Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Serendip90 schreef:Ik blijf het ook altijd heel raar vinden...
En ok.... 100 euro is te weinigMaar ik geloof niet dat je niet snel van je paard af kan zijn als het echt moet :S Dan maar "verlies op je paard" maken, maar dan ben je van de kosten af.... (Dat verlies merk je toch niet echt? zit vooral in je hoofd
)
Toch ben ik wel heel benieuwd als ik die van mij (recreatiehobbel) voor 1000 euro inclusief alles op internet zet, hoe snel ik hem kwijt zou zijn... (heb 3,5 jaar geleden 2.500 betaald... alles toen nieuw gekocht, afgelopen maand nog een nieuw zadel/hoofdstel en allesDus zit net te bedenken dat ik met alle spullen al meer dan 1000 euro waard zouden zijn :s misschien toch niet zo praktisch
... Maar stel.. Zou ik hem dan niet dit jaar nog kwijt kunnen zijn? (Wil dat natuurlijk niet... maar zit serieus te denken, dat moet toch lukken?
)
Ben gewoon stiekem heel benieuwd hoe snel je nog iets verkoopt als je gewoon voor een extreem "lage" prijs gaat... En hoe het zit als je paard ouder is, of een blessure heeft... Vraag het me soms echt af... Op Bokt zie je namelijk sommige paarden ook al maanden voorbij komen, terwijl andere meteen verkocht zijn :S (tenminste zo lijkt het wel)..
goldenarrow schreef:Ik denk dat de paarden die niet verkocht raken of heel duur zijn, of qua prijs-kwaliteit verhouding niet goed zijn. Een paard met een blessure waardoor je niet meer kan rijden of alleen maar stapritjes mee kan maken proberen te verkopen voor 1000/2000 euro is niet reëel.
Serendip90 schreef:Even ander vraagje trouwens.... Zouden jullie (voor degene die een bijrijdpaard zoeken) durven om te mailen "ik wil er wel voor betaald worden"...
Als je een paard naar een hoger niveau gaat trainen/door gaat rijden, kan ik er nog wel iets bij voorstellen... maar dat kreeg ik dus op mijn advertentie terug... "Want ik rijd al L2" en ze stopte er tijd in etc. Heb toen maar lief bedankt en der succes gewenst
Dus... voor het rijden in het bos/in de bak op een recreatiepaardje, zou je dan durven te vragen dat je 20 euro wilt, per week? Voor 2-3x rijden?
Vond het namelijk zo raar, hier is het zo'n beetje "gewoon" om een bijdrage te vragen voor de meeste... Maar toen was het opeens omgekeerde wereld :p
Mindim schreef:goldenarrow schreef:Ik denk dat de paarden die niet verkocht raken of heel duur zijn, of qua prijs-kwaliteit verhouding niet goed zijn. Een paard met een blessure waardoor je niet meer kan rijden of alleen maar stapritjes mee kan maken proberen te verkopen voor 1000/2000 euro is niet reëel.
Droom maar verder.
goldenarrow schreef:Ik doe niet of paarden zo verkocht worden. Maar ik zeg dat er meer opties zijn dan alleen particuliere verkoop. En dat er bij die particuliere verkoop paarden worden aangeboden voor een prijs die ze niet waard zijn. En hoe vaak staat er wel niet onder 'handelaren/maneges hoeven niet te reageren'. Als je echt nood hebt kan je je paard echt wel ergens kwijt. Of dat ook de plek en prijs is die je voor ogen had is weer een andere kwestie.
Serendip90 schreef:Even ander vraagje trouwens.... Zouden jullie (voor degene die een bijrijdpaard zoeken) durven om te mailen "ik wil er wel voor betaald worden"...
Als je een paard naar een hoger niveau gaat trainen/door gaat rijden, kan ik er nog wel iets bij voorstellen... maar dat kreeg ik dus op mijn advertentie terug... "Want ik rijd al L2" en ze stopte er tijd in etc. Heb toen maar lief bedankt en der succes gewenst
Dus... voor het rijden in het bos/in de bak op een recreatiepaardje, zou je dan durven te vragen dat je 20 euro wilt, per week? Voor 2-3x rijden?
Vond het namelijk zo raar, hier is het zo'n beetje "gewoon" om een bijdrage te vragen voor de meeste... Maar toen was het opeens omgekeerde wereld :p
Colway schreef:Serendip90 schreef:Even ander vraagje trouwens.... Zouden jullie (voor degene die een bijrijdpaard zoeken) durven om te mailen "ik wil er wel voor betaald worden"...
.
Mindim schreef:Ik ken die mensen inderdaad ook, jij gaat er schijnbaar vanuit dat mensen met eigen paarden niet weten wat armoede inhoudt. Velen zitten momenteel met een onverkoopbaar paard, omdat de markt op zijn gat ligt, zijn mensen hun baan kwijt, kunnen hypotheek niet meer betalen, proberen hun paard ergens op een weitje te krijgen, want de kosten zijn daar zo laag, het is nog steeds niet gelukt het paardje te verkopen.
Ja, ik vind idd dat je het eenzijdig belicht, er zijn zat mensen die nu eenmaal hun beesten al hebben en er niet meer af kunnen komen en nu in financiele nood komen. Mensen die dieren hebben aangeschaft toen het nog goed ging. Dus er zijn prima mensen die hun eigen paard eigenlijk niet meer kunnen betalen en blij zijn met de gekregen kerststol en de kadootjes voor de kids bij de kringloop moeten halen. Zo zwart wit als jij het schetst is het namelijk niet.
.Citaat:1. Armoedegrens: Het absolute minimum aan geld en voedsel dat iemand per jaar nodig heeft om van te kunnen leven. Raakt men daar onder, dan komt de gezondheid in gevaar door gebrek aan voedsel, hygiëne en medische verzorging. 2 Als een werkend iemand een jaarinkomen heeft van minder dan 700 dollar leeft deze persoon of gezin onder de armoedegrens.
Colway schreef:Maar wat doet dat er verder allemaal toe? Betekent het dat een bijdrage vragen alleen legitiem is als je onder de armoedegrens leeft? Of is het schandalig dat eigenaren een bijdrage vragen waarmee ze paardenliefhebbers die onder de armoedegrens leven de mogelijkheid ontnemen paard te rijden?
sallandval schreef:Mindim schreef:Ik ken die mensen inderdaad ook, jij gaat er schijnbaar vanuit dat mensen met eigen paarden niet weten wat armoede inhoudt. Velen zitten momenteel met een onverkoopbaar paard, omdat de markt op zijn gat ligt, zijn mensen hun baan kwijt, kunnen hypotheek niet meer betalen, proberen hun paard ergens op een weitje te krijgen, want de kosten zijn daar zo laag, het is nog steeds niet gelukt het paardje te verkopen.
Ja, ik vind idd dat je het eenzijdig belicht, er zijn zat mensen die nu eenmaal hun beesten al hebben en er niet meer af kunnen komen en nu in financiele nood komen. Mensen die dieren hebben aangeschaft toen het nog goed ging. Dus er zijn prima mensen die hun eigen paard eigenlijk niet meer kunnen betalen en blij zijn met de gekregen kerststol en de kadootjes voor de kids bij de kringloop moeten halen. Zo zwart wit als jij het schetst is het namelijk niet.
Ik vind inderdaad dat eigen paarden en armoede niet samen gaan. En strikt genomen is het wel zwart wit; tenzij je de Nederlandse taal in twijfel gaat trekken maar dat is een heel andere discussie. Ook als je een paard op een weitje neerzet kost dat nog een aanzienlijk deel van het geldbedrag van iemand die leeft onder de armoedegrens. De definitie van armoedegrens is dan ook volgens encyclo.nl:.Citaat:1. Armoedegrens: Het absolute minimum aan geld en voedsel dat iemand per jaar nodig heeft om van te kunnen leven. Raakt men daar onder, dan komt de gezondheid in gevaar door gebrek aan voedsel, hygiëne en medische verzorging. 2 Als een werkend iemand een jaarinkomen heeft van minder dan 700 dollar leeft deze persoon of gezin onder de armoedegrens.
Ik durf dus wel te stellen dat er geen bokkers zijn die onder de armoedegrens leven, ook al vinden sommige mensen zichzelf arm ook al hebben ze bijvoorbeeld wel een paard, internet en kabelTV. Natuurlijk is het zuur als je moet minderen als je al gewend bent aan nog meer luxe, dat ontken ik niet. Strikt genomen leven we in de westerse wereld natuurlijk al decennia lang boven onze stand, dat begint ons nu op te breken.
martine0503 schreef:Hahaha een hele goeie. Belachelijk dat wij als paardeneigenaren geld vragen aan degene die willen paardrijden en dat diegene dan meer vrijheid heeft dan als hij/zij op een manegepaard gaat rijden. Wij paardenhouders zijn gewoon een een of andere financiele instelling. Bij ons komt de zon ook op voor niks, whoehahahahaha. Kom op zeg. Als je wilt voetballen, moet je betalen. Wil je op zwemles, dan betalen etc. Dan zeg ik ook, wil je paardrijden, dan ook betalen. Vaak veel goedkoper dan als je manegelessen gaat volgen op een paard waar Jan en alleman op zit. Je hebt vaak veel meer vrijheid, beter bereden/opgeleid paard. Nou, dan mag daar best voor betaald worden. Zolang eigenaar en bijrijder samen tevreden zijn, prima. Heb je een eigenaar die zegt dat je niet hoeft te betalen. Nou, wees daar dan maar heel zuinig op! Dat worden er steeds minder.
sunnybellami schreef:ik heb nog nooit hoeven te betalen, en ik kom elke dag bij mn verzorgpaard. kreeg bij mn oude ponies soms wel eens wat geld omdat ze zo goed hielp
vind het rond uit belagelijk hun zoeken iemand die wilt rijden anders moeten ze zelf rijden.
x
Tigra_ schreef:sunnybellami schreef:ik heb nog nooit hoeven te betalen, en ik kom elke dag bij mn verzorgpaard. kreeg bij mn oude ponies soms wel eens wat geld omdat ze zo goed hielp
vind het rond uit belagelijk hun zoeken iemand die wilt rijden anders moeten ze zelf rijden.
x
Ja het zou verboden moet worden om jouw überhaupt te durven vragen op hun paard te rijden. Is inderdaad te gek voor woorden en zo belachelijk.