Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

demymarley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:29

StormHeidi schreef:
Ik ben het helemaal zat.
Reageert er eindelijk iemand op mijn advertentie, is het weer eens te ver, volgens mijn ouder. Niet dat hen er wat aan kunnen doen, maar ik ben het zo ongelovelijk beu!.
Te ver dit, te ver dat...
IK WORD ER NIET GOED VAN!

ik heb ook vaak hetzelfde probleem. echt zo irritant

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:41

Ik ben altijd te jong ... Ben 13, bijna 14 en moet + 16 of + 18 of + 30 zijn volgens alle mensen, zo jammer :(

Isa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:43

TanjaxBas schreef:
Ik ben altijd te jong ... Ben 13, bijna 14 en moet + 16 of + 18 of + 30 zijn volgens alle mensen, zo jammer :(

Jup, terwijl ik genoeg mensen ken van 16+ die echt niet volwassen zijn hoor :')

xZiva_

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:50

Ach, je moet eens weten hoeveel reacties ik heb gehad waar het minimaal een uur fietsen was. Ik kon er wel om lachen, die mensen zien je dan toch wel als mogelijkheid. ;)

Forgive

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:57

xZiva_ schreef:
Ach, je moet eens weten hoeveel reacties ik heb gehad waar het minimaal een uur fietsen was. Ik kon er wel om lachen, die mensen zien je dan toch wel als mogelijkheid. ;)

Ik zou het wel doen....
Alleen zijn mijn ouders daar minder blij mee :P

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 23:50

Die leeftijden zijn soms wel lastig, maar ook begrijpelijk.
Ik heb geen leeftijd grens, zolang ze het maar uit hun hoofd halen om op zn rug te gaan zitten of zonder begeleiding het bos in te gaan totdat ik het vertrouw :o
Helaas is het vaak te ver :(

_SimoneSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 08:38

Ik moet ook 3 kwartier fietsen naar mijn verzorgpony's . Toen ik aan het zoeken was kreeg ik echt alleemaal leuke reactie's . Maaar : Zoetemeer , deventer . Eefde. Emst , Zwolle , lunteren en groningen . Toen was ik het ook helemaal zat.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:17

xOtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 18:44

Eens heel brutaal een mailtje uit de deur gegooid, hopelijk heb ik er wat aan. Weet nu dat mijn moeder het niet erg vind dat ik zo nu en dan eens rond vraag, al heb ik niet veel tijd. (: (hier ook dan niet meer veel geplaatst de afgelopen tijd)

Sanniey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 15:09

Helaas veels te ver weg! :(

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 18:14

Gister voor het eerst in 3 maanden weer op het paard gezeten. Gelijk heerlijk kunnen rijden.
Wel erg groen paard onder het zadel, als alles goed gaat onder het zadel en de klik zit er mag ik ook gaan mennen.

haflover3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 18:33

Halloo :)

Ik meld me hier ook even. Erg leuk om te lezen dat ik niet de enige ben ;)
Soms dan denk ik, koop mijn eigen paard wel, helaas kan ik dat nog niet ivm studie.
Lijkt me zo heerlijk om een leuk ponymaatje te hebben om te knuffelen borstelen, waar ik een band mee kan opbouwen. Helaas is er in mijn omgeving niet zoveel vraag. En helaas heb ik niet genoeg ballen om zomaar bij mensen aan te bellen en te vragen :P

_Loekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 18:35

ik heb iets in drunen gevonden!
nu nog aan mijn vader vragen

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 18:47

haflover3 schreef:

Ik meld me hier ook even. Erg leuk om te lezen dat ik niet de enige ben ;)
Soms dan denk ik, koop mijn eigen paard wel, helaas kan ik dat nog niet ivm studie.
Lijkt me zo heerlijk om een leuk ponymaatje te hebben om te knuffelen borstelen, waar ik een band mee kan opbouwen. Helaas is er in mijn omgeving niet zoveel vraag. En helaas heb ik niet genoeg ballen om zomaar bij mensen aan te bellen en te vragen :P

Heb precies het zelfde :)

Heb het geld om een mooi paard te kopen maar kan de kosten voor stalling niet bij elkaar krijgen in een maand.

Zit niks anders op da veder zoeken en hopen op iets vinden of wachten tot ik een goede baan heb :)

_SimoneSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 19:32

xOtje schreef:
Eens heel brutaal een mailtje uit de deur gegooid, hopelijk heb ik er wat aan. Weet nu dat mijn moeder het niet erg vind dat ik zo nu en dan eens rond vraag, al heb ik niet veel tijd. (: (hier ook dan niet meer veel geplaatst de afgelopen tijd)

Ennn? Al antwoord? :')

_SimoneSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 19:33

haflover3 schreef:

Helaas is er in mijn omgeving niet zoveel vraag. En helaas heb ik niet genoeg ballen om zomaar bij mensen aan te bellen en te vragen :P

Haha , Had/heb ik ook niet , Maar ik heb het toch 4x gedaan :') . Zonder resultaat :'(

Menyanthes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 17:40

Ik ben ook nog steeds zoekende. Ik woon opzich wel in een vrij boederij achtige omgeving met paarden. Maar aangezien ik de ballen er niet voor heb om bij mensen aan te bellen en te vragen of ze een paard beschikbaar voor mij hebben :o Probeer ik het maar via Bokt en Markplaats enz. Maar het wil nog niet baten helaas!

haflover3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 18:00

Haha ja echt erg. heb ook via mp en bokt een advertentie geplaatst. misschien ook maar even vrienden kennissen vragen. heb helaas ook wel vaak teleurstellingen mee gemaakt. Soms wil je de moed wel opgeven :(

amberguyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 18:44

Ook ik heb nog niets gevonden.
Ligt ook aan mijn leeftijd.
Maar ik heb wel de nodige ervaring met paarden en pony's .
Is best jammer soms is een kind van 9 jaar nog beter kwa ervaring als een volwassene die met 30+ bijvoorbeeld gaat rijden. Dus aan de leeftijd hoeft het niet te liggen. Ja , verantwoordelijk heid dat heeft niet iedere puber/jong persoon . Maar ik weet van mezelf dat ik heel erg goed weet wat de afspraken zijn, en wat verantwoordelijk heid is !

Menyanthes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:46

amberguyt schreef:
Ook ik heb nog niets gevonden.
Ligt ook aan mijn leeftijd.
Maar ik heb wel de nodige ervaring met paarden en pony's .
Is best jammer soms is een kind van 9 jaar nog beter kwa ervaring als een volwassene die met 30+ bijvoorbeeld gaat rijden. Dus aan de leeftijd hoeft het niet te liggen. Ja , verantwoordelijk heid dat heeft niet iedere puber/jong persoon . Maar ik weet van mezelf dat ik heel erg goed weet wat de afspraken zijn, en wat verantwoordelijk heid is !

Ik ben het niet helemaal met je eens. Zie in je profiel dat je 12 jaar bent en dat zegt natuurlijk niks over je rij-kwaliteiten :)
Maar een kind van 9 jaar die meer ervaring heeft dan een volwassene, dat kan niet. Paarden eigenaren kiezen vaak voor een volwassene bijrijder/ster omdat die meer levenservaring hebben en vaak ook situatie's beter kunnen in schatten. Wat waarschijnlijk ook een reden is dat volwassene bijrijders in het bezit zijn van een rijbewijs (scooter of auto). Ik denk ook niet dat paarden eigenaren er op zitten te wachten als jij bijv. s'avonds langs bent geweest om je pony/paard te verzorgen en te rijden dat er wat gebeurd met jou op de terug weg. :) Sommige mensen willen/kunnen die verantwoordelijkheid niet nemen.

Even ter info, het is niet om je af te blaffen.. Maar ik denk dat er wel enige kern van waarheid in zit wat ik heb gezegt. :)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:54

Ik ben het met Kirst eens. Plus dat ik daarbij niemand onder de 16 wil, omdat die van mij nog weleens weg wil rennen voor al het verkeer wat van achteren komt en meer dan eens gewoon ineens de kolder in de kop krijgt onderweg (geen bak, dus in de winter kan er alleen buiten worden gereden) en ik heb dan echt iemand nodig die heel snel de situatie in kan schatten, heel snel kan handelen en ja ook iemand die redelijk wat spierkracht heeft. Het is echt niet de bedoeling dat iemand mijn paard constant in de mond loopt te trekken, maar als hij echt ineens de kolder in de kop heeft, heeft ie een soort tunnelvisie naar datgene waar hij op af (of van weg) rent en dan moet iemand hem wel om kunnen trekken of met zijn kop tegen een boom kunnen zetten bij wijze van spreken. Ik bedoel, het is niet echt eerlijk om alle eigenaren die een verzorgster zoeken er maar op af te rekenen dat ze alleen maar wat oudere mensen zoeken... Mensen hebben er echt wel hun redenen voor en niet ieder paard is (zonder begeleiding) geschikt voor kinderen :n

Joyamu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:05

Ik heb dan wel de goede leeftijd, maar helaas geen jarenlange ervaring. Ben eigenlijk nog een beginnende ruiter, waardoor ik vaak niet geschikt ben.
Dus ben nog steeds opzoek :)

haflover3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:09

Zijn er niet kleine pony's waar ze verzorgsters voor zoeken? Er zullen ook genoeg mensen zijn die een leuke kleine pony hebben als grasmaaier of voor hun kinderen. Ik zou eerst misschien ook een haflinger kopen en die mensen lieten de buurmeiden van 7,8 ook met die pony's om tutten(zelf erop buitenrijden zonder zadel ed) of zorgboerderijen hebben vaak ook wel leuke pony's.

haflover3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:11

Joyamu schreef:
Ik heb dan wel de goede leeftijd, maar helaas geen jarenlange ervaring. Ben eigenlijk nog een beginnende ruiter, waardoor ik vaak niet geschikt ben.

Hmm ja dat is jammer he!! terwijl je zoveel meer leert van een verzorgpony dan op een manege.( vind ik persoonlijk) :)

Joyamu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:15

haflover3 schreef:
Joyamu schreef:

Hmm ja dat is jammer he!! terwijl je zoveel meer leert van een verzorgpony dan op een manege.( vind ik persoonlijk) :)

Ja, dat denk ik ook!
Maarja, ik snap ook dat mensen "zuinig" op hun paard zijn en dus een ervaren iemand zoeken. :)