Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mnkortleve schreef:horzlover Leuk zeg
PRECIIOUSx schreef:ik heb ook een advertentie geplaatst, met hulp van je advertentie van horzlover . ;$$
hebben jullie nog tips ? (link in onderschrift) bedanktt !
van onbeleerde/dominante/rijpaarden veulens ect, die zijn helaas verkocht.
Deze zin zou ik vooral weg laten.
PRECIIOUSx schreef:alleen het stuk van "die zijn helaas verkocht" of gewoon die hele zin ?
Marocje schreef:Klopt, dat is het ook, maar voor manege begrippen ga je pas van je beginners les naar de gevorderde les als je de gangen kunt uitzitten, en natuurlijk kunt sturen.. Maar dat stelt niks voor vergeleken 'eigen'paarden hoor.
(bij de manege, dat dan weer wel) 

Was nu ook niet meteen mijn bedoeling op die manier, maar ach, vond het verder ook geen probleem. Heb dan aan de longe wat geprobeerd met paardje (ik ken het dier ook verder totaal niet) terwijl ze erop zat, even zonder haar gelongeerd en ook zonder zadel (paardje loopt echt nog niet goed, wilde eens zien of zonder ruiter/zadel verschil maakte, maar dit is maar miniem, paardje moet gewoon weer echt aan de gang) en daarna weer opgezadeld en heeft ze los nog stapoefeningen gedaan (die pionnen komen echt goed van pas, niet alleen bij grondwerk
). Haar zus heeft er dan ook nog even opgezeten, gewoon uitstappen. Heb daarna gevraagd wat ze ervan vonden, zo'n onvoorbereide les (ik had me erop voorzien om te kijken en wat tips te geven, niet om het hele ding over te nemen
) maar ze vonden het geweldig leuk & fijn. Dus dat was toch wel leuk om te horen
Heb dan op dat moment aangegeven dat ze beter al hun tijd & energie in dat paardje konden steken, dat ze daar veel meer mee zouden kunnen dan met die pony's van mij (is ook gewoon zo) en dat ik hun best wilde helpen daarmee (het is toch makkelijker om "rijles" te geven dan "grondwerkles"
). Dus ben eens benieuwd, nu de eigenaresse nog eens te pakken krijgen om een trainingsplan af te spreken (eigenaresse heeft heel weinig tijd, vandaar ook dat ze iemand zocht, en eigenlijk mogen de meisjes het paardje als hun eigen beschouwen.. eigenaresse heeft al gedacht om te verkopen maar kan dat emotioneel gezien niet, dus zo'n paardje is ideaal als verzorgpaard natuurlijk, eentje waar je gewoon 'alles' mee mag
).
), ik denk echt wel verschil te merken nudat ik de enige ben die hem nog uit de weide haalt, gewoon alles op mijn manier en geen tegenstrijdige dingen meer enzo. Hij reageert erg leuk (ook te zien in het topic in mijn onderschrift
).
[***] schreef:Ik las iets van een 13-jarig meisje en ouders .. altijd spijtig als de ouders niet mee willen werken hé .. al is dat misschien ook goed, misschien wisten ze wel dat het meisje het niet lang vol zou houden, ook al leek ze nog zo enthousiast
. Ik mag er ook op rijden en ze kunnen me ook weer thuis brengen
, want 2 keer anderhalf uur fietsen is wel heel veel, niet? Ik heb er veel voor over, maar zo veel reizen? Nee, dat is me teveel gevraagd. Ik moet nog een dag met de eigenaresse afspreken voor een kennismaking (spannend!!).. Hopelijk word het wat!
al die paardenmeiden en paardeneigenaren