Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
fleurinthof schreef:Ik ben heel eerlijk; ja. Dit is omdat bij mijn manege goeie lessen worden gegeven. Alles wat ik tot nu toe weet heb ik hier geleerd en hier leer ik nog steeds veel. Ik heb op dit moment bijvoorbeeld moeilijkheden met het stilhouden van mijn handen en hier helpen ze dan ook bij. Hier leer ik op verschillende paarden te rijden; de 1 is wat sneller en de ander kent eigenlijk alles wel maar moet je net de goede hulpen geven. Wel zou ik de lessen willen doen met mijn bijrijdpaard als dat mogelijk zou zijn.

) en dat ik ook goede paarden heb kunnen rijden (waaronder een inter 2 paard). Als ik zie wat ik allemaal heb geleerd over correct (!) een paard rijden, dan staat dat niet in verhouding met wat ik heb geleerd toen ik nog op de manege reed. En ik ben nog steeds geen topruiter en maak nog genoeg fouten, maar nu weet ik in ieder geval dat ik nog veel moet leren.
Door juist wat realistischer te kijken naar je eigen kunde en de mogelijkheden die je hebt tot lessen in verhouding met de eisen die je hebt hoop ik juist dat je een heel leuk paardje gaat vinden! Maar hou er gewoon wel rekening mee dat een eigenaar dus liever heeft dat je bij hun instructeur gaat lessen dan dat je bij een manege lest. Want het is nou eenmaal heel anders, ook op de goede maneges! Ik vind het zelf juist heel verwarrend om bij meerdere mensen te lessen, want allemaal zeggen ze wat anders. Ik les dus alleen bij mensen die mijn instructeur aanraadt, omdat hij zelf de hele wereld over vliegt voor lessen en clinics en mij dus niet wekelijks kan helpen. En voor een paard is het ook verwarrend om allemaal verschillende hulpen te krijgen, dus het is juist alleen maar aan te raden om te lessen bij de instructeur waar de eigenaar ook bij lest.
Maar ga er niet vanuit dat een eigenaar dat zomaar goed vindt, dan kan het juist alleen maar leuk zijn als het wél mag