Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Veulen84 schreef:Hebben jullie wel eens gehoord van een manege/pensionstal die bijrijders laat betalen? Dus niet hun eigen paarden, maar die van pensionklanten. Ze vragen bijrijders 45 euro te betalen per maand.
Iemand ooit van die regel gehoord?
germie schreef:http://sites.google.com/site/hippischce ... ingprijzen
Hier kost het 70 euro als je als bijrijder er rondloopt. Belachelijk.
HalloDan schreef:Ik blijf het ook als bijrijder/leaser/verzorger een kwetsbare positie vinden hoor. Dochterlief en ik hebben al een paar keer een gebroken hartje kado gekregen als dank voor de goede zorgen en het meebetalen. Alsof omdat je geen eigenaar bent, je ook geen sterke gevoelens zou hebben voor een paard. Het is geen fiets!?!! Het maakt je erg kwetsbaar en afhankelijk, geen fijne positie zal ik je vertellen!
Veulen84 schreef:Tigra: Dat weet ik niet. Ik durf me bijrijders echt niet 35 euro aan de stal te laten betalen. Zeker niet omdat ik vind dat les nemen met mijn paard een must zou zijn.
Tigra_ schreef:Veulen84 schreef:Tigra: Dat weet ik niet. Ik durf me bijrijders echt niet 35 euro aan de stal te laten betalen. Zeker niet omdat ik vind dat les nemen met mijn paard een must zou zijn.
Tuurlijk is dat lastig om aan je bijrijders te vragen/eisen.
Maar ik kan me als ik inleef in een pensionhouder wel voorstellen dat je het doet. Al is het alleen maar om te zorgen dat niet jan en alleman met 4 bijrijders aan komt zetten en je op den duur geen idee meer hebt wie bij wie hoort en of die persoon überhaupt wel met dat paard hoort te rijden of op stal mag zijn. Alleen om dat al in te perken kan ik me dat best voorstellen.
xAlice schreef:Tigra_ schreef:Tuurlijk is dat lastig om aan je bijrijders te vragen/eisen.
Maar ik kan me als ik inleef in een pensionhouder wel voorstellen dat je het doet. Al is het alleen maar om te zorgen dat niet jan en alleman met 4 bijrijders aan komt zetten en je op den duur geen idee meer hebt wie bij wie hoort en of die persoon überhaupt wel met dat paard hoort te rijden of op stal mag zijn. Alleen om dat al in te perken kan ik me dat best voorstellen.
Kun je dan niet beter een systeem invoeren waarbij de eigenaar moet doorgeven wie zijn/haar bijrijdster is en dat ze toestemming heeft om te rijden en te verzorgen, dan kun je in de gaten houden of de personen die er zijn er ook horen of niet.
Dan kun je ook bijvoorbeeld een maximum aantal bijrijdsters per paard invoeren ofzo.
Lijkt mij dan eerlijker dan geld ervoor vragen.
xAlice schreef:Maar Bijrijders kosten hun toch niks?
Zoals al gezegd is, als er een bijrijdster komt dan komt de eigenaar meestal niet.
dus het is niet zo dat er dan twee keer gereden word en de bak twee keer bezet word gehouden ofzo.
en zoveel bijrijders?
Desnoods stel je een maximum van 1 bijrijder per paard.
Weet ik veel, maar ik vind dat je in ieder geval de mogelijkheid moet hebben om iemand anders bij je paard te laten. Daar hebben hun toch niks mee te maken?