Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anke schreef:Ik vind het een mooi gebaar van betrokkenheid als ze het aanbieden.
Een reactie hierboven is het zo van. Niet kunnen rijden, niet willen betalen. Waarschijnlijk ook niet meer komen opdagen. Zo iemand wens je toch niet voor je lieve viervoeter?
Die ziet een dier als alleen een gebruiksvoorwerp en bij een (langdurig) defect wordt het zo snel mogelijk gedumpt.
Bij mij is geld bijzaak. Houding, motivatie en betrokkenheid...daar draait het voor mij om. Liefde voor het dier zelf. Niet gekoppeld aan rijden of een prijskaartje.
waxmeltsenzo schreef:Anke schreef:Ik vind het een mooi gebaar van betrokkenheid als ze het aanbieden.
Een reactie hierboven is het zo van. Niet kunnen rijden, niet willen betalen. Waarschijnlijk ook niet meer komen opdagen. Zo iemand wens je toch niet voor je lieve viervoeter?
Die ziet een dier als alleen een gebruiksvoorwerp en bij een (langdurig) defect wordt het zo snel mogelijk gedumpt.
Bij mij is geld bijzaak. Houding, motivatie en betrokkenheid...daar draait het voor mij om. Liefde voor het dier zelf. Niet gekoppeld aan rijden of een prijskaartje.
Zo las ik het ook.
Ik ben altijd vol voor een paardje gegaan en heb er dan ook een band mee opgebouwd. Dan kom je netjes en dan ga je niet zeggen als je een tijdje niet rijden kunt van nou weet je dan betaal ik ook niet. Of dan kom ik ook niet. Ik wilde altijd ook graag weten hoe het ging en als ik iets kon doen zoals een extra keer naar stal voor een extra stukje stappen ivm stijfheid of zalf op een wond smeren ging ik ook. Dat hoort nou eenmaal bij het houden van een paard. En een goede verzorger/bijrijder die zal daar ook zijn/haar steentje bijdragen
GamblersCup schreef:waxmeltsenzo schreef:
Zo las ik het ook.
Ik ben altijd vol voor een paardje gegaan en heb er dan ook een band mee opgebouwd. Dan kom je netjes en dan ga je niet zeggen als je een tijdje niet rijden kunt van nou weet je dan betaal ik ook niet. Of dan kom ik ook niet. Ik wilde altijd ook graag weten hoe het ging en als ik iets kon doen zoals een extra keer naar stal voor een extra stukje stappen ivm stijfheid of zalf op een wond smeren ging ik ook. Dat hoort nou eenmaal bij het houden van een paard. En een goede verzorger/bijrijder die zal daar ook zijn/haar steentje bijdragen
Ook voor meerdere maanden? Want daar gaat het om.
En nee, je wilt misschien zelf niet zeggen dat je liever niet betaald als je niet kunt rijden. De eigenaar hoort dat dan te zeggen vindt ik.
plu74 schreef:Betalen om te helpen met rijden/verzorgen zou ik nooit doen. Je levert elkaar immers een dienst. Jij helpt als bijrijder de eigenaar die niet 7 dagen per week kan/wil verzorgen, en in ruil daarvoor mag je rijden. Zo zie ik het.
M_D_H schreef:plu74 schreef:Betalen om te helpen met rijden/verzorgen zou ik nooit doen. Je levert elkaar immers een dienst. Jij helpt als bijrijder de eigenaar die niet 7 dagen per week kan/wil verzorgen, en in ruil daarvoor mag je rijden. Zo zie ik het.
Oh echt?
Laat mij jou er even aan herinneren dat een paard geen 7 dagen in de week gereden hoeft te worden en dat een paard ook zeker niet lijdt onder een paar dagen stil staan.
Laten we dan ook even bedenken dat je meestal een kant en klaar paard krijgt, waar alle spullen al voor aanwezig zijn en waar je dus geen onkosten voor hoeft maken.
En als je geluk hebt, zoals mijn bijrijdster heeft, staat het paard ook nog eens op een all inclusief stal en hoef je alleen maar te poetsen, te zadelen en mag je je ding doen.
En laat mij jou dan vragen, welke dienst bewees jij mij ook al weer?
enamorada schreef:omdat wij destijds iemand de kans wouden geven die geen paard kon kopen en ook nog eens volledig kon stallen. een soort van eigen paard toch kon hebben. Dat is ook de reden dat wij ons eerste paard met bijrijder hadden gekocht.Even een oprechte vraag aan eigenaren, helemaal niet banketstaaf bedoeld: als je zoveel nadeel van een bijrijder/verzorger ondervindt, waarom neem je er dan in godsnaam een? Ik begrijp het niet, dus als iemand hier een antwoord op heeft hoor ik het graag.
M_D_H schreef:plu74 schreef:Betalen om te helpen met rijden/verzorgen zou ik nooit doen. Je levert elkaar immers een dienst. Jij helpt als bijrijder de eigenaar die niet 7 dagen per week kan/wil verzorgen, en in ruil daarvoor mag je rijden. Zo zie ik het.
Oh echt?
Laat mij jou er even aan herinneren dat een paard geen 7 dagen in de week gereden hoeft te worden en dat een paard ook zeker niet lijdt onder een paar dagen stil staan.
Laten we dan ook even bedenken dat je meestal een kant en klaar paard krijgt, waar alle spullen al voor aanwezig zijn en waar je dus geen onkosten voor hoeft maken.
En als je geluk hebt, zoals mijn bijrijdster heeft, staat het paard ook nog eens op een all inclusief stal en hoef je alleen maar te poetsen, te zadelen en mag je je ding doen.
En laat mij jou dan vragen, welke dienst bewees jij mij ook al weer?
sneeuwpop schreef:Ik vind een bijdrage niet alleen voor het rijden, maar een stukje betrokkenheid etc.
Een paard huren om te rijden, kun je ook op de manege. Bij een "Verzorgpaard" krijg je ook een band , krijg je meer vrijheden in overleg.
Als het paard dan kort kreupel is, dan lijkt me dat niet zo'n probleem. Bij langer kreupel vind ik wel dat de kosten voor de bijrijder moeten stoppen, want dat is het voordeel van bijrijder zijn VS eigenaar. Maar lijkt me wel dat de verzorgster vanwege de band wel blijft komen tot het paard weer goed is.