Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 16:05

Ik had meerdere hele fijne (in arnhem), hele betrouwbare meisjes. Heb ze alleen niet meer nodig nu (wat klinkt dat fout...).
Dus als je iemand zoekt in arnhem, stuur me maar een pbtje!

thunderking

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 17:00

Ook ik ben binnen kort bijrijdsterloos, had een super meis, maar ja gaat verhuizen, dus als iemand nog een paard zoekt voor 2 dagen in de week, omgeving Hoogmade - leiden - dan hoor ik het graag

thunderking

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 17:02

is er by the way een topic op bokt waar je een advertentie hiervoor kan plaatsen??

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 18:35

Ja, als je naar de Forumindex gaat, bij Eenmaal Andermaal en dan bij Verzorgpaarden. Daar kan je een soort van 'advertentie' zetten.

thunderking

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:19

gevonden thanks
HalloDan schreef:
Ja, als je naar de Forumindex gaat, bij Eenmaal Andermaal en dan bij Verzorgpaarden. Daar kan je een soort van 'advertentie' zetten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:33

Thunderking, denk dat je paardje iets te ver voor mij staat :))

Veel succes met het zoeken

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 07:37

HalloDan schreef:
Oh ja dat is lastig zeg! Heb je leuke meiden gevonden en kapen ze ze straks voor je neus weg! Maar ik snap als bijrijder wel een beetje hoe dat gaat hoor. Eigenaren willen toch graag eerst weten wat voor vlees ze in de kuip hebben en als ze dan zien dat iemand trouw komt en goed is voor het paard, dan hebben ze ineens wel interesse...Ik heb zelf ook ook wel eens zoiets aan de hand gehad.
Als je als bijrijder trouwens een beetje verwend bent en toch wat dingen op je verlanglijstje hebt staan, is het ook niet zo makkelijk om dat precies te vinden. Ik wil graag gewoon meer dan wel een aardig paardje om op te hobbelen bij de boer...daar kom ik eerlijk voor uit. Gelukkig zijn er zat meiden die dat wél geweldig vinden, maar een paard vinden wat 'wat kan' op een goede pensionstalling of manege waar je ook lessen kan volgen en echt je niveau kan verbeteren: dat is best heel moeilijk om te vinden, zelfs als je bereid bent om mee te delen in de kosten, is mijn ervaring.

Ik vind je dikgedrukte stukje tekst erg denigrerend over komen.
Bij mij hoeven ze niets te betalen, ik sta wel op een boerderij, mijn merrie (die ik alleen rij) loopt Z sgw, M1 dressuur en L springen (mag M, maar is er nog niet van gekomen). De pony is M2, Lsgw en B springen bij de paarden (kent de oefeningen uit het Z2, mag vanwege peesblessure nooit meer springen) en als die weer volop mag lopen dan mag er gewoon mee gestart worden. Die pony kan jou meer leren als menig paard op een pensionstal en dat is dus wel even meer als hobbelen bij een boer. We hebben nog een M/Z ruiter hier op stal en gelukkig geen neringzieke mensen die andere veroordelen. En dat zal gerust bij meer boerderijen zo zijn.

Laat mijn paarden maar lekker bij een boer staan, daar komen ze in ieder geval hele dagen buiten.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 08:01

ik ben ook nog steeds op zoek , wellicht telt mee dat het hier gaat om een C-pony, en niet een paard , ik heb een advertentie op MP geplaatst , maar tot op heden nog maar 1 reactie :(

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 08:51

@Rachel
Ja voor een jonge, licht aangereden C pony is het denk ik toch wat lastiger iemand te vinden. Je zit dan toch met de stokmaat, vind daar maar eens een meisje voor wat toch leuk kan rijden en wat ervaren is....Bijna ieder manegeruitertje valt dan al af hé? Je zal dan het geluk moeten hebben een moeder met dochtertje te treffen denk. Zo ben ik nl zelf ook met mijn dochter begonnen toen zij 12 was. Was een E pony op een eenvoudige pensionstalling, dus verder geen begeleiding. Dat heb toen dus op me genomen, want zelfstandig vond ik dat toch nog een stap te ver en dat zal voor de meeste jonge manegeruitertjes gelden!

thunderking

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 09:44

Oegstgeest valt mee hoor, a44 a4, en dan ben je der zo :D
lifaya schreef:
Thunderking, denk dat je paardje iets te ver voor mij staat :))

Veel succes met het zoeken

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:39

helaas heb ik geen auto :P

thunderking

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:44

WAAAAAAAAAAT :wow: geen auto....zo 2010 :D :(:)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:03

i know :') heb geen eens een rijbewijs :') maar ga daar aankomend jaar wel voor denk ik :P maar heb dan nog steeds geen auto :') misschien een brommer kopen :P

Lolaensenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:04

ik heb mijn bijrijdpaard gevonden op marktplaats... tip voor als je bijrijders zoekt, zet op marktplaats advertentie. ik ken toevallig ook iemand die een bijrijdpaard zoekt, gewoon voor recreatief, verantwoordelijke volwassen vrouw en haar dochter rijd zelf ook, dus wie weet kan die ook bijrijden. pb me als je iemand in de omgeving van purmerend zaandam zoekt.

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:27

Wat grappig... ik dacht juist dat een bijrijdpaard lastig te vinden is ipv een bijrijder. Overigens hoeven alle verzorgers niet persé rijden hoor. Ik heb met heel veel plezier een KWPN-er verzorgt die helaas binnenkort verhuisd, en ik doe juist met veel plezier, poetsen, los gooien, knuffelen, wat vrijheidsdressuur enz. Het vervelende van verzorgpaarden vind ik alleen dat het nogal eens voorkomt dat de baas ineens besluit het paard weg te doen of het paard te verhuizen, dit is al de tweede in korte tijd... ;( Ben je er net aan gehecht gaat ze weg.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:28

gr_roos schreef:
HalloDan schreef:
Oh ja dat is lastig zeg! Heb je leuke meiden gevonden en kapen ze ze straks voor je neus weg! Maar ik snap als bijrijder wel een beetje hoe dat gaat hoor. Eigenaren willen toch graag eerst weten wat voor vlees ze in de kuip hebben en als ze dan zien dat iemand trouw komt en goed is voor het paard, dan hebben ze ineens wel interesse...Ik heb zelf ook ook wel eens zoiets aan de hand gehad.
Als je als bijrijder trouwens een beetje verwend bent en toch wat dingen op je verlanglijstje hebt staan, is het ook niet zo makkelijk om dat precies te vinden. Ik wil graag gewoon meer dan wel een aardig paardje om op te hobbelen bij de boer...daar kom ik eerlijk voor uit. Gelukkig zijn er zat meiden die dat wél geweldig vinden, maar een paard vinden wat 'wat kan' op een goede pensionstalling of manege waar je ook lessen kan volgen en echt je niveau kan verbeteren: dat is best heel moeilijk om te vinden, zelfs als je bereid bent om mee te delen in de kosten, is mijn ervaring.

Bij mij hoeven ze niets te betalen, ik sta wel op een boerderij, mijn merrie (die ik alleen rij) loopt Z sgw, M1 dressuur en L springen (mag M, maar is er nog niet van gekomen). De pony is M2, Lsgw en B springen bij de paarden (kent de oefeningen uit het Z2, mag vanwege peesblessure nooit meer springen) en als die weer volop mag lopen dan mag er gewoon mee gestart worden. Die pony kan jou meer leren als menig paard op een pensionstal en dat is dus wel even meer als hobbelen bij een boer. We hebben nog een M/Z ruiter hier op stal en gelukkig geen neringzieke mensen die andere veroordelen. En dat zal gerust bij meer boerderijen zo zijn.

Laat mijn paarden maar lekker bij een boer staan, daar komen ze in ieder geval hele dagen buiten.

Als dat zo overkwam, dan maak ik daarvoor mijn excuses. Was niet de bedoeling maar soms komt tekst helaas wat anders over dan je bedoeld. Ik mag willen zo'n paard of pony onder mijn kont geschoven te krijgen en ooit dat niveau te bereiken hoor! Maar het type paard of pony wat echt wat in zijn mars heeft kom ik helaas gewoon bijna niet tegen, dat is wat ik bedoelde! En ook jij hebt geen bijrijder toch? Dus ik denk gewoon dat paarden die potentie hebben of hun kunnen al bewezen hebben zoals de jouwe, gewoon niet vaak aangeboden worden als bijrijdpaard. En ja, ik kwam er al voor uit dat ik best een beetje verwend ben: ik wil ook graag in een gedraineerde all weatherbak of binnenbak kunnen rijden en mooie lichte stallen voor het paard en een goed onderhouden terrein en mogelijkheid tot lessen en wedstrijden hebben. Of dat dan bij een boer, pensionstalling of manege is maakt dan niet uit natuurlijk!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 21:22

HalloDan schreef:
En ja, ik kwam er al voor uit dat ik best een beetje verwend ben: ik wil ook graag in een gedraineerde all weatherbak of binnenbak kunnen rijden en mooie lichte stallen voor het paard en een goed onderhouden terrein en mogelijkheid tot lessen en wedstrijden hebben.

Willen we dat niet allemaal? :D Of het realistisch is, is natuurlijk het volgende. Denk dat je voor wat jij zoekt wel een aardige bijdrage moet leveren, tenzij je zelf al op Z niveau rijdt. Maar ja, dat is het hele eieren eten he.. daar wil je juist naar toe :P

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 07:35

gr_roos schreef:

Ook ik heb mijn dressuurgefokt paard bij 'de boer' staan, gewoonweg omdat ik een kleinschalige pensionstal veel fijner vind en omdat ik alles (tot en met voeren/voerbeleid/mesten/tijd dat ze buiten staat etc) zelf in de hand heb. Mijn paard heeft zeker niet het niveau als hierboven maar wel de potentie tot, ben hard aan het werk haar daar ook te krijgen maar ik ben zelf nog geen sterruiter.
Mijn paard zou gewoonweg niet kunnen aarden op een manege of grote pensionstal als ze niet of zeer weinig buiten komt draait ze door, gaat ze er geestelijk aan onderdoor. Waar ik nu sta kan ze in de wintermaanden zolang buiten staan als ik wil, wat minimaal 8 uur is, onderling regelen we het binnen/buiten zetten. En in de zomermaanden (dit jaar al vanaf half maart) 24/7 buiten. Er staat ook een ander (ex)Z-paard. Er is hier een buitenbak die niet super is maar redelijk, op 2.5 km is een rijvereniging met eb en vloedbak maar mocht mijn bijrijder hier gebruik van willen maken (zit dan ook wekelijks les bij inbegrepen) kost dat haar 215 euro per jaar, dat ga ik niet voor haar betalen.

Mijn bijrijder hoeft niets te betalen en tot nu toe ook niets te doen behalve er lekker voor het paardje zijn, in de wintermaanden kan het zijn dat ik haar vraag even haar stalletje te mesten (en de stal te vegen, maar dat vind ik geen extra klusje, het is normaal dat je je troep die jij of je paard maakt achter je opruimt), maar tot nu toe ben ik er altijd bij, niet omdat ik haar niet vertrouw oid, maar gewoon omdat ik het leuk vind mijn paardje te zien lopen/werken onder een ander.

Wat mij opvalt is dat 'hier op bokt' zoveel mensen 'alles mogen doen met het paard/pony', zelf mocht ik dat ook toen ik nog verzorgde, maar nu ik zelf een eigen paard heb ben ik me toch wel iets bewuster van mijn verantwoordelijkheid/gevaren.
Zo kom ik regelmatig foto's tegen van mensen die zonder cap rijden/met verkeerd schoeisel etc, dit is iets wat mijn bijrijder dus absoluut niet mag, ik rijd zelf ook nooit zonder cap of verkeerd schoeisel dus waarom zou ik dat van mijn bijrijder wel toestaan? Als er wat gebeurt zou ik het mezelf niet kunnen vergeven ondanks dat het bijrijders 'eigen schuld' zou zijn, en dan hebben we het nog niet eens over het verzekeringstechnisch gedeelte.
Net als buitenrijden, mijn paard is mak, maar zeer gevoelig voor spanning, als ik of bijrijder ook maar iets gespannen is voor bijv een vrachtwagen reageert paard erop door om te draaien bijv, dat is een situatie waar ik mee om kan gaan maar bijrijder nog niet, in ieder geval niet voldoende dat ik haar met mijn paard langs de weg vertrouw.

Over het wel of niet bij betalen voor een bijrijd/verzorgpaard, in het verleden heb ik wel een deel (50 euro) bijbetaald, ik mocht zoveel rijden als ik zelf wilde, eigenaar begeleidde mij als ik daarom vroeg. Regeling was zegmaar dat de 50 euro in een apart potje gestopt werd en dat het alleen maar voor het paard bestemd was, dus niet voor stalling oid, maar als er iets nieuws aangeschaft moest worden, dekens/vliegenspray etc, dit was een regeling waarin ik mij prima kon vinden.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 09:06

Narya schreef:
HalloDan schreef:
En ja, ik kwam er al voor uit dat ik best een beetje verwend ben: ik wil ook graag in een gedraineerde all weatherbak of binnenbak kunnen rijden en mooie lichte stallen voor het paard en een goed onderhouden terrein en mogelijkheid tot lessen en wedstrijden hebben.

Willen we dat niet allemaal? :D Of het realistisch is, is natuurlijk het volgende. Denk dat je voor wat jij zoekt wel een aardige bijdrage moet leveren, tenzij je zelf al op Z niveau rijdt. Maar ja, dat is het hele eieren eten he.. daar wil je juist naar toe :P

Bij mijn vorige bijrijdpaard betaalde ik inderdaad 150,- euro per maand mee. Maar daarvoor had ik een prachtpaard met potentie en 2x per week les op een supermooie lokatie. Dus dat was het ook gewoon waard. Helaas is dit paard verkocht!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:03

Dat is een aardige zak met geld :oo
Paarden houden in de Randstad is duur ja, maar als ik ooit een paard zou willen vinden hier, dan mag ik eerst wel eens afstuderen en een zeer goed betaalde baan vinden. Als student heb ik in ieder geval geen 150 euro in de maand over om aan een paard uit te geven :\

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:06

ik heb nu via bokt een reactie gekregen , tot nu toe komt het positief over, heb haar aangeboden om het een keer te komen proberen , wie weet??
ik hou jullie op de hoogte!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:25

HalloDan schreef:
HalloDan schreef:

Bij mijn vorige bijrijdpaard betaalde ik inderdaad 150,- euro per maand mee. Maar daarvoor had ik een prachtpaard met potentie en 2x per week les op een supermooie lokatie. Dus dat was het ook gewoon waard. Helaas is dit paard verkocht!

En dan rijdt er op mijn paard iemand gratis. Ook een paard met potentie, zeker voor het springen (maar ik spring niet meer, paard is L springen, M2 geklasseerd dressuur).
Maar ja, paard staat niet meer op een stal met binnenbak, maar gewoon bij een particulier met een verlichte buitenbak, weiland, paddock, enz. En dat bevalt me prima. Paard is hier gelukkig.
Oh ja, ik heb zelfs nog een tweede paard waar die bijrijder in mijn bijzijn ook al een paar keer op gereden heeft, en deze heeft heel veel potentie voor de dressuur, is alleen nog maar 3. Maar ja, ook deze staat niet gestald op een stal met binnenbak, maar gewoon bij dezelfde particulier.
Wat heb je als ruiter aan faciliteiten als je paard er niet gelukkig is?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:42

HalloDan schreef:
En ja, ik kwam er al voor uit dat ik best een beetje verwend ben: ik wil ook graag in een gedraineerde all weatherbak OF binnenbak kunnen rijden en mooie lichte stallen voor het paard en een goed onderhouden terrein en mogelijkheid tot lessen en wedstrijden hebben.Bij mijn vorige bijrijdpaard betaalde ik inderdaad 150,- euro per maand mee. Maar daarvoor had ik een prachtpaard met potentie en 2x per week les op een supermooie lokatie. Dus dat was het ook gewoon waard. Helaas is dit paard verkocht!

En dan rijdt er op mijn paard iemand gratis. Ook een paard met potentie, zeker voor het springen (maar ik spring niet meer, paard is L springen, M2 geklasseerd dressuur).
Maar ja, paard staat niet meer op een stal met binnenbak, maar gewoon bij een particulier met een verlichte buitenbak, weiland, paddock, enz. En dat bevalt me prima. Paard is hier gelukkig.
Oh ja, ik heb zelfs nog een tweede paard waar die bijrijder in mijn bijzijn ook al een paar keer op gereden heeft, en deze heeft heel veel potentie voor de dressuur, is alleen nog maar 3. Maar ja, ook deze staat niet gestald op een stal met binnenbak, maar gewoon bij dezelfde particulier.
Wat heb je als ruiter aan faciliteiten als je paard er niet gelukkig is?[/quote]

Ieuw....word ik wéér verkeerd begrepen? Wel goed lezen hoor! ;) :o Ik schrijf dat een goed gedraineerde buitenbak ook prima is hoor! Ik bedoel gewoon dat je (bijna) altijd kan rijden en de bak geen klein stukje afgezet met zand volgestort stukje land of iets dergelijks is....Nogmaals of dat nou bij een boer, manege, particulier of pensionstalling is maakt echt niet uit voor mij!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:46

Je spreekt over allweatherbak. Die heb ik ook niet tot m'n beschikking, maar wel een verlichte buitenbak met zand, zandwegen om ook lekker tijdens een buitenrit te kunnen rijden en te trainen.
Maar als het vriest, tja, dan kun je gewoon niet rijden. Is dat dan meteen een probleem?

Ik wilde ook graag wedstrijden rijden, heb de kans ook niet gekregen, pas toen ik 23 was reed ik m'n eerste wedstrijd. Pas met een eigen paard toen ik 26 was kon ik gaan dromen van een klasse hoger dan de L1. Toen m'n paard 4 was konden we eindelijk starten, ik was toen ook al weer 29, en gelukkig zijn we de L1 doorgekomen, toen de L2, M1 en nu zitten we in de M2. En ja, iemand met ambitie krijgt nu de kans om op mijn paard te rijden, mogelijk ook om het dier uit te brengen (ik blijf zelf ook rijden).
Maar ook al had ik die kansen vroeger niet, ik heb er wel veel van geleerd.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:51

Kan het alleen maar met Germie eens zijn.
In de winter is het helemaal niet erg om een keer niet te rijden, hebben ze meteen even een paar weken vakantie.