Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:31

Ja, ik straks ook niet meer... Het erge was dat mijn verzorgster en der vriend gingen zeggen "ja daar moet je gewoon niets van aantrekken" dus ik zondag eindelijk weer even gereden terwijl het mens er was dat me dan zo aankijkt dat ik meteen denk "help, je vindt vast dat ik alles fout doe... loop alsjeblieft door" :D

Zij trekt zich iig minder van de mensen aan! Dat scheelt... (Ik had gewoon niet moeten zien hoe ze iemand te kijk zetten, want dat vond ik echt... Kei hard roepen "MAAR KIJK DAN... DAT KAN TOCH NIET!!!" zodat er nog meer mensen zich er mee gaan bemoeien :') was niet eens bij mij maar zie het al helemaal voor me... (En ik maak me dan drukker erom, want ze zeggen toch niets tegen me :') maar het idee dat zo'n mens dat doet... Dan word ik al zenuwachtig als ze kijkt... En dan gaat alles mis :'))

(In hoeverre het mens dat te kijk werd gezet reacties uitlokt, laat ik even in het midden... maar echt... Tis nu meer een ik zeg "hoi, doei" en dat was het :P Niet mijn vrienden iig :) Zijn een paar lieve mensen op stal die gewoon lekker hun eigen ding doen, zich niet bemoeien met andere, die je gewoon als er iets is, even om advies kunt vragen "goh hoe zou jij dit doen, hoe zou jij dat doen?" maar ja.. denk niet dat ik nog vaak terug ga als hij er niet meer staat :P)

(Mams en zusje vinden het er trouwens wel altijd gezellig en leuk... maar ik kan er minder goed tegen hoe ze soms over andere doen :S)

We rijden expres al in de buitenbak want daar gaat niemand met dit weer zitten :p of het is iig rustiger dan in de binnenbak :') En haar vriend gaat altijd lief mee en die is er gelukkig wel heel nuchter in :)

Ze weten dat het een roddelstal is, dus komt wel goed :) Ze rijdt hem netjes en daar gaat het mij om... En dat hij gaat testen, tjah... dat heb je? Maar hij is niet gemeen ofzo.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:40

Ja maar ieder paard probeert uit. Dat houd je niet tegen. Een paard kan nog zo braaf zijn als jij niet duidelijk aangeeft wat wel en niet kan is dat brave paard ook niet lang braaf meer.

Hoelang duurde het voordat je uiteindelijk een bijrijder had?

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:46

Die van mij blijft altijd wel "braaf" :p Maar als jij weinig vraagt is hij "liever" voor je, dan hobbelt ie braaf rond (vandaar dat ik er ook 6 jarige op kan zetten)... Ga je meer vragen, wordt ie wat heter... Maar hij is nooit gemeen, gewoon super eigenwijs...

Denk dat ik 3 weken bezig ben geweest... en daarvoor al een beetje via via omdat ik wist dat mijn huidige verzorgsters gingen stoppen...

Maar heel weinig reacties gehad :S

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:46

A_nouk schreef:
Had ergens iets gelezen destijds, wat had ze ook alweer?

Ik PB je wel even :j

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:51

Die van mij is ook braaf, loopt super haar rondjes ook met iemand die meer dan 10 jaar niet gereden heeft kan er zo stap draf en galop mooi figuren rijden, ze laat zich wel makkelijk rond sturen.
Maar voor het echte werk? pff ze is liever lui dan moe := dus dan word ze heet en koppig.
Destijds heb ik er ook veel moeite mee gehad maar het was toen wel grappig toen ik haar eenmaal doorkreeg dat het echt in een snel trein vaart ginge.
Op zo'n "roddel" stal heb ik ook gestaan :j pfff wat was ik blij dat ik daar weg kon, trek het me opzich niet aan.
Kom in princiepe gewoon voor me paardje en de rest kan me de boom in zeg maar, maar dat je niemand kon vertrouwen als je iemand iets zei of als ze aardig tegen je gingen doen wist je nooit of het niet een uitlok truc was enz enz.
Bah ben er goed een tijd ziek van geweest aangezien ik er weg ben gegaan, niet in vrede (om het zo te noemen)
Maar als ik er op terug kijk, ach het was ook wel leuk maar zo blij dat ik daarna gewoon lekker mijn EIGEN gang kon gaan zonder dat iemand op je vinger keek en je naar beneden haalde want dat heeft wel wat met me vertrouwen naar de mens toe en me eigen zelf vertrouwen gedaan.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:03

Ik heb misschien geluk, de schoondochter van de stal eigenaar wil haar zo af en toe wel verzorgen.
Dat zou opzich wel ontzettend handig zijn :j

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 23:54

Pfff dacht twee leuke meiden gevonden te hebben...de een kwam een uur te laat en de ander was toch te onzeker en durft het niet aan. Ze heeft vandaag een ander paard gevonden waar ze wel een goed gevoel bij heeft (ze heeft op dat paard nog niet gereden). Dus we zijn nog steeds op zoek....ik weet echt niet wat ik fout doe, ze mochten direct rijden om kennis te maken en nog is het niet goed. Dit is de eerste keer dat ik dat gedaan heb maar andere keren kreeg ik weer te horen "tja ik mocht niet proberen dus hoe weet ik nu of het leuk is?" het is ook nooit goed.....

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 23:57

Geloof me.... vroeger waren mensen blij met een verzorgpaard, nu stellen ze eisen :D

Hier is vandaag lekker alles goedgegaan (eerste keer alleen) Dus happy :)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 00:01

Ik heb sinds vorige week een bijrijdpony,
mocht er meteen de 1e keer op,
wel waggel waggel en heel erg wennen.
maar zijn verder gegaan en vandaag al stukken beter,

dus ook als ze mogen rijden in het begin kan het goedkomen!
waarom zou dat erg zijn? leuk toch,

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:42

deviltjh schreef:
Ik heb sinds vorige week een bijrijdpony,
mocht er meteen de 1e keer op,
wel waggel waggel en heel erg wennen.
maar zijn verder gegaan en vandaag al stukken beter,

dus ook als ze mogen rijden in het begin kan het goedkomen!
waarom zou dat erg zijn? leuk toch,

Precies! Het kan ook wél goed gaan. Ik heb niet eens zo lang gezocht en nu twee leuke mensen gevonden.
Deviltjh komt mijn pony bijrijden en Woeps komt verzorgen en misschien leren rijden :D

Enige minpuntje is dat plannen wat lastig is door school en stage van allebei. Maar daar staat tegenover dat het heel gezellig is.
Dus heb ik dat liever, dan iemand die wel ochtenden kan maar waarmee het misschien minder klikt.

Ik heb trouwens ook weinig rare reacties gehad, geen enkele afspraak die niets werd... Ik heb geluk?

't Is overigens wel jammer dat het winter word, zo vroeg donker etc. Dan kun je toch een stuk minder. Nu is het toch vooral paard pakken, poetsen in de schemer, zadelen, rijden, terugzetten in het pikkedonker... Het bos in wandelen of klusjes in de wei bijvoorbeeld komen er dan niet van. Nouja, gelukkig wordt het ook weer zomer straks! :)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 14:16

Bij mij is het ook 'mis' gegaan. Mijn moeder en ik hebben besloten de bijrijder niet op Goldy te laten rijden. De communicatie liep aan het begin stroef, en het klonk niet in dank afgenomen dat ik haar een andere pony aanbood (ze miste vooral mijn vorige pony, dat vind ik l*llig tegenover Goldy, die verdiend alleen iemand die het super vindt haar te rijden). Deze afweging in combinatie met dat er voldoende tijd is en dat mijn moeder en ik beide op Z niveau trainen en dat lastig is met het (B)B niveau van een bijrijder heeft ons doen besluiten dat de bijrijdster een andere pony moet zoeken. Ik vind het wel jammer voor haar, maar dan had ze dit meteen als leuke kans moeten zien :j .

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 14:21

Zoek schreef:
Pfff dacht twee leuke meiden gevonden te hebben...de een kwam een uur te laat en de ander was toch te onzeker en durft het niet aan. Ze heeft vandaag een ander paard gevonden waar ze wel een goed gevoel bij heeft (ze heeft op dat paard nog niet gereden). Dus we zijn nog steeds op zoek....ik weet echt niet wat ik fout doe, ze mochten direct rijden om kennis te maken en nog is het niet goed. Dit is de eerste keer dat ik dat gedaan heb maar andere keren kreeg ik weer te horen "tja ik mocht niet proberen dus hoe weet ik nu of het leuk is?" het is ook nooit goed.....

Het ligt echt niet aan jou, dat weet ik bijna zeker. Het is gewoon machtig wat jij aanbiedt, maar het wordt voor bijrijders ook veel makkelijker zoeken omdat er meer paarden zijn. Zelf heb ik jaren op een stal geholpen, zonder te rijden, en dat vond ik juist prachtig! Ik reed op de manege, en daarna ging ik naar die stal om te helpen. Mijn hele zaterdag was gevuld, en keek ook altijd de hele week uit naar de zaterdag. (bijna 20 jaar geleden praat ik over..)

Nessie: helemaal gelijk. Snap dat ook niet eigelijk. Krijg je een goed paard (pony) onder je kont, ga je mokken? Dan is het idd maar beter dat ze even verder kijkt...

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 14:35

Dank je wel....ja ik weet het veel meer leuke paarden..hihihihi Alles kan en alles mag hier als je maar lol hebt met de paarden en wij met hun! Vanavond komt er nog weer iemand kijken dus wie weet, ze wil wel graag rijden maar dat kan nu ook allemaal als het maar niet op de eerste plek komt!

Ik was vroeger blij met alles wat ik maar kon krijgen en fietste ruim een half uur om bij de pony te komen en ik kon niet altijd rijden maar dat vond ik geen probleem. Wees blij met wat je kan vinden maar tegenwoordig is er veel te veel keus aan leuke paarden en gaan ze zo weg zonder reden.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 15:03

Klopt helemaal: zelf heb ik twee bijrijdpaarden (zelfde locatie) een pony die ik als eigen kan beschouwen, en nog een pony waar ik op kan rijden als ik wil. Helaas dus niet zoveel tijd om die allemaal te doen, dus de laatste laat ik over aan de eigenaar, leaser en nog twee andere meiden. (Vind ik dus ook genoeg voor die pony..)

Maar toont wel aan dat de bijrijdpaarden dus in overvloed zijn, en mensen dus ook kritisch kunnen zijn met wat ze zoeken..

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 15:39

Kritisch zijn.. vraag het me af. Ze stellen eisen, maar denken verder niet na ;) Of iig een grote overschatting. Paarden zijn er niet in overvloed of iig, wat ik hier in de omgeving hoor.. Maarja, ik was bij een paar mensen 2e keus :') "als het niet wordt met het sportpaard, dan wil ik jouw ezel wel rijden" ;) daar kwam het op neer... Met hun mond komen ze ver, werkelijkheid valt tegen :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 15:41

Serendip90 schreef:
Kritisch zijn.. vraag het me af. Ze stellen eisen, maar denken verder niet na ;) Of iig een grote overschatting. Paarden zijn er niet in overvloed of iig, wat ik hier in de omgeving hoor.. Maarja, ik was bij een paar mensen 2e keus :') "als het niet wordt met het sportpaard, dan wil ik jouw ezel wel rijden" ;) daar kwam het op neer... Met hun mond komen ze ver, werkelijkheid valt tegen :)

_/-\o_ _O- hier net zo!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 15:47

Haha die ervaring heb ik dus niet. Eerder dat ik de vraag kreeg of ze "wel goed genoeg reed" om mijn pony te mogen rijden :')

Ik had van te voren gezegd dat ik niet echt eisen had, ze moest mijn pony de bak rond kunnen sturen, kunnen lichtrijden en niet in zijn mond zitten. Dat ging allemaal prima, zelfs al was het de eerste keer erg wennen op een andere pony en ander zadel te rijden voor haar.

Ik heb ook een ezel hoor, hij is nog niet eens in staat een B proefje te lopen :D

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 15:52

Je doet het als eigenaar nooit goed... Geloof mij maar... En het is vaak uiteindelijk altijd 1richtingsverkeer :D

Hier 2 mensen gestopt omdat er straks geen binnenbak meer is, vanaf het moment dat ze het weten "tijdgebrek"... Of ik ergens een bak wil gaan regelen en ik ging nog kijken ook :') Ja, nog even 50-100 euro erbij betalen zodat ze mijn paardje gratis kunnen rijden met een dakje boven hun kop, mijn zadel ongevraagd nog even op een ander paard kunnen gooien en als ze zeggen dat ze gaan, niet eens gaan...

Krijgen ze op stal iets anders aangeboden --> wordt ie op de 2e plaats gezet...

Nouja, ben vaak genoeg gek zat geweest, maar nu kap ik daar lekker mee. Heb nu heerlijk puur voor mijn paard gekozen (huidige stal was tijdelijke oplossing) en straks gaat hij weer veel naar buiten (nu ook nog 6-8 uur per dag) en is er minder luxe voor de mensen, maar is mijn beestje weer happy. En het meisje wat hem nu rijdt, die vind het goed zo, gelukkig! (En niet zoals mijn oude verzorgster hoopte, op een manege waar ze hooguit 2 uur per dag buitenkomen :') maar er was een binnenbak en gezellig met vriendinnetjes :')) Ze hebben altijd inspraak, maar dan laat je toch wel even zien wat je boeiender vindt... puur het rijden/gezelligheid op stal of het paardje...

Ik heb nu ook een ander zadel (na ruim 13 jaar bijna alleen dressuurzadel) nu een vzh zadel want dat was voor verzorgster handiger en ik vond het ook wel gaaf :p Maar echt... Zelfs ik moest wennen en dan is het mijn eigen beest :D Die van mij heeft nog L gelopen, en hij kan het... als ie het zoekt :') daar zit het probleem... Gooi hem in de ring en hij weet dat hij moet presteren en dan doet ie het super.. maar voor de "lol" in de bak :) nee meneer is liever lui of in het bos :D

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 16:00

Serendip90 schreef:
Je doet het als eigenaar nooit goed... Geloof mij maar... En het is vaak uiteindelijk altijd 1richtingsverkeer :D

Hier 2 mensen gestopt omdat er straks geen binnenbak meer is, vanaf het moment dat ze het weten "tijdgebrek"... Of ik ergens een bak wil gaan regelen en ik ging nog kijken ook :') Ja, nog even 50-100 euro erbij betalen zodat ze mijn paardje gratis kunnen rijden met een dakje boven hun kop, mijn zadel ongevraagd nog even op een ander paard kunnen gooien en als ze zeggen dat ze gaan, niet eens gaan...

Krijgen ze op stal iets anders aangeboden --> wordt ie op de 2e plaats gezet...

Nouja, ben vaak genoeg gek zat geweest, maar nu kap ik daar lekker mee. Heb nu heerlijk puur voor mijn paard gekozen (huidige stal was tijdelijke oplossing) en straks gaat hij weer veel naar buiten (nu ook nog 6-8 uur per dag) en is er minder luxe voor de mensen, maar is mijn beestje weer happy. En het meisje wat hem nu rijdt, die vind het goed zo, gelukkig! (En niet zoals mijn oude verzorgster hoopte, op een manege waar ze hooguit 2 uur per dag buitenkomen :') maar er was een binnenbak en gezellig met vriendinnetjes :')) Ze hebben altijd inspraak, maar dan laat je toch wel even zien wat je boeiender vindt... puur het rijden/gezelligheid op stal of het paardje...

Ik heb nu ook een ander zadel (na ruim 13 jaar bijna alleen dressuurzadel) nu een vzh zadel want dat was voor verzorgster handiger en ik vond het ook wel gaaf :p Maar echt... Zelfs ik moest wennen en dan is het mijn eigen beest :D Die van mij heeft nog L gelopen, en hij kan het... als ie het zoekt :') daar zit het probleem... Gooi hem in de ring en hij weet dat hij moet presteren en dan doet ie het super.. maar voor de "lol" in de bak :) nee meneer is liever lui of in het bos :D

Ik heb jouw verhalen over verhuizen en een binnenbak zoeken voor je verzorgsters met open mond gelezen :o ik heb veel voor ze over maar dat nu niet, mijn paarden staan voorop en als dat verhuizen betekend waar het minder lux is helaas je komt voor je paard niet om het alleen maar gezellig te hebben!!

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 16:07

Ligt het iig niet aan mij :') Na in 13 jaar misschien 5x in een binnenbak te hebben gereden, mis ik dat echt niet hoor. (Ok geef toe, soms zou het wel fijn zijn ;) maar als het regent, maar lekker het bos in :p Moet nog even een waterdicht uitrijdekentje halen denk ik... Misschien wel handig *noteert*

Het is gewoon echt raar, ik weet niet wat ik moet doen (nouja, hoop dat ik nu een blijverdje heb :D) om mensen te houden... Hetzelfde als bij jou, alles mag, alles is er, geen bijdrage, gewoon fun, leuk paardje, eigenwijs, niet 100% sportpony, maar hij kan echt wel een leuk proefje lopen of een rondje springen. De functie opzadelen, laarzen poesten voor het rijden, afzadelen en met drinken aankomen rijden als de bijrijder aan het rijden is, dat zit er dan weer niet in :( :p Zou dat het zijn? ;)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 16:18

hihihi wij komen er denk nooit achter wat het is :D

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 16:46

Haha nee... Ik wil het denk ik ook niet weten :+

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 18:12

De eigenaren van de paarden die ik rijd, kan ik wel vergelijken met jullie: Paardjes staan op een hele goede stal, maar die is best ver weg en nog best prijzig. Nu hebben ze een plek gevonden dichterbij, en vroegen ze mij om ook mee te gaan om te kijken. Ze waren er 1 keer geweest, maar wilde het ook eerst mij laten zien voor ze zouden besluiten om het te doen. Ik was echt verbaasd, want het zijn hun paarden toch? Maar ze vonden dat ik ook inspraak had omdat ik er tenslotte ook op rijd.
Vond dat wel superlief trouwens..

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 18:17

Dat zou de eigenaresse van mijn verzorgpony ook doen, ze betrekt me bij alles; paardentandarts etc. etc.. Stond met mn leasepaard ook op n verschrikkelijke pensionstal. Nu sta ik op een privelandje van de eigenaresse..

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:39

Ik zeg wel heel eerlijk, belang van mijn paard staat altijd 100% voorop... Dus minder luxe stal... tjah... ze waren er niet echt blij mee. Maar dat liever dan hem heel de dag op stal. (Ik laat hem 100km verderop staan zodat ie nog veel naar buiten kan, en dan vind ik ook dat ie veel naar buiten moet, anders kan ik hem net zo goed meenemen :'))

Het was ook anders geweest als ze meer met hem bezig waren en niet alleen "even kwamen rijden" en sowieso kwamen ze de laatste tijd vrij weinig :S dat ie toch nog 5 dagen in de week stil stond (Best knap he? 2 verzorgsters en ik ga zelf nog 1 dag :')) Dus mjah... Dan is de keuze makkelijk gemaakt :D