Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

piene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 16:22

Ik ben/was ook opzoek naar een tweede bijrijdster voor een van m'n Tinkers, er hebben inmiddels gelukkig al best veel mensen gereageerd en ik heb er 2 uitgekozen die mij erg aanspraken.
ik heb al een hele leuke bijrijdster, waar ik erg blij mee ben, maar nu was ik benieuwd naar wat julie als verzorgers op zoek zijn?

waar hopen jullie op als jullie een verzorgpaard hebben gevonden. wat vinden jullie belangrijk?
vinden jullie een een bijdrage terrecht? (ik merk dat ik vaak de stallen of de paddock aan het uitmesten ben terwijl mijn bijrijdster lekker aan het rijden is :o )zouden jullie daardoor ook sneller geneigd zijn om vaker te komen, zodat je het geld er uit hebt? of maakt dat geen verschil?

hebben jullie snel een binding met een paard? of komt dat pas na een langere tijd, dus als je al langer hebt gereden en hoe vinden jullie alle dingen die erbij komen kijken? dus ook de omgang en de aandacht, het getrut om het zomaar eens te zeggen. of gaat het jullie echt om het rijden en zijn de dingen die erbij gedaan worden een soort extra-tje dat jullie kunnen rijden.

was ik benieuwd naar ;)

Yaraa_

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 16:33

nou ik heb nog niet heel lang een lease paard, ik vind het oke als je wat mee moet betalen ik had natuurlijk liever gratis gehad maarja ik heb lieve ouders die het grootste deel betalen :)
opzich is er nu al wel een band maar nog niet heel sterk (kan ook nog niet na iets meer dan 2 maanden)
weetje het rijden is leuk, maar ik hou ook van de dingen erom heen poetsen, wandelen, bij een jong paardje helpen in rijden, groomen op een wedstrijd. dat soort dingen SUPER om te doen.
ook vind ik een dagje opruimen of dat soort dingen ook niet erg. ik heb het er graag voor over omdat ik het al zolang wil!
het is wel omdat ik betaal dat ik dan ook echt al mijn dagen in de week wil komen en als dat niet lukt het ook echt wel in wil halen omdat je toch voor een hele maand betaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:02

piene schreef:
Ik ben/was ook opzoek naar een tweede bijrijdster voor een van m'n Tinkers, er hebben inmiddels gelukkig al best veel mensen gereageerd en ik heb er 2 uitgekozen die mij erg aanspraken.
ik heb al een hele leuke bijrijdster, waar ik erg blij mee ben, maar nu was ik benieuwd naar wat julie als verzorgers op zoek zijn?

waar hopen jullie op als jullie een verzorgpaard hebben gevonden. wat vinden jullie belangrijk?
vinden jullie een een bijdrage terrecht? (ik merk dat ik vaak de stallen of de paddock aan het uitmesten ben terwijl mijn bijrijdster lekker aan het rijden is :o )zouden jullie daardoor ook sneller geneigd zijn om vaker te komen, zodat je het geld er uit hebt? of maakt dat geen verschil?

hebben jullie snel een binding met een paard? of komt dat pas na een langere tijd, dus als je al langer hebt gereden en hoe vinden jullie alle dingen die erbij komen kijken? dus ook de omgang en de aandacht, het getrut om het zomaar eens te zeggen. of gaat het jullie echt om het rijden en zijn de dingen die erbij gedaan worden een soort extra-tje dat jullie kunnen rijden.

was ik benieuwd naar ;)

Ik vind het belangrijk dat ik goed met de eigenaar op kan schieten. Dat we bewijze van spreken ook over andere dingen kunnen kletsen ipv paarden.. Ik betaal geen bijdragen, ik betaal alleen me lessen zelf.. De eigenaar doet altijd de stallen als ik aan het borstelen ben. Ik vraag dan altijd wel of ik even moet helpen, maar het hoefd meestal niet. Als dat wel wil, doe ik dat zeker!
Ik ben zelf meestal een halfuur bezig met het tutten met een paard en het hem aandacht geven.. Ik vind dat er dat zeker bij hoort als je en paard rijd. En een paard niet zo maar als dingen of als voorwerp ziet.. Zelf heb ik eerst 1.5 maand gewacht tot ik het paard ging rijden zodat ik eerst een goede band had met het paard en dat ik hem vertrouwde.. Als ik dan nu op stal aan kom krijg ik meestal ook wel een hinnik van de paarden. Dat is altijd wel heel fijn :)

Nou ik hoop dat je er wat aan hebt ;)

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:51

Ook hier nog geen bijrijdster gevonden.
Advertentie staat al een tijdje maar de juiste heeft nog
niet gereageerd.
Ik heb gelukkig geen haast met het vinden van een bijrijdster,
maar ben wel verbaasd dat het zo lang kan duren voordat
ik iemand heb gevonden.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 13:49

ik vind het belangrijk dat het klikt met paard EN eigenaar.
ik ben als t kan vaker bij t paard, om te tutten, maar vind rijden ook wel belangrijk dat dat kan, dat ik de keuze heb er wel of niet op te gaan, ben wel iemand die verder wil komen met een paard dus een recreatie boscros paardje, leuk, maar ik kan er in zekere zin weinig mee (al moet ik wel toegeven dat ik met m'n huidige bijrijdpaardje probeer eens per week naar buiten te gaan, en 2 dagen te "werken").
ik vind t ook absoluut geen ramp een keer wat in te vetten of schoon te maken of wat dan ook.
ik denk wel dat als je een bijdrage vraagt, je er rekening mee moet houden dat de bijrijdsters dan ook eisen kunnen gaan stellen. ze betalen er immers voor..

Sanne_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:28

Ik vind ook dat er wel een klik moet zijn tussen paard en verzorgster.
Ik ben iemand die niet alleen voor het rijden op paardrijden zit.
'T verzorgen vind ik net zo leuk.

Ik ben zelf al ongeveer een jaar op zoek naar een Verzorgpony, maar het lukt nog steeds niet.
Heb 2 x iets aangeboden , de ene was in een andere stad, en ik moet fietsen ,dus dat is iets te ver ;)
De ander was 120 euro per maand, en dat kan ik niet betalen.

Ik snap dat mensen geld vragen, dan weet je zeker dat iemand ook echt komt, en ook echt wil, maar ik vnd dat het soms net iets te veel is.
Zelf zou ik maar tot ongv 7,50 per maand betalen om een pony te verzorgen, want ik rijd ook al lessen, en anders word het te veel per maand,en me lessen zou ik niet willen op geven .
Anders zou ik wel ongeveer 20 tot 30 euro per maand betalen.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:29

nou, ik ben benieuwd...! Als ik de verhalen zo lees, heb ik straks 50/50 kans om een fijne bijrijder te vinden :)

Heb zelf altijd enorme mazzel gehad met verzorgpaarden. Nu sta ik op het punt om m'n verzorg haf over te nemen, dus dan heb ook ik een bijrijder nodig...
Ik vind het heel belangrijk dat het klikt met paard en mij. Als ik iemand niet uit kan staan zou ik het lastig vinden om haar/hem mijn paard toe te vertrouwen. Maar de klik met het paard is net even belangrijker :)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 16:38

Ik vind het belangrijk dat je kunt opschieten met de eigenaar en je beide op een lijn ligt over de verzorging/ training van het paard. je moet natuurlijk ook kunnen opschieten met elkaar en over andere dingen kunnen praten dat het paard. Zo ben ik dit weekend met de eigenaresse van mijn verzorgpaard naar de Elf fantasy fair geweest.. hardstikke gezellig :).

@kolkje, waar woon je dan? is misschien handig op erbij te zetten in je onderschrift waar je woont zodat mensen met serieuse intresse je kunnen pb'en hier op het forum.

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:10

@ Benfan, bedankt voor de tip ;)

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:00

Rijerijerije schreef:
Ik ben mijn paardencarrière begonnen als bijrijdster (na een aantal jaren op de manege). Ik heb nog nooit zoveel geleerd als daar. Daar merkte ik pas dat paardrijden zoveel méér is dan een zadel erop en gaan met die banaan. Mesthoop omgooien, 's zomers helpen met hooien, trailer schoonspuiten, weide uitmesten en ga zo nog maar even door. Als ik geluk had kon ik nog een uurtje rijden :') En toch heeft dit mij nooit weerhouden om een eigen paard te willen. Ook al betekent dat véél tijd investeren en veel rotklusjes doen. Heb daar dan ook mijn eerste eigen pony gekocht en tot de dag van vandaag een eigen paard gehad. Ik moet helaas afscheid nemen van mijn eigen paard maar wil toch blijven rijden, dus als ik nog iemand uit de brand kan helpen, omg Zwolle...

Tegenover mijn huis zijn een paar paarden(, fokpaarden volgens mij :P).
Daar hebben ze altijd nog verzorgers nodig.
(Weet niet of dat nu al vol zit, maar je kan het altijd proberen :))
ze willen volgens mij alleen 15 + (ik was te jong)
Ze willen daar ook precies het zelfde als wat jij zegt: Stal uitmetsen, poetsen enz. en dan misschien nog even rijden :j
Weet helaas niet precies de straatnaam, maar zou dat wel willen uitzoeken (als je ff een pb stuurt, als je interesse hebt).

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:02

Ik vind het inderdaad ook erg belangrijk dat je ook met de eigenaar op moet kunnen schieten :j je verzorgd immers haar/zijn paard :P

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:45

mij lukt het niet een "bijrijdpaard" te vinden.
De eerste waar ik ging kijken: eigenaar vroeg 125 euro p.m., vond ik teveel.
De tweede: onenigheid over geld nog voordat ik gereden had.
De derde: paard is draver, heb het even geprobeerd maar zag ikzelf toch niet zo zitten, moeilijk paard.
De vierde: eigenaar vond mij niet ervaren genoeg (terwijl ze me nog nooit met paarden had bezig gezien of mij had zien rijden.
De vijfde: na onze kennismaking (waarbij alles klopte) besloot de eigenaar pony (wegens financiele redenen) met spoed te koop te zetten....
Nu lijk ik een paard gevonden te hebben. Paard moet eerst bevallen en daarna zal ik haar leasen, tenminste.... als er weer niets veranderd!

mailow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 20:03

piene schreef:

was ik benieuwd naar ;)

Ik blijk een echte een uitzondering te zijn, terwijl ik wat ik zelf doe heel normaal vind. Ik betaal de helft van het stalgeld (75euro, paarden staan bij eigenaresse thuis vandaar). Ik mest 4x per week twee stallen, dus zowel die van mijn leasepaard als die van het andere paard. Daarnaast rijd ik dus mijn leasepaard zo'n 4/5 keer per week. Ik heb dus als het ware mijn eigen paard, voor geld waarvoor ik normaal nooit een eigen paard zou kunnen hebben. (heb ook een contract etc.)
Bij mij maakt het betalen niks uit, al zou ik niks betalen, dan kom ik net zo goed. Ik zie rijden ook niet als iets wat per se moet, met vorst bijvoorbeeld kan ik gemiddeld twee maanden niet rijden. Dan kom ik net zo goed en betaal ik ook gewoon door.
Ook zorg ik weleens voor de paarden als de eigenaresse met vakantie is. Dan fiets ik twee keer per dag op en neer om de paarden te voeren, dat vind ik voor een weekje helemaal niet erg om te doen.
Ik hoop dat ik je zo een beetje heb kunnen helpen met het beeld van een 'verzorgser/leaser' ? :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 22:01

Mijn bijrijdster betaald niets, ik moest dat vroeger wel doen maar ik vind het is mijn paard, mijn verantwoording dus mijn zakgeld en als ik iemand laat mee betalen dan vind ik ook dat zo iemand
een stukje instemming heeft en dat gebeurt dus niet. Ik beslis.

Het belangrijkste is dat ze op 1 lijn zit, mijn lijn, en dat ze lief is voor mijn blondje en dat is ze gelukkig.

lovep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 06:54

ik heb geen eigen paard maar als ik een verzorgpony heb of paard dan wil ik daar wel het liefts niets voor betalen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 08:10

IK begrijp het nog steeds niet dat de meeste het gratis willen hebben. Op een manege betaal je tegenwoordig denk zo'n 15 euro voor een uurtje rijden, elke week een ander paard en...sorry dat ik het zeg...over het algemeen leer je er op een gegeven moment niets meer.
Vaak rij je dan ook met meer dan 10 in een les, dus de aandacht is minimaal.
Wil je een paard leasen of in 1/2 pension, betaal je op een manege een godsvermogen!
IK hoor hier in de omgeving bedragen van dik 200 euro p. maand.
Dan word het paard ook nog gewoon gebruikt in de lessen...kassa!!!

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 08:59

vind t helemaal afhangen van wat je mag met een paard, of een (grote / kleine ) bijdrage op z'n plaats is.
ik ga bijvoorbeeld niet betalen als ik er niet op mag :+
maar als je echt alles zelf mag beslissen (of bijna alles), buitenrit / dressuur / springen / wedstrijden/ lessen, dan kan een bijdrage op z'n plaats zijn.
als degene die bijrijd het paard veel kan leren vind ik een bijdrage daarentegen weer wat tegenstrijdig...

m'n 1e bijrijdpaardje was gratis, maar de paarden erna heb ik gewoon een bijdrage voor betaald.
verzorgpaarden (waar ik dus niet op mocht rijden) betaalde ik misschien een worteltje en wat paardensnoepjes voor, meer vind ik niet nodig :+

Viviannie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 17:16

Weet je wat het nou is?
Degene de een verzorgpony zoeken vinden het moeilijk.
Want meestal is er niks.
Bijvoorbeeld bij mij in Bergen op Zoom is er ook niks.
Maar degene die een verzorgpony aanbieden kunnen ook niet in 1x een geschikte verzorger voor de pony vinden.
Het is gewoon allebei moeilijk.
Bijvoorbeeld je zoekt in Bergen op Zoom een verzorgpony en je kan niks vinden.
En in Bergen op Zoom zit iemand een verzorger voor de pony te zoeken maar die kunnen ook niks vinden.
Alles is gewoon op de wereld moeilijk ;)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 17:32

Viviannie99 schreef:
Weet je wat het nou is?
Degene de een verzorgpony zoeken vinden het moeilijk.
Want meestal is er niks.
Bijvoorbeeld bij mij in Bergen op Zoom is er ook niks.
Maar degene die een verzorgpony aanbieden kunnen ook niet in 1x een geschikte verzorger voor de pony vinden.
Het is gewoon allebei moeilijk.
Bijvoorbeeld je zoekt in Bergen op Zoom een verzorgpony en je kan niks vinden.
En in Bergen op Zoom zit iemand een verzorger voor de pony te zoeken maar die kunnen ook niks vinden.
Alles is gewoon op de wereld moeilijk ;)

In de omgeving van bergen op zoom is wel wat te vinden.
Het is maar net hoever jij wilt reizen. :j

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:58

Ik had een leasepaard waar ik 4 x in de week op reed, daarbij heb ik nog een verzorgpaard van 23 jaar oud. Mijn leasepaard is er helaas niet meer, dus het rijden is beperkt naar 2 x in de week. Mijn verzorgpaard van 23 kan ik niet echt meer volop gaan rijden, eigenlijk meer bejaardengym. Ik wil haar wel blijven verzorgen totdat ze er niet meer zou zijn. Ik zoek sinds een paar weken een bijrijdpaard omdat ik het vele rijden mis, maar er is toch helemaal niets te vinden in een straal van 10 km vanuit Tiel..

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:06

ik zocht een bijrijder voor mijn hengst...maar dat wil nog niet echt lukken de laatste die geweest was had meer aandacht voor me merrie en toen ze ff ger vast moest houden had ik het idee dat ze met knikkende knieen stond......
jammer want zou hem graag meer aandacht willen geven maar ik heb soms dom weg geen tijd........al was het maar om te poetsen en te knuffelen.
vind de klik met het paard belangrijker dan alles erom heen.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 08:14

Heb weer een verzorgster versleten en dit keer lag het niet aan mij, maar ze vondt de afstand te ver en had toch niet genoeg tijd op zaterdag.
Jammer want verder ging ze goed met hem om. Dus ben ook weer rustig aan het rondkijken :+ .

loisje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:29

ik help ook op een stal met verzorgen en stallen uitmesten op zaterdag en daarvoor in de plaats mag ik gratis rijden op zaterdag.
je helpt de mensen toch? dus waarom zou je er dan zelf voor moeten betalen, dat lijkt me dubbel op.
tenzij je zelf niet stallen enzo hoeft uit te mesten, dan zou ik er wel een bijdrage voor vragen, want dan heb je alleen de gemakken ervan.

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:46

Nu ik zelf een pony aan ga schaffen(duurt nog wel eventjes hoor) denk ik er zelf wel iets anders over.
Nouja, snap ik waarom het moeilijk is om er een te vinden en dat terwijl ik nog niet eens zoek.

De reden dat ik er straks een zoek is omdat ik het een ander gun omdat ik die kansen ook heb gehad. Sowieso een jonger iemand dan mij, vind het een beetje raar om bazig te doen over iemand van 20 terwijl ik zelf 16 ben. Dus dat zal een meisje van 13 ofzo worden. Eerste tijd nog niet alleen, dan misschien twee dagen.
Heb een paar advertenties gelezen en als je dan tegen komt van; ik rijd gevorderde ik kan dit dit dit dit dit dit dan weet ik het niet hoor. Komt zo nep over. Het is lastiger dan ik dacht maar ik zal geen geld vragen, daar blijf ik bij :D

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:36

Ik heb 6 jaar lang een pony verzorgd (eigenlijk volle lease).
Mijn ouders betaalde het stallingsgeld, logisch naar onze mening. De pony was 24/7 voor mij, dus de stallingskosten waren ook voor ons.
Ik was echt dolblij dat ik uberhaupt een 'eigen' pony had. Dat ik de eerste 2 maanden niet alleen op stal mocht zijn (ik was 12), en of mijn ouders of een stalgenoot er bij moest zijn maakte me niets uit. Het maakte me ook niet uit dat ik nog niet op buitenrit mocht.
De eigenaresse besliste wanneer het tijd was voor de volgende stap, en dat vond ik ook heel logisch. Het blijft haar pony, zij voelt zich verantwoordelijk.
Uiteindelijk mocht ik alles met de pony, echt alles.

Pony wordt nu gereden door het zoontje van de eigenaresse en een ander meisje.
Het meisje vindt het oneerlijk dat het zoontje meer mag dan haar.
Ik snap dat ze dit oneerlijk vind, maar ook hier; wanneer er iets gebeurd met het zoontje is het haar eigen kind, en niet het kind van iemand anders waar iets mee gebeurd is.
Meisje blijft maar vragen 'mag ik dit, mag ik dat', en ze mocht ook een aantal keren mee op bixie, maar dat is blijkbaar niet genoeg.
De ouders van het meisje bemoeien zich nauwelijks met de pony, een ander moet hun dochter maar meenemen op wedstrijd.
Laats kwam het meisje naar me toe, waarom zij niet op springwedstrijd mocht en het zoontje van de eigenaresse wel?
De moeder zei hier ook al iets over terwijl ze zelf 0,0 aanstalte maakte om zelf wat meer betrokken te raken waardoor zij misschien met haar kind naar een wedstrijd kon. Nee, anderen moesten dat maar regelen.
Stalgenoot stelde zichzelf beschikbaar, maar eigenaresse wilde dat niet omdat dan niet de volledige aandacht naar het meisje kon gaan.

Het is gewoon een verschil van instelling.
Mijn vader (en moeder) hebben de tijd genomen om de pony ook te leren kennen. Ik vroeg nooit wat, eigenaresse kwam steeds zelf met voorstellen 'goh, het is lekker weer, zullen we een buitenritje maken' of 'het gaat wel heel goed, misschien kun je een startkaart aanvragen'.
Op een gegeven moment hoefde ik alleen maar te bellen; 'ik ga dit weekend weg met de pony', of op het bord te schrijven 'ik ben even naar buiten'. Het was allemaal prima.
Nu door al dat 'ik wil, mag ik, toe nou' is het niet leuk meer om te zeggen 'joh, het gaat zo fijn! Tijd voor een volgende stap'.

Waar is het toch gebleven?
Blij zijn met dat je de kans krijgt om een pony te beschouwen als je eigen en er lekker mee in de bak te rijden?
Ik lijk wel een oud wijf :+

Uiteraard ligt het verhaal weer anders wanneer je echt gaat zoeken naar een pony/paard om uit te brengen.
Maar dan kom je in de eerste instantie ook al iets heel anders overeen.