Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

danoesje

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 15:39

Lianne, super-irritant! Maar ach, overkomt mij ook, had een aantal keren met een dame hier van bokt gemaild, week afgesproken en op het moment dat ik een voorstel deed voor een dag, nooit meer van gehoord. Ach, haar gemis, hij mag nu dan een beetje stout zijn, over een tijdje heb je waarschijnlijk een supergaaf paard onder je kont :)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:35

Ik heb dat dus het afgelopen half jaar 3 x gehad :')

En mensen die stopte omdat ik bij een tijdelijke stal weg ging (luxe, nu geen binnenbak meer en geen kantine, wel dichter bij het bos en paard komt veel meer buiten en geen zeikmensen die expres je paard laten schrikken en de gezellige sfeer daar ;))

Maarja... het blijft lastig :+ Heb er nu wel vertrouwen in, maar ben blij dat mams en/of zusje ook nog meegaan/vaak gaan kijken :) Op sommige punten denken we heel anders... Maarja, niet zo erg dat het botst... En er komen gewoon goede argumenten... Was bij het ene meisje die helaas moest stoppen anders :) Maarja...

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 20:52

Tjeetje M_D_H wat is er gebeurd?
Heel veel beterschap er mee, heb je veel pijn?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:10

justdiesel schreef:
Tjeetje M_D_H wat is er gebeurd?
Heel veel beterschap er mee, heb je veel pijn?

tjah, wat is er gebeurd. veel :+

ik was hem gister aan het rijden, en zoals eerder gezegd, het is nog al een draak van een dier.
zo gister dus ook. hij heeft luchtwegallergie en hoest daardoor met dit weer (als alles weer begint te groeien enzo, soort hooikoorts) altijd bij de eerste draf 3 keer... hier krijgt hij ook de ruimte voor.
alleen, geef mijn paard 1 vinger en hij pakt niet je hele hand, nee, hij pakt je gehele lichaam en alles wat hij daarnaast nog te pakken kan krijgen... dus je moet bij hem erg streng en allert zijn dat hij je niet spontaan uit het zadel begint te trekken. dit is voor mijn bijrijdster nog een hele opgave dus dat gaat niet altijd goed. daardoor heb ik met hem iets meer te stellen met dit soort probleempjes als voorheen.

gister besloot hij dus dat het hem wel een leuk idee leek om mij uit het zadel te trekken.
dus ik reageerde hier direct op door een halve ophouding met 1 hand en zacht been te geven, hier reageert hij normaal goed op maar gister raakte hij diep beledigt (stalgenootje van mij zei achteraf ook dat zijn hele uitstraling veranderde) hij kwam dan ook loodrecht omhoog, maar niet zoals hij normaal omhoog komt (hij komt normaal omhoog vanuit de achterhand nooit anders) nee, hij gooide eerst met kracht zijn hoofd naar achter om vervolgens dus loodrecht te gaan staan...
helaas zat mijn hoofd een beetje in de weg :o
gevolg (nu ik opnieuw bij de dokter ben geweest en foto's heb laen maken) een zwaar gekneusde kaak, kin en nek, een hersenschudding en op nieuw gekneusde ribben, rug en schouders welke nog aan het herstellen waren van de vorige keer :+

tjah wat kan ik er over zeggen?
het is een enorme beginners fout geweest, ik heb genoeg paarden mak gemaakt en opnieuw afgericht om te weten dat mijn hoofd daar niet hoort te zitten... helaas zat hij er wel en als verklaring daarvoor kan ik alleen maar zeggen dat ik door mijn drakerige pony gewend ben meteen en acuut te reageren... de reactie komt dan ook vaak al voor ik er over nadenk... en dit had tot gevolg dat ik zelf nog niet genoeg terug zat om de reactie van gil te kunnen voorkomen.

nu een week rust nemen, minimaal, diclofinac slikken en verder kijken... maar ik weet nu al dat ik met toch niet aan die week rust kan houden :o
en ja, ik heb veel pijn :o...
ik kan bijna niet eten, heb veel hoofdpijn, en erg veel last van misselijkheid, duizeligheid en last van mijn nek...
verder kan ik ook moeilijk praten... erg handig aangezien ik stage loop voor de klas en ik ook les geef in de bak :+

over de bijrijders, ik heb gelukkig niet gehad dat ik een afspraak maakte en dat mensen vervolgens niet meer reageren (dan denk ik, graag of niet hoor) wel gehad dat mensen gewoon de advertentie niet lezen...
dat ze b.v. mailde met dat ze een gezin van 5 waren en dat de leeftijd varieerde van 5 tot 50 en dat ze graag alle 5 wilde rijden en ook graag het bos in gingen en absoluut graag mijn paard wilde bijrijden...
let wel, een heet wedstrijd paard die niet super verkeersmak is, niet makkelijk in het bos is zeker geen kinder pony is en ik maar 1 bijrijder zoek en niet een heel gezin :+

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:20

Ik had juist mensen die graag wedstrijden reden terwijl er bij stond "recreatiepony" :') Of een standaard berichtje "control C control V" waarbij ik "paardjes" had ;) Meervoud...

Maar dat is echt wel balen zeg! Heel veel beterschap!!!

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:29

Net te horen gekregen dat me oude fjord verkocht wordt , en die gaan we hopelijk overkopen als alles goed gaat.

Dan zoek ik dus voor 2 paarden een bijrijder.

Het wordt er niet minder op :')

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:31

ik heb vanavond een afspraak met iemand, en dat klinkt echt heel goed :)

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:05

@Rockey, wat fijn !!

Ik heb sinds gisteren ook iemand gevonden ! Ben er erg blij mee en ook heel erg opgelucht dat ik nu iemand hebt. Een heel serieus persoon :)!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:55

Heerlijk!

Jullie vinden zo snel mensen. Ik heb de hoop ondertussen opgegeven. Het type persoon wat ik zoek, gaat rijden op.een paard als dat van rocky, en niet op een haf :+

Ik ga hem daarom ook maar gewoon lekker zelf rijden. Wat erg goed gaat! Zelfs zo goed dat ik een startkaart aangevraagd heb en 25 mei de eerste officiële wedstrijd heb.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 13:57

Peelie, supergoed!
Ik heb vanavond afspraak nummer twee, dus hopelijk is een van beide meiden echt geschikt voor hem :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:01

Mdh au klinkt niet fijn. Maar als je kaak gebroken is ben je er niet met een weekje pijnstillers. Ook met hersenschudding wel iets langer zoet.

Danoesje spannend, hopelijk is het wat.

Lianne nog steeds geen geluk, ik snap dat ook niet, hoezo heb je luxe nodig om een paard te doen?kom je voor het paard of voor het terrein?

Morgen mijn tweede dagje rust, vorige week is heel goed gegaan. Ik trof twee tevreden pownies aan de dag erna.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:14

Nu heb ik gelukkig wel iemand... (maar die is van der andere paardje afgevallen best hard en met dat paardje moet ze zondag op wedstrijd, dus deze week zal de mijne niet veel gereden worden denk ik en zal ze vooral oefenen...) Maar er zijn echt mensen geweest die toch echt afknapte op de "geen kantine", "geen binnenbak" etc... Binnenbak kan echt handig zijn, dat geloof ik! Maar kantine?

Nouja, meisje wat hem op de luxe stal reed, moest "naar huis om te eten" dus mijn zusje zou hem afzadelen voor haar... gaat die een uur later naar huis.. 3x raden wie er in de kantine zat te kletsen ;) Dus het is wel een bepaald soort type? (Stopte ook toen ze hoorde dat we verhuisden ;))

En het erge is --> Hier is keuze uit paarden, en andere paarden hebben wel een binnenbak, of wel die kantine of weet ik veel wat.... Ik heb er ook niets mee, maar heb wel gezien dat het voor sommige dus echt uitmaakt!

(Ik ben zelf van de kleinschalige stalletjes, minder luxe, maar gewoon rust, dicht bij het bos, paard netjes veel naar buiten, vaak voeren etc.)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:20

Nou, binnenbak is ook niet alles hoor.

Ik heb 2 binnbakken. Een van 30x70 en een van 20x40...

Ik trek er niet meer of minder mensen mee.

Ook kantine (die is nog niet helemaal af, maargoed) wasplaatsen, solarium enz. Aanwezig... Maakt echt geen reet uit...

Esmepa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 16:35

Nou, ik meld me hier ook! Na 5 jaar met veel plezier bij iemand gereden te hebben, ben ik onderhand weer een half jaar verzorgpaardloos. In dat half jaar helaas nog niks anders kunnen vinden.. Hard op zoek!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 16:36

Toen ik het wel had, kreeg ik ook niet meer reacties :') Maar ik zie wel dat mensen er op afknappen als het er niet is.. (Komt omdat hier in de buurt te veel aangeboden wordt?) Soms heb ik geen idee wat verzorgsters tegenwoordig zoeken... Of nouja.. Een idee heb ik wel, maar dat is niet te doen? :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 16:40

Wat zoeken ze volgens jou dan?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:50

Als ik kijk naar het meisje dat 1x is gekomen, en daarna nog een keer op het laatste moment afzei... Een binnenbak, het liefst nog een pony waar alles mee mag, wedstrijden etc. geen kosten en der mams heeft toen ze de eerste keer kwamen kijken, 100x gezegd dat het jammer was dat er geen kantine was (ok, het was behoorlijk fris ;))

Maar dat valt ook op, op kosten/bijdragen knappen mensen af.. Maar als ze niet mogen buitenrijden/wedstrijdrijden ofzo kunnen ze ook afknappen... Het is heel verschillend wat ze willen, maar ik heb het idee dat het niet meer zoals vroeger is? Ik was heel blij dat ik een verzorgpaardje kreeg, en ook al stond er een pony bij die met pensioen was, heerlijk uren tutten... Maar tegenwoordig lijkt het vooral om het rijden te gaan (of ik heb vaak dat soort mensen getroffen) en is het ook een deel dat ze echt wel luxe willen, smelten van regen en die dingen ;)

Er zijn ook leuke mensen bij geweest hoor :) Eentje moest helaas stoppen, andere kreeg een eigen paard... Maar heb er ook mensen bij gehad... Eentje probeerde gewoon echt over me heen te lopen met der "maar ik doe een paardenopleiding en ik leer dat zo." Geen uitleg waarom het beter zou zijn of wat dan ook, want ze deden het daar zo... En tjah, in het weekend wilde mevrouw graag rijden, dus als ik dan wilde langskomen, dan kon ik mooi kijken of met der meefietsen, want ik moest me maar aanpassen aan haar dagen.... En de meest geweldige blijft nog wel (toen was ik er dagelijks, maar was het puur gunfactor een paar jaar terug...) "Je bent een slechte eigenaar en je moet het paard maar aan mij geven, want jij zoekt een verzorgster dus je hebt er geen tijd voor dus je bent geen paard waard en ik heb een ziekte overwonnen, dus ik heb er recht op" (Daar kwam het hele betoog op neer ;) via mail.... Geniaal gewoon :D)

Maarja... Het probleem is denk ik ook dat er in deze buurt meer paarden worden aangeboden, dus ze hebben ook de keuze... En in de winter is een binnenbak dan soms vast wel fijn? En vooral als je andere ambities hebt.... Denk dat dat vaak niet matchte met de mensen die ik toevallig kreeg....

joann123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:31

Wat willen julie een in berichtje krijgen als iemand reageerd op je adv b.v hoe lang rij je

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 20:58

Ehm....

- ervaring rijden/verzorgen
- Hoeveel dagen per week iemand kan
- wat over de persoon zelf... Geen idee wat.. maar gewoon een leuk voorstel verhaaltje "ik heet.... ik ben ... jaar oud, blabla ;)
- Wat je precies zoekt (brave pony, pony met pit, recreatief rijden, wedstrijden etc.)

Die dingen verwacht ik in een mailtje.. .En natuurlijk wat vragen over de pony waar het om gaat... Vaak is er al veel te vinden op bokt/in de advertentie... Vind het wel zo netjes om daar ook op in te gaan...

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:00

Eens met Lianne :) En ik wil geen kopieer-plak mailtjes... :o

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:02

Haha alles behalve dat... en een vraag "wat verwacht u/je van mij?" :p

Tis ook wel fijn om te weten of je klusjes moet doen of ehm... weet ik veel wat... En als je jong bent hoe het zit met begeleiding?

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 08:29

Helaas, er kwam wat tussendoor gisteren waardoor ze uiteindelijk niet kon. Weer een week wachten waarschijnlijk helaas. Wel een goed verhaal en geen rot-smoes geloof ik, want ze was echt wel heel enthousiast via de sms en over de foto's en filmpjes. Maar wil toch wel graag het eerste meisje vertellen waar ze aan toe is, ook zo banketstaaf anders..
Had aangegeven dat ik op termijn misschien naar een andere stal wilde omdat hij nu teveel binnen staat in de winter, ze bood zelfs aan om dan te kijken hoe we dat financieel gaan doen! (ze hoeft niet te betalen, alleen om de week les. Vaker mag altijd natuurlijk)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 08:31

Ik wil graag weten of je voldoet aan mijn 'eisen' en lees natuurlijk ook graag wat (of een heleboel :D ) enthousiasme. En wat je verwacht en graag zou willen. Stel je vragen, heb liever dat dat vast uit de lucht is en dat iemand niet uiteindelijk zegt dat ze toch wel graag wedstrijden wil rijden (alles is bespreekbaar op termijn maar nu even niet)

khorizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:03

Ik had een goede bijrijder en was heel blij met haar. Nu stuurde ze vandaag een mail. Ze stopt per direct. Ze deed mijn paard al vanaf augustus. Nu is haar een ander paard aangeboden op haar oude stal. Ze stopt nu gelijk en nu zit ik omhoog. Ik hoop gauw iemand te vinden. Ik had gehoopt dat ze zich aan de opzeg termijn van een maand zou houden maar helaas. Nu gaan we weer van voor af aan beginnen

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:16

Ow dat is helemaal balen khorizon! Ook lekker fijn als iemand per direct stopt en niet even inziet dat het wel heel makkelijk is :S