Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:50

Dat komt me wel bekent voor, ik had net voor mijn verhuizing van pensionstal naar een wei ook een bijrijdster.
Helemaal enthousiast was ze, tot ik op die wei stond.....
Binnen no time was ze weg, niet erg maar zeg gewoon eerlijk dat je niet de luxe wil missen.......
Heb ook nooit meer iets van haar gehoord, maar moet ook eerlijk toegeven dat ik er misschien niet aardig genoeg op gereageerd had toen.
Mijn moeder was toen pas overleden en lag helemaal met mezelf in de knoop.....

Deze week had ik een reactie van iemand, ik heb meteen een reactie terug gestuurd en kreeg van haar ook weer meteen een reactie terug.
Dat ze zaterdag bij een ander paard ging kijken en als dat niks was ze misschien wel bij mij wilde kijken.
Waarom reageer je dan!
het is graag of niet hoor.....

Serendip90

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:29

Die heb ik ook letterlijk gehad :D "je bent 2e keuze"

Toen had ik ook zoiets van "als ik toch backup ben, hoef je ook niet te komen..." (en toevallig toen net afgesproken met het meisje wat hem zo weer gaat rijden/verzorgen :))

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:15

Ik zit hier ondertussen te wachten op een reactie op mijn tegenbod :=
Denk dat het niets word gezien de radio stilte maargoed we zien wel :D

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:10

Tegenbod? Toch wel gedaan?

Ik vind dat altijd zo eng... (Hier zelf ook een beetje aan het rondkijken, maar tis allemaal "duur" hier... snap het ook wel ;) maar tis zo jammer als je dan nog een paardje hebt staan zelf...)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:30

Net terug van de paarden en kennis gemaakt met een leuke meid. Ze vond het erg leuk en wilde graag nog eens komen om te zien of het nog steeds leuk is en klikt :D

Ben heel benieuwd of ik eindelijk iemand heb gevonden die het een tijdje gaat vol houden :o :D

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 09:04

Serendip90 schreef:
Tegenbod? Toch wel gedaan?

Ik vind dat altijd zo eng... (Hier zelf ook een beetje aan het rondkijken, maar tis allemaal "duur" hier... snap het ook wel ;) maar tis zo jammer als je dan nog een paardje hebt staan zelf...)

Ja niet geschoten is altijd mis :j
Maar ik denk ergens dat ik er niets meer over ga horen, wacht nu al 2 dagen op antwoord :)

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 09:10

Zoek schreef:
Net terug van de paarden en kennis gemaakt met een leuke meid. Ze vond het erg leuk en wilde graag nog eens komen om te zien of het nog steeds leuk is en klikt :D

Ben heel benieuwd of ik eindelijk iemand heb gevonden die het een tijdje gaat vol houden :o :D

Zou erg leuk zijn voor je, zoek! :j

Wij zijn ook weer voorzien :D Heb gister meid nr 1 ontmoet. Zij gaat het paard rijden voor 2 dagen en die andere waarschijnlijk ook 2 dagen of meer. Ik heb meid 1 gister ontmoet en ze kwam erg leuk over :D
Ze is wel perfectionistisch met rijden. Had gelijk al kritische punten naar zichzelf met rijden :')Ach kan geen kwijt. Hopen dat ze leuk blijft :j Ben benieuwd naar die ander.. (had o.a wat aan de bak aan te merken :z )

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 10:01

Serendip90 schreef:
Ik zeg wel heel eerlijk, belang van mijn paard staat altijd 100% voorop... Dus minder luxe stal... tjah... ze waren er niet echt blij mee. Maar dat liever dan hem heel de dag op stal. (Ik laat hem 100km verderop staan zodat ie nog veel naar buiten kan, en dan vind ik ook dat ie veel naar buiten moet, anders kan ik hem net zo goed meenemen :'))

Het was ook anders geweest als ze meer met hem bezig waren en niet alleen "even kwamen rijden" en sowieso kwamen ze de laatste tijd vrij weinig :S dat ie toch nog 5 dagen in de week stil stond (Best knap he? 2 verzorgsters en ik ga zelf nog 1 dag :')) Dus mjah... Dan is de keuze makkelijk gemaakt :D

100km verderop je paard hebben en dan zelf maar 1 dag in de week kunnen gaan? Jeetje....Misschien onaardige vraag, maar waarom hou jij je paard eigenlijk nog aan? :o

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 10:13

HalloDan schreef:
Serendip90 schreef:
Ik zeg wel heel eerlijk, belang van mijn paard staat altijd 100% voorop... Dus minder luxe stal... tjah... ze waren er niet echt blij mee. Maar dat liever dan hem heel de dag op stal. (Ik laat hem 100km verderop staan zodat ie nog veel naar buiten kan, en dan vind ik ook dat ie veel naar buiten moet, anders kan ik hem net zo goed meenemen :'))

Het was ook anders geweest als ze meer met hem bezig waren en niet alleen "even kwamen rijden" en sowieso kwamen ze de laatste tijd vrij weinig :S dat ie toch nog 5 dagen in de week stil stond (Best knap he? 2 verzorgsters en ik ga zelf nog 1 dag :')) Dus mjah... Dan is de keuze makkelijk gemaakt :D

100km verderop je paard hebben en dan zelf maar 1 dag in de week kunnen gaan? Jeetje....Misschien onaardige vraag, maar waarom hou jij je paard eigenlijk nog aan? :o

Haha nee, is best logische vraag... Maar mijn zusje en mams gaan ook elke dag naar hem toe en zijn helemaal gek op hem :) maar die rijden niet.. vandaar dus iemand nodig die een beetje wil rijden, hij krijgt elke dag aandacht, komt niets tekort hoor :p

En ja, kan hem meenemen, maar dat is egoistisch, hij is gewend veel buiten te staan en dan zou ik hem hier in de winter moeten "opsluiten" (tegen een prijs waarvan ik 2 paarden in Brabant kan stallen :p) Wordt hij niet vrolijk van (vandaar ook de verhuizing naar de "minder luxe stal" maar voor hem beter!)

En als ik 1-2x per week ga, is het nog goedkoper dan op een manege lessen 1x per week :p Maar nu rijd ik op een fijn paardje, alle vrijheid, als ik lekker 2 uur het bos in wil gaan, dan kan het :) (En hier is nauwelijks bos :( en ik ben een takkenwijf :p)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 10:42

Haha...snap het!

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 10:47

Haha handig is anders ;) maarja, nu is er tenminste weer iemand blij met een pony :)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 10:52

Ik heb ook een tijd alleen in het weekend bij mijn pony kunnen zijn. Zelfs periodes helemaal niet...

Ziekte van mij gooide roet in het eten. Maar ik kan je vertellen dat het dan des te fijner is om je paardje weer te zien na een lange week. Egoïstisch om 'm dan toch te houden? Hij stond wel zo goed als stil toen en ik reed ook niet. (Wel 24/7 op de wei ;) )
Maar is het houden van een paard niet altijd egoïstisch? Misschien wel, toch? :)
In elk geval probeer ik het nu dubbel en dwars goed te maken door zelf weer les te nemen, samen met bijrijder/verzorger hem aandacht te geven etc.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 10:57

Mij hoorde je nergens het woord egoistisch noemen hoor! Ligt ook zeker aan het type paard/pony. De een zal een beetje staan te verpieteren op een landje met niks doen, terwijl de ander het een prima luizenleventje zal vinden?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 10:57

Zondag zijn de 2 gupjes wezen kijken.
Paps van ene gup en mams van andere gup waren mee.
Het leek wel leuk.

Woensdag gaan paps en mams met elkaar op bezoek/overleg, want ze kennen elkaar niet.
Vandaag zal ik dus wel meer horen.
Ik schijn volgens mams duidelijk geweest te zijn, de gupjes waren echt enthousiast.
Ik wacht af....

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:00

Ik vind dat absoluut niet egoïstisch als je paard lekker op het land staat en genoeg aandacht krijgt zonder te rijden is toch prima! als ik niet kan rijden vanwege ziekte of wat dan ook maar wel lekker kan tutten en weet dat mijn paard er goed bij staat en ik kan het betalen dan blijven mijn paarden ook lekker bij me. En je paard zo ver bij je vandaan laten staan omdat hij het daar beter heeft vind ik alleen maar eerlijk tegen over je paard! Meenemen en op een manege zetten waar het alleen maar binnen staan dat is pas egoïstisch!

Net nog een watsapp gekregen van die meid die gister is geweest dat ze het erg leuk vind en graag zaterdag weer komt....hoop het zo!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:02

HalloDan schreef:
Mij hoorde je nergens het woord egoistisch noemen hoor! Ligt ook zeker aan het type paard/pony. De een zal een beetje staan te verpieteren op een landje met niks doen, terwijl de ander het een prima luizenleventje zal vinden?!

Ik maakte er egoïstisch van :) Soms neem ik mezelf dat kwalijk. Dus dan komt dat woord al snel boven :o

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:02

HalloDan schreef:

Zolang die elke dag eten, drinken krijgt... lekker wat kan grazen, mensen hebben die hem nog even komen verwennen en borstelen klaagt ie niet hoor :D Geef ze eten, drinken, een maatje en ze vermaken zich wel hoor!

Maar ik vind het oneerlijk tegenover hem om maar 1x in de week te "lopen"... Dan vind ik namelijk dat ik max half uur/3 kwartier mag rijden... (conditie is dan een stuk slechter....) Dus vandaar :) Nu blijft hij gewoon lekker in conditie, kunnen we tenminste een stuk in het bos gaan rijden waarvan we genieten (nouja, voornamelijk stappend... dan in het bos lekker even de beentjes strekken, maar toch ;) hij heeft het niet zwaar)

Zusje wil hem niet rijden, die blijft liever op de grond staan, dus ja, dan moet je iets!

@Sylvia... afwachten dus... Nouja, hopen dan maar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:14

Ik hoop het.....
Zou voor Mini goed zijn die begon al gelijk te draken bij minst ervaren gupje.
Wel vroegen ze of ze de haf mochten poetsen, nee dus...
Voorlopig niet, maar dat zeg ik maar niet.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:27

Hoop het ook voor je, altijd lastig als ze meteen vragen of ze de andere mogen poetsen. Ze komen toch voor die kleine...

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:28

En hoezo dat niet? (Niet zo handig met kleine kids of?)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:34

Zoek schreef:
Ik vind dat absoluut niet egoïstisch als je paard lekker op het land staat en genoeg aandacht krijgt zonder te rijden is toch prima! als ik niet kan rijden vanwege ziekte of wat dan ook maar wel lekker kan tutten en weet dat mijn paard er goed bij staat en ik kan het betalen dan blijven mijn paarden ook lekker bij me. En je paard zo ver bij je vandaan laten staan omdat hij het daar beter heeft vind ik alleen maar eerlijk tegen over je paard! Meenemen en op een manege zetten waar het alleen maar binnen staan dat is pas egoïstisch!
Net nog een watsapp gekregen van die meid die gister is geweest dat ze het erg leuk vind en graag zaterdag weer komt....hoop het zo!

Dat vind ik wel een beetje te kort door de bocht hoor! Dus als je je paard op een luxere manege hebt staan, ben per definitie een egoistisch baasje?? Zo lang ze niet 23/7 in hun box hoeven te staan, ben ik het daar echt niet mee eens hoor!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:54

Onee zou bedoel ik het zeker niet!! Juist als ze grwend zijn altijd buiten te staan en dan is het zo'n grote overstap. Die van mij kunnen ook zeker niet 24/7 naar buiten en het is maar net wat je wilt en kan.
Post was ook bedoeld voor die er voor....

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:23

Serendip. Ik woon volgens mij niet ver bij je vandaan en hier staan ze wel 24/7 buiten :)

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:25

dancer_ schreef:
Serendip. Ik woon volgens mij niet ver bij je vandaan en hier staan ze wel 24/7 buiten :)

24/7 is niet per se nodig ;) Maar ik heb ook nog volpension nodig want anders haal ik het niet met mijn baan/studie... En dan wil ik eigenlijk ook nog bos hebben in de buurt want daar rijden we het liefst (vindt hij ook het leukst)..

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:27

Maar ik bedoel in de buurt waar je zelf woont.. Alleen bos hebben we hier inderdaad niet.