Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 13:16

En ja hoor, de 2 meiden die vanmiddag zouden komen voor rijden hebben afgebeld, willen toch liever iets dichterbij!
Zandvoort-Aerdenhout.....10 minuten???
ZUCHT!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 13:40

aerdenhout1 schreef:
En ja hoor, de 2 meiden die vanmiddag zouden komen voor rijden hebben afgebeld, willen toch liever iets dichterbij!
ZUCHT!

Dat is balen zeg!
Maar langs de andere kant beter dat je nu weet dat je er niets aan hebt dan als ze straks al een aantal keer geweest zijn.

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 19:35

Ik lees zo nu en dan ook mee :)
Balen dat ze afgebeld hadden, beter nu dan een paar keer komen opdagen en dan toch afhaken :)

Ik zelf heb 14 jaar eigen paarden gehad en sinds kort verkocht. Nu rijd ik zo'n 3 maanden op een stal waar ik nu een 3.5 jarige onder mijn kont heb... een andere Z1 fries heb ik nu 2 keer op gezeten en een ander jong paard neem ik alleen mee met bosritten voor de afwisseling. ( vaste ruiter doet dit niet ) Ik mag op concour straks met de jongste en les zo nu en dan. Ideaal dus

Binnenkort mag ik zelfs een paar dagen heel de stal onder mijn hoede nemen.. oppassen op 2 honden, 4 paarden en een veulen :)

Ik kon op veel plekken terecht puur omdat ik ervaring had.. Altijd jonge paarden gehad.. tot Z1 gereden en bosritten vind ik ook leuk/goed om te doen. Vandaar dat het helemaal niet moeilijk voor mij was om een plekje te vinden :)

Heb het nu zelfs reuze naar mijn zin. Zelfs al zijn het niet mijn eigen paarden ! Ik ben er nu zo'n 3 dagen in de week te vinden en dan help ik gewoon mee op stal .. niets te klagen dus !

Hier dus een positief verhaal haha

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 21:22

Mijn bijrijder (eentje die je wilt vastbinden omdat ze zo onwijs goed is) gaat waarschijnlijk studeren aan de andere kant van het land.....!!!!!!! AAAAAAAAARRRRRRRRGGGGGGGGGG dat kan niet waar zijn....moet ik volgend jaar (is niet aankomend schooljaar maar die erop) weer op zoek naar een anders....... Ik BAAL zo onwijs.... <moest het even kwijt>

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 22:56

Tigra_ schreef:
xAlice schreef:
Maar Bijrijders kosten hun toch niks?
Zoals al gezegd is, als er een bijrijdster komt dan komt de eigenaar meestal niet.
dus het is niet zo dat er dan twee keer gereden word en de bak twee keer bezet word gehouden ofzo.
en zoveel bijrijders?
Desnoods stel je een maximum van 1 bijrijder per paard.
Weet ik veel, maar ik vind dat je in ieder geval de mogelijkheid moet hebben om iemand anders bij je paard te laten. Daar hebben hun toch niks mee te maken?

Nou dat weet ik niet. Bijrijders daar heeft een pensionhouder niets over te zeggen. Kan vanalles zijn mensen die op stal blijven hangen, of overlast bezorgen of weet ik veel. En als er dan veel rondlopen. Als je 50 paarden gestald hebt staan en daarvan heeft 35 een bijrijder. Of misschien sommige zelfs 2.
Tja wat ik al zei ik ben geen pensionhouder maar misschien eens een mail sturen naar een stal die wel een bepaald tarief vraagt daarvoor en vragen waarom?

Als ze overlast bezorgen dan kun je ze toch wegsturen?
Beetje rare reden om daarom iedereen te laten betalen vind ik.
Nou ja, beetje nutteloos dit aangezien we idd allebei geen pensionhouder zijn. Maar nee, ik vind het nog steeds een beetje vreemd.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 13:24

aerdenhout1 schreef:
ZUCHT!

niet rouwig om zijn.
zulke heb je toch geen bal aan.......

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 14:37

Ach, eigenlijk wist ik het wel. Na 100 mailtjes pas een keer komen kijken zegt meestal al genoeg.

Wat betreft het bij betalen van een bijrijder op een manege...dat begrijp ik wel.
Stel je hebt als manege eigenaar een paar hele leuke ruiters, die je vanaf het begin hebt opgeleid.
Gaan ze eindelijk leuk sturen, dus de moeilijker paarden krijgen ook eens een fijne ruiter op hun rug, komt er een pensionklant die ziet dat zo'n meid leuk gaat sturen en pikt dus eigenlijk een klant af ( en inkomsten!) van de eigenaar van de stal.
Om er dan toch niet bij in te schieten is deze regel er gekomen.
OP een pensionstal vind ik het een heel ander verhaal, daar komen de bijrijders eigenlijk altijd van buitenaf zeg maar, dus voor ze bijrijder werden waren er geen inkomsten van.
Het is natuurlijk sowieso een moeilijk verhaal, want je neemt vaak een bijrijder om de kosten te drukken, als je dan zo veel moet betalen om het paard op de stal bij te rijden, haken de meeste af vrees ik.
En als eigenaar van het paard heb je er dan eigenlijk ook niet veel meer aan.
Er zit hier een stal in de buurt, die maakt het nog bonter, daar betaal je als bijrijder een flink bedrag, zelfs al zou je alleen maar naar buiten gaan, dus geen gebruik maken van de bak enz.

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:07

Om een leuk bijrijdpaard te vinden in deze omgeving is ook niet makkelijk (Gouda). Het is al snel een eind verderop. Soms zie je wel wat in de buurt maar is het niet je type paard of gaat het om een kleine pony. Als je er meteen uit je werk heen wilt met de auto sta je bijna overal eerst in de file en als je later gaat ben je er ook pas om half 8, en dan moet je alles nog doen. Het best is het gewoon snel te bereiken is, dan heb je meer tijd over voor het paardje. Ook de mensen die zeggen dat ze door weer en wind komen. Ik ben ook zo'n type maar dat betekent nog niet dat ik met mijn auto met zomerbandjes door de smalle boerenweggetjes durf te glibberen met die sneeuw van de afgelopen jaren.

Ik ken trouwens ook wel een stal waar ze een soort lidmaatschapsgeld vragen. Maar dat is ook voor mensen waarvan hun paard elders gestald staat. Zij maken dan gebruik van de bak van de vereniging. Ieder persoon die in die bak wilt rijden moet apart lidmaatschap betalen (dus je betaalt per individu en niet per paard).

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 08:21

Fijn... verwikkeld in een familie kwestie... Meisje is gestopt na twee keer rijden, ze vond de pony te heftig.
Uiteindelijk reageerd een ander meisje (blijkt achteraf haar achternichtje). Daar is het gestopte meisje niet mee eens.
Andere (nieuwe) meisje in de stress, want stel dat ik de kant van het gestopte meisje kies... nu na vele sms over en weer, heb ik beide maar gemeld dat het haar keuze was om niet verder te gaan met de pony en dat ik zelf (samen met de pony :o ) wel bepaal wie er rijdt... Verder zoeken ze het samen maar uit, ik heb geen zin om te bemiddelen tussen die twee.

Vandaag komt het nieuwe meisje voor het eerst rijden, dus ben benieuwd...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 09:51

ik verzorg dus 2 ponies, rijd er niet op, verzorg, doe de wei en de bijbehorende klusjes, vind het fijn tijdsverdrijf. De eigenaar die woont momenteel in het buitenland dus we hebben wel de volledige zorg. Ze staan 4 km van mijn huis af, niet zo ver dus :D Ja ik mis het paardrijden absoluut, maar gelukkig heb ik de mogelijkheid dat als ik weer tijd heb een merrie kan bijrijden in Noordwijk :D dus dat is wel fijn, dan alleen maar buitenrijden en strandcrossen :+:

DemL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 18:40

Ik denk erover om een pony/paard voor aangespannen werk aan te schaffen. Zelf rijdt ik niet onder de man, maar lijkt me wel goed als de pony/paard het blijft doen. Hoe is het hier in de buurt (Zoetermeer) met het vinden van een bijrijder/verzorger?

En ik zit op dit moment te denken om een C-pony te nemen, maar in dat geval sluit ik denk ik een hoop potentiële bijrijders uit denk ik?

De pony/paard komt aan huis te staan. Buren hebben een bak en we hebben hier direct toegang tot de Rottemeren, dus leuk buitenrijgebied.

yasmintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 23:35

DemL schreef:
Ik denk erover om een pony/paard voor aangespannen werk aan te schaffen. Zelf rijdt ik niet onder de man, maar lijkt me wel goed als de pony/paard het blijft doen. Hoe is het hier in de buurt (Zoetermeer) met het vinden van een bijrijder/verzorger?

En ik zit op dit moment te denken om een C-pony te nemen, maar in dat geval sluit ik denk ik een hoop potentiële bijrijders uit denk ik?

De pony/paard komt aan huis te staan. Buren hebben een bak en we hebben hier direct toegang tot de Rottemeren, dus leuk buitenrijgebied.

http://www.2dehands.be/paardensport/paa ... 45824.html

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 13:12

Ik heb een bijrijden....gaat allemaal goed, ze komt door weer en wind, is serieus, gaat goed met de paarden om...wat wil je nog meer.....
Ja, en daar krijgt namelijk elke paardeigenaar met bijrijder mee te maken: school. Mijn bijrijder mag nu 1,5 week niet komen omdat ze te veel toetsen heeft. Ik ben zelf docent op het vo en ik snap dit volkomen en zeker aan het eind van het jaar...maar ik heb het zelf ook megadruk.....
En ik had juist een bijrijder voor de wat drukkere tijden...iemand die voor 2x per week (nog niet eens, want op zaterdag ga ik met haar mee naar les en daarna verzorgen we ook nog samen) even het werk uit handen neemt.... En nu kan ze niet, tis toch 3x in totaal....daarvoor was ze nog een goede week ziek en daarvoor nog 10 dagen op vakantie....en zo stapeld het zich op en zit je weer in de oude situatie....
Ik merk dat ik er wat kribbig van wordt...ik wil haar niet kwijt, vind een ander zo gauw niet meer. Hoe gaan andere eigenaren hier mee om???

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 14:57

Het lijkt mij gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden in jouw geval. Je verzorgster zal er ook hard genoeg van balen. Hoe oud is ze, dat ze niet mag komen omdat ze teveel toetsen heeft? Ik neem aan dat haar ouders dit verbieden? Misschien kun je met je bijrijder afspreken dat ze wel komt, maar dat ze minder lang blijft als normaal nu ze toetsen heeft? Dat ze bijvoorbeeld in plaats van een halve dag een uurtje of anderhalf, twee komt?

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 16:59

Ja mijn verzorger baalt er zelf ook wel van. Ze is net 15 geworden en ze mag inderdaad niet heen van haar moeder (gescheiden ouders en woont bij moeder).
Ik denk dat ik het er wel met haar over zal hebben...we hebben geen dingen op papier staan, het voelde goed en ik heb er ook nooit zo over nagedacht, ze deed het ook precies zoals ik het graag wilde met verzorgen.
Ik heb echt geen idee of ze dan korter kan/mag komen, ik zal het wel voorleggen

Viviannie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 19:48

veel succes mensen met het zoeken enzo!

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 14:23

hier is vandaag een meisje komen proefrijden , zou 6 jaar ervaring hebben, waarvan 1 jaar priveles , nou daar was tijdens het rijden niks van te merken.
heb nu dus maar een advertentie geplaatst op marktplaats , ben benieuwd of en wat voor reacties ik erop ga krijgen.
hoor meiden klagen dat ze geen verzorgpony kunnen vinden ,nou ik ondervind momenteel het tegenovergestelde. (of ze zijn in penny-leeftijd en hebben naar eigen zeggen wel 10 jaar ervaring en vinden zichzelf de nieuwe anky....)

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:48

@ Rachel_j:
ik heb inderdaad hetzelfde gehad als jou. Op marktplaats heb ik toen een (uitgebreide) advertentie gezet met wat ik zocht in een verzorger, wanneer, wat ze mocht missschien een tip, dan filter je als het ware de mensen al via de mail.
Succes!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:05

Ik heb voor mijn "oudje" 2 hele fijne bijrijders. Vanwege peesprobleem mag hij nog niet al te intensief aan de gang, maar dat heb ik ook in de advertentie gezet. Ze mogen er alles mee (behalve springen en rekening houden met hoe lang ie mag draven, dit zijn we aan het opbouwen)
Bij ons op stal wil niemand een bijrijder, maar ondertussen rijdt ze op 1 ander paard (eigenaar eerst met mij overlegt, die rijdt ze ook alleen als eerst mijn pony is gedaan) en een tweede stalgenoot heeft haar nu haar paard aangeboden. Heb daar een beetje dubbel gevoel over, heb dit namelijk via via moeten horen en ik ben door haar (stalgenote 2) al eerder buiten spel gezet. Van dat verhaal baal ik ook wel een beetje. Ook is ze gevraagd om een paard in de vakantie van de eigenaar te doen. Daar heb ik wel alle vertrouwen in.

suuz92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:18

Het is ook verdomd moeilijk om in mijn regio (zwijndrecht zuid holland) een verzorgpaard te vinden. zeker een western verzorgpaard. er staan een aantal maar meeste hebben geen verzorgster nodig. toen had ik er eentje gevonden verkocht de eigenaresse hem weer omdat het toch niet werkte met haar baan ect.

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 23:57

toen ik mijn paard nog had, had ik ook een geweldige bijrijdster!!! meisje van 13!!!
super meid!!! totdat ze naar mij toekomt... ik kan volgend schooljaar niet meer doordeweeks...
en na mijn stage (tot 18.00uur) wil ik liever niet!!! maar ik kan wel in het weekend!!!

tja.. dan zit je!!! in het weekend kon ik ook altijd!!! ben niet zo makkelijk met bijrijdster, maar met haar ging het super!!!

omdat ik moeder ben geworden (ze is nu ruim 1,5 jaar) heb ik mijn paard verkocht. 7 dagen in de week kon niet meer... geld was ook een reden.
maar nu zijn we 9 maanden verder en mis het behoorlijk!!! maar geen 1 leuk paard te vinden in mijn woonplaats... of ik moet min. 30 minuten fietsen. of ze zoeken iemand op dagen dat ik niet kan. of voor 5 dagen in de week..
2 dagen vind ik leuk.. wil er best WAT voor betalen voor een paard waarmee ik lekker aan de slag kan gaan...

dus goede bijrijdsters zijn schaars, maar leuke bijrijdpaarden ook

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 00:12

Zit me vol stomverbazing te lezen dat er extra betaald moet worden als je een bijrijder hebt op een pensionstalling. Pfoeh. Ik betaal voor de stalling en het voer, voor de rest maak ik zelf wel even uit wie er op mijn paard rijd, al prop ik mijn hond erbovenop. Daar zou ik nooit extra voor betalen. Het zou niet voelen alsof mijn paard mijn paard is als je daar voor moet betalen... En wat nou met hele gezinnen die er op trekken om naar de pony te gaan. Moeten die dan ook maar extra betalen. Apart hoor.

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:11

Hmmmm.. ik krijg met geen mogelijkheid een bijrijdpaard te vinden!! :n

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:12

ik zoek nog steeds een verzorgster
iemand die hem twee dagen in de week wil doen
poetsen, molen, longeren
maar iedereen wil rijden
dus ook een verzorgster is erg lastig te vinden

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 16:02

gr_roos schreef:
Ik heb voor mijn "oudje" 2 hele fijne bijrijders. Vanwege peesprobleem mag hij nog niet al te intensief aan de gang, maar dat heb ik ook in de advertentie gezet. Ze mogen er alles mee (behalve springen en rekening houden met hoe lang ie mag draven, dit zijn we aan het opbouwen)
Bij ons op stal wil niemand een bijrijder, maar ondertussen rijdt ze op 1 ander paard (eigenaar eerst met mij overlegt, die rijdt ze ook alleen als eerst mijn pony is gedaan) en een tweede stalgenoot heeft haar nu haar paard aangeboden. Heb daar een beetje dubbel gevoel over, heb dit namelijk via via moeten horen en ik ben door haar (stalgenote 2) al eerder buiten spel gezet. Van dat verhaal baal ik ook wel een beetje. Ook is ze gevraagd om een paard in de vakantie van de eigenaar te doen. Daar heb ik wel alle vertrouwen in.

Oh ja dat is lastig zeg! Heb je leuke meiden gevonden en kapen ze ze straks voor je neus weg! Maar ik snap als bijrijder wel een beetje hoe dat gaat hoor. Eigenaren willen toch graag eerst weten wat voor vlees ze in de kuip hebben en als ze dan zien dat iemand trouw komt en goed is voor het paard, dan hebben ze ineens wel interesse...Ik heb zelf ook ook wel eens zoiets aan de hand gehad.
Als je als bijrijder trouwens een beetje verwend bent en toch wat dingen op je verlanglijstje hebt staan, is het ook niet zo makkelijk om dat precies te vinden. Ik wil graag gewoon meer dan wel een aardig paardje om op te hobbelen bij de boer...daar kom ik eerlijk voor uit. Gelukkig zijn er zat meiden die dat wél geweldig vinden, maar een paard vinden wat 'wat kan' op een goede pensionstalling of manege waar je ook lessen kan volgen en echt je niveau kan verbeteren: dat is best heel moeilijk om te vinden, zelfs als je bereid bent om mee te delen in de kosten, is mijn ervaring.