Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

NienSCHaap

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 11:01

Vind het asociaal dat ze het uberhoudt durft te vragen :=

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 11:05

Ja... "ow als er toch iemand meebetaald dan.... " :D

Maarja, merrie was dan ook nog eens drachtig en dan was die stal gewoon een stuk "luxer", meer controle etc. Snap ik.. maar dan kan ik een tijd ook "weinig" en toch door moeten betalen... Paardje werd elk jaar gedekt... Tjah... Kijk, als het nu 50-75 euro was... dan was het nog te overzien (had toen zelf geen paard)

Ik heb het iig hier opgegeven :D Ik vind het zo sneu hier dat er zo veel stallen zijn waar ze 24/7 binnenstaan dat ik er niet eens moet gaan kijken.. heb een totaal andere mening en heb mijn paard niet voor niets 100km verderop staan :') (Dan liever een keer extra op en neer)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 11:35

Nu is het wel zeker dat ik kan rijden, paard is gestald op een persionstalling met meerdere binnenbank een buitenbank en is gevestigd aan een bosrijke omgeving.. Dus er is geen sprake van slecht weer dus je kunt niet rijden, dat is ook wel wat waard maar niet het dubbele van wat ik eigenlijk wil uitgeven.

Maar het staat me behoorlijk tegen het bedrag, de grens tot het kopen van een eigen paard is erg dichtbij voor mijn gevoel. Afgezien dan van de bijkomende kosten, dit komt denk ik ook wel een beetje doordat het eigen paard in overweging wordt genomen maar het nog niet 100% doorgang krijgt omdat ik en partner nogal op onze luxe zijn gesteld :o

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 11:56

Ja, ik ben er heel eerlijk in.. Ik heb een meisje gehad die ook graag een eigen paard wilde (haar paard had een ongeluk gehad, maarja om meteen weer iets nieuws aan te schaffen... duur grapje want ze had hem niet eens zo heel lang...) Dus ook gezegd "spaar maar lekker" en mjah...

Eigen paard vind ik persoonlijk fijner, ook al mag je nog alles ermee doen... Tis toch "anders".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:02

Mag ik me hier ook melden?
Blingh werd altijd verleast, zij zou hem ook kopen. Door omstandigheden heeft de koop niet plaatsgevonden en was ik o pzoek naar een leaser. Ik had er 1 gevonden maar na 3 maanden stopte ze want ze had toch niet genoeg tijd en bladiebla. Dus vandaag maar opnieuw een adje geplaatst op de boktmarkt dat ik een bijrijder zoek. Ben benieuwd!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:11

Wat vervelend allemaal, hoop dat je gauw iemand kunt vinden :j

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:18

Serendip90 schreef:
Ja, ik ben er heel eerlijk in.. Ik heb een meisje gehad die ook graag een eigen paard wilde (haar paard had een ongeluk gehad, maarja om meteen weer iets nieuws aan te schaffen... duur grapje want ze had hem niet eens zo heel lang...) Dus ook gezegd "spaar maar lekker" en mjah...

Eigen paard vind ik persoonlijk fijner, ook al mag je nog alles ermee doen... Tis toch "anders".

Eigen paard is ook super fijn je hoeft uiteindelijk nergens verantwoording aan af te leggen,
Het issue bij mij zit hem ook niet zozeer in de maandelijks lasten die zijn wel op te hoesten, maar wat als er iets gebeurd en er echte DA kosten bij komen kijken, dan heb ik een probleem.

Ik verwacht dat het nog wel zeker een jaar zal duren eer ik en het geld bij elkaar heb en daarnaast er ook 7 dagen in de week kan zijn... Werk & studeer momenteel :) Eigen paard wil graag maar het kanook goed zijn dat ik wanneer het bijrijdpaard klikt gewoon lekker blijf bijrijden, wat dat betreft zijn er veel opties open..

Als ik nu zou zeggen ik koop binnen nu en een half jaar een eigen paard nee dan zou ik niet op zoek gaan naar wat nieuws. Mar situatie in mijn geval is ietsjes anders, spaar bij wijze van spreke nog liever een jaar extra door als dat alles haastje repje moet ;)

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:26

A_nouk schreef:
Serendip90 schreef:

Eigen paard is ook super fijn je hoeft uiteindelijk nergens verantwoording aan af te leggen,
Het issue bij mij zit hem ook niet zozeer in de maandelijks lasten die zijn wel op te hoesten, maar wat als er iets gebeurd en er echte DA kosten bij komen kijken, dan heb ik een probleem.

Ik verwacht dat het nog wel zeker een jaar zal duren eer ik en het geld bij elkaar heb en daarnaast er ook 7 dagen in de week kan zijn... Werk & studeer momenteel :) Eigen paard wil graag maar het kanook goed zijn dat ik wanneer het bijrijdpaard klikt gewoon lekker blijf bijrijden, wat dat betreft zijn er veel opties open..

Als ik nu zou zeggen ik koop binnen nu en een half jaar een eigen paard nee dan zou ik niet op zoek gaan naar wat nieuws. Mar situatie in mijn geval is ietsjes anders, spaar bij wijze van spreke nog liever een jaar extra door als dat alles haastje repje moet ;)

2 paarden is veel hoor ;) maar voor 3 x in de week erbij is het wel te doen. Werk momenteel ook naast mijn studie en het is altijd goed te doen geweest (moet wel zeggen dat mijn verzorgpaardje toen ook met pensioen was ;))

Toen was het gewoon een tijdelijke oplossing, vond het gezellig dat er iemand mee ging (alleen naar buiten zonder fietser er langs was een ramp ;)) Dus was een beetje voor de fun. Ging toen elke dag en mjah :)

Maar nu ik wel iemand "nodig" heb, doe ik ook niet meer aan tijdelijke oplossingen, want toen was het vooral "gun" en fun :p

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:31

2 paarden gaat hem zowiezo niet worden bij mij :D
Nee ik doelde er mee op dat ik nu door mijn studie niet in de mogelijkheid ben om er voor mijn eigen paard ( wat er ooit moet komen) 7 dagne te zijn.. Tis verstandiger om het ook even uit te stellen tot ik dadelijk klaar ben met mijn studie :)

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:34

Is leuk als je de weekenden hebt en ze op dezelfde stal staan :D maar beetje fout gelezen :D

Dat waarschijnlijk wel, nouja, ideale tijd is er nooit ;) maar wel fijn als je voor jezelf zoiets hebt van "dan kan het makkelijker".

Mag ik iets stoms vragen? Als jij naar een verzorgpaard gaat kijken, geef jij dat dan wel eerlijk aan of?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:40

Dat ik ooit een eigen paard wil gaan kopen ?

Dat hangt af van de situatie, heb ik een klik met het dier en is het dier wat ik zoek dan meldt ik het niet omdat ik bij een goed passende combinatie liever nog wat langer door spaar en pas ga zoeken wanneer het voor de volle 100% zeker past financieel. Het kan dus goed zijn dat ik misschien nog wel 2 jaar blijf bijrijden...

Is de klik er niet maar gaat het verder goed dan meld ik het :j

Daarnaast denk ik dat iedere ruiter uiteindelijk wel de wens heeft om iets voor zichzelf te willen kopen, als is het bij mij wel wat condreter daar moet ik je gelijk in geven ;)

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:44

Het ligt er ook aan hoe het gaat ja en of de klik er is. Moet eerlijk zeggen dat ik bij mijn verzorgpaardje meer klik had dan bij mijn eigen paardje nu :') (zijn vervanger :P letterlijk gezegd toen ik hem op internet zag "Wow, net of Stranger op de foto staat." :D) Als je een super paardje tegenkomt, tjah is het afwachten... Heb hem 13 jaar verzorgd, hij is nu ingeslapen en ik heb zijn look-a-like nu... Maarja, als ze hem ooit hadden willen verkopen (waarom zelf kopen als je alles hebt en alles mag en hem toch als je eigen paard kunt beschouwen...) dan had ik hem zeker gekocht! Dat kan dus ook nog gebeuren mocht het echt super klikken :P dus snap je gedachte erachter wel... Als eigenaar zou ik dan weer iets minder happy zijn als je een goede verzorgster bent en je weggaat :p maar natuurlijk gun je het je bijrijders wel :)

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:05

Nicky84 ik zoek juist een bijrijder ben dus zelf niet op zoek naar een paard om te rijden.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:21

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 09:17

Serendip90 schreef:
Het ligt er ook aan hoe het gaat ja en of de klik er is. Moet eerlijk zeggen dat ik bij mijn verzorgpaardje meer klik had dan bij mijn eigen paardje nu :') (zijn vervanger :P letterlijk gezegd toen ik hem op internet zag "Wow, net of Stranger op de foto staat." :D) Als je een super paardje tegenkomt, tjah is het afwachten... Heb hem 13 jaar verzorgd, hij is nu ingeslapen en ik heb zijn look-a-like nu... Maarja, als ze hem ooit hadden willen verkopen (waarom zelf kopen als je alles hebt en alles mag en hem toch als je eigen paard kunt beschouwen...) dan had ik hem zeker gekocht! Dat kan dus ook nog gebeuren mocht het echt super klikken :P dus snap je gedachte erachter wel... Als eigenaar zou ik dan weer iets minder happy zijn als je een goede verzorgster bent en je weggaat :p maar natuurlijk gun je het je bijrijders wel :)

Zo is het eigenlijk precies zoals ik er in sta, mocht de eigenaar het willen staat overkopen van bijrijdpaard zelfs nog open :j
Agh we zien wel ik ga dadelijk nog eens even met vriendlief overleggen wat hij denkt van die bijdrage en dan vandaag maar eens een berichtje sturen en dan zien we wel waar we uitkomen :D

Nien wat een knappe merrie heb je ! Leuke foto's ook :)
Was jij het niet die je paard ergens anders in bruikleen had gezet en je paard met blessureleed terug kreeg?

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 09:36

Jup ;) dat zijn wij en nog steeds hoor maar gaat beetje bij beetje beter :j

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 11:54

Had ergens iets gelezen destijds, wat had ze ook alweer?

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 12:19

Vandaag gaat ze voor het eerst alleen... (Blijf dat elke keer spannend vinden? :D)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 12:38

Ja vind dat ook altijd spannend :o

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 12:43

Komt wel goed, hij is braaf, zij is lief voor het beest, hij kan hooguit wat eigenwijs doen met rijden... Maar eigenwijzer als zondag zal het niet worden :')

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 12:47

Ja maar je weet gewoon niet hoe ze dan reageren als jij er niet bij bent, altijd heel anders dan als een eigenaar aanwezig is :o Tja ik heb me er wel over heen gezet, zolang de paarden niet geslagen worden worden ze er echt niet slechter van ookal doen de verzorgsters/bijrijders het heel anders dan je zelf zou doen :D ;)

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:02

Zal wel goedkomen neem ik aan? :P Het is gewoon loslaten en wat ik tot nu toe gezien heb, heb ik er wel vertrouwen in. En anders lopen er op stal heel veel mensen rond :D (Moet wel eerlijk zeggen, dat het een roddelstal is en het zo hypocriet is als de pest... oude verzorgster reed 2 paarden, mijn paard en nog van iemand anders.. Ze hadden haar al vaker gezien op mijn paard, nooit commentaar op gehad... rijdt ze het andere paard, zegt een van de mensen op stal (die zelf streng is met der handen nota bene.. trekt ook echt wel eens :S) "ze zit de hele tijd te trekken" :')) Maarja ze hadden niet de link gelegd dat het meisje ook op mijn paardje reed en dat ze toen geen commentaar gaven... Gunfactor van 0,00 :') (mijn hobbel is niet boeiend genoeg, tis maar een e-pony en hij is een recreatiepony dus dan hoeven ze er geen aandacht aan te besteden, alleen te kijken en achter je rug om..... jeej :')) Nog een maand!! En dan verhuizen we gelukkig.... 't was een goede tijdelijke oplossing...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:07

Ik heb mss toch weer een ruitertje voor mijn shetties gevonden. Mijn achternichtje rijdt sinds kort bij mijn buurmeisje en ze had aan haar moeder (nichtje van mij) gevraagd of die niet aan mij wilde vragen of ze een keer op mijn shetlander mocht rijden. Dus dat gaan we binnenkort een keer uitproberen om te zien hoe het gaat. Want mijn shetten zijn wel iets eigenwijzer dan de fjord waar ze les op krijgt.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:10

Serendip90 schreef:
Zal wel goedkomen neem ik aan? :P Het is gewoon loslaten en wat ik tot nu toe gezien heb, heb ik er wel vertrouwen in. En anders lopen er op stal heel veel mensen rond :D (Moet wel eerlijk zeggen, dat het een roddelstal is en het zo hypocriet is als de pest... oude verzorgster reed 2 paarden, mijn paard en nog van iemand anders.. Ze hadden haar al vaker gezien op mijn paard, nooit commentaar op gehad... rijdt ze het andere paard, zegt een van de mensen op stal (die zelf streng is met der handen nota bene.. trekt ook echt wel eens :S) "ze zit de hele tijd te trekken" :')) Maarja ze hadden niet de link gelegd dat het meisje ook op mijn paardje reed en dat ze toen geen commentaar gaven... Gunfactor van 0,00 :') (mijn hobbel is niet boeiend genoeg, tis maar een e-pony en hij is een recreatiepony dus dan hoeven ze er geen aandacht aan te besteden, alleen te kijken en achter je rug om..... jeej :')) Nog een maand!! En dan verhuizen we gelukkig.... 't was een goede tijdelijke oplossing...

Oei leuk z`n stal....ik mag gelukkig niet klagen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:24

Wat erg zo`n stal! Ik heb wel een gezellige stal! Nog 0 reacties :7