Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
HalloDan schreef:Oh ja dat is lastig zeg! Heb je leuke meiden gevonden en kapen ze ze straks voor je neus weg! Maar ik snap als bijrijder wel een beetje hoe dat gaat hoor. Eigenaren willen toch graag eerst weten wat voor vlees ze in de kuip hebben en als ze dan zien dat iemand trouw komt en goed is voor het paard, dan hebben ze ineens wel interesse...Ik heb zelf ook ook wel eens zoiets aan de hand gehad.
Als je als bijrijder trouwens een beetje verwend bent en toch wat dingen op je verlanglijstje hebt staan, is het ook niet zo makkelijk om dat precies te vinden. Ik wil graag gewoon meer dan wel een aardig paardje om op te hobbelen bij de boer...daar kom ik eerlijk voor uit. Gelukkig zijn er zat meiden die dat wél geweldig vinden, maar een paard vinden wat 'wat kan' op een goede pensionstalling of manege waar je ook lessen kan volgen en echt je niveau kan verbeteren: dat is best heel moeilijk om te vinden, zelfs als je bereid bent om mee te delen in de kosten, is mijn ervaring.
gr_roos schreef:HalloDan schreef:Oh ja dat is lastig zeg! Heb je leuke meiden gevonden en kapen ze ze straks voor je neus weg! Maar ik snap als bijrijder wel een beetje hoe dat gaat hoor. Eigenaren willen toch graag eerst weten wat voor vlees ze in de kuip hebben en als ze dan zien dat iemand trouw komt en goed is voor het paard, dan hebben ze ineens wel interesse...Ik heb zelf ook ook wel eens zoiets aan de hand gehad.
Als je als bijrijder trouwens een beetje verwend bent en toch wat dingen op je verlanglijstje hebt staan, is het ook niet zo makkelijk om dat precies te vinden. Ik wil graag gewoon meer dan wel een aardig paardje om op te hobbelen bij de boer...daar kom ik eerlijk voor uit. Gelukkig zijn er zat meiden die dat wél geweldig vinden, maar een paard vinden wat 'wat kan' op een goede pensionstalling of manege waar je ook lessen kan volgen en echt je niveau kan verbeteren: dat is best heel moeilijk om te vinden, zelfs als je bereid bent om mee te delen in de kosten, is mijn ervaring.
Ik vind je dikgedrukte stukje tekst erg denigrerend over komen.
Bij mij hoeven ze niets te betalen, ik sta wel op een boerderij, mijn merrie (die ik alleen rij) loopt Z sgw, M1 dressuur en L springen (mag M, maar is er nog niet van gekomen). De pony is M2, Lsgw en B springen bij de paarden (kent de oefeningen uit het Z2, mag vanwege peesblessure nooit meer springen) en als die weer volop mag lopen dan mag er gewoon mee gestart worden. Die pony kan jou meer leren als menig paard op een pensionstal en dat is dus wel even meer als hobbelen bij een boer. We hebben nog een M/Z ruiter hier op stal en gelukkig geen neringzieke mensen die andere veroordelen. En dat zal gerust bij meer boerderijen zo zijn.
Laat mijn paarden maar lekker bij een boer staan, daar komen ze in ieder geval hele dagen buiten.
HalloDan schreef:En ja, ik kwam er al voor uit dat ik best een beetje verwend ben: ik wil ook graag in een gedraineerde all weatherbak of binnenbak kunnen rijden en mooie lichte stallen voor het paard en een goed onderhouden terrein en mogelijkheid tot lessen en wedstrijden hebben.
gr_roos schreef:Ik vind je dikgedrukte stukje tekst erg denigrerend over komen.
Bij mij hoeven ze niets te betalen, ik sta wel op een boerderij, mijn merrie (die ik alleen rij) loopt Z sgw, M1 dressuur en L springen (mag M, maar is er nog niet van gekomen). De pony is M2, Lsgw en B springen bij de paarden (kent de oefeningen uit het Z2, mag vanwege peesblessure nooit meer springen) en als die weer volop mag lopen dan mag er gewoon mee gestart worden. Die pony kan jou meer leren als menig paard op een pensionstal en dat is dus wel even meer als hobbelen bij een boer. We hebben nog een M/Z ruiter hier op stal en gelukkig geen neringzieke mensen die andere veroordelen. En dat zal gerust bij meer boerderijen zo zijn.
Laat mijn paarden maar lekker bij een boer staan, daar komen ze in ieder geval hele dagen buiten.
Narya schreef:HalloDan schreef:En ja, ik kwam er al voor uit dat ik best een beetje verwend ben: ik wil ook graag in een gedraineerde all weatherbak of binnenbak kunnen rijden en mooie lichte stallen voor het paard en een goed onderhouden terrein en mogelijkheid tot lessen en wedstrijden hebben.
Willen we dat niet allemaal?Of het realistisch is, is natuurlijk het volgende. Denk dat je voor wat jij zoekt wel een aardige bijdrage moet leveren, tenzij je zelf al op Z niveau rijdt. Maar ja, dat is het hele eieren eten he.. daar wil je juist naar toe
HalloDan schreef:HalloDan schreef:En ja, ik kwam er al voor uit dat ik best een beetje verwend ben: ik wil ook graag in een gedraineerde all weatherbak of binnenbak kunnen rijden en mooie lichte stallen voor het paard en een goed onderhouden terrein en mogelijkheid tot lessen en wedstrijden hebben.
Bij mijn vorige bijrijdpaard betaalde ik inderdaad 150,- euro per maand mee. Maar daarvoor had ik een prachtpaard met potentie en 2x per week les op een supermooie lokatie. Dus dat was het ook gewoon waard. Helaas is dit paard verkocht!
HalloDan schreef:En ja, ik kwam er al voor uit dat ik best een beetje verwend ben: ik wil ook graag in een gedraineerde all weatherbak OF binnenbak kunnen rijden en mooie lichte stallen voor het paard en een goed onderhouden terrein en mogelijkheid tot lessen en wedstrijden hebben.Bij mijn vorige bijrijdpaard betaalde ik inderdaad 150,- euro per maand mee. Maar daarvoor had ik een prachtpaard met potentie en 2x per week les op een supermooie lokatie. Dus dat was het ook gewoon waard. Helaas is dit paard verkocht!