Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 23:44

Het is wel jammer dat het zo moeilijk is om iemand te vinden. Bij mijn verzorgpaarden zoeken we ook iemand die paar keer per week de paarden aandacht en beweging wil geven. We hebben gereageerd op 2 advertentie's op MP maar tot nu toe nog niets van gehoord. Dan krijg je paarden aangeboden waar je minimaal 1x in de zoveel tijd een lesje op eigen kosten moet nemen. Maar een reactie terug is blijkbaar te veel gevraagd. Nu moet ik niet te vroeg roepen de ene is een week geleden en de ander dag of 4/5 maar anderszijds als ik zo'n advertentie zou plaatsen zou ik dagelijks me mail checken in de hoop dat ik een reactie krijg maar dat is mijn instelling. Maar 1 x per dag je mail checken lijkt me niet zo veel moeite als het je niet aanspreekt kun je op z'n minst nog iets terug sturen. Maarja goed als we er helemaal niets meer van horen dan weten we inmiddels genoeg over die meiden dat ze niet betrouwbaar zijn.

Keet

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 10:10

Hoe blij ik was met mijn verzorgstertje.......... zo niet blij ben ik met haar moeder die zich niet aan de afspraken kon houden. Ik begin er niet meer aan hoor :\ blijkbaar is het te moeilijk voor mensen om blij te zijn met de vele kansen die ze krijgen en zich dus aan de gemaakte afspraken te houden.

Nee, voor mij geen verzorgsters meer :n alleen maar gezeik en gezeur!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:36

Sommige bijrijders zijn netjes en eerlijk over hun ervaring, prima.
Heb zo dus iemand gehad voor een proefritje, maar dat was niet wat ik zocht. Ervaring was netjes doorgegeven door de betreffende persoon, dus daar lag het niet aan.
Daarna iemand die direct aardig netjes met m'n paard wegreed. En die rijdt dus nu op m'n paard. Die krijgt de kans om gewoon weer lekker te rijden.

Maar sommigen, praat me er niet van:
Ik wil je paard wel rijden, maar dan moet je het ook bij mij stallen.
Eh, mijn paarden staan op een leuke stal. Ik zoek geen andere stal.

Of:
Ik wil je paard wel rijden, maar het moet wel een paard zijn dat het Z aankan.
Eh, paard is op Z-niveau afgericht (incl. appuyementen en eenvoudige wissels), en je mag blij zijn dat je een ervaren sportpaard onder de kont kunt krijgen, wat ook nog eens de leeftijd heeft om nog een sportcarriere aan te gaan (paard is 8 jaar oud).

Overigens, als ik sommige advertenties lees, dan vind ik het niet raar dat je niemand kunt vinden die op je paard wil rijden. Flink betalen, meehelpen uitmesten e.d. en nog verplicht op eigen kosten les nemen bij een door eigenaar uitgekozen instructeur, niet naar wedstrijden mogen, enz.

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 09:11

Nu alweer ruim drie maanden zoekende naar bijrijders voor mijn pony's.
Ik heb verschilende advertenties geplaats maar helemaal niets...
Ik vraag er geen geld voor alleen zijn het pony's (1.30) en helaas niet voor beginners.
Ze zijn helemaal vrij om te doen wat ze willen, zolang ze maar rekening houden met de pony. Stal werkzaamheden doe ik zelf dus het is alleen de pony zelf doen.
Maar helemaal niets! Ik woonde hiervoor in Leidschendam, en daar had ik niet zoveel problemen als hier.
Het lijkt wel of hier iedereen een eigen paard/pony heeft...

Mijn vorige bijrijders komen (bijna) niet meer.
Eentje heeft helemaal niets meer van zich laten horen en de anders is op het moment erg druk met school werk en stage. (wat dus begrijpelijk is). Dus nu be ik ze maar aan het beleren om voor de kar te gaan.
Ze moeten toch beweging krijgen zolang ik niemand heb.

sofiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 09:21

Ik kan juist nergens een leuke verzorgpony vinden! En al mijn vriendinnen ook niet

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 11:42

sofiexx schreef:
Ik kan juist nergens een leuke verzorgpony vinden! En al mijn vriendinnen ook niet

Ik weet niet waar je woont, en wat je ervaringen zijn :D:D

Maurent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 16:48

Haha ik ken het probleem.. hier zijn verzorgpony's ook heel schaars.. vaak zoeken mensen iemand van 20+.
Maar dat heb je als je in de stad woont ik denk namelijk dat als je meer in een dorp woont je ook sneller aan een verzrogpony komt.

Greyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 16:56

Grappig om hier te lezen dat beide partijen, dus zowel bijrijders als eigenaren het moeilijk vinden om een geschikte match te vinden... Ik ben al een behoorlijke poos op zoek in de regio Amersfoort dmv advertenties op MP en netwerk, maar het wil echt niet lukken. Misschien ben ik in het verleden teveel verwend met mijn bijrijdpaarden en weet ik inmiddels wat ik wel en niet wil.

Hier in de regio zijn bijrijpaarden ook heel schaars lijkt wel! En ik ben wel 25+, kan het niet aan liggen dus.... :o
Van de week een reactie gekregen om jonge sportpaarden te rijden voor de handel. Hartstikke leuke uitdaging natuurlijk, maar ze vroeg 140,- per maand voor twee dagen! Naja, op die manier kan ik ook wel een handeltje beginnen :j

Wat betreft het wel of niet betalen... Ik heb met beide situaties ervaring en ben tot de conclusie gekomen dat ik wel graag een (redelijke!) bijdrage in de kosten betaal. Gewoon omdat ik het ook als een soort 'zakelijke' relatie met elkaar zie.

korrie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 17:04

ik kan er juist geen vinden ik heb er wel een gevonden maar ie is (als die is mag ik wel rijden :D) maar het probleem is dat ik dan elke keer weer 10 km moet fietsen al heb ik dat er wel voor over maar in de winter is dat natuurlijk niet zo handig dus...

jitsudaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 17:07

nou bij mij in de buurt is juist niks te zoeken.
lijkt wel of ik in een gat leef...

in waalwijk is er niks en aan de andere kant van
de maas 10 kilometer verder staat marktplaats
vol met 25x bijrijder gezocht...

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 18:04

En hier in de buurt is het erg lastig om een western gereden bijrijd paardje te vinden waar al wat knoppen op zitten (ben nog niet zolang geleden overgestapt naar western dus wil graag kunnen leren van het paard) en later heel misschien een wedstrijdje te kunnen starten (hoeft nieteens). En ja, ik ben toch 25+ en weet wat het is om een eigen paard te hebben en wat er allemaal bij komt kijken.

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:07

Het is inderdaad grappig om het zo te lezen, en ook dat het best wel regio gebonden is...
Maar mocht er iemand een verzorg pony zoeken in Hoogerheide... :o

jitsudaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:09

Het blijft altijd lastig. Maak nu misschien een kans om een verzorgpaard
te krijgen maar ben er nog niet zeker van. Als het niet lukt wordt het
misschien toch terug naar de manege. Gewoon jammer dat er in de omgeving
Waalwijk niet veel is.

Had al gezocht in drunen en elshout maar daar houdt het ook snel op.

Rixtt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:23

Ja het blijft lastig idd.
De meeste mensen zoeken mesnen van 20+..
En ik ben 13xD

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:24

voor mij is het ca 5 km heen en 5 km terug fietsen. heb de wintermaanden overleefd :P

jitsudaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:36

ja dat probleem had ik ook toen ik 14 was. maar als ik nu
terug kijk was ik ook niet ervaring. ik wilde gewoon graag
een verzorgpaard. nu ben ik 17 en nu zie ik mezelf ook
echt een goede bijrijder/verzorger zijn.

Ach ik ben ook op zoek en ik kan momenteel ook niet zo
gek veel vinden :P

Romy1710

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:44

heb je niet een vriendin ofzo die hem smaen met jou kan verzorgen? ;)

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:47

Voor mij geld te titel meer "ook zo moeilijk om een goede bijrijdster te vinden"...

Pfff ik heb echt een aantal idioten langs gehad. Misschien stel ik te hoge eisen hoor. :o Het begint met mailtjes:
- De één wil met zijn kind komen bijrijden, tja je kan het proberen hoor, maar ik zoek er echt maar één.
- Dan zegt iemand dat die gelooft in van achter naar voor rijden. Vervolgens ongelofelijk aan de teugel lopen harken
- De ander zegt weer niet te geloven in longeren
- De ander voelt weer niet als het paard even raar loopt of iets dergelijks
- Ze kunnen een zadel niet goed op je paard leggen.
- De ander heeft M gereden, gaat erop zitten en durft uiteindelijk niets
- etc etc etc

Ik heb voorlopig weer mijn advertentie verwijderd. Wordt er echt dood en doodmoe van. %)

Ik heb overigens een twee mega goede bijrijdsters gehad. Helaas afscheid van moeten nemen omdat ze uiteindelijk lekker zelf een paardje wilde. Ach.. nu kunnen we af en toe samen rijden. Dus dat is dan ook weer gezellig.

Maar waar zijn, de echt goede bijrijders.....???

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:47

purraboy schreef:
Haha ik ken het probleem.. hier zijn verzorgpony's ook heel schaars.. vaak zoeken mensen iemand van 20+.
Maar dat heb je als je in de stad woont ik denk namelijk dat als je meer in een dorp woont je ook sneller aan een verzrogpony komt.

Hier zijn goede bijrijders juist moeilijk te vinden, heb ik van de eigenaar van mijn rijpaard begrepen ;)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:56

Voor degene die een advertentie geplaatst hebben. Krijgen jullie veel reactie en blijken ze uiteindelijk niet geschikt of krijgen jullie gewoon geen reacties?
Ik vindt het zo raar dat mensen(verzorgers/bijrijders) een advertentie plaatsen en je daar dan gewoon netjes op reageert dat je een paard hebt staan voor ze de totaal geen reactie terug krijgt. Niet eens of ze voorzien zijn, of het ze niet aanspreekt. Bedoel wil je het dan of eigenlijk gewoon niet. Vindt het behoorlijk asociaal om een advertentie te zetten en niet te reageren.

jitsudaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:58

Ja dat ken ik ook. Dan bied je jezelf aan. Ben je eerlijk over
waar je wel en niet voor open staat. Zeg dan op zijn minst
dat je niet wil of jezelf bedacht hebt...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 21:02

jitsudaf schreef:
Ja dat ken ik ook. Dan bied je jezelf aan. Ben je eerlijk over
waar je wel en niet voor open staat. Zeg dan op zijn minst
dat je niet wil of jezelf bedacht hebt...

Ja ik kan daar echt met mijn gedachten niet bij. Eens een keer een advertentie van iemand in de buurt. Gereageerd, geen reactie en vervolgens is de advertentie verwijderd is het dan zo moeilijk om even te zeggen, dat je er al een hebt of dat je toch bedacht hebt. Ik kan daar zo kwaad om worden en het liefst een slechte commentaar bij hun schrijven. Dus ze hebben dan zeker de mail gelezen want hij is vervolgens verwijderd. Bah die mensen zijn niet eens een verzorgpaard waard.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 21:04

Ik heb wel eens zo veel reacties gehad dat ik echt geen idee meer had op wie ik wel en niet heb gereageerd. Kan zijn dat er iemand tussendoor is geglipt. Ook soms lees ik ook de reacties op mijn telefoon en dan kan ik niet direct reageren, en denk ik doe ik later wel. En dat vergeet ik dan.

Sorry, maar lijkt me heel menselijk.

jitsudaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 21:22

ja tuurlijk is dat mensenlijk...

maar soms is het vervelend. Ik weet ook zeker dat er
mensen zijn die gewoon geen antwoord geven. Gewoon
expres. Maar het kan inderdaad altijd gebeuren ;)

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 21:24

Ach ja... dan moet je blij zijn dat je met dat soort mensen niet in zee hoeft te gaan. :D