Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rockey

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:46

Mag ik me hier ook melden? Ik krijg voor mijn merrie ook niet iets gevonden...

JuliaThenu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:46

stranden vind je hier ook alleen in duitsland, maar het is echt groot hier! hebben ook nog een paar hele leuke vaste cross hindernissen staan :)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:15

Nooit gedacht dat ik hier nog een post zou zetten, maar inderdaad lastig om een bijrijder te vinden! En dat in Amsterdam, zonder dat ik geld vraag. Maar mijn knollie heeft momenteel ook wel een geschiedenis dus dat maakt het wat lastig. Dus mocht iemand nog een uitdaging zoeken dan hoor ik het graag!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:23

ik vind het ook lastig.

ik heb een super leuke merrie om 2/3 keer in de week bijgereden te worden.
ik zoek gewoon een fijne meid die de afspraken nakomt en zin heeft om te rijden.
bij mij mag alles, ik heb alles tot de beschikking, je kunt hier zo de bossen in, maar ook binnen of in de buitenbaan rijden. prive poets/wasplaatsen etc,

merrie heeft zz zwaar gelopen, dus iemand kan er ook nog onwijs veel van leren!

merrie is super braaf, kan er een kind mee naar buiten sturen.

ik vraag er niet eens een vergoeding voor, ik eis alleen een perfecte verzorging van de paarden, en tuig, en dat lijkt me eigenlijk niet meer dan normaal...

maarrrrrrrr, kan niemand vinden :D

of er reageerd iemand die net een shetlander als verzorgpony gehad heeft hihi

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:26

Rockey, wat een gedoe! klinkt als de ideale eigenaar en het ideale paard waar ik jaren naar op zoek ben geweest maar niet kon vinden hier haha. leek me heerlijk zo'n leerpaard! Daarom nu maar zelf een knollie gekocht en er bakken ellende mee, maar het is wel een geweldig leuk, lief en knap paard. ga zo ns ff spieken op je profiel :P

JuliaThenu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:26

je klinkt echt als de ideale eigenaar rockey! Je mag alles, zolang je maar alles netjes onderhoudt en alle afspraken nakomt, wat ik beide er trouwens bij vind horen. Als je zelf een paard hebt, zul je ook al deze taken hebben! woonde je maar iets dichterbij haha :D

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:28

Rockey, wat is dat jonkie van je een knapperd! Ziet er wel uit als een met een kop erop haha. Maar het paard waar je een bijrijder voor zoekt is zeker ook een leukerd en hij staat als ik je zo hoor op een geweldige plek. Jaloers, hier in het westen is het zooo lastig om een lekker plekje te vinden voor ze!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:30

ja het lijkt bijna te mooi om waar te zijn,

maar dat is het eigenlijk ook, het is zo'n lief paard! ik vind het ook al niet erg als iemand zegt, ik wil graag longeren, ook prima. als het paard maar lekker de aandacht krijgt die ze verdiend want daar is ze dol op.

heb het momenteel erg druk met mijn baan en daarnaast een vriend en mijn jonge paard die ook fanatiek getraind moet worden. vandaar dat ik opzoek was naar een oplossing.

stallen hoeven niet eens gedaan te worden. het is gewoon lekker rijden/longeren, vertroetelen etc.

dilemma :D

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:31

dank je wel!

ik zoek dus iemand voor de moeder van mijn jonkie :)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:33

poepoe Rocky, dat is ook wel erg veel gevraagd van een bijrijder hoor...AHUM.
pfff echt, ik zou er een moord voor hebben gedaan! Al heb ik altijd best wel leuke paarden onder mijn kont gehad, ze waren niet verder dan B en met 2 dagen in de week haalde ik er ook niet veel meer dan dat uit met mijn eigen beperkingen qua (toen) geld om te lessen...Blijft nog steeds jammer, had mijn kleuter graag wat meer willen bieden. Misschien moeten we een tijdje ruilen, mag jij mijn puppie en leen ik de jouwe haha...

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:35

die van jou ziet er ook wel erg knap uit!

heeft qua hoofd wel wat weg van mijn paard die ik naar Amerika verkocht heb.

doet ie het goed?

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:46

is een superknap paard. Heb m in augustus gekocht, geprobeerd hem wat lager in te stellen omdat hij aardig bovenin was gereden maar hij is finaal gaan staken (steeds harder wegrennen zonder rem) Bloedonderzoek laten doen en alles na laten kijken--> licht verzuurd, maar wel oude verzuring. Van de brok en kuil afgehaald, 3 maanden 'stil' gezet maar wel gelongeerd en gegrondwerkt en dagelijks buiten. Helaas door de winter maar heel weinig kunnen doen met alleen een buitenbak:S Toen ik er weer op kroop 3 weken geleden, na longeren, is hij geëxplodeerd. Ben er finaal vanaf gerodeod. Staat nu voor een paar maandjes in training omdat ik niet zoveel zin had (en het in mijn broek deed om er weer op te gaan, eerlijk gezegd) om er weer af te donderen. Hij staat daar nu dagelijks buiten met een andere kleuter, speelt zich rot en is inmiddels gestopt met rodeo. Vindt springen leuk (dressuur x dressuur maar dat mag de pret niet drukken:P ) Wordt weer vrolijker en minder stout. Hij kan echt geweldig lopen en is superlief normaal gesproken, dus hoop echt dat ik iemand voor hem ga vinden waarmee ik samen lekker aan de slag kan met hem. Dus doet ie het goed? Mowah, niet zo op dit moment. Maar geloof inmiddels wel weer in de potentie van ons. Wordt alleen nog een flinke klus en merk gewoon dat ik dan toch wat ervaring mis. Had hem qua karakter wat anders ingeschat zeg maar ;)

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:50

toch krijg je met jonkies altijd wel even een fase dat ze zich gaan misdragen. maar dat kan ook komen dat ze gewoon net wat meer last van hun lijf hebben, ze gaan ook nog zo aan het ontwikkelen. ik zie dat wel met mijn wynton, dat is niet eens een kast van een paard, maar die wordt nu 5 en gaat nu pas wat meer aan het werk, en nog is hij vol op aan het ontwikkelen. zo eentje moet je ook vooral lekker fris in der koppie houden en dan komt de rest van zelf.

maar hij ziet er inderdaad knap uit! waar heb je hem nu in training staan? heb je er nog wel zelf opgezeten?

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:56

Heb er zelf niet meer opgezeten nadat ik eraf ben gedonderd. Maar goed ook, aangezien hij met haar meteen in een waterplas is gaan staan en heeft geprobeerd haar eraf te gooien. Heeft hij nog aardig wat dagen volgehouden en ik zit dat echt niet uit. Hij is supergevoelig dus ik ga er echt een klus aan krijgen om de spanning uit mijn lijf te krijgen. Ben niet bang uitgevallen normaal, maar het feit dat hij me er gericht af gooide terwijl hij normaal nooit een bok geeft, vind ik wel eng...Hij is pas sinds een paar dagen weer braaf, ze crosst nu de halve polder met hem rond, springt en laat hem rare dingen doen, vindt hij helemaal leuk. hij staat bij Elise Buiten (suelza op bokt), Equi Performance in Wijdewormer. Moet me dus eens goed gaan oriënteren hoe ik hem weer een beetje in het gareel ga houden en voor de komende winter op zoek naar een andere stal waar hij wel dagelijks kan rennen (bij ons stonden ze in de paddock, kon hij net niks, en los in de bak mocht alleen bij hoge uitzondering) Had ook wel rottigheid verwacht van hem hoor, maar niet verwacht dat hij zo zou doen. Alhoewel, als je ziet hoe debiel hij los kan doen...
En gedraagt jouw meneer zich een beetje?

Emma_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 12:59

wow wat een kans bied je rockey! Nu is het zo dat ik net een geweldig plekje heb gevonden, anders had ik het zo gedaan! ik ben ook meer van het recreatief hobbelen dus waar ik nu ben past toch wat meer bij mij denk ik. zal eens rondvragen bij wat vriendinnen van me (met wedstrijd ervaring en ze zijn wat ouder dan ik) misschien kan ik je helpen!

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:30

Ik snap er niks van,ik ben opzoek naar een paard om te verzorgen/ bijrijden,dan reageer ik op een advertentie om vervolgens niks meer terug te horen,als ik niet ben wat je zoekt dan kun je dat toch eerlijk zeggen ik ben een volwassen vrouw ik kan wel wat hebben hoor ;) ,ik snap best dat sommige mensen iemand zoeken met meer ervaring,maar even berichtje terug sturen is toch wel zo netjes

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:54

Berichtje terug is het minste wat je kunt doen (of het moet zo'n belachelijk berichtje zijn... Zo'n copy past, vol met vragen die als je de ad leest, al beantwoordt zijn ;) of je moet al zijn komen rijden (via MP), niets meer van je horen en dan via bokt weer op mijn ad reageren ;) Toen dacht ik ook "Stik er maar in" :') Maar dan vraag je er zelf om? :+

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:56

Misschien moet je er rekening mee houden dat niet iedereen iedere 10 minuten zijn e-mail checked. Sommige mensen doen dat maar 1x in de week.

Staat er een telefoonnummer bij? Bel dan gewoon. Dan heb je gelijk antwoord. En persoonlijk, ik als eigenaar, heb ook veel liever dat er gebeld word. Dan hoor ik iig al een beetje wat voor soort persoon ik kan verwachten.

alena2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:57

Lianne86 schreef:
En nu zeg je dat je in de buurt van Nuenen woont en dan ben ik happy :+

Ik woon in Nuenen!

alena2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:03

Lianne86 schreef:
Ik heb juist iets tegen 18-25'ers (afspraken niet nakomen, stelen, niet alleen naar buiten --> alleen naar buiten etc.)

Ik weet gewoon niet meer wie wel/niet te vertrouwen is.. Heb wel geleerd dat leeftijd weinig zegt! Maar om sommige redenen is ouder handiger (geen ouders die huisarrest geven, auto als vervoer, vooral als je afgelegen staat etc.)

Meisjes van 15-16 gaat hier om de een of andere reden beter :p En ken ook nog een meisje van toen ze begon 11, die ook super fanatiek en goed bezig is en zelfstandig.. (Alleen had zij bij haar om de hoek iets gevonden.. want anders had ik haar gevraagd, ze is inmiddels 13 ;))

Haha hier ben ik weer :)
Ik zoek dus nog een verzorg paardje en zou het echt super leuk vinden!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:44

Ik heb zaterdag kennis gemaakt met een bijrijdster en die komt vanavond even proefrijden om te kijken of het wat is voor beide kanten./
Morgen gaat ze nog een ander paard bekijken.

Zondag komt nog een meisje kijken, nadeel, die moet op de fiets of met de bus. Op de fiets is het denk ik zo 45 minuten fietsen. heb daar gelijk niet zo heel veel vertrouwen in. Wilde het niet gelijk afslaan dus we zien zondag wel hoe het gaat.

Ik zoek eigenlijk een bijrijder om net ff die keer extra te rijden die ik niet kan.
tegelijkertijd wel iemand met ervaring omdat ik echt probeer wedstrijd gericht te trainen en hem zsm B klaar te krijgen. Er reageren alleen maar mensen die al een tijdje niet gereden hebben. Moet wel opletten dat ik mijn doel niet voorbij schiet.
ik heb niets aan een bijrijdster die maar wat rondhobbelt, dan kan hij net zo goed stil staan. Maar ja weinig keus!

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:49

Ik zou never zeggen als ik een bijrijder was dat ik nog naar andere paarden ging , dan voelt het alsof mijn paard niet goed genoeg is :+

Maar wel fijn dat je mensen heb die het in ieder geval willen proberen

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:34

Mocht er dus nog iemand in de buurt van Amsterdam Noord wat zoeken...Ik zoek wel echt iemand met ervaring. Niet omdat mijn eisenpakket zo hoog is maar omdat ik een jong, soms best stout paard heb die vrij dominant is. Als hij dan het een en ander bij een ander voor elkaar krijgt zit ik weer met de gebakken peren:)
Dat is ook de reden dat ik liever iemand heb die wat ouder is. Vind het een flinke verantwoordelijkheid en als je wat ouder bent overzie je misschien toch wat sneller de risico's..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:36

Het is dat ik geen held bent met stijgerende paarden. Ze mogen best gek doen en een keertje rennen. Maar niet mij er bewust er af gooien, daar word ik heel nerveus van :+

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:46

Peelie, ikke ook. Maar daarom is hij natuurlijk ook in training gegaan, omdat hij dat ECHT niet mag doen! Nu is hij heel braaf gelukkig, anders zou ik er nooit meer op durven. Voorlopig mag hij lekker blijven staan daar en van de zomer gaat hij de wei op, kan hij zijn energie met zijn vrienden kwijt ipv zich op mij af te reageren! Als hij weer wordt zoals ik hem kocht is hij echt een geweldig paard!