Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_nvds

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:43

Haha naja ik ben 15 , maar ik zou me dom voelen als ik dat zou sturen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:45

_nvds schreef:
ik kreeg ook een meisje die zei

ja ik wil je paard bijrijden ik ga niks betalen en na een tijd wil ik 2 x rijden en je gaat benzine kosten voor me ouders betalen.. uh wat zeg je

:evaw: geen andere reactie daarop.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:49

_nvds schreef:

ja ik wil je paard bijrijden ik ga niks betalen en na een tijd wil ik 2 x rijden en je gaat benzine kosten voor me ouders betalen.. uh wat zeg je

Zo toe maar weer :wow: Heb je nog wat terug gemaild?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:50

Jonge kinderen (jong is bij mij < 15 zeg maar :+ ) zou ik zelf niet meer aan beginnen. Ik heb het geprobeerd, en ik heb niet de moeilijkste pony's, ze zijn best wel fijn als je hen even leert kennen, maar toch werkte het niet .. Ik denk dat de meeste kinderen (er zullen best wel uitzonderingen zijn) van die leeftijd helemaal niet bezig zijn met lichaamstaal en waarom paarden reageren zoals ze reageren enzo, en die van mij zijn dat wel gewend, dat zijn geen dooie manègepony's (meer) die nergens op reageren.. dus ja :+

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:53

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik door de verzorgsters van de Shetlander bij ons op stal (ook een jaar of 12-14) echt heel huiverig ben geworden voor verzorgsters van die leeftijd... Dat hoef ik echt niet bij mijn paard te hebben.. :o

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 22:30

Ik heb juist iets tegen 18-25'ers (afspraken niet nakomen, stelen, niet alleen naar buiten --> alleen naar buiten etc.)

Ik weet gewoon niet meer wie wel/niet te vertrouwen is.. Heb wel geleerd dat leeftijd weinig zegt! Maar om sommige redenen is ouder handiger (geen ouders die huisarrest geven, auto als vervoer, vooral als je afgelegen staat etc.)

Meisjes van 15-16 gaat hier om de een of andere reden beter :p En ken ook nog een meisje van toen ze begon 11, die ook super fanatiek en goed bezig is en zelfstandig.. (Alleen had zij bij haar om de hoek iets gevonden.. want anders had ik haar gevraagd, ze is inmiddels 13 ;))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 22:36

Het zal inderdaad toch van persoon tot persoon afhangen .. Het blijft een moeilijk iets :+
Maar mbt de paarden zelf denk ik dat het wel leuker is om een wat ouder iemand te hebben, die is zich doorgaans wel wat meer bewust van zichzelf en wat ze kunnen uitstralen naar paarden, en indien niet kan je dat wel uitleggen en begrijpen ze dat doorgaans wel .. en bij jongere mensen had ik dat idee niet (ze zeiden dan wel ja ok, maar deden daarna toch weer gewoon hetzelfde als daarvoor .. kan ook best aan mij liggen natuurlijk :+ ).

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 22:49

Hangt er zo erg af wie je hebt... En in hoeverre ze zich echt in paarden verdiepen of alleen maar een uurtje op de manege rondhobbelen en dan weer weg zijn ;)

Maar het is gewoon altijd geluk hebben denk ik... Of iemand nu 13 is of 26, of 88 ;)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 23:18

Daar heb je ook zeker gelijk in... Nu begin ik weer te twijfelen haha. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 23:21

Ach weet je, vaak merk je aan de mails of berichten wel al wat voor iemand het is :+ Daar kan je al op filteren.. En als het contact je aanstaat kan je altijd eens laten kennis maken en kijken of het dan ook klikt, en dan weer verder zien ..

Ik heb ze hier laten kennis maken eerder deze week en vandaag wat dingen uitgelegd mbt NH & Parelli en haar dingen laten doen en proberen, en toen gevraagd of ze het nog steeds leuk vond. Als dat dan zo is, dat ze de pony op zich leuk vindt (kennismaking) en ook de dingen die ze ermee kan doen, dan heb je al een beter beeld ;)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 23:25

Ik vond het vroeger zelf altijd erg lastig om het meteen te zeggen als het niet klikte met het paard, was heel onzeker wat dat betreft ("straks vinden ze me een stom meisje"). Dus dat hoeft ook in alle gevallen niet veel te zeggen natuurlijk. Zucht, lastig lastig haha.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 07:20

Ik vind het idd ook lastig om te zeggen dat ik het niks vind.
Vooral als ik dan aan ze vraag hoe ze vonden dat het ging, en dan zeggen dat ze het best goed vonden gaan. Uhm tjah, wat moet ik dan, als ik het zelf niks vond. :+

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:46

Herkenbaar ja... Maar mail zegt echt niet altijd alles! Te vaak "enthousiaste" mensen die niets meer lieten horen ;)

Ik heb er maar 1 weggestuurd, en dat heel netjes gedaan (vond ik)... En het ging zo bar slecht, beest liep zo vreselijk en zij vond het goed gaan... Tjah... Dan is het heel makkelijk ;) En nog commentaar erop krijgen ook "maar zo leer ik dat op school..." Nou, als ze in Deurne leren paarden te verpesten, dan gaat het lekker :+) (En tussen ons klikte het ook zo geweldig, doordrammertje, per se der zin doordrijven, dus moest wel duidelijk zijn..) Paard was ook heel duidelijk, ze liep de stal in en hij draaide zich meteen om en probeerde te bijten... En maar volhouden dat het zo goed ging :') "Ik heb jouw paard nog nooit zo boos zien doen tegen iemand..." "Ik ook niet" (gesprekje achteraf met iemand op stal :D)

Op de andere stal wel gelachen met mijn stalgenootje... Als ik ging roepen dat ik nog even op mijn eigen paard wilde rijden (hij had een 3jarige dus daarop proefrijden is lastig ;)) dan wist hij ook al dat ik het niets vond.. En dan soms nog wel wat tips geven, maar hij was er of uberhard in (soms echt te lomp... soms nog redelijk netjes)... Of ging ze negeren (dat laatste vind ik dan weer niet netjes)...

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:51

_nvds schreef:

Zo toe maar!
Wat stuurde je terug?
Ja ik zal je benzine geld en studie geld en kleed geld betalen, en ik zal zorgen dat paard lief gepoetst en gezadeld is en in de tijd dat jij rijd doe ik de stal wel uit..... 8)7

Ben blij dat ik nu even niet zoek........ :+

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:54

Dat meisje verpest het beeld van goede bijrijders dus echt :\

niks betalen? oke, geen probleem,
maar benzine kosten? fiets maar!

weet je hoe de wereld in elkaar moet zitten?
goede bijrijders die altijd paarden vinden,
en mensen zoals haar niks, ( er is hier namelijk echt niets te vinden, ik ruil graag met haar kwa vinden van een paard! )

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:15

ik vind dat de bijrijders echt zeurenzeiken tegenwoordig!
.....
wees blij dat je erop mag rijden en ermee mag keutelen of echt lekker werken!
Doe in de ruil daarvoor een keer spontaan de stal, of het harancherment of was een keer de dekjes, of peesjes ect. Dat is ook een leuke verassing voor de eigenaar:) Zo laat je zien dat je niet alleen komt voor het rijden maar ook voor de " minder " leuke dingen..
zelf kan ik ook niet bijbetalen ofzo, maar zou dan we allemaal klusjes in en rondom stal doen, zou zelfs nog het huis van de eigenaar willen stofzuigen of ramen zemen ofzo! alles om de eigenaar te pleasen en te laten zien hoe blij ik ben dat ik mag bijrijden!
hmm helaas wil niemand mij hebben :'( -O-

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:31

Het is dat je niet in de buurd woond, anders had je ik uitgenodigd.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:32

had het graag gedaan! haha

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:36

Hetzelfde geldt voor mij haha :P

Zag net een advertentie met een heel eisenpakket langskomen.. Paard moest tussen de 8 en de 18 zijn. Mocht niet kleiner (of groter, weet het niet meer precies) zijn dan 1.60m en ze had een vergoeding er niet voor over. En nog wat kleine dingetjes... :+

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:40

Loes1996 schreef:
ik vind dat de bijrijders echt zeurenzeiken tegenwoordig!
.....
wees blij dat je erop mag rijden en ermee mag keutelen of echt lekker werken!
Doe in de ruil daarvoor een keer spontaan de stal, of het harancherment of was een keer de dekjes, of peesjes ect. Dat is ook een leuke verassing voor de eigenaar:) Zo laat je zien dat je niet alleen komt voor het rijden maar ook voor de " minder " leuke dingen..
zelf kan ik ook niet bijbetalen ofzo, maar zou dan we allemaal klusjes in en rondom stal doen, zou zelfs nog het huis van de eigenaar willen stofzuigen of ramen zemen ofzo! alles om de eigenaar te pleasen en te laten zien hoe blij ik ben dat ik mag bijrijden!
hmm helaas wil niemand mij hebben :'( -O-

Oke wanneer kan je komen :D

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:42

zeker niet in de buurt van driel - heteren eh?:P

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 18:13

Loes,
Ik denk dat wij hetzelfde probleem delen,
Nergens een paard te vinden,
Die klusjes vind ik een gewone gang van zaken,
Dat doe je om te laten zien dathet je niet alleen om rijden gaat .

Maar zelfs al bied je dat,
Dan moet er überhaupt iets in de buurt zitten :')

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 18:14

inderdaad...beetje jammer eh! Deviltjh ! haha
druk zoekende...al een jaar ondertussen al langer..eigenlijk al 5 jaar opzoek naar ene GOED bijrijd paard wat echt lekker bij me past en waar ik langere tijd mee door kan gaan. want elke keer gaat er wat mis ofzo en moet ik na 1 jaar of korter gedwongen stoppen:( verkoop, ect.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 18:16

We lijken teveel op elkaar :')
Ook al een jaar op zoektocht
1 te ver weg en niet te combineren
Ander vanwege andere redenen.

Ik hoop nu echt een 'normale' tegen te komen

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 18:18

haha stiekem zijn we familie! hahaha:P
ja inderdaad...kijk elk uur op bokt en op marktplaats enzo voor advertenties haha bijrijdpeerd junkie geworden,.... :9