Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes__

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:45

Mijn ouders hebben vroeger ook altijd betaalt voor mijn verzorgpaarden hoor. Mijn bijrijdster betaalt geen vast bedrag per maand. Ze betaalt de hoefsmid (enkel bekappen) en koopt genoeg extraatjes tussendoor. Ik heb gelukkig niemand nodig om mijn paard te bekostigen dus daar heb ik ook geen bijrijdster voor. Door mijn bijrijdster heb ik 2 dagen in de week 'vrij' en mijn paardje wat extra aandacht. Goede, betrouwbare bijrijdsters zijn zeldzaam!!

CharlotteBM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:16

Ik vind het ook helemaal niet raar dat sommige eigenaren geld vragen van hun bijrijder(s)! Ikzelf heb een verzorgpaardje in de buurt er daar betaal ik ook gewoon voor! We rijden er met Zijn 2en op maar ik heb al gehoord dat er deze maand nog 2 bij komen -.-
Ikzelf vind dit wel een beetje belachelijk want het is een paardje die ik leuk kon rijden en nu komen er 2 kleine kindjes bij... maar ik heb er niets over te zeggen :(
Dus ik ben weer op zoek!....

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:20

Ik heb de luxe dat ik kan kiezen uit 6 wedstrijdpony's of paarden van de staleigenaresse om te rijden en helemaal niets betaal Zelfs mn eigen wedstrijden niet, omdat ze het leuk vindt om mij te sponsoren :o :D

shiirley133

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:47

Ik betaal zelf nooit voor mijn verzorg paarden, maar als ik er wel voor zal moeten betalen zal ik ook niet meer dan €100,- per maand uit willen geven. (natuurlijk dan wel voor meerdere dagen per week)

TinkDelilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:48

Ik was al blij dat ik een superverzorgster voor mijn paardje had, die altijd weer of geen weer op haar fiets naar Jes toe ging. Hoop dat ze het straks voor de nieuwe ook weer gaat doen, kan dr niet missen, ze is goed voor mn paardje en een leuke meid, die hoeft echt niet te betalen hoor! Ze helpt mij en heeft er zelf plezier aan.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:58

TinkDelilah, dat is natuurlijk super maar dat wil niet zeggen dat een betalende bijrijder dat niet zou doen ;).

TinkDelilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 19:55

tuurlijk, dat is ook zo, maar voor mij hoeft het niet, betalen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:42

Ik heb ooit een bijrijder gehad die elders moest betalen. Op een gegeven moment belde zij af (gelukkig werd dat nog gedaan) met de mededeling dat zij niet kwam die dag omdat voor het andere paard betaald was. En zij die dat te weinig tijd had beide paarden te rijden.

Met zo'n bijrijder ben je als je laat betalen dus zekerder dat de persoon komt op de afgesproken dag(en).

dinek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:36

ik hoef voor al mijn 5 vp's niet te betalen,
het begon met een fjord via marktplaats, en die zei toen dat ik niks hoef te betalen, ik mag er wel op rijden maar niet het bos in,
3 zijn te oud om te rijden en hoef ik ook niet te betalen,
een heeft het zelf gevraagd of ik het paard wou verzorgen (ze staan alle 5 op dezelfde plek) en dan vind ik het niet erg '' aardig '' om dan geld te vragen terwijl je zelf vraagt of iemand je paard wil verzorgen en rijden.

ik zou in jou situatie gewoon even afwachten, als ze echt een verzorger nodig hebbene word het vanzelf wel wat minder duur of zelfs gratis ;)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:44

TinkDelilah, dat is ook ieders eigen keuze hoor ;). Ik vraag wel een bijdrage, dan ben ik zekerder van opkomst (heb ik het idee) en reageren over het algemeen alleen de serieuze ruiters.

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 19:55

Ik vind het wel kunnen dat mensen geld vragen aan een verzorgster van hun paard.
Als iemand nou veel mee helpt met uitmesten, water geven en andere klussen vind ik dat je er niet te veel geld meer aan mag vragen. Maar als je nou alleen 3x per week komt om even te rijden en te poetsen enzo vind ik best dat je er een bijdrage aan kunt vragen.
Als je nou heel veel dingen mag doen vind ik 80 maximaal, als je gewoon wat mag rijden in de bak en in het bos vind ik 50 maximaal, en als iemand ook nog helpt in de stallen als ze er is vind ik 25 maximaal :)

Benno08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 23:32

nauja chicalover: hoeveel je kan vragen heeft niet alleen te maken met hoeveel je komt of e helpt etc, maar natuurlijk ook met de stalling waar het paard staat.. Als je paard 24/7 op het land staat en je geen bak tot beschikking hebt en je paard je een slordige 100e per maand kost is het weer wat anders dan als je op een luxestalling met binnenbak enzo staat die 350 per maand kost ..

Dyonepooh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 23:39

ik zelf betaal helemaal niks! :+
Maar heb dan gewoon eigelijk soort van 2 eigen paarden.. De Fries die ik rij is van een vrouw, maar toen ze zwanger was ben ik hem fultime gaan rijden, inmiddels heeft ze allang dr dochtertje en rijd zij haar andere paard, en blijf ik fulltime voor de Fries zorgen!
Ook heb ik daar Pooh, Mn Shetje..
Hij is officiel van hun.. maar aangezien hun vinden dat pooh alleen mij vertrouw, en ik de enigste ben die hem altijd doet zeggen ze dat het echt mijn pony is!
Ik heb ook volledig de zorg van die 2 op me! elke dag gewoon uitmesten en doen hoor! :')

Ik zelf mocht 'vroeger ' ook nooit een verzorgpony als het geld koste! Vonden mijn ouders belachelijk hoor! :j

ik vind dat ook wel, je doet iemand zijn paard, omdat die wss niet genoeg tijd heeft maar hem/haar niet weg wilt doen..
En dan vraag je er geld voor..
Tja, iedereen zijn eigen mening!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 23:45

Dat laatste ben ik het mee eens , je helpt iemand er alleen maar mee, dus geld vragen , nee sorry.

Wittereus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 13:22

Ik vind het al heel wat dat jullie verzorg meiden vinden.
Ze lijken hier op dit moment spoorloos, en dat terwijl ik geen bijdrage vraag.
(misschien moet ik die vragen :') )

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 13:38

Nou hier zijn er voor 1 verzorgpaard/pony wel 100 meiden te vinden. De kunst is echt om een verzorgpaardje te vinden.

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 13:49

ik zal wel geen vrienden maken maar.
ik zou niet eens een verzorger/bijrijder willen. en als het zou moeten wil ik niet dat ze betalen,want dan willen ze ook rijden en zeggenschap en beide zaken zou ik als vervelend ervaren,en rijden doe ik alleen zelf. (instructie of een keer uitstappen daar gelaten)

Wittereus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 13:54

martine0503 schreef:
Nou hier zijn er voor 1 verzorgpaard/pony wel 100 meiden te vinden. De kunst is echt om een verzorgpaardje te vinden.

Stuur er eens een paar naar mij toe :D

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 15:05

Ik vind dat het best kan als een bijrijdster moet betalen.
Zelf heb ik nooit hoeven te betalen maar voor mijn laatste verzorgpony heb ik wel altijd spullen gekocht als er iets kapot was of als ik iets leuks zag. Zo hielp ik de eigenaresse mee.

Als ik ooit een verzorgster nodig zou hebben zou ik er wel een kleine bijdragen voor vragen. Dit ook om het feit dat je geen penny meisjes krijgt die alleen maar willen rijden en als ze moeten mesten maar de helft van de stal doen. Met een kleine bijdragen bedoel ik dan 25/30 euro.

Een vriendin van mij heeft op een gegeven moment zelfs 130 euro per maand moeten betalen voor haar toenmalige verzorgpaard en dat was meer dan de heft van de stalling. Dat vind ik echt absurd! En dat terwijl ze maar 3 dagen kreeg. Dan zou ik me als eigenaar ook schuldig gaan voelen denk ik.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 15:49

Mijn lieve bijrijders betalen een bijdrage en doen inmiddels ook af en toe de stal (voorheen stonden mijn paarden 24/7h buiten) maar ik vráág ze dat niet, dan doe ze uit zichzelf :o. Toen ik bijrijders ging zoeken, kende ik deze meiden niet, ik vroeg een bijdrage om op die manier de serieuze ruiters er uit te pikken en daarbij vind ik ook niet dat het allemaal voor niks hoeft :o. Nu ken ik ze langer en zijn het ook (stal)vriendinnetjes geworden. Ter 'compensatie' betaal ik nu bijvoorbeeld vaak het transport naar evenementen toe of ik betaal het evenement zelf. Verder mogen ze uiteraard vaker rijden en dan betalen ze niet meer.

rb_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:34

Mijn bijrijdsters betalen helemaal niets. Zij helpen mij omdat ik niet iedere dag de tijd heb, dus een vergoeding vind ik niet nodig. Vanaf het voorjaar mogen zij altijd met de paarden naar het bos. Verder rijden ze de paarden op stal. Het maakt mij niet uit wat ze met mijn pony's doen ik weet dat alles op een verantwoorde manier gebeurt. Ook gaan we vaak samen het bos in en leer ik ze mennen. Ik moet ook wel zeggen dat ik echt blij met hen ben. Want het valt niet mee om een betrouwbaar verantwoord persoon te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 01:41

franka75 schreef:
Dat laatste ben ik het mee eens , je helpt iemand er alleen maar mee, dus geld vragen , nee sorry.

Jullie doen hier steeds alsof verzorgers alleen maar een dienst bewijzen. Maar bewijst de paarden eigenaar de verzorgers ook geen dienst door ze de kans te geven?

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 01:47

Rowdine schreef:
franka75 schreef:

Jullie doen hier steeds alsof verzorgers alleen maar een dienst bewijzen. Maar bewijst de paarden eigenaar de verzorgers ook geen dienst door ze de kans te geven?

Dit zal altijd de discussie blijven, waar in mijn ogen meerdere dingen in meespelen. Op wat voor een stalling staat het paard, welke kwaliteiten heeft het paard, wat mag er met het paard gedaan worden, welke werkzaamheden moeten er door de bijrijder gedaan worden. Het belangrijkste is dat eigenaar en bijrijder er allebei een goed gevoel bij hebben. Zo zal de ene eigenaar wel een financiele bijdrage vragen en de ander niet. Ook bij de bijrijders, de een wil best betalen (heeft vaak dan ook veel meer keuze) en de ander wil absoluut niet (kleiene keuze voor bijrijdpaard).

xx_bente_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 01:51

Ik hoef ook niet voor mijn vp te betalen.
Ik ben zelf naar 2 addressjes gestapt en die hoefden er niets voor te hebben.
Alleen bij de eene betalen we wel het voer , zadel , hoofdstel enz..
En ik ben voor de 3e gevraagd want ze zochten iemand voor om hem om te rijden. omdat ie al een jaar stil stond en graag weer wouden dat hij weer gereden werd.
En ik krijg ze gewoon altijd mee want ze zijn blij dat ik ze rij.

Maar ik snap wel dat sommigen er geld voor willen hebben.. want ze moeten hun paard ook gewoon betalen want het is niet niets om elke maand een bedrag op te hoesten van 200,- of zelfs meer.

rb_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 12:19

Ik ben het er inderdaad mee eens dat het per geval kan verschillen of je er wel of geen geld voor vraagt. In mijn geval vind ik het niet nodig omdat ik zelf op het moment weinig tijd heb en mijn pony's dan simpelweg te weinig beweging en aandacht krijgen. Ook betaal ik geen stallingskosten of andere bijkomende kosten. Ik ben er dus enorm mee geholpen. Maar ik begrijp goed dat in andere gevallen mensen wel een vergoeding vragen.