Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

jenn1988

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 14:38

ik snap niet dat degene die een verzorgaard/bijrijdpaard zoeken altijd maar moeten rijden. Ik ben zelf ook weer rustig aan op zoek naar een verzorgpaardje en vind het juist belangrijk om het paard te leren kennen door grondwerk. en tja als ik dan ook nog mag rijden dan is dat mooi meegenomen maar voor mij is rijden zeker niet het belangrijkste.

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 15:38

Haha ik ben vanochtend met mijn verzorgshet naar de kerk geweest. :')

Ik ben super blij met de shetjes! Gister 1 onder de douche gehad, want ja, die moest vandaag naar de kerk en hij zag er niet uit! Zal morgen ofzo even een foto plaatsen.

Jenn: Ik kreeg een shet aangeboden voor 4 keer in de week, 30 euro en je mag er op rijden, nou ik ben 1.70 en zeker niet de slankste. Naah je kan er wel op rijden hoor, zijden ze. Maar ik ga het niet doen, want ik heb er nu 3 gratis en ken de eigenaren ook al een tijdje, dus das mooi. Ik wil in januari stoppen op de manege, dan ik wil ik eigenlijk wel een lease paard waar ik op kan rijden en nog wat van kan leren. Maar dan wil ik er best voor betalen.

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 16:20

Vandaag is het meisje geweest. Was een leuk meisje en ze zal nog laten weten of ze der wil gaan verzorgen of niet! Niet gereden dus nog niet gekeken naar de lengte, maar dat komt vast wel goed! :D

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 16:21

Leuk, hoop dat ze nog een keertje komt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 16:22

Leuk hoor!

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:29

Hij liet zich vandaag weer van zijn beste kant zien *not* :') Maar gelukkig pakt ze het netjes op... Alleen is hij soms zo irritant :') (Heb er zelf dan ook mijn handen vol aan en mij lukt het ook niet altijd)

Nieuw zadeltje erop gegooid :) en het ging echt wel lekker :) Zelf er eindelijk ook weer eens opgezeten eindelijk :')) Maar ze heeft nu het sleuteltje van het kastje en alle vrijheid van de wereld tot zondag :p want dan ben ik er weer!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:31

Lijkt me lastig om haar dan gelijk al alles te laten doen, je hebt er iig vertrouwen in :j

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:35

Haha ja, zusje en mams zijn er elke dag :) dus er is "controle" :p

En ik moet iets... andere verzorgster die gaat stoppen die appt mij dat ze gaat rijden en dan komt ze niet opdagen.... Dus mjah :') ze reed hem ruim een half jaar en had vaker dat soort acties :S En zolang iemand lief met mijn beestje omgaat, netjes rijdt, is het goed hoor ;) Er komt elke dag iemand van "ons" (mams/zusje/ik) dus dan is het wel goed :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:16

Zo, ik heb geen verzorgster meer :+
Had haar een mail gestuurd en heb reactie gehad.. ze had de laatste tijd wat gezondheidsproblemen gehad maar verder vond ze het heel onhandig afspreken met mij, omdat ik vooral namiddag ging en zij moest vanaf 16u werken, en in het weekend had ik ook nooit tijd (ik werk 1 weekend per maand, dat dit nu net het eerste weekend was sinds zij er was kan ik ook niks aan doen natuurlijk) en dus vond ze het te moeilijk allemaal. Naja, kan allemaal wel natuurlijk, maar dan zeg je dat toch gewoon? En niet 2 weken gewoon niks van je laten horen?

Maarja, maakt verder niet uit, ik heb mijn paardjes weer voor mezelf 8-) (niet dat het ooit anders geweest is, maar bon :') ).

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:18

Nouja het is iig opgelost.. Beetje rare reactie van haar (die gezondheidsproblemen niet, maar dan had ze het op zijn minst even kunnen laten weten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:26

Tja ja, maarja, ik ga me er verder niet druk om maken :)

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:55

Ik heb geen bijrijdster meer en eerlijk gezegd hoeft het van mij ook niet meer. :o

Verder heel leuk voor degene die er eindelijk 1 gevonden heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:02

Ik weet het ook niet meer :+ Ik denk nu ook: laat maar ...
Maar als je dan kijkt zoals vandaag, waarin we met de hele stal (bijna) les hebben van iemand .. ik heb 2 pony's, het zou voor allebei goed zijn .. Maarja, volgende keer gaat een toekomstig stalgenootje eens proberen en als het haar bevalt kan zij met [***] meedoen (of met [***], of allebei, we kijken wel hoe het loopt :+ ).

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:10

we vinden allemaal vast wel iemand die bij ons past, wel rijden niet persee rijden dat komt echt wel goed. Ik heb ook rare reacties gehad en ook veel meiden gezien die absoluut niet bij mij deden passen maar iook meiden die wel deden passen. Een paar maanden een hele leuke meid gehad die helaas vanwege kindje, prive en werk moest stoppen maar ook al een paar maanden een super leuke meid die het hopelijk vol gaat houden todat ze genoeg is afgevallen en ze ook kan gaan rijden en ook weer kennis gemaakt met een paar meiden erbij die wel kunnen rijden en de ene viel tegen maar de ander heb ik een heel goed gevoel bij en ik hoop dat zij het leuk gaat vinden en vaker gaat komen en ze vind vanaf de grond ook geen probleem en onder het zadel rustig aan wat ik heerlijk vind. alles op zijn tijd. Ik was de vertrouwen kwijt maar sinds de andere verzorgster is het geheel weer terug ondanks dat ze stopte en nu heb ik weer het vertrouwen in de geen die gekomen is en hoop zo dat ze het leuk gaat vinden!

iedereen succes!!

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:13

Ik heb er 6 en zoals het er nu voor staat doe ik het liever alleen.
Ik heb er dan maar 2 meer om op te rijden dat scheelt.
Mijn man helpt gelukkig om de heren binnen te zetten ik heb er 1 die is net afgespeend en die blijft liever buiten. :+
Het heeft hier meer kwaad dan goed gedaan voor mijn paarden ik ben er helemaal klaar mee. :Y)

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:02

Als je die keuze hebt.... Ik haal het zonder verzorgster gewoon niet. Ben er 1x in de week (wel volpension), zusje en moeder doen de rest van de dagen, maar zij rijden niet, longeren hem niet echt etc. Dus hij kan ook wel 6 dagen grasmaaier spelen ;) maar das ook zonde...

(Hem naar hier verhuizen --> ongelukkig paard, te veel "binnen"... kleigrond :S dus dan blijft ie maar in Brabant wonen... Zelf verhuizen is ook even geen optie :))

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 07:57

Ik heb via via een leuk adresje (bekend adres van een paar jaar geleden) en een leuk paard gevonden, nu is alleen de vergoeding best pittig vind ik -O-

Hmmpff.... :+

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 09:22

Wat is best pittig? Wel realistisch in verhouding voor wat je "terugkrijgt" of? (Ja, sorry ik ben van mening dat als je een bijdrage betaald er best wel wat tegenover mag staan ;))

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 10:18

hobbyboerin schreef:
Nicky84 ik woon in gelderland
omgeving apeldoorn zutphen dieren.

Waarschijnlijk hebben we al iemand :) Maar Elburg is dat te doen voor je?

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 10:24

Soms schrik ik me dood wat mensen aan vergoeding vragen :o ik doe niet aan vergoedingen, ben al lang blij als iemand de liefde en aandacht kan geven ;) op de dagen dat ik niet kan.

Hier geen succes, veder dan mail contact kom ik niet.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 10:29

Haha ja, ik denk hetzelfde :') en dan ga je hier in de buurt rondkijken voor iets en dan hoor je opeens bedragen bij de NOTK :') "Dat is goedkoper dan een manege hoor." En dan nog mensen die mij gaan vertellen hoe duur het wel niet is om een eigen paard te hebben.... Maar het mooie... de stal mag maar opgestrooid worden met x aantal plakjes, niet meer want anders wordt het te duur.. En ja, 1x in de week de stal doen en er elke dag 2 plakjes bijgooien kan makkelijk, paard op het beton :S Zeg je er iets van (subtiel "ow, maar dan staat ie toch gewoon op beton?", doe je het ook al fout :') "Dan moet je maar een eigen paard kopen als je overal kritiek op hebt." :+

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 10:32

NienSCHaap schreef:
Soms schrik ik me dood wat mensen aan vergoeding vragen :o ik doe niet aan vergoedingen, ben al lang blij als iemand de liefde en aandacht kan geven ;) op de dagen dat ik niet kan.

Hier geen succes, veder dan mail contact kom ik niet.

Nien, dat heb ik ook een beetje al sta ik er wel in dat ik best iets wil betalen voor het gebruik van het paard :) Ik heb er namelijk ook plezier van.

Ik persoonlijk ben bereid een bedrag van 50 tm 70 euro per maand te betalen stallen uit doen vind ik niet erg, en daarnaast is het een must voor mezelf dat ik wekelijks les.. Kosten van lessen zijn ook weer een 50 euro in de maand.. Dan ga je afhankelijk van de bijdrage net over de honderd euro heen in totaal...

In dit geval wordt het dubbele gevraagd van wat ik wil betalen :=
En als ik het goed begrijp mag ik daar 3 keer in de week van rijden.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 10:36

Hier is ook alles vrij, wil iemand lessen, kan dat, niet verplicht. Ik wil dan wel 1x in de maand even "samen" rijden, dat ik gewoon even wat tips geef en als er een probleem is, dat ze dat even zegt zodat ik even kan uitleggen waard e knopjes zitten :) En voor de rest is alles gewoon vrij...

Ik vind zelf een max van 50 euro voor 3+ dagen eigenlijk wel "ok" ;) voor mezelf dan.. en dat is ook alleen als er geen klusjes tegenoverstaan... (Maarja, dat is gewoon mijn "grens" voor wat ik zou betalen...)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 10:46

Dat is eigenlijk mijn grens ook :=

Stallen uitdoen vind ik er zelf ook een beetje bij horen, paard staat nu vol pension en ze zou dus als de stalhouder kosten in rekening brengt haar voordeel hier uit kunnen halen..

Gedachtgang van mij is zoals ik overal lees nog lang niet zo slecht, maar toch voel ik me ergens erg bezwaard om dit terug te koppelen :o

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 10:53

Ik haal sowieso altijd nog de drollen eruit (ook volpension); maar bij ons gaat er niets van de prijs af dan hoor ;) (ook doen we elke dag onze wei waar er nog 4 andere bij staan.. maar we betalen gewoon de "volle mep". Bij mij hoort dat er ook wel bij, maar geen voordeel voor "ons als eigenaar" :P

Ik heb het ooit een keer gezegd paar jaar terug en kon meteen gaan ;) "Ja ik betaal hier 150, als jij dan 75 zou gaan betalen...." (ok, wist dat het zo was... vond het nog wel redelijk was voor 3 dagen per week...) 2e keer afgesproken... komt ze aan dat ze naar een andere stal wil (veel verder weg, ik alleen door het bos.. moest dan maar een autootje kopen of een scooter ofzo :') zei ze nog even doodleuk... Ow en de stalling was 275... Dus of ik dan 175 wilde gaan betalen... Heel lief maar bedankt...