Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mindim schreef:Serendip90 schreef:Onzin! Pure onzin... Maakt niet uit wat je hebt, mensen betalen er wel voor... Bij mij op stal staat een fjord, wordt ook gewoon voor betaald. Het is niet zo dat je per se de nieuwe Totilas nodig hebt als je een bijdrage wil vragen.. Je bent hooguit wat langer op zoek... Het is maar net waar je woont en hoeveel vraag er is...
En ik snap ook wel dat je je paard niet kwijt wilt, daarom staat er ook, dat ik het in zo'n situatie wel begrijp. Maar je moet niet op lange termijn (of van te voren weten) dat je afhankelijk bent van...
Dat het bij jou op stal dan wel is gelukt, wil niet zeggen dat dat overal zo gemakkelijk gaatHier in het noorden is het bijvoorbeeld helemaal niet gebruikelijk een bijdrage te vragen. En als men al betaald dan wil men er meer voor zien dan de gemiddelde fjord
Dus daar ga je al.
Genoeg mensen die hun paard momenteel graag kwijt willen, maar het lukt gewoon niet. In duitsland zet men ze gewoon al bij het asiel bijvoorbeeld.
Citaat:Ik kom eigenlijk uit Brabant, daar is het altijd jaren geweest dat je gratis een verzorgpaard kon zoeken. Er waren altijd weinig mensen die er geld voor vroegen, en die het wel deden, tjah... Dat waren (die ik tegen ben gekomen) mensen die boven hun stand wilde leven? (Als in: Ik kan een paard betalen als ik hem op een gewone pensionstal zet, maar ik wil per se naar die ene dure stal, dus als ik iemand heb die meebetaald, dan kan dat")
Colway schreef:Citaat:Ik kom eigenlijk uit Brabant, daar is het altijd jaren geweest dat je gratis een verzorgpaard kon zoeken. Er waren altijd weinig mensen die er geld voor vroegen, en die het wel deden, tjah... Dat waren (die ik tegen ben gekomen) mensen die boven hun stand wilde leven? (Als in: Ik kan een paard betalen als ik hem op een gewone pensionstal zet, maar ik wil per se naar die ene dure stal, dus als ik iemand heb die meebetaald, dan kan dat")
En hoe weet je dat die mensen boven hun stand wilden leven? Zeiden ze dat tegen jou? of is dat jouw conclusie?
goldenarrow schreef:Sorry hoor, maar als je echt, echt geen geld meer voor hebt dan breng je hem naar een handelaar of iets dergelijks. Of ben ik nu de enige die dat denkt?
Mijn paard was toevallig binnen een week verkocht, maar als het veel te lang had geduurd dan had ik hem naar een handelaar gebracht. En als je dat niet wilt dan komen we weer uit bij prioriteiten stellen en dus dat je je die luxe kan veroorloven.
Serendip90 schreef:goldenarrow schreef:Sorry hoor, maar als je echt, echt geen geld meer voor hebt dan breng je hem naar een handelaar of iets dergelijks. Of ben ik nu de enige die dat denkt?
Mijn paard was toevallig binnen een week verkocht, maar als het veel te lang had geduurd dan had ik hem naar een handelaar gebracht. En als je dat niet wilt dan komen we weer uit bij prioriteiten stellen en dus dat je je die luxe kan veroorloven.
Je kan je paard altijd kwijt, maar je weet dan niet waar hij terecht komt, dat is (tenminste als ik erover nadenk) het grote probleem... (ik zat lekker zwart-wit te denken en dacht toen precies hetzelfdetotdat ik dacht "stel dat ik..")
Maar uiteindelijk zul je iets moeten ja... Tis dat ik het niet kan maken om een nepadvertentie aan te maken.., maandagaals ik die van mij voor 100 euro op MP zet, inclusief spullen.. Wil ik wel weten hoe snel ik er vanaf ben. Dan scheelt me dat elke maand het stalgeld.. .Dat ik op hem verlies maak, dat is dan toch geen zorg als ik niet kan rondkomen? Ik moet op dat moment toch juist van hem af om te bezuinigen? Elke maand langer -->kosten...
Maarja... ik wil dan niet weten waar hij terecht komt.... Als een paard gewoon gezond is, niet te oud... dan zijn er nog vaak genoeg maneges die ze willen. Maar wat als je zit met een paard met een blessure, waar niet meer op gereden kan worden.. Of een oudje....
Serendip90 schreef:Even ander vraagje trouwens.... Zouden jullie (voor degene die een bijrijdpaard zoeken) durven om te mailen "ik wil er wel voor betaald worden"...
Als je een paard naar een hoger niveau gaat trainen/door gaat rijden, kan ik er nog wel iets bij voorstellen... maar dat kreeg ik dus op mijn advertentie terug... "Want ik rijd al L2" en ze stopte er tijd in etc. Heb toen maar lief bedankt en der succes gewenst
Dus... voor het rijden in het bos/in de bak op een recreatiepaardje, zou je dan durven te vragen dat je 20 euro wilt, per week? Voor 2-3x rijden?
Vond het namelijk zo raar, hier is het zo'n beetje "gewoon" om een bijdrage te vragen voor de meeste... Maar toen was het opeens omgekeerde wereld :p
Brainless schreef:Iedereen is vrij te vragen wat hij wilt.
Zowel de eigenaar als toekomstige bijrijder.
Wel moeten de afspraken van te voren gemaakt zijn en niet "ineens" zonder overleg veranderen.
Maar als een bijrijder alleen wil komen als er een binnenbak is, hij betaald wordt enz is ook zijn goed recht.