justdiesel schreef:Tjeetje M_D_H wat is er gebeurd?
Heel veel beterschap er mee, heb je veel pijn?
tjah, wat is er gebeurd. veel 
ik was hem gister aan het rijden, en zoals eerder gezegd, het is nog al een draak van een dier.
zo gister dus ook. hij heeft luchtwegallergie en hoest daardoor met dit weer (als alles weer begint te groeien enzo, soort hooikoorts) altijd bij de eerste draf 3 keer... hier krijgt hij ook de ruimte voor.
alleen, geef mijn paard 1 vinger en hij pakt niet je hele hand, nee, hij pakt je gehele lichaam en alles wat hij daarnaast nog te pakken kan krijgen... dus je moet bij hem erg streng en allert zijn dat hij je niet spontaan uit het zadel begint te trekken. dit is voor mijn bijrijdster nog een hele opgave dus dat gaat niet altijd goed. daardoor heb ik met hem iets meer te stellen met dit soort probleempjes als voorheen.
gister besloot hij dus dat het hem wel een leuk idee leek om mij uit het zadel te trekken.
dus ik reageerde hier direct op door een halve ophouding met 1 hand en zacht been te geven, hier reageert hij normaal goed op maar gister raakte hij diep beledigt (stalgenootje van mij zei achteraf ook dat zijn hele uitstraling veranderde) hij kwam dan ook loodrecht omhoog, maar niet zoals hij normaal omhoog komt (hij komt normaal omhoog vanuit de achterhand nooit anders) nee, hij gooide eerst met kracht zijn hoofd naar achter om vervolgens dus loodrecht te gaan staan...
helaas zat mijn hoofd een beetje in de weg 
gevolg (nu ik opnieuw bij de dokter ben geweest en foto's heb laen maken) een zwaar gekneusde kaak, kin en nek, een hersenschudding en op nieuw gekneusde ribben, rug en schouders welke nog aan het herstellen waren van de vorige keer 
tjah wat kan ik er over zeggen?
het is een enorme beginners fout geweest, ik heb genoeg paarden mak gemaakt en opnieuw afgericht om te weten dat mijn hoofd daar niet hoort te zitten... helaas zat hij er wel en als verklaring daarvoor kan ik alleen maar zeggen dat ik door mijn drakerige pony gewend ben meteen en acuut te reageren... de reactie komt dan ook vaak al voor ik er over nadenk... en dit had tot gevolg dat ik zelf nog niet genoeg terug zat om de reactie van gil te kunnen voorkomen.
nu een week rust nemen, minimaal, diclofinac slikken en verder kijken... maar ik weet nu al dat ik met toch niet aan die week rust kan houden 
en ja, ik heb veel pijn
...
ik kan bijna niet eten, heb veel hoofdpijn, en erg veel last van misselijkheid, duizeligheid en last van mijn nek...
verder kan ik ook moeilijk praten... erg handig aangezien ik stage loop voor de klas en ik ook les geef in de bak 
over de bijrijders, ik heb gelukkig niet gehad dat ik een afspraak maakte en dat mensen vervolgens niet meer reageren (dan denk ik, graag of niet hoor) wel gehad dat mensen gewoon de advertentie niet lezen...
dat ze b.v. mailde met dat ze een gezin van 5 waren en dat de leeftijd varieerde van 5 tot 50 en dat ze graag alle 5 wilde rijden en ook graag het bos in gingen en absoluut graag mijn paard wilde bijrijden...
let wel, een heet wedstrijd paard die niet super verkeersmak is, niet makkelijk in het bos is zeker geen kinder pony is en ik maar 1 bijrijder zoek en niet een heel gezin