Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:47

Emma_V schreef:
wow wat een kans bied je rockey! Nu is het zo dat ik net een geweldig plekje heb gevonden, anders had ik het zo gedaan! ik ben ook meer van het recreatief hobbelen dus waar ik nu ben past toch wat meer bij mij denk ik. zal eens rondvragen bij wat vriendinnen van me (met wedstrijd ervaring en ze zijn wat ouder dan ik) misschien kan ik je helpen!

dat zou super zijn
! hoeft niet eens onwijs flink getraind te worden hoor, bos ritjes vind ze ook heerlijk, lekker tutten ben ik ook al blij mee!

Peelie

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:56

Rocky, echt. Als ik geen eigen paard had, en niet in de buurd woonde, had ik het ook wel geweten :+

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:57

_nvds schreef:
Ik zou never zeggen als ik een bijrijder was dat ik nog naar andere paarden ging , dan voelt het alsof mijn paard niet goed genoeg is :+

Maar wel fijn dat je mensen heb die het in ieder geval willen proberen

ik vond het ook raar. Dag later was ik aan het rijden en het ging zo fijn,toen dacht ik: ze moeten blij zijn dat ze op hem mogen rijden, zo'n fijn paard!
dus ik ga er ook zo inzitten denk ik.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:11

Ik denk dat je dan maar moet afhakken als ze na die ene keer zegt ik ga morgen toch kijken..

Dan zal ik echt zeggen .. uhw als je me paard zo leuk vind ga je niet ergens anders kijken ;)

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:28

[quote="Peelie"]Misschien moet je er rekening mee houden dat niet iedereen iedere 10 minuten zijn e-mail checked. Sommige mensen doen dat maar 1x in de week.

Staat er een telefoonnummer bij? Bel dan gewoon. Dan heb je gelijk antwoord. En persoonlijk, ik als eigenaar, heb ook veel liever dat er gebeld word. Dan hoor ik iig al een beetje wat voor soort persoon ik kan verwachten.[/quote

Nou ik kan je zeggen dat het bij al die berichten al meer dan 2 weken geleden is,en als er dan in de advertenties staan bij vragen pb sturen dan ga ik er vanuit dat je die dan regelmatig leest en even netjes iets terug stuurt,en een telefoonnummer staat er vaak niet bij,wat ik ook niet zou doen persoonlijk

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:33

claudia85 schreef:
Ik snap er niks van,ik ben opzoek naar een paard om te verzorgen/ bijrijden,dan reageer ik op een advertentie om vervolgens niks meer terug te horen,als ik niet ben wat je zoekt dan kun je dat toch eerlijk zeggen ik ben een volwassen vrouw ik kan wel wat hebben hoor ;) ,ik snap best dat sommige mensen iemand zoeken met meer ervaring,maar even berichtje terug sturen is toch wel zo netjes

Heb je op een advertentie op Marktplaats gereageerd?
Want daar zijn de laatste tijd storingen waardoor veel mailtjes niet aankomen.
Misschien nog een keer mailen?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:57

Peelie schreef:
Rocky, echt. Als ik geen eigen paard had, en niet in de buurd woonde, had ik het ook wel geweten :+

+1 haha.

_nvds schreef:
Ik zou never zeggen als ik een bijrijder was dat ik nog naar andere paarden ging , dan voelt het alsof mijn paard niet goed genoeg is :+

Maar wel fijn dat je mensen heb die het in ieder geval willen proberen

Hmm lastig, het is wel heel eerlijk en ik vind eerlijkheid erg belangrijk. Vorige keer kwamen er ook twee meiden in 1 weekend kijken en ik heb ook heel eerlijk gezegd dat er bijna tegelijk met haar een ander meisje ook kwam kijken.

Dat als de mensen die bij Caspian komen kijken en ook bij andere paarden (waar al eerder een afspraak mee stond, niet dat ze een afspraak maken nadat ze zijn geweest) gaan kijken, dat ze Caspian dan meteen niet leuk vonden vind ik ook onzin. Je wil toch, als je de mogelijkheid hebt, zo veel mogelijk proberen om te kijken wat het beste bij je past? Stel je gaat op zaterdag naar een paardje kijken om bij te rijden en je had eerder ook al een afspraak staan voor zondag bij een ander paardje. Je bent zaterdag geweest en denkt "ja leuk!" en gaat zondag toch nog even bij het andere paard kijken, waardoor je erachter komt dat dat tweede paard veel beter bij jouw wensen als bijrijdster past, dan is dat toch alleen maar fijn? Ik hoef geen bijrijdster die het eigenlijk helemaal niet leuk vindt en daardoor steeds minder vaak gaat komen of er zelfs na een week al mee stopt....

joann123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 18:16

rockey schreef:
ik vind het ook lastig.

ik heb een super leuke merrie om 2/3 keer in de week bijgereden te worden.
ik zoek gewoon een fijne meid die de afspraken nakomt en zin heeft om te rijden.
bij mij mag alles, ik heb alles tot de beschikking, je kunt hier zo de bossen in, maar ook binnen of in de buitenbaan rijden. prive poets/wasplaatsen etc,

merrie heeft zz zwaar gelopen, dus iemand kan er ook nog onwijs veel van leren!

merrie is super braaf, kan er een kind mee naar buiten sturen.

ik vraag er niet eens een vergoeding voor, ik eis alleen een perfecte verzorging van de paarden, en tuig, en dat lijkt me eigenlijk niet meer dan normaal...

maarrrrrrrr, kan niemand vinden :D

of er reageerd iemand die net een shetlander als verzorgpony gehad heeft hihi
hihi als je verhuist naar heerhugowaard heb je je verzorger :+ -O-

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 18:25

Lianne86 schreef:
Berichtje terug is het minste wat je kunt doen (of het moet zo'n belachelijk berichtje zijn... Zo'n copy past, vol met vragen die als je de ad leest, al beantwoordt zijn ;) of je moet al zijn komen rijden (via MP), niets meer van je horen en dan via bokt weer op mijn ad reageren ;) Toen dacht ik ook "Stik er maar in" :') Maar dan vraag je er zelf om? :+

Haha ja maar dan snap ik wel dat je niet meer reageerd,maar nee ik ben een volwassen vrouw die gewoon normaal reageerd en dan vind ik het netjes als je even iets terug laat horen ook als je niet geintereseerd bent

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 18:27

justdiesel schreef:
claudia85 schreef:
Ik snap er niks van,ik ben opzoek naar een paard om te verzorgen/ bijrijden,dan reageer ik op een advertentie om vervolgens niks meer terug te horen,als ik niet ben wat je zoekt dan kun je dat toch eerlijk zeggen ik ben een volwassen vrouw ik kan wel wat hebben hoor ;) ,ik snap best dat sommige mensen iemand zoeken met meer ervaring,maar even berichtje terug sturen is toch wel zo netjes

Heb je op een advertentie op Marktplaats gereageerd?
Want daar zijn de laatste tijd storingen waardoor veel mailtjes niet aankomen.
Misschien nog een keer mailen?

Nee was niet via mp waren allemaal via bokt,heb ook sommige inderdaad 2 keer gemaild maar nooit meer iets van vernomen?

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 18:29

Dat is inderdaad niet netjes.......
Vraag me dan af of die berichtjes wel aan zijn gekomen als je van meerdere geen reactie terug krijgt.
Is wel zo aardig om ook al vinden ze het niks even iets te laten weten.
Wat zoek je?

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 18:51

justdiesel schreef:
Dat is inderdaad niet netjes.......
Vraag me dan af of die berichtjes wel aan zijn gekomen als je van meerdere geen reactie terug krijgt.
Is wel zo aardig om ook al vinden ze het niks even iets te laten weten.
Wat zoek je?

Ja vind ik ook! Ik stuur je even een pb!

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:15

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 20:04

Volgens mij is het niet toegestaan om links te plaatsen in dit topic (of die van de verzorgsters).. Je kan 'm wel in je onderschrift zetten. :)

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 20:05

O is dat zo?? hihi sorry!! Ik ben niet zo handig dus dat gaat hem niet worden :o

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 20:10

Grappig topic. Ik ben jaren bijrijdster geweest en heb zelf met m'n eigen paarden bijrijdsters gehad. Als je goede zoekt kun je ze niet vinden en als je leuk paard zoekt kun je die ook niet vinden.

Ik heb een paar zware ongelukken gehad en kan niet meer rijden, verzorg daarom al jaren sportpaarden van anderen, doe er alles mee behalve rijden :-) Super leuk.
Kan echter door chronische ontstekingen steeds minder met grote paarden (poetsen, longeren) en aangezien ik shetjes helemaal geweldig vind of kleinere pony's zoek ik dat nu. En zo grappig; nu is dat niet meer te vinden. Ben 38, veel paardenervaring, eigen paarden gehad etc. Maakt niet uit blijkbaar haha.
Overal hoor je altijd verhalen over shetjes die staan te nietsen of in een wei staan te verpieteren, maar als je er 1 zoekt bestaan ze opeens niet meer haha.
Grappig soms.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 20:11

Linksboven op je naam klikken. Dan klikken op "Instellingen", dan links klikken op "Profiel" > "Wijzig onderschrift". Plakken zoals je het hier ook hebt gedaan en opslaan maar haha :D

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 20:13

oke.. test test..

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 20:13

JAAAA! Dankje Jorinda! :D

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 20:53

het kan ook de andere kant op. paar weken geleden contact gehad met een meisje hier op bokt om mijn paard eventueel bij te gaan rijden, paar keer heen en weer gemaild en gevraagd wanneer ze deze week kon komen kijken, wilde ze wel, maar vervolgens geen antwoord meer...zucht. Nou ja, dan dus een vrij avondje morgen, ook niet zo erg :D

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 21:20

danoesje schreef:
het kan ook de andere kant op. paar weken geleden contact gehad met een meisje hier op bokt om mijn paard eventueel bij te gaan rijden, paar keer heen en weer gemaild en gevraagd wanneer ze deze week kon komen kijken, wilde ze wel, maar vervolgens geen antwoord meer...zucht. Nou ja, dan dus een vrij avondje morgen, ook niet zo erg :D

Hmmm zucht inderdaad,ik snap dit soort dingen echt niet.
Zeg dan gewoon eerlijk Waarom je uiteindelijk niet komt
Of in mijn geval dat je toch iemand anders zoekt

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 21:22

Geen dank! :)

Nou, dan hoeven ze ook niet meer te komen hoor Danoesje haha. Graag of niet....

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 21:23

Jorinda, mee eens hoor. Probleem is alleen dat ik wel echt iemand nodig heb, maar hij gaat toch het land op dus dat moet dan inderdaad maar wat langer duren. Komt vanzelf wel iemand voorbij...of niet hehe

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 21:24

Ja, ik zou ook graag willen dat die van mij gewoon wat vaker gereden/gewandeld/gelongeerd wordt omdat hij anders rond wordt, maar dan wacht ik liever wat langer op de goede bijrijdster dan dat ik direct met de eerste de beste, waar het eigenlijk niet echt mee klikt, in zee ga... :o

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 21:29

Jorinda heel verstandig, maar er moet wel eerst iemand reageren.

Morgen hier mijn eerste rustdag, nu ja rust we moeten weg maar ze kan morgen ipv donderdag. Meteen de eerste keer van mijn kant van dag wisselen. :o was gelukkig helemaal geen probleem. Wel fijn omdat hij flink hoest weer sinds het weekend, toch geruststellend dat er dan controle is.