel altijd als ik ging, maar na een paar keer zei ze dat ik dat niet meer hoefde te doen omdat ik gewoon altijd langs mocht komen, ze vond het goed!
Lauwttje schreef:
Ik wil alles bij mij nu even laten rusten, maar zag laatst 2 tinkers & een minishet in een weide staan (aan huis volgens mij)
Nou ben ik niet iemand die zegt 'Daar ga ik even gewoon langs'
Wat vinden eigenaren ervan als verzorgers aan deuren komen? Ik heb het nog nooit zo face to face geprobeerd. Dus twijfel heel erg of ik het moet doen, en überhaupt wat ik dan moet zeggen xD

Gewoon doen; ik denk altijd maar zo, wordt het niks herkennen ze je daarna toch niet meer :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:57

Ik heb 1x iemand gehad die het gewoon kwam vragen, dan niet aan de deur (aangezien ik mijn pony's niet aan huis heb) maar toen ik in de weide bezig was kwam ze het aan de weide vragen (wel samen met haar moeder). Vond het alleen maar leuk, heb dan ook gezegd dat ze best mocht borstelen en eens wat rijden als ik er was. (wel nog even misverstand gehad, want moeder had gedacht dat ik haar zou gaan betalen omdat ik zelf niet reed en zij dan wel en dat zou beter zijn voor mijn pony dus verdiende de dochter eigenlijk wat geld daarvoor :') ).

@ mnkortleve : ik vrees dat dat laatste inderdaad waar is .. Misschien niet veeleisend, want ik wil best mensen dingen leren zoals al gezegd, maar dan moeten ze het wel op die manier gaan doen en toch niet nog hun eigen ding (wat toch niet werkt) proberen.

Heb [***] ook eens aan iemand anders overgelaten, ik was in de roundpen aan het loswerken (beetje klooien .. soms werken we serieus, soms probeer ik eens wat om te kijken wat eruit komt ;) ) en toen stond er ineens iemand aan de poort en ik moest het zus & zo doen want anders zou die pony nooit goed gaan lopen en zij had een cursus gevolgd en daar zeiden ze dat zo en dus moest het zo. Dus ik heb haar uitgenodigd om het eens voor te doen, kon ik nog wat bijleren .. Moest ze wel de pony eerst aan de gang krijgen :') Dat was echt zo'n scenario waarin je iemand heel heftig met een touwtje ziet zwaaien en een pony die nog net niet z'n middelvinger opsteekt _O-

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:03

Hmm, maar is het dan handig om een ouder mee te nemen? Of alleen proberen?

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:04

Je bent 16; dan zou ik het wel alleen proberen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:06

Ligt eraan hoe oud je bent inderdaad, vanaf 16 kan je wel alleen denk ik. Meisje waar ik het over had was 11 ;) En bij recentere verzorgsters van 12 & 13 kwamen de ouders ook de eerste keer mee om te kijken (wat ik normaal vind) en daarna natuurlijk voor het brengen & halen. Maar vanaf 16 lijkt me wel dat je alleen kan :j

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:07

Sabine Zo 1 heb ik er ook gehad of 1 die vond dat ik o zo dankbaar moest zijn dat ze haar vrije tijd voor mijn paard opofferde :')

Het geeft toch helemaal niets dat je wensen heb en als je daar normaal over kan praten is er toch ook niets aan de hand, als je dingen voor doe en ze nemen dat van je aan en ze gaan er wat mee doen dan is dat hartstikke mooi, hier was dat helaas niet zo alles wat ik zei dat was niet waar werd niet aangenomen en op een gegeven moment deed ik het gewoon via een rijinstructrice want daar werd wel wat van aangenomen. :\

Dat beeld zie ik helemaal voor me :') hier ook zo'n paard ik freestylen doe dan tempowisselingen in stap en draf zonder veel beweging van mezelf en dan zag ik mijn bijrijdster maar rennen en zwaaien en ze sjokte maar door :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:16

Haha, ze gaf wel toe dat ik best wel een heel moeilijke pony heb, en dat het eigenlijk geweldig is hoeveel ik uit hem krijg .. En toen ging ik vrolijk touwtjeszwaaiend terug verder, met een pony die wel liep :Y) :))

Achja, ik zie nog wel .. ik kijk wel eens regelmatig tussen de advertenties en wie weet ..

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:22

Ik moet dan toch altijd wel lachen hoor als ze zeggen dat hij het niet doet en dan doe je het zelf en dan heb je geen enkel probleem :')

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:53

Ik herzoek ook terug voor 1 ( of2) keer in de week. Ik heb een zoekertje geplaatst en had al redelijk snel 2reacties van eigenaars, maar telkens op 30min rijden met de auto en heb geen auto tot mijn beschikbaarheid. Ik ben geen ik-kom-alleen-maar-als-het-goed-is-ruiter, maar 30min rijden met de auto is al een fameuze afstand als je dit moet fietsen, dus mar heel vriendelijk gezegd dat dit niet haalbaar is met de fiets.

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:58

Toevallig stuit ik op dit topic.
Mocht iemand in omgeving Onderbanken (Zuid-Limburg) opzoek zijn naar een leuk en ontdeugend verzorgpaard dan hoor ik dit graag! Vind het erg moeilijk om de geschikte persoon te vinden....

Moderatoropmerking:
Het plaatsen van oproepen en/of advertenties is niet toegestaan. Dit mag op de Bokt-Markt.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:58

mohica Misschien duidelijk in je advertentie zetten hoe ver je wil fietsen en waar vandaan. als je dit nog niet gedaan heb

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:15

mnkortleve: waar vandaag staat er in ( en dus ook regio). ik heb er nu wel duidelijker bij gezet dat ik het met de fiets moet doen.
Maar ik begin met goede moed :) een bijrijdpaard of een bijrijder vinden is een moeilijk zaak ( voor beide partijen )

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:16

mohica Dan waren het dus niet bijster slimme mensen die reageerde :=

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:32

ja, maar wie ni waagt ni wint :p ( zo zullen ze misschien ook gedacht hebben; wat geen slechte zaak is )

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:36

mohica kijk als je zoiets neer zet als iemand een auto heeft dan vind ik dat je gelijk heb, maar enkel met een fiets dan moet je toch wel erg wanhopig zijn om iemand te vinden :=

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:54

ja wss :p maar dus heel vriendelijk afgezegd :)

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:48

Ben ik na een kleine twee weekjes weer,

heb ik nog wat gemist? Zijn er nog mensjes die ondertussen het geluk hebben gehad om een leuk bijrijdertje of bijrijdpaard te vinden??

Ben zelf nog altijd zoekende naar een beestje :( Maar de verhalen van anderen horen is natuurlijk altijd super leuk:D dus vertel op!

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:55

Ik heb dus sinds 2 weken een bijrijder :) Gaat gelukkig goed... zelfs mijn zusje en mams zijn tevreden :D (jaja want ze is niet alleen goed voor het paardje, ze ruimt ook nog netjes de kast op :+ )

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:56

Ah wat super zeg, dus alles is goed gegaan die week dat jij er niet was? Ze is dus nog steeds enthousiast?

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 19:01

Jaah! Dus ben tevreden... volgende week zondag weer samen, dan even weer wat tips geven en het gaat eigenlijk wel goed! Gelukkig :D Hij test haar uit, maar van wat ik hoor (haha ja gaat allemaal via via helaas) gaat het goed!

Dus hoop dat ze blij is met haar "paardje" en mij als bemoeial die regelmatig even komt kijken :D

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 19:21

WOW top om dit te horen ! :D
Ik ben zo toevallig na jaren terug eens naar mijn eerste manage geweest ( die ondertussen een prive stal is geworden) en via de stal eigenaar kan ik waarschijnlijk 1 of 2 keer in de week een paardje van iemand verzorgen en bijrijden ( heel blij natuurlijk, terug naar de goede oude omgeving :) )