sallandval schreef:Dacht je dat iemand die voor zijn geld moet werken wel zogenaamd 'ziek' is? Ik vind dat behoorlijk verwend ja, een paard of pony krijgen van je ouders. Maar het verklaard wel iets; ik denk dan niet dat je je een voorstelling kunt maken bij mensen die het slechter hebben en geen geld hebben voor een bijrijdpaard.
Ik vind dat niet per definitie verwend, een paard hebben of een pony is hard werken en als een kind daar 100% inzet voor toont en laat zien dat dit de sport is voor haar, dan vind ik dat niet verwend zijn. Verwend vind ik dat kinderen krijgen waar ze om zeuren en zodra het nieuwe eraf is, ze het aan de kant schuiven. Kinderen die dag en nacht op de manege slijten en aantonen dat het werkelijk alles voor ze is, dat vind ik geen verwennen.
Je laatste zin slaat nergens op. Wij hadden het vroeger niet breed en konden geen eigen paarden betalen, ik zat op voltige op de manege. Ik heb altijd paarden bijgereden en ja gratis. Mijn instelling was ook een heel stuk anders dan wat ik tegenwoordig zie.
En heel eerlijk, is het niet mijn probleem dat anderen geen bijrijdpaard kunnen betalen, misschien dan toch een andere hobby zoeken of toch langer doorzoeken naar het gratis bijrijdpaard achter in een weitje bij de boer en daar even blij mee zijn.