Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jitsudaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 21:25

ja das ook weer zo. :9

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 22:48

Kimbaie schreef:
Ik heb wel eens zo veel reacties gehad dat ik echt geen idee meer had op wie ik wel en niet heb gereageerd. Kan zijn dat er iemand tussendoor is geglipt. Ook soms lees ik ook de reacties op mijn telefoon en dan kan ik niet direct reageren, en denk ik doe ik later wel. En dat vergeet ik dan.

Sorry, maar lijkt me heel menselijk.

Em in zekere zin, maar als jij iets wil lijkt mij dat je dat niet zomaar vergeet.
Ik snap ook zeker wel dat het kan gebeuren maar als je er al op 4 gereageerd hebt en er is er geen 1 die terug mailt, terwijl hun advertentie nog wel staat vindt ik dat zeker niet echt getuigen van echt willen.
Tuurlijk ben ik blij dat je dan gelijk weet dat het niets is maar waarom plaats je een advertentie terwijl je niet eens de moeite wil doen ook maar iets terug te sturen. Mails kun je toch zelf in je mailbox zien of je wat terug gestuurd hebt dus dat lijkt me moeilijk vergeten.
Bedoel het is ook echt totaal niet dat er een afschrikwekkend mailtje is verstuurd met een eisen pakket dus afschrikken lijkt het mij niet. Nu ben ik waarschijnlijk bevooroordeeld omdat ik het zelf geschreven heb maar tja.
Ik dacht gewoon dat als je een advertentie zet dat je echt serieus op zoek bent naar een paard, maar blijkbaar zijn er toch een aantal niet zo serieus.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 07:03

Heb zelf altijd antwoord gegeven, als ik een advertentie had gezet. Maar heb zelf ook eens op een advertentie gereageerd en kreeg geen reactie..Dus na een paar weken dacht ik, dat er misschien iets verkeerd was gegaan, want de advertentie stond er (nog) weer. Toen kreeg ik wel een reactie. Ze is hier welgeteld 3x geweest in 4 weken tijd, en steeds afspraken op echt het laatste moment afzeggen. Dus ben er nu wel achter, dat dat "soort" inderdaad ook zo in het echte leven is..laks dus!

edit: ze heeft nu nog steeds een advertentie staan en de leugens die daar in staan...Denk dat de meesten snel in de gaten hebben bij zo 1, dat het meer blabla is als echt dat kunnen waarmaken wat ze zegt...

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 08:27

Tigra_ schreef:
Kimbaie schreef:
Ik heb wel eens zo veel reacties gehad dat ik echt geen idee meer had op wie ik wel en niet heb gereageerd. Kan zijn dat er iemand tussendoor is geglipt. Ook soms lees ik ook de reacties op mijn telefoon en dan kan ik niet direct reageren, en denk ik doe ik later wel. En dat vergeet ik dan.

Sorry, maar lijkt me heel menselijk.

Em in zekere zin, maar als jij iets wil lijkt mij dat je dat niet zomaar vergeet.
Ik snap ook zeker wel dat het kan gebeuren maar als je er al op 4 gereageerd hebt en er is er geen 1 die terug mailt, terwijl hun advertentie nog wel staat vindt ik dat zeker niet echt getuigen van echt willen.
Tuurlijk ben ik blij dat je dan gelijk weet dat het niets is maar waarom plaats je een advertentie terwijl je niet eens de moeite wil doen ook maar iets terug te sturen. Mails kun je toch zelf in je mailbox zien of je wat terug gestuurd hebt dus dat lijkt me moeilijk vergeten.
Bedoel het is ook echt totaal niet dat er een afschrikwekkend mailtje is verstuurd met een eisen pakket dus afschrikken lijkt het mij niet. Nu ben ik waarschijnlijk bevooroordeeld omdat ik het zelf geschreven heb maar tja.
Ik dacht gewoon dat als je een advertentie zet dat je echt serieus op zoek bent naar een paard, maar blijkbaar zijn er toch een aantal niet zo serieus.

Ik spreek ook niet voor anderen, maar voor mijzelf. ;) Het kan gebeuren, maar kan me voorstellen dat als je naar een paar mensen hebt gemaild en je krijgt gewoon geen reacties dat dat behoorlijk frustrerend is.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 09:26

Kimbaie schreef:
Ik spreek ook niet voor anderen, maar voor mijzelf. ;) Het kan gebeuren, maar kan me voorstellen dat als je naar een paar mensen hebt gemaild en je krijgt gewoon geen reacties dat dat behoorlijk frustrerend is.

Ja frustrerend zeker en dan na te gaan dat die meiden rond de 20 jaar zitten. Daar verwacht ik persoonlijk wel wat meer van maar goed. Blijven zoeken al is het op deze manier niet echt motiverend om verder te zoeken.

Kimbaie

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 10:19

Succes met zoeken. Ik heb er voorlopig even een stop op gezet. ;)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 11:04

Kimbaie schreef:
Succes met zoeken. Ik heb er voorlopig even een stop op gezet. ;)

Dankje heb inmiddels weer een advertentie gevonden dus ga straks even overleggen met de eigenaar van de paarden ze is een stuk jonger maar dat maakt niet uit.

jitsudaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 12:02

Mazzelaar. Ik zoek nog steeds. Gebied waalwijk staat
nog steeds op 0 |(

xxjillxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 15:13

in zoetermeer is het ookwel lastig om iets te vinden, maar als je dan eindelijk iets hebt gevonden dan moet je erg veel betalen, voor 3 dagen 150 euro per maand, zoveel kan ik niet ophoesten heb helaas geen geld boompje |(

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 15:59

ik kan ook weer op zoek naar een bijrijdpaard, grom was zo happy met die pony ^)

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:39

Ik heb wel eens gehad dat ik dan te veel mailtjes kreeg en dat je dan niet meer doorhebt welke je wel en niet beantwoord hebt.. Vind ik zelf wel altijd heel l*llig van mezelf als ik erachter kom dat ik de mail niet beantwoord heb :o

meertje112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 20:52

_horselovee_ schreef:
Rijerijerije schreef:
Ik ben mijn paardencarrière begonnen als bijrijdster (na een aantal jaren op de manege). Ik heb nog nooit zoveel geleerd als daar. Daar merkte ik pas dat paardrijden zoveel méér is dan een zadel erop en gaan met die banaan. Mesthoop omgooien, 's zomers helpen met hooien, trailer schoonspuiten, weide uitmesten en ga zo nog maar even door. Als ik geluk had kon ik nog een uurtje rijden :') En toch heeft dit mij nooit weerhouden om een eigen paard te willen. Ook al betekent dat véél tijd investeren en veel rotklusjes doen. Heb daar dan ook mijn eerste eigen pony gekocht en tot de dag van vandaag een eigen paard gehad. Ik moet helaas afscheid nemen van mijn eigen paard maar wil toch blijven rijden, dus als ik nog iemand uit de brand kan helpen, omg Zwolle...

Tegenover mijn huis zijn een paar paarden(, fokpaarden volgens mij :P).
Daar hebben ze altijd nog verzorgers nodig.
(Weet niet of dat nu al vol zit, maar je kan het altijd proberen :))
ze willen volgens mij alleen 15 + (ik was te jong)
Ze willen daar ook precies het zelfde als wat jij zegt: Stal uitmetsen, poetsen enz. en dan misschien nog even rijden :j
Weet helaas niet precies de straatnaam, maar zou dat wel willen uitzoeken (als je ff een pb stuurt, als je interesse hebt).

Hey ik heb ook wel interesse naar een "verzorgpaard" waar is dat bij zwolle?
groetjes,
Merel

rosanne44

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 00:08

Haha, dat is inderdaad de omgekeerde wereld, want ik heb enorm veel moeite gedaan om mijn ex-verzorgpaard te vinden en een nieuwe in de plaats waarnaar ik verhuist ben! Maar kan me voorstellen dat er ook veel mensen zich aanbieden die uiteindelijk weinig te bieden hebben. Die heb ik ook wel eens bij mij op stal voorbij zien komen!

meertje112

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 09:40

rosanne44 schreef:
Haha, dat is inderdaad de omgekeerde wereld, want ik heb enorm veel moeite gedaan om mijn ex-verzorgpaard te vinden en een nieuwe in de plaats waarnaar ik verhuist ben! Maar kan me voorstellen dat er ook veel mensen zich aanbieden die uiteindelijk weinig te bieden hebben. Die heb ik ook wel eens bij mij op stal voorbij zien komen!

ja dat zijn meestal van die meisjes nog die het even leuk vinden en hun interesse daarna verliezen. en gewoonweg nog weinig ervaring hebben
ik ben die leeftijd al voorbij en weet welke verantwoordelijkheden een paard verzorgen heeft.

vidya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:14

Ik heb persoonlijk weinig rij-ervaring. Is het voor mij dan onmogelijk om een leuk verzorgpaard/pony te vinden? Vooral als je zelf onzeker bent aangelegd? (ik heb altijd veel tijd nodig om aan een nieuw paard te wennen, het zijn toch dieren en geen machines, en zomaar erop springen..dat doe ik niet meer). Ben benieuwd naar jullie mening..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:26

vidya schreef:
Ik heb persoonlijk weinig rij-ervaring. Is het voor mij dan onmogelijk om een leuk verzorgpaard/pony te vinden? Vooral als je zelf onzeker bent aangelegd? (ik heb altijd veel tijd nodig om aan een nieuw paard te wennen, het zijn toch dieren en geen machines, en zomaar erop springen..dat doe ik niet meer). Ben benieuwd naar jullie mening..

Dat ligt helemaal aan wat een eigenaar heeft staan. Als ik kijk naar "onze" situatie wij zijn ook opzoek naar 1 of 2 verzorgers/bijrijders. We hebben 1 hele leuke en lieve wat prima geschikt is voor een onervaren of angstige ruiter. En opzich heeft de eigenaar daar niets tegen zolang je maar naar een aantal keren wel zelfstandig bezig kan zijn met het paard.
Dus ik denk zeker dat het mogelijk is maar wel lastig te vinden omdat een eigenaar op een verzorger/bijrijder vertrouwt en geeft het paard uit handen en dat is best wel een moeilijk punt en kan ik me voorstellen dat een eigenaar eerder zal gaan voor iemand die meer ervaring heeft of zelfverzekerder is. Maar dat is maar net wat voor eigenaar je treft als het iemand is die je die kans ook wil geven om meer ervaring op te doen ben je in je voordeel.

vidya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:49

Vind dat ook wel heel erg begrijpelijk. Maar het is wel heel jammer, want ik ben natuurlijk geen kind meer, en kan me na een paar keer prima zelf redden. Maar toch, dat betekend niet dat ik niet HEEEEL veel te leren heb, en dat ik het graag op mijn eigen tempo doe.... en daar lijkt soms geen ruimte voor te bestaan. En dat vind ik wel erg jammer! Want er word juist vaak aangeraden om ervaring en zekerheid op te doen op wat bravere, oudere ponies. Maar vind die maar eens.. :S

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 08:30

Tja, hoewel ik een mak paard heb, is en blijft het een paard. En dan wil ik wel iemand kunnen vertrouwen.
Ik laat in mijn bijzijn beslist wel eens een onervaren iemand rijden, dat is in overleg vaak wel mogelijk.
Maar daadwerkelijk laten verzorgen, nee, sorry, dat durf ik niet aan.
Ik heb nu een bijrijder die nog wel jong is, maar wel serieus is, en al eerder een eigen pony gehad heeft (haar ouders vinden het ook goed dat ze rijdt, want ouders moeten er wel vanaf weten).

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 08:47

Ik blijf het ook als bijrijder/leaser/verzorger een kwetsbare positie vinden hoor. Dochterlief en ik hebben al een paar keer een gebroken hartje kado gekregen als dank voor de goede zorgen en het meebetalen. Alsof omdat je geen eigenaar bent, je ook geen sterke gevoelens zou hebben voor een paard. Het is geen fiets!?!! Het maakt je erg kwetsbaar en afhankelijk, geen fijne positie zal ik je vertellen!

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:41

Mijn bijrijder (betrouwbare meid die afspraken nakomt en door weer en wind komt) wil graag een keer een vriendin meenemen. Op zich heb ik er niks tegen. Het is ook een paardenmeisje met verzorgpony en ik heb haar 1x even snel gezien. Kwam aardig over.
Toch heb ik nog wel even mijn twijfels: straks is het te druk voor mijn pony's, straks gebeurd er iets, misschien vinden mijn pony's het niet leuk.
Ik ben als ze komen wel thuis, maar kan er niet heel de tijd bij zijn (moet heel portfolio maken deze week) en weet gewoon dat ik niet heel lekker zit te werken als ze met z'n tweeen bezig zijn buiten.

Wie heeft hetzelfde gehad of kan mij advies geven??

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:59

Ik zou er geen problemen mee hebben, zolang het maar bij poetsen blijft...

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 14:04

Ja, dat had ik ook al in mijn hoofd. Niet rijden, ook niet uitstappen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 14:15

Mijn bijrijdstertje(echt een toppertje en ze is wel 12 maar veel verantwoordelijker dan menig persoon van 16) mag binnenkort ook wel eens een vriendinnetje meenemen maar inderdaad niet rijden. Ook niet uitstappen. Als ik er bij ben en ze heeft dan een vriendinnetje mee mag uitstappen wel als poownie braaf is maar dan moet wel ik of zij mijn pony vasthouden.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:12

Kimbaie schreef:
Voor mij geld te titel meer "ook zo moeilijk om een goede bijrijdster te vinden"...
(............)
Maar waar zijn, de echt goede bijrijders.....???

Dit gevoel is voor mij heel herkenbaar.
Ik rij serieus met mijn paard, niet zomaar een rondje hobbelen, maar serieus dressuurmatig. Ik train mijn paard, en dus ook mezelf. Ik wil mezelf verbeteren en ook mijn paard.
Ik hoef niet iemand die de "sterren van de hemel rijdt", maar ook niet iemand die mijn paard scheefrijdt, niet consequent is, mijn paard helemaal uit elkaar laat vallen etc. Helaas had ik 2 van die ervaringen gehad, dus eigenlijk had ik er niet zo'n trek meer in.

Maar gelukkig, de goede bijrijdsters zijn er wel *\o/* Sinds twee weken heb ik een bijrijdster, die heel serieus met mijn paard aan het werk wil, die wil leren, lekker wil oefenen, vriendelijk/duidelijk/consequent is etc.

Ze hoeft mij niet te betalen want ze helpt me door 2 dagen per week voor mijn paard te zorgen.
Zij een leuk paard, ik een geschikte bijrijdster, allebei happy!

Hoe heb ik haar gevonden? Haar vriendin reed een paard bij mij op stal. Zij had een advertentie opgehangen, met een goed verhaal erbij wat haar ervaringen zijn en wat voor paard ze zocht. Na 1,5 maand iedere dag die advertentie gezien te hebben, dacht ik: laat ik het gewoon maar weer eens proberen.
En toen had ik dus geluk.

Voor iedereen die een paard zoekt, de tip om heel duidelijk aan te geven wat je wilt en wat je verwacht. Voor iedereen die een bijrijdster zoekt, dezelfde tip. Een gesprek waarin dit soort dingen besproken worden geeft helderheid en openheid.

Succes iedereen met het zoeken van bijrijder of paardje!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:34

vidya schreef:

Nee hoor, bij mij zou je hoog scoren voor een verzorg paard! Let wel...verzorg paard, dus voorlopig nog geen bij rijd paard!
Ik heb niet de makkelijkste paarden staan, maar wel een paar wat oudere dieren die fijn gepoetst, gewandeld enz. kunnen.
Ben je serieus daarin en kom je ook...en BLIJF je ook komen...ook als je eerst niet mag rijden, dan komt dat rijden vanzelf wel!
Jammer genoeg hebben de meeste daar weer geen geduld voor.
En misschien lezen ze wel mee, maar a.s woensdag komen er 2 meisjes voor rijden, voor een bij rijd paard.
Een van de eerste dingen die ze vroegen vanmiddag...mogen we ook naar buiten met z'n tweetjes?
En dat was weer jammer, want wie geeft zijn paard nu zo maar mee aan een onbekende.
Hier moeten ze dat eerst verdienen, en dan nog gaat er meestal een volwassen pension klant mee op zijn of haar paard de eerste keren.
IK ben benieuwd, laat het jullie nog wel weten!!!

Het waren wel leuke meiden, ik hoop echt dat ze niet meteen afhaken, maar we zien wel.