Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:ik heb een dilemma...
mijn lieve bijrijdster heeft donderdag avond Gil laten vrijspringen.
nu waren er genoeg mensen van stal bij en heeft ze het dus niet alleen gedaan...
maar... ik heb foto's gezien van hoe ze het opgebouwd hebben en naar mijn idee was dat niet de veilige manier.
bovendien was ik niet ingelicht en heb ik het gister toevallig op stal gehoord en heeft mijn bijrijdster mij nog steeds niks vertelt hier over.
daarnaast mag er alleen onder begeleiding gesprongen worden met Gil. ik ben begeleiding en vrijspringen valt ook onder springen.
wat ik het vervelendste vind van de hele situatie is dat ik niet van te voren ingelicht ben. als ze het mehad gevraagd had ik er best over willen nadenken.
daarnaast denk ik dat ze opgestookt is, dat zij wilde rijden, maar dat mijn stalgenoten de grote bak hiervoor wilde gebruiken dus dat er gewoon gezegd is dat ik het vast niet erg zou vinden (ze heeft namelijk nog nooit wat gedaan wat ze niet mocht en als ze al andere dingen wilt doen stuurt ze mij altijd een appje hier over)
en het feit dat er zo gebagetaliseert wordt door mijn stalgenoten, dat stoort mij ook mateloos.
er wordt letterlijk gezegd: "ach, maar alles gaat toch goed? waar maak je je toch druk om, hij vind springen toch leuk? en hij heeft het toch braaf gedaan?".
Nou serieus, het is het moeilijkste paard van stal, maar ach het is goed gegaan dus ik mag er niks over zeggen...
en dat hij springen leuk vind betekend niet dat hij niet in eens onvoorspelbaar kan reageren... want anders was ik er in leusden natuurlijk niet afgevallen...
de volgende keer dat hij dus springt en hij breekt zijn benen omdat mijn stalgenoten zo'n waardeloos parcours maken en maar zonder verstand de paarden er in jagen, dan pas mag ik iets zeggen want dan pas is het fout gegaan
goed dat laatste overdrijf ik, maar het gaat om het principe...
dus, wat ga ik nu hier aan doen?
papa zegt dat mijn bijrijdster natuurlijk ook wel een keer iets anders dan dressuur, longeren of losgooien moet kunnen doen. dat is ook wel zo, maar dan wil ik er bij zijn om het haar uit te leggen en te deomstreren hoe ik dat met gil doe.
het liefste zou ik haar willen bellen en willen vragen wat er donderdag gebeurt is en haar willen vragen of ze in het vervolg dit soort nieuwe dingen eerst met mij wit overleggen...
maar ik weet niet of da verstandig is...
dus nu mijn vraag aan jullie, wat zouden jullie doen?
deviltjh schreef:Ik zou evengoed praten,
al is het dan om te vragen wat ze precies gedaan heeft en wat je stalgenoten gezegd hebben.
een verhaal heeft vaak 2 kanten
Marocje schreef:Ik weet niet of jullie sms contact hebben? Maar anders zou ik haar een berichtje sturen dat je hebt gehoord wat er gedaan is, en dat je graag even face to face wil praten. Niet dat je boos bent oid, maar ook niet dat ze zich rot schrikt als jij haar ineens aanspreekt?
[***] schreef:Het weer zal nog niet mooi genoeg zijn
Vervelende situatie M_D_H .. zou zelf ook niet weten wat ik ermee zou doen ... inderdaad eens face to face erover praten, dat sowieso .. en dan merk je vanzelf wel wat of hoe
Lianne86 schreef:Hier is het sowieso de locatie --> geen luxe meer.. Op vorige stal wel (kantine en alles, ook voor ruiter luxe), maar daar ook weinig/geen reacties... (Geen wedstrijdpony, een pony dus...) Weet niet of foto's bij ads nog helpen... En gewoon geluk hebben...
Heb ooit iemand binnen 1 dag gevonden (kreeg eigen paard, stopte daarom)... Dat was een paar jaar terug, weinig aanbod van paarden, veel verzorgstersNu worden hier in de buurt veel paarden aangeboden, denk dat dat ook meespeelt.
M_D_H schreef:Lianne86 schreef:Hier is het sowieso de locatie --> geen luxe meer.. Op vorige stal wel (kantine en alles, ook voor ruiter luxe), maar daar ook weinig/geen reacties... (Geen wedstrijdpony, een pony dus...) Weet niet of foto's bij ads nog helpen... En gewoon geluk hebben...
Heb ooit iemand binnen 1 dag gevonden (kreeg eigen paard, stopte daarom)... Dat was een paar jaar terug, weinig aanbod van paarden, veel verzorgstersNu worden hier in de buurt veel paarden aangeboden, denk dat dat ook meespeelt.
wij hebben ook geen luxe hoor
een (slechte) buitenbak en een longeerbak maar verder wel volpension
een wasplaats met alleen koud water en een poetsplaats.
Gil is wel een wedstrijdpaard/pony, maar in principe ben ik de enige die er mee op concours gaat.
het enige wat mijn bijrijdster wel mag (omdat ze zich in goed gedrag bewezen heeft in combi met gil) is mee naar de stamboekwedstrijden waar er ook onderling gestart mag worden. daar mag ze een a proefje starten.
maar officieel op concours zit er niet in.
hier ook weinig aanbod van paarden en veel verzorgsters.
ik heb idd wel foto's bij de advertentie gezet en er hoeft voor gil niet betaald te worden echter is een eis van mij dat er les mee genomen wordt en dat die les bij mij is en daar betaal je wel voor
dit omdat ik wel 1 vaste manier van rijden wil en omdat gil nog al lastig is.
en door te betalen voor de lessen betaald ze eigenlijk ook een stukje voor het gebruik van de spullen en het paard
daarnaast betaald ze uit vrije wil (en dit is echt vanuit haar zelf) een stukje mee aan bepaalde dingen.
de stamboekwedstrijden betaald ze b.v. mee aan de overnachtig en de stal en we willen een nieuwe ast gaan aanschaffen en daar wil ze ook aan mee betalen. maar dit is geen eis van mij