Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:30

dancer_ schreef:
Maar ik bedoel in de buurt waar je zelf woont.. Alleen bos hebben we hier inderdaad niet.

Haha ja snapte ik, maar serieus? Zonder dat ze in de drap staan nu? (Want dat zie ik dan weer veel op de stallen waar ze wel buiten komen :S)

Probleem 2 bij hem is namelijk dat hij in het bos heel relax is, maar alleen op de weg af en toe spoken ziet :p Dus ik daarom dicht bij het bos wil staan! (veeleisend ja :')) en voor mams en zusje wel zo leuk. Heb hem al vaker meegenomen toen ik ging verhuizen..

dancer_

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:32

Volgens, mij sta ik hier op kleigrond :j

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:34

Even via PB verder :p zo offtopic! (en stiekem moet ie ook gewoon in Brabant blijven staan... daar kan ik hem met een rustig gevoel achterlaten en ken ik het bos en alles)

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:15

ik heb zoals eerder aangegeven geen hoge pet meer op van bijrijders/verzorgers.
heb helaas een paar niet al te fijne ervaringen opgedaan.
nu zit ik in de lappemand en dat gaat nog wel even duren ook,dus moed bij elkaar geraapt en op zoek naar een bijrijder.
een aantal zouden komen en ik wacht nog voor de kennismaking,verder een hoop met smoesjes en uiteindelijk iemand gevonden die in iedergeval graag lijkt te willen.
opgelost dacht ik,nu blijkt het meisje echt veel te zwaar voor pown. >;)

ik geef het op..... 8)7

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:22

Haha ook gehad, iemand die reageerde en die was 1,85 en iets van 90 kilo (man..)... "ehm, heeft u ook gelezen dat het om een pony ging van 1,54" :p

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:32

hier ook een arabiertje,meisje weegt ook zeker rond de 90 kg.
liever niet.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:35

Gewoon dat in je advertentie zetten!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:19

Ik heb het ook in mijn advertentie gezet na wat meiden met teveel overgewicht! één super lieve meid die aan de maat is helpt me nu al een aantal maanden en rijd niet, ze doet veel tutten, longeren en helpen wat ze erg leuk vind en geeft aan dat het een stok achter de deur is om zo snel mogelijk veel af te vallen :D

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:59

Serendip90 schreef:
dancer_ schreef:
Serendip. Ik woon volgens mij niet ver bij je vandaan en hier staan ze wel 24/7 buiten :)

24/7 is niet per se nodig ;) Maar ik heb ook nog volpension nodig want anders haal ik het niet met mijn baan/studie... En dan wil ik eigenlijk ook nog bos hebben in de buurt want daar rijden we het liefst (vindt hij ook het leukst)..

Ik zou 24/7 buiten in de winter echt vreselijk vinden, eerlijk gezegd! Ik geloof ook niet dat je daar onze merrie een plezier mee zou doen, maar mij zéker niet!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:02

Deze paarden vinden het heerlijk, en mij boeit het niet; liever dat de paardjes het naar hun zin hebben en dan sta ik maar in de regen, dat is dan maar zo..

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:03

HalloDan schreef:
Ik zou 24/7 buiten in de winter echt vreselijk vinden, eerlijk gezegd! Ik geloof ook niet dat je daar onze merrie een plezier mee zou doen, maar mij zéker niet!

Zo zie je maar, meningen verschillen... want ik doe het niet voor minder dan 24/7 buiten :D

Ik vind stallen maar niks, en daar is mijn pony het mee eens. Als ik hem er in zet springt hij over de deur :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:09

Mijn haf is vanuit stilstand over de onderdeur van haar stal gesprongen. Die is wel 1.20 hoog....
Met dekens eronder en met 4 man hebben ze haar eraf kunnen tillen.
Op het laatste sprong ze naar mij waarbij ze me omver kegelde.
Dikke knie. Haf gelukkig niets.
Sinds die tijd is stal inloopstal geworden en alleen voor nood gaat de deur dicht maar dan boven en onder...

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:11

Mijn halve haf is dus eens over de deur gekomen zonder te blijven hangen en zonder dat hij er iets aan over hield. De deur was zeker 1,20... pony zelf maar 1,40 toen (hij was 3).

Heb het (gelukkig) niet zien gebeuren. Maar dat hoef ik ook niet een volgende keer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:15

Das toch de andere helft dan die er voor gezorgd heeft dat tie er goed over heen kwam... _/-\o_ *D

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:17

Sylvia_B schreef:
Das toch de andere helft dan die er voor gezorgd heeft dat tie er goed over heen kwam... _/-\o_ *D

:') Ik denk het

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:20

dancer_ schreef:
Deze paarden vinden het heerlijk, en mij boeit het niet; liever dat de paardjes het naar hun zin hebben en dan sta ik maar in de regen, dat is dan maar zo..

Zijn dit echt rijpaarden, vraag ik me af of Shetlanders? Hoe doe je dat anders als een paard nat is en je moet opzadelen of weer droog krijgen na het rijden zodat de deken er weer op kan bijvoorbeeld? :o
Voor mij is het toch wel echt hobby hoor en een dure ook haha....Dus ik wil er zélf ook nog wel plezier in hebben en niet alleen mijn paard moet het naar d'r zin hebben maar ik ook!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:23

HalloDan schreef:
dancer_ schreef:

Zijn dit echt rijpaarden, vraag ik me af of Shetlanders? Hoe doe je dat anders als een paard nat is en je moet opzadelen of weer droog krijgen na het rijden zodat de deken er weer op kan bijvoorbeeld? :o
Voor mij is het toch wel echt hobby hoor en een dure ook haha....Dus ik wil er zélf ook nog wel plezier in hebben en niet alleen mijn paard moet het naar d'r zin hebben maar ik ook!

Hier ook 24/7 buiten en dat zijn toch wel echt paarden hoor.... staan gewoon zonder deken, en natte vacht is toch niet erg, zolang er geen modder zit gaat het zadel daar gewoon op.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:25

Niet alleen meningen verschillen hoor, paarden ook. ;)
Ik hou ze het liefst zo lang mogelijk buiten, nu staan de dames in de bak, met een betonplaat er aan met een slowfeeder er op, ze kunnen vrijwel onbeperkt eten enige nadeel is dat je dus wel verplicht ben mest te ruimen in de bak als je wat moet gaan doen, ik ruim het zelf elke morgen op dus als ik 's middags of 's avonds wil gaan rijden zijn het maar een paar drollen het meeste doen ze op de plaat.
De heren staan binnen 's nachts.
In de zomer staat gewoon alles 24/7 buiten op de wei.
Het buiten staan houd in de winter wel een hoop bijrijders/verzorgers tegen als het regent zijn de paarden nat en kun je natuurlijk niets meer doen en de meeste zijn van suiker :+ naar binnen halen en wat met ze doen komt vaak niet in ze op

Hier een keer een veulen gehad die over een onderdeur heen sprong hij stond zo weer achter me :+
Ook een keer een merrie die over een hek wou dat ging ook niet, die hebben we er ook af moeten tillen.

HalloDan Borstel er over dekje en zadel er op en gewoon rijden, verder een goede deken kopen waar je je paard een beetje nat onder kan zetten.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:27

Ook rijpaarden; arabje x haf met een dun vachtje staat er ook al 16 jaar buiten :) dus het gaat prima. We hebben geen bak, en ze rijden alleen buitenritten, kletsnat zijn ze nooit dus deken kan er altijd op. alleen deze pony heeft een deken, de rest niet.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:31

dancer_ schreef:
Ook rijpaarden; arabje x haf met een dun vachtje staat er ook al 16 jaar buiten :) dus het gaat prima. We hebben geen bak, en ze rijden alleen buitenritten, kletsnat zijn ze nooit dus deken kan er altijd op. alleen deze pony heeft een deken, de rest niet.

Dat is dan misschien wel het verschil, wij zijn toch meer dressuurmutsen van de binnenbak haha...Zie mijn dochter nog niet met zo'n langharig paard haar proef rijden, eerlijk gezegd ;)
Gelukkig ieder z'n ding toch?! :D

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:35

Daarom! Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:17

Die van mij staan ook 24/7 buiten zonder deken, ook toen ik nog wedstrijden reed. Als het echt slecht was dan zette ik haar wel een paar uurtjes binnen voordat ik ging rijden, want als ze modderig en nat was kon ik anders niet poetsen. Maar daarna weer gewoon naar buiten toe. En met wedstrijd dan sliep ze wel een nachtje binnen uiteraard, want anders was het geen doen. Die van mij staan met slecht weer wel graag binnen, maar de deur blijft open zodat ze er altijd uit kunnen. Als de buitenbak erg nat is kan mijn bijrijdster ook niet rijden. Heel jammer, maar daar hebben ze wel begrip voor.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:25

Maar rijpaarden of echt wedstrijd paarden daar vind ik wel wat verschil in zitten, die van mij daar worden geen wedstrijden mee gereden dat worden dan ook van die lekkere teddybeertjes in de winter <3
Maar ik kan me voorstellen dat als je wedstrijden rijd en daar lekker voor wil trainen je de voorkeur geef aan een schoon geschoren paard en een binnenbak. :)
Maar idd ieder zijn ding, hier weten ze dat als ze reageren op een advertentie dat er gefokt word met de paarden en dat er dus een periode is dat er dan niet gereden kan worden, dat het op een boerderij is en dat het daar niet bepaald schoon is, zeg maar gewoon een baggerzooi bij nat weer, het betonpad daar ligt modder op omdat er met trekkers overheen gereden word dat pad is met schoenen niet echt te belopen, maar met laarzen geen probleem de bak is over het algemeen wel gewoon te rijden ik verwacht dat er ook eens gemest word, verder als ik weg ben misschien een keer voeren, maar goed daar kiezen ze dan ook bewust voor omdat ik vooraf gezegd heb van hoe of wat. :j
Daarentegen mogen ze gratis rijden op mijn paarden die voor mij een dure hobby zijn, zowel in de bak als buiten, les nemen bij wie ze willen en wat ze willen, grondwerk doen als ze dat leuk vinden, een keer een vriendin oid mee nemen en die op een ander paard van me laten rijden, wedstrijd rijden als ze dat willen, mijn zadels, hoofdstellen, borstels etc gebruiken, bij mij is heel veel mogelijk ik sta voor heel veel dingen open, maar heb ook mijn grenzen en als je te ver ga dan is het op een gegeven moment gewoon klaar en dat is nu helaas al meerdere keren voor gekomen.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:34

Jammer dat jullie allemaal zulke slechte ervaringen hebben.

Toen ik zelf verzorger was ging er ook wel eens iets mis in de communicatie of zo... maar dat kwam eigenlijk altijd goed. En nu ik als eigenaar in het verhaal sta verwacht ik ook geen gekke dingen.

Misschien scheelt het dat ik als regel heb gesteld dat ik er altijd zelf bij wil zijn. Maar ze hoeven dan ook niks te betalen. Ik vind het wel fair.

Klopt wel dat het voor ons eigenaren een dure hobby is, haha :p

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 10:33

saiera@ ik ben er ook bij,de paarden staan aan huis.
een bijdrage doe ik ook niet aan en toch......kan er veel mis gaan.

het lijkt wel of de instelling heel anders is dan 20/30 jaar geleden.