Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

horzlover

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 17:38

ja zeker gewoon een mailtje gemaakt en nu verzorg ik een paard en soms mag ik er op! en morgen voor het eerst. gewoon twee keer in de week soms vaker, en gratis en ik blijf op een manege rijden. Geen bijzonder uiterlijk maar een gouden karakter

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 19:03

Wow dat is snel!!! Gefeliciteerd *\o/*

je hebt dus zelf gereageerd? dan was heel je advertentie niet nodig geweest..hihihihi

snoopydogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 19:06

leuk jo gefeliciteert

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:06

ik heb ook een advertentie geplaatst, met hulp van je advertentie van horzlover . ;$$
hebben jullie nog tips ? (link in onderschrift) bedanktt !

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:28

horzlover schreef:
ja zeker gewoon een mailtje gemaakt en nu verzorg ik een paard en soms mag ik er op! en morgen voor het eerst. gewoon twee keer in de week soms vaker, en gratis en ik blijf op een manege rijden. Geen bijzonder uiterlijk maar een gouden karakter

Super...Gefeliciteerd...!

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:36

horzlover Leuk zeg +:)+

PRECIIOUSx schreef:
ik heb ook een advertentie geplaatst, met hulp van je advertentie van horzlover . ;$$

van onbeleerde/dominante/rijpaarden veulens ect, die zijn helaas verkocht.

Deze zin zou ik vooral weg laten. :j

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:10

Zoek ik had gewoon heel vel moed verzameld vanochtend antwoord en vanmiddag lags gegaan. gewoon heel erg veel geluk gehad

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:22

super!! zo zie je maar dat je gewoon met reageren!!

Veel plezier *\o/*

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:32

mnkortleve schreef:
horzlover Leuk zeg +:)+

PRECIIOUSx schreef:

van onbeleerde/dominante/rijpaarden veulens ect, die zijn helaas verkocht.

Deze zin zou ik vooral weg laten. :j

alleen het stuk van "die zijn helaas verkocht" of gewoon die hele zin ?

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:45

PRECIIOUSx Ik zou de hele zin weg laten, ik begrijp ook niet helemaal wat je met die zin aan wil geven.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 23:32

PRECIIOUSx schreef:
alleen het stuk van "die zijn helaas verkocht" of gewoon die hele zin ?

Ik zou de hele zin weglaten ik denk dat je daarmee misschien wel de verkeerde reactie kan opwekken en dat is dat mensen misschien teveel verwachten.
En ik denk dat je dat vooral niet moet willen je kan beter jezelf imo in een advertentie jezelf lager in schatten omdat hij als je dan gaat kijken alleen maar als positief kan worden gezien dat je beter bent dan ze dachten dan dat het tegen valt wat ze verwachten.

En horzlover gefeliciteerd met je nieuwe verzorgpaard en veel plezier ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 11:43

Gisteravond is er een meiske van 13 komen kijken met haar vader en moeder.
We hebben een proef periode afgesproken om te zien of het gaat.
Meiske is een lief ding , logischerwijs nog wat stilletjes.
Vader en moeder brengen en halen haar en blijven erbij.

Ik ben benieuwd.....

Grappig is dan wel weer dat ik overduidelijk aangeef dat het geen beginnerspony is.
Meiske rijdt al wel 4,5 jaar op manege maar is nog echt een beginner.
Ik vermoed dat de term beginner voor iedereen toch een andere invulling heeft.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:09

Op de manege ben je geen beginner meer als je kan stappen draven en galoperen zonder eraf te vallen...Dus al vrij snel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:17

Mijn voorgevoel was juist.....

Ouders vonden het teveel en te zwaar voor meiske en wilden niet elke keer halen en brengen.
Dus mijn zoektocht gaat verder.

@Marocje, aha vandaar, maar dat is in mijn ogen dan toch wel wat snel

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:43

Klopt, dat is het ook, maar voor manege begrippen ga je pas van je beginners les naar de gevorderde les als je de gangen kunt uitzitten, en natuurlijk kunt sturen.. Maar dat stelt niks voor vergeleken 'eigen'paarden hoor. Ik heb 6 jaar op een manege gereden, en heb toen altijd gedacht dat ik goed kon rijden ómdat ik er niet afviel. Been was vooruit en hand was sturen of stoppen... Maargoed, iedere manege is natuurlijk anders, en soms leer je echt wel rijden op een manege, maar ik heb dat daar niet gedaan ;P

Wel jammer dat het toch niet doorgaat zeg, en ook wel heel sneu voor dat meisje, dit was toch een hele mooie kans!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:57

Heel sneu voor meiske, ze zat zo te glunderen en was zo blij.

Ouders vonden het ook te veel en te zwaar werk voor 13 jarige.
Meiske vond dat duidelijk niet.

Tja, dat kan ik niet bepalen, ik vergelijk het met mezelf en op die leeftijd werkte ik in de vakanties op de manege en elke dag fietste ik 15 km van en naar de manege, mestte ik 10 stallen, zadelde en poetste voor de middag les diverse paarden en kreeg daarna een uurtje les van een oude militaire instructeur die nog echt een dril commandant was.

Moon10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 20:28

Marocje schreef:
Klopt, dat is het ook, maar voor manege begrippen ga je pas van je beginners les naar de gevorderde les als je de gangen kunt uitzitten, en natuurlijk kunt sturen.. Maar dat stelt niks voor vergeleken 'eigen'paarden hoor.

En dat heb ik vanmiddag gemerkt. Ik mocht proefrijden op Levita (zie aantal pagina's terug) en het is een heel leuk paard (én een leuke eigenaresse), met inderdaad wat streken, maar voor mij toch echt een maatje (wat zeg ik...een paar maatjes 'te groot'). @Levita, nogmaal succes met je zoektocht en ik ga de komende tijd heel hard werken aan mijn houding ;) (bij de manege, dat dan weer wel)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:46

Even nog een kleine update voor degene die nog weten wie ik ben :Y)
Ben er ein-de-lijk in geslaagd om het meisje te laten weten dat mijn pony's geen optie meer voor haar zijn. Al heb ik er eigenlijk niet veel over gezegd dus ik hoop dat de boodschap aangekomen is, maar volgens mij wel :+

Gisteren toen ik aankwam was ze op dat andere paardje aan het rijden, aan de longe. Eigenaresse van paardje had de longe vast en was zichtbaar blij dat ik aankwam, ik had namelijk aangegeven best wel te willen helpen, dus kreeg ik meteen de longe in mijn handen gedrukt en na 5 minuten was de eigenaresse weg :') Was nu ook niet meteen mijn bedoeling op die manier, maar ach, vond het verder ook geen probleem. Heb dan aan de longe wat geprobeerd met paardje (ik ken het dier ook verder totaal niet) terwijl ze erop zat, even zonder haar gelongeerd en ook zonder zadel (paardje loopt echt nog niet goed, wilde eens zien of zonder ruiter/zadel verschil maakte, maar dit is maar miniem, paardje moet gewoon weer echt aan de gang) en daarna weer opgezadeld en heeft ze los nog stapoefeningen gedaan (die pionnen komen echt goed van pas, niet alleen bij grondwerk :Y) ). Haar zus heeft er dan ook nog even opgezeten, gewoon uitstappen. Heb daarna gevraagd wat ze ervan vonden, zo'n onvoorbereide les (ik had me erop voorzien om te kijken en wat tips te geven, niet om het hele ding over te nemen :') ) maar ze vonden het geweldig leuk & fijn. Dus dat was toch wel leuk om te horen :D Heb dan op dat moment aangegeven dat ze beter al hun tijd & energie in dat paardje konden steken, dat ze daar veel meer mee zouden kunnen dan met die pony's van mij (is ook gewoon zo) en dat ik hun best wilde helpen daarmee (het is toch makkelijker om "rijles" te geven dan "grondwerkles" :Y) ). Dus ben eens benieuwd, nu de eigenaresse nog eens te pakken krijgen om een trainingsplan af te spreken (eigenaresse heeft heel weinig tijd, vandaar ook dat ze iemand zocht, en eigenlijk mogen de meisjes het paardje als hun eigen beschouwen.. eigenaresse heeft al gedacht om te verkopen maar kan dat emotioneel gezien niet, dus zo'n paardje is ideaal als verzorgpaard natuurlijk, eentje waar je gewoon 'alles' mee mag :) ).

Bij mij doet de nieuwe het trouwens prima (buiten beetje kreupel zijn, maar het is ook een oude jongen :(:) ), ik denk echt wel verschil te merken nudat ik de enige ben die hem nog uit de weide haalt, gewoon alles op mijn manier en geen tegenstrijdige dingen meer enzo. Hij reageert erg leuk (ook te zien in het topic in mijn onderschrift :Y) ).

En hoe zit het hier? Nog zoektochten aan de gang?
Ik las iets van een 13-jarig meisje en ouders .. altijd spijtig als de ouders niet mee willen werken hé .. al is dat misschien ook goed, misschien wisten ze wel dat het meisje het niet lang vol zou houden, ookal leek ze nog zo enthousiast ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 23:43

[***] schreef:
Ik las iets van een 13-jarig meisje en ouders .. altijd spijtig als de ouders niet mee willen werken hé .. al is dat misschien ook goed, misschien wisten ze wel dat het meisje het niet lang vol zou houden, ook al leek ze nog zo enthousiast ;)

Helemaal mee eens, bovendien weet ik het het dagelijkse leven van meiske niet.
Maar het was gewoon erg sneu.
Heb inmiddels al een paar lieve mailtjes gehad van haar.....

Maar ik zoek verder enheb geen haast.

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 15:50

Als jullie mij nog kennen, even een update.

Ik had een advertentie geplaatst op Marktplaats en al snel was hij meer dan 100 keer bekeken en heb inmiddels 1 reactie. Wel een eind weg, maar dat heb ik er voor over. Er is ook een Buslijn naar het dorpje, dus met zeer slecht weer kan ik met de bus ;). Ik mag er ook op rijden en ze kunnen me ook weer thuis brengen :D, want 2 keer anderhalf uur fietsen is wel heel veel, niet? Ik heb er veel voor over, maar zo veel reizen? Nee, dat is me teveel gevraagd. Ik moet nog een dag met de eigenaresse afspreken voor een kennismaking (spannend!!).. Hopelijk word het wat!

Even voor de mensen die een bijrijder zoeken: Succes! En hopelijk vinden jullie iemand die lang blijft!
Even voor de mensen die een verzorgpony/paard zoeken: Geef niet op!

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 19:22

nou, opeens is het toch te ver weg voor mn ouders, doei doei leuke kans!

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 11:24

Ik snap het niet, mensen die een bijrijder zoeken kunnen er geen vinden, en mensen die een verzorgpony zoeken vinden er ook geen, waar loopt het mis XD?

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 11:37

geen idee daar had ik dus ook last van

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:05

tja... Misschien wonen we allemaal heel erg verspreid over nederland ;) al die paardenmeiden en paardeneigenaren

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:11

tjah als er nog iemand rondom almelo zoekt XD
maar goed het meeste wat je ziet is toch in het westen/zuiden maar leek me juist dat daar wel redelijk wat mensen zijn die wel paardjes wille verzorge