Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 11:08

XJessica en SunnyBellami, jullie zijn beiden (volgens mij) nog jong dus kijken tegen een aantal zaken anders aan omdat jullie geen flauw idee hebben wat eea allemaal kost ;).

Daarbij vind ik het nogal irritant dat in dit topic al meerdere malen is aangegeven dat er bij sommige eigenaren (zoals ondergetekende) GEEN klusjes gedaan hoeven te geven en dat er ook GEEN gebrek hoeft te zijn aan aandacht. Als iedereen gewoon eens de moeite zou nemen het héle topic te lezen, zou dat een hoop herhaling besparen ;).

Maar goed , nogmaals: ik rij zelf als eigenaar volop op mijn twee paarden, aandacht en beweging genoeg dus. Er hoeft geen enkel klusje gedaan te worden bij ons dus de bijrijders betalen voor het rijden. Ik vraag een zeer geringe bijdrage voor wat ik bied. Ik ben überblij met mijn bijrijders maar mochten er ooit nieuwe komen dan schroef ik absoluut die bijdrage omhoog.

Als ik € 500,- vang voor één dag in de maand rijden mag iedereen dat belachelijk vinden maar als de bijrijder dat wil betalen, wie is een ander dan om daar over te oordelen?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 11:55

Sees schreef:
XJessica en SunnyBellami, jullie zijn beiden (volgens mij) nog jong dus kijken tegen een aantal zaken anders aan omdat jullie geen flauw idee hebben wat eea allemaal kost ;).

Daarbij vind ik het nogal irritant dat in dit topic al meerdere malen is aangegeven dat er bij sommige eigenaren (zoals ondergetekende) GEEN klusjes gedaan hoeven te geven en dat er ook GEEN gebrek hoeft te zijn aan aandacht. Als iedereen gewoon eens de moeite zou nemen het héle topic te lezen, zou dat een hoop herhaling besparen ;).

Maakt denk ik niet uit; alsnog zijn er mensen die er niet voor zouden betalen.

Citaat:
Maar goed , nogmaals: ik rij zelf als eigenaar volop op mijn twee paarden, aandacht en beweging genoeg dus. Er hoeft geen enkel klusje gedaan te worden bij ons dus de bijrijders betalen voor het rijden. Ik vraag een zeer geringe bijdrage voor wat ik bied. Ik ben überblij met mijn bijrijders maar mochten er ooit nieuwe komen dan schroef ik absoluut die bijdrage omhoog.

Als ik € 500,- vang voor één dag in de maand rijden mag iedereen dat belachelijk vinden maar als de bijrijder dat wil betalen, wie is een ander dan om daar over te oordelen?

Dat is dan mooi voor jou toch? Wat mij betreft prima hoor. Oordelen mag overigens iedereen en doet ook iedereen, dáár heb je andere meningen voor. Daar is ook niets mis mee en dat maakt een topic juist zo kleurrijk, véroordelen doe ik dan weer niet in dit topic. Maar ik mag er best het mijne van vinden, net zoals jij iets over mijn mening mag vinden. We leven in een vrij land gelukkig en hebben voor onze keuzes niet de bevestiging van bokt.nl nodig over het algemeen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:38

sallandval schreef:
Sees schreef:

En die mensen hebben dan vaak OF geen bijrijdpaard OF alsnog de klusjes eromheen. En een enkeling zal een weldoener treffen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:49

sallandval schreef:

Wát maakt niet uit? Dat ze jong zijn of dat er geen klusjes gedaan moeten worden?

Mij om het even hoor, het wordt door bovengenoemde posters aangehaald en dát weerleg ik. Dat dit in oa dit specifieke geval niet aan de orde is en daarmee haal ik het genoemde argument onderuit ;).

sallandval schreef:
Dat is dan mooi voor jou toch? Wat mij betreft prima hoor. Oordelen mag overigens iedereen en doet ook iedereen, dáár heb je andere meningen voor. Daar is ook niets mis mee en dat maakt een topic juist zo kleurrijk, véroordelen doe ik dan weer niet in dit topic. Maar ik mag er best het mijne van vinden, net zoals jij iets over mijn mening mag vinden. We leven in een vrij land gelukkig en hebben voor onze keuzes niet de bevestiging van bokt.nl nodig over het algemeen.

Ik ben een andere mening dan jij toebedeeld inzake het veroordelende van sommige posters ~~}> .

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:34

Quellian schreef:

En die mensen hebben dan vaak OF geen bijrijdpaard OF alsnog de klusjes eromheen. En een enkeling zal een weldoener treffen.[/quote]

Dat zouden sommige eigenaars graag willen misschien; maar bij ons in de buurt is dat niet zo hoor; behalve dan voor manege Penny's

Sees

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 15:09

Het maakt mij als eigenaar eerlijk gezegd geen kont uit wat een ander wel of niet vraagt voor zijn of haar paard ;). Ik vraag een bijdrage en krijg die met gemak. Waar het mij om gaat is dat er door sommigen hier gedaan wordt alsof het absurd is een bijdrage te vragen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 15:11

Sallandval, het maakt mij niet uit hoe het in elkaar steekt bij een ander hoor, maar hier in de regio wens ik mensen heel veel succes om een gratis bijrijdpaard te vinden waar geen klusjes aan vast zitten. Zéker in deze tijd.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 15:28

Sees schreef:
Het maakt mij als eigenaar eerlijk gezegd geen kont uit wat een ander wel of niet vraagt voor zijn of haar paard ;). Ik vraag een bijdrage en krijg die met gemak. Waar het mij om gaat is dat er door sommigen hier gedaan wordt alsof het absurd is een bijdrage te vragen.

mij stoort het dan weer dat sommige mensen verontwaardigd lijken omdat ze het zo absurd vinden dat anderen geen bijdrage vragen of geen bijdrage willen betalen. Live and let live, daar kunnen we het vast wel over eens worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 15:32

Nou einde alle discussies met live and let live. Als dat bestond joh, helaas is dat utopie.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 15:34

Ik zou daar niet verontwaardigd over raken, want 1) het interesseert me niet of een ander geen bijdrage vraagt en 2) het interesseert me niet of iemand geen bijdrage wil betalen.
Zouden ze mijn paard gaan bijrijden, dan zit er een bijdrage aan vast. Pure principekwestie en echt niet omdat ik een boterham minder zou moeten gaan eten als ik geen bijdrage zou krijgen.

Jaleesaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 15:37

ik zoek een verzorgster voor mijn 3 jarige en ik hoef daar geen bijdrage voor te hebben .
er kan gewoon nog niet opgereden worden.
vind het fijn als die ook even in ander mans handen komt zodat die niet alleen naar mij luistert :D

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 15:53

sallandval schreef:
mij stoort het dan weer dat sommige mensen verontwaardigd lijken omdat ze het zo absurd vinden dat anderen geen bijdrage vragen of geen bijdrage willen betalen. Live and let live, daar kunnen we het vast wel over eens worden.

Ik stoor me idd aan mensen die herhaaldelijk blijven aangeven het absurd te vinden dat er een bijdrage gevraagd wordt met als argument dat de eigenaar zelf geen tijd zou hebben óf omdat er ook klusjes gedaan moeten worden terwijl er al meerdere malen is aangeven door verschillende personen dat dit niet altijd het geval is. Deze mensen nemen namelijk niet de moeite het topic te lezen maar blijven op die manier wel steeds knuppels in het hoenderhok gooien en dat is volledig onnodig en nutteloos ;). Als je die personen daar op wijst (dat het niet altijd zo is dat de eigenaar zelf per definitie geen tijd/geld heeft etc), geven ze je vervolgens steevast gelijk dus zou ons allen een hoop herhaling bespaard worden als men gewoon de moeite zou nemen het topic te lezen, staat wel zo netjes tegenover de andere mensen die dit wel doen :D .

xJessicaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:31

Sees schreef:

Nja, ik ben over minder dan een maand 16, en voel me aardig oud, maar oké dat is nog jong ja :')
Maar ik weet zeker te weten wel wat het allemaal kost! Ik doe nu bijna 7 jaar de paardensport, en het is zeker duur!

En als jou bijrijder dat wil betalen, is dan mooi meegenomen voor jou! Maar ik vind bijrijden anders als een écht verzorgpaard, als bijrijder rijdt je gewoon alleen het paard (meestal), en dan is het logisch dat je een prijsje daarvoor vraagt (al vind ik 500 euro voor één dag wel vreselijk duur!) maar als je een écht verzorgpaard heb, dan moet je toch echt wel altijd ook klusjes etc. erom heen doen, en het paard de aandacht geven die hij/zij niet kan krijgen van de eigenaar. En dan vind ik een prijs wel belachelijk.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 21:50

Snap nog steeds niet wat het uit maakt of de eigenaar nu wel of geen tijd heeft om aandacht te geven en om klusjes te doen. En om wat voor klusjes gaat het dan? Over het algemeen zijn de stallingskosten lager bij half pension,maar het paard staat niet gratis.....ook komt een verzorgster puur voor zichzelf,omdat het hobby is.
Imo snap ik dus niet waarom het belachelijk is om een bijdrage te vragen.
(ik heb het dan wel over een paard of pony die "normaal" bereden kan worden)
Dat een eigenaar geen bijdrage vraagt is mij ook prima hoor,maar snap het woord "belachelijk" niet. Paardrijden is een dure hobby....

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 09:53

sallandval schreef:
Sees schreef:

Dat mag ieder voor zich uitmaken, of ze het waard vinden, of nodig of willen. Het gaat mij er om dat sommigen het belachelijk (of erger) vinden als iemand wel een bijdrage vraagt. Daar ga ik tegenin. Dat betrnt niet dat zij die zelf zouden moeten willen betalen. Alleen dat zij respecteren en liefst ook begrijpen dat er eigenaren zijn die dat wel doen.

Ik zou ook geen geld over hebben voor een wandelpony. Voor een fijn leerpaard op een fijne stal met binnenbak
met mogelijkheid voor fijn les dan weer wel. Tot een bepaalde hoogte, daarboven koop ik liever zelf zo'n paard. Beneden een bepaald bedrag heeft bijrijden

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 09:55

Stomme telefoon...

Heeft bijrijden gewoon meer voordelen als het klikt met paard, eigenaar en de afstand en accomodatie goed zijn...

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 10:07

Ik vind het niet belachelijk dat mensen geld vragen om op hun paard te mogen rijden. Oke dat de bijrijder dan ook nog eens alle klusjes moet gaan doen daar valt nog wel eens wat over te zeggen maar verder betalen mensen ook om te mogen paardrijden op manege paarden maar die hoeven ook geen klusjes te doen.
Heb het zelf nooit betaald voor een verzorgpaard en zou het ook niet snel doen. Gelukkig heb ik altijd weldoeners getroffen die maar al te blij waren dat hun paard goed verzorgd werd en blijkbaar hadden ze het geld niet nodig. Ook waren dat gewoon recreatie paarden waar je lekker mee het bos in kon. Maar ik heb zelfs een paard verzorgd waar de eigenaar ook nog eens 1 keer per week mijn les betaalde omdat ze het fijn vond dat ik er mee leste.
Zelf heb ik voor mijn paard geen bijrijder en ook geen behoefte aan. Ze staat lekker 24/7 buiten in de kudde en rijd haar zelf ongeveer 3 keer inde week en verder wat grondwerk. Vind ik ook meer dan genoeg voor een 5 jarige.

Het is geen probleem om geld te vragen voor het bijrijden van je paard. De gratis verzorgpony's zijn zeker nog niet de wereld uit. Alleen ze staan vaak niet op internet te vinden. Deze komen vaak gewoon op je pad.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 10:13

Jaleesaa schreef:
ik zoek een verzorgster voor mijn 3 jarige en ik hoef daar geen bijdrage voor te hebben .
vind het fijn als die ook even in ander mans handen komt zodat die niet alleen naar mij luistert :D

Ja hé hé....dat lijkt me ook nogal logisch dan...Want dan gaat het dus alleen om een stuk verzorging en daar kán je in mijn ogen ook echt geen bijdrage voor vragen.
Maar voor een beetje leuk lopend knap paard waar je als bijrijder veel plezier aan hebt en veel van kan leren op een stal met goede voorzieningen vind ik een bijdrage echt heel normaal.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 10:23

Sees schreef:
sallandval schreef:

Ik stoor me idd aan mensen die herhaaldelijk blijven aangeven het absurd te vinden dat er een bijdrage gevraagd wordt met als argument dat de eigenaar zelf geen tijd zou hebben óf omdat er ook klusjes gedaan moeten worden terwijl er al meerdere malen is aangeven door verschillende personen dat dit niet altijd het geval is. Deze mensen nemen namelijk niet de moeite het topic te lezen maar blijven op die manier wel steeds knuppels in het hoenderhok gooien en dat is volledig onnodig en nutteloos ;). Als je die personen daar op wijst (dat het niet altijd zo is dat de eigenaar zelf per definitie geen tijd/geld heeft etc), geven ze je vervolgens steevast gelijk dus zou ons allen een hoop herhaling bespaard worden als men gewoon de moeite zou nemen het topic te lezen, staat wel zo netjes tegenover de andere mensen die dit wel doen :D .

Maar ipv dat iedereen accepteerd dat zowel een eigenaar mag vragen wat hij wilt ook een bijrijder mag beslissen of hij wilt gaan betalen voor een bijrijdpaard.
Dan zijn bepaalde reacties van eigenaren (zie quote) ook niet helemaal netjes.
Citaat:
Hahaha een hele goeie. Belachelijk dat wij als paardeneigenaren geld vragen aan degene die willen paardrijden en dat diegene dan meer vrijheid heeft dan als hij/zij op een manegepaard gaat rijden. Wij paardenhouders zijn gewoon een een of andere financiele instelling. Bij ons komt de zon ook op voor niks, whoehahahahaha. Kom op zeg.

Iedereen heeft recht op een mening, en elke eigenaar heeft zijn eigen reden waarom zij wel of geen geld vraagt. Hierover valt best te "leuk" te discussiëren.
Maar om dan zo te reageren komt deze discussie ook niet ten goede.

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 10:38

Waar is de like knop hier bij bokt!!
goed punt brainless.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 11:42

Brainless ik accepteer alles. Van mij mag een eigenaar zijn/haar bijrijders zelfs € 300,- toegeven om één keer in de week alleen naar het paard te kijken. Ik respecteer het ook dat er mensen zijn die € 300,- vragen voor één keer in de maand rijden. Dat boeit me niet, ik heb er een mening over maar ik kan er niet wakker van liggen :D.

Waar het mij om gaat is dat (veelal jonge) posters hier het belachelijk vinden om een bijdrage te vragen WANT de eigenaar heeft toch zeker zelf geen tijd en als bijrijder moet je ook nog klusjes doen. Nou shame on the eigenaar :Y).
Ten eerste denk ik: ja dus >;) je moest eens weten wat wij vroeger allemaal deden voor 10 minuten een paard vasthouden. Het gros van de jeugd van tegenwoordig is verwend en respectloos denk ik bij dat soort posts ;). En ten tweede denk ik: het is niet per definitie altijd zo dat een eigenaar zelf geen geld/tijd heeft en dat er klusjes gedaan moeten worden, dus dat argument is daarmee al van tafel geveegd.

Waar ik me aan stoor is niet het verschil in mening, waar ik me aan stoor is dat mensen niet de moeite nemen om het hele topic te lezen waardoor iedere keer dezelfde dingen worden herhaald.

Jaleesaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:07

HalloDan schreef:
Jaleesaa schreef:

Ja hé hé....dat lijkt me ook nogal logisch dan...Want dan gaat het dus alleen om een stuk verzorging en daar kán je in mijn ogen ook echt geen bijdrage voor vragen.
Maar voor een beetje leuk lopend knap paard waar je als bijrijder veel plezier aan hebt en veel van kan leren op een stal met goede voorzieningen vind ik een bijdrage echt heel normaal.

ja dat zeg ik er kan gewoon nog niet opgereden worden :)

en ja ik vroeg ook geld toen voor m'n andere paard waar wel opgereden kon worden.
dus een bijdrage is normaal inderdaad.
je gebruikt andermans spullen er word buitengereden en de ijzers zijn ook niet gratis.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:49

Ikzelf vraag ook een bijdrage.. Vond het moeilijk om het te vragen maar op het moment dat mijn bijrijdster vroeg om unique te verzorgen zat ik net in een dikke crisis en spande het er financieel om om hem weg te moeten doen.. Heb dit eerlijk aangegeven.. Bij mij betaald ze dus de helft van het stalgeld. en aan de andere kant vind ik ook als ze 3x per week op een manege rijd is ze het 3 dubbele kwijt en heeft ze minder dan wat ze nu heeft. Ik probeer haar wel zoveel mogelijk vrijheid in alles te geven. Er zijn altijd dingen waarvan je denkt oeeee liever niet, maar aan de andere kant, laat het haar maar uitvinden en ze heeft nu van een hele goede instructrice les dus het komt allemaal op zijn pootjes terrecht...

Ik denk dat we wederzijds erg blij met elkaar zijn.. En wat betreft over die bijdrage voor de gene die er niet mee eens zijn; een mes snijd altijd van 2 kanten ;)

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:45

Grappig dat mijn citaat ook wordt gebruikt. Helaas is het volledige verband weg. Gezien het begin ervan is echt te zien dat ie sarcatisch bedoeld is. Hij was puur gericht op de opmerking voor mij. Wil een bijrijder niet betalen, ga dan op zoek naar een eigenaar die iemand gratis wil laten rijden op z'n paard. Wil je er wat voor betalen, dan wordt je keuze mogelijkheden een heel stuk groter en de kans om een paard te vinden waar je van kan leren (mits je dat wil natuurlijk) is zeer reëel. Ja, ik ben eigenaar. Ik heb een paard waar je veel van kan leren en ja ik vraag een bijdrage. Take it of leave it.

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:47

ik heb nog nooit betaald voor verzorgpaarden. ik doe het voor het paard :) heb altijd soort van eigen paardje gehad
lessen is wel een must vind ik :j