Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Veulen84

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 18:29

Hebben jullie wel eens gehoord van een manege/pensionstal die bijrijders laat betalen? Dus niet hun eigen paarden, maar die van pensionklanten. Ze vragen bijrijders 45 euro te betalen per maand.

Iemand ooit van die regel gehoord?

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 18:30

Nee, heb ik nog nooit van gehoord. Nou kom ik niet zoveel meer op manege's, dus dat zegt ook niet alles :).

lisannne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 18:47

ik moest zelf ook betalen om een pony bij te rijden.
helaas is ze nu al een tijd verkocht en ben ik alweer 7/8 maanden opzoek naar een ander.
maar tot nu toe heb ik nog niks!

Lieke_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 19:35

Ik vind idd dat er de laatste rijd meer advertenties staan op marktplaats voor bijrijders.
Morgen heb ik een afspraak met iemand om te kijken of het klikt tussen mij het paard en mij en de eigenaar.
Maar ik zag veel advertenties staan.
Misschien kan ik hier nog wel iets vinden als het morgen niks wordt

ik ben id ook al een tijdje aan het kijken op marktplaats! maar nog niets in de buurt gevonden

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 19:46

Ik heb gelukkig nu wat gevonden. Ik merk dat het heel belangrijk is dat je je op je gemakt voelt met elkaar (als mensen). Als je steeds je moet aanpassen aan elkaar, of je gaat ergeren ofzo, dan kan het een poosje goed gaan maar loop je uit eindelijk toch weer uit elkaar en lukt het niet.

Het lastige is dat het vaak gaat om jongeren/tieners die soms best wel eens wat wispelturig kunnen zijn. Ik was ook zo! Dan is soms niet heel erg gemakkelijk... Maar met volwassenen, echt iemand zoeken waarmee je het gezellig hebt!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:49

Veulen84 schreef:
Hebben jullie wel eens gehoord van een manege/pensionstal die bijrijders laat betalen? Dus niet hun eigen paarden, maar die van pensionklanten. Ze vragen bijrijders 45 euro te betalen per maand.

Iemand ooit van die regel gehoord?

Ja hoor, zowel op een pensionstalling als op een manege mee gemaakt. Het zou zijn ingevoerd omdat 'er dan extra mensen op het terrein komen en er gebruik van maken" Beetje raar want als de bijrijder komt, komt de eigenaar die dag niet. Bij mij niet in elk geval!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 08:34

Er zijn bedrijven die overal geld voor willen hebben, en inderdaad, het principe 'staldeurdeler' heb ik wel eens van gehoord.
In mijn ogen puur winstbelang voor de pensionhouder.
Wat doe je als je als gezin samen 1 haflinger hebt? Dan komen er ook 4 mensen op rijden.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 10:22

Ik ken het wel zo dat de bijrijder ook lid moet worden van de vereniging zodat ze gebruik kunnen maken van de faciliteiten. zo ook familieleden (dan wel met korting per lid)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 10:29

Nou ja dan krijg je er nog iets voor bij een vereniging. Bijrijdersgeld is toch anders, dat krijgt de pensionhouder gewoon bovenop het stalgeld.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 11:42

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 11:51

germie schreef:
http://sites.google.com/site/hippischce ... ingprijzen

Hier kost het 70 euro als je als bijrijder er rondloopt. Belachelijk.

Ik vind heel die lijst met bedragen belachelijk!
Wil je hem loslaten, moet je een rittenkaart betalen.. Wil je hem in een stapmolen zetten weer een bedrag extra.. Aan alles zit gewoon een prijskaartje. >;)

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 12:01

In de betuwe zijn er genoeg mensen die bijrijders zoeken. Maar in de buurt van Tiel is er niets te vinden. Het word toch tijd dat ik mijn auto rijbewijs ga halen, kan ik wat verder weg gaan zoeken! :)

vidya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 12:38

HalloDan schreef:
Ik blijf het ook als bijrijder/leaser/verzorger een kwetsbare positie vinden hoor. Dochterlief en ik hebben al een paar keer een gebroken hartje kado gekregen als dank voor de goede zorgen en het meebetalen. Alsof omdat je geen eigenaar bent, je ook geen sterke gevoelens zou hebben voor een paard. Het is geen fiets!?!! Het maakt je erg kwetsbaar en afhankelijk, geen fijne positie zal ik je vertellen!

Dit is dan ook wel de reden waarom ik lekker ga sparen voor een eigen of nu wil overgaan tot een lease-mogelijkheid. Dan weet je gewoon ook als bijrijder/verzorger waar je aan toe bent. Ik ga niet op m'n knietjes iemand danken voor t borstelen van zijn paard, .. als je ook 3 keer per week zorgt dat ie op een schone stal staat. (ja, ook in de winter!). Er word zo vaak misbruik gemaakt van goede zorgen, dat is echt niet te geloven.
Ik neem t altijd met een korrel toe omdat ik zelf geen ervaren rijder ben, dus dan heb je weinig om je hard over te maken. Vind t ook maar een rotpositie...

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 12:56

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:30

Hier nog eentje:
http://www.manegedentoom.nl/

boxdeurdeler, 50 euro per maand.
Zowieso, als ik daar een paard moest stallen, dan kon ik ze meteen wegdoen, zelfs het tarief voor 1 paard kan ik niet ophoesten.

En hier een manege die expliciet meldt dat er niet betaald hoeft te worden voor een bijrijder *\o/* (rest is overigens wel stinkend duur):
http://www.manegedewildhoef.nl/tarieven.php

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:11

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:42

Tigra: Dat weet ik niet. Ik durf me bijrijders echt niet 35 euro aan de stal te laten betalen. Zeker niet omdat ik vind dat les nemen met mijn paard een must zou zijn.

Les kost bij ons 5,50, bijrijders kosten 45 euro. Als je dan 1x in de week zou verzorgen zou je als 67 euro per maand kwijt zijn. Dat vind ik te veel geld als je maar 1x in de week komt.

Bovendien, ik betaal al 325 euro aan de stal, waarom dan nog eens 45 euro extra rekenen? Dat is 370 euro terwijl ze er niks extra's voor hoeven doen.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:52

Ik vond het zelf al belachelijk dat de manege waar ik ooit stond het lesgeld van bijrijders gelijk ging stellen aan dat van de manegeklanten.
Ze proberen gewoon geld te verdienen over de rug van de pensionklanten.
Dat er wel een grens is aan het aantal bijrijders die lessen voor het goedkopere tarief kan rijden begrijp ik wel ivm met mensen die er misbruik van maken. Maar de meeste paardeneigenaren hebben meestal maar 1 bijrijdster en hebben deze niet om erop te verdienen....

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:13

afgezien daarvan vind ik de rest vd prijzen toch ook behoorlijk pittig

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:29

Wat een onzin om aan de stal extra bijrijderskosten te moeten betalen :n

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 20:56

Veulen84 schreef:
Tigra: Dat weet ik niet. Ik durf me bijrijders echt niet 35 euro aan de stal te laten betalen. Zeker niet omdat ik vind dat les nemen met mijn paard een must zou zijn.

Tuurlijk is dat lastig om aan je bijrijders te vragen/eisen.
Maar ik kan me als ik inleef in een pensionhouder wel voorstellen dat je het doet. Al is het alleen maar om te zorgen dat niet jan en alleman met 4 bijrijders aan komt zetten en je op den duur geen idee meer hebt wie bij wie hoort en of die persoon überhaupt wel met dat paard hoort te rijden of op stal mag zijn. Alleen om dat al in te perken kan ik me dat best voorstellen.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 07:37

Tigra_ schreef:
Veulen84 schreef:

Maar ik kan me als ik inleef in een pensionhouder wel voorstellen dat je het doet. Al is het alleen maar om te zorgen dat niet jan en alleman met 4 bijrijders aan komt zetten en je op den duur geen idee meer hebt wie bij wie hoort en of die persoon überhaupt wel met dat paard hoort te rijden of op stal mag zijn. Alleen om dat al in te perken kan ik me dat best voorstellen.

Kun je dan niet beter een systeem invoeren waarbij de eigenaar moet doorgeven wie zijn/haar bijrijdster is en dat ze toestemming heeft om te rijden en te verzorgen, dan kun je in de gaten houden of de personen die er zijn er ook horen of niet.
Dan kun je ook bijvoorbeeld een maximum aantal bijrijdsters per paard invoeren ofzo.
Lijkt mij dan eerlijker dan geld ervoor vragen. ;)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:22

xAlice schreef:
Tigra_ schreef:

Kun je dan niet beter een systeem invoeren waarbij de eigenaar moet doorgeven wie zijn/haar bijrijdster is en dat ze toestemming heeft om te rijden en te verzorgen, dan kun je in de gaten houden of de personen die er zijn er ook horen of niet.
Dan kun je ook bijvoorbeeld een maximum aantal bijrijdsters per paard invoeren ofzo.
Lijkt mij dan eerlijker dan geld ervoor vragen. ;)

Tja ik ben geen pensionhouder maar ik weet niet. Ze hebben het al niet makkelijk en dan nog zoveel bijrijders erbij ik kan me wel voorstellen dat ze daar een vergoeding voor willen.
Niet dat ik het ooit zou betalen maar goed kleine vergoeding is redelijk als je ze dan 70 euro vragen is weer een beetje te.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:28

Maar Bijrijders kosten hun toch niks?
Zoals al gezegd is, als er een bijrijdster komt dan komt de eigenaar meestal niet.
dus het is niet zo dat er dan twee keer gereden word en de bak twee keer bezet word gehouden ofzo.
en zoveel bijrijders?
Desnoods stel je een maximum van 1 bijrijder per paard.
Weet ik veel, maar ik vind dat je in ieder geval de mogelijkheid moet hebben om iemand anders bij je paard te laten. Daar hebben hun toch niks mee te maken?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 12:00

xAlice schreef:
Maar Bijrijders kosten hun toch niks?
Zoals al gezegd is, als er een bijrijdster komt dan komt de eigenaar meestal niet.
dus het is niet zo dat er dan twee keer gereden word en de bak twee keer bezet word gehouden ofzo.
en zoveel bijrijders?
Desnoods stel je een maximum van 1 bijrijder per paard.
Weet ik veel, maar ik vind dat je in ieder geval de mogelijkheid moet hebben om iemand anders bij je paard te laten. Daar hebben hun toch niks mee te maken?

Nou dat weet ik niet. Bijrijders daar heeft een pensionhouder niets over te zeggen. Kan vanalles zijn mensen die op stal blijven hangen, of overlast bezorgen of weet ik veel. En als er dan veel rondlopen. Als je 50 paarden gestald hebt staan en daarvan heeft 35 een bijrijder. Of misschien sommige zelfs 2.
Tja wat ik al zei ik ben geen pensionhouder maar misschien eens een mail sturen naar een stal die wel een bepaald tarief vraagt daarvoor en vragen waarom?