Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

watdanhe

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:25

Ik vind dat mensen wel heel hoge eisen stellen... Zoals min. 18 jaar, zoveel ervaring etc... Hun snappen gewoon niet dat de meeste paardenliefhebbers vn 18 een eigen paard hebben. .en dus geen tijd. nja, in plaats van te kijken hoe het gaat met een 13 jarige (bijna 14)...?!

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 08:56

watdanhe schreef:
Ik vind dat mensen wel heel hoge eisen stellen... Zoals min. 18 jaar, zoveel ervaring etc... Hun snappen gewoon niet dat de meeste paardenliefhebbers vn 18 een eigen paard hebben. .en dus geen tijd. nja, in plaats van te kijken hoe het gaat met een 13 jarige (bijna 14)...?!

bij mij mocht er best iemand komen van 13/14 maar ze moest wel verantwoordelijk zijn en redelijk goed kunnen rijden. Ik ben er toch bijna altijd zelf bij dus voor mij was dat geen probleem. Het probleem wat ik had is dat ik buiten een dorp woon. En veel mensen hier zelf een paard hebben.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 10:07

hier hetzelfde probleem.
Toen mijn pony in pension stond op 500 meter van grote plaats met 50.000 inwoners en er nog een manege was was het ook niet zo moeilijk.

Nu woon ik vlak bij een minidorp waar het lijkt of iedereen die paarden leuk vind een eigen paard heeft. Geen winkel om een briefje op te hangen, geen manege in het dorp. alleen een basisschool, maar 4 tot 12 is me net wat te jong Tong uitsteken...
Dichtstbijzijnde iets grotere dorpen (met supermarkt en 2 scholen Knipoog ) liggen op 4 km, iets grotere plaats op 7 km, dichtstbijzijnde manege op ongeveer 8km.

Men moet dus al snel 20 tot 30 minuten fietsen in weer en wind. Had ik een paard gehad dat gezond was en geschikt voor langere/volwassen mensen, dan lag het al weer iets makkelijker. Nu moet je iemand hebben die niet te groot van stuk is. Dus zit je meer bij kleine/tengere volwassenen of tieners.

Ben nu wel bezig met een aantal meiden om kennis te maken en proef te rijden en hoop dat er iemand bij zit.

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 07:43

ja precies, maar zou wel gewoon op de manege een briefje hangen mensen uit de buurt zullen daar moeten rijden als er geen andere mogelijk is dus mensen uit jou omgeving zullen dit dan ook lezen wie weet tref je een goede. Ik heb echt mazzel gehad. Nu alleen het rijden nog wat bij schafen en moet goedkomen

succes met je zoektocht

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 09:17

Ik heb 1,5 jaar terug heel erg geluk gehad. ik kwam op een stal waar me vriendin der pas gekregen paard ging stallen en wees me santos aan, paard wat zij eerst zou gaan verzorgen. Nou van het een kwam het ander ik had een afspraak met de eigenaresse. Er werd duidelijk aan mij gevraagt of ik door weer en wind zou komen, of k de bijdrage zou betalen en of ik niet na een maand zou stoppen, we hebben toen een afspraak gemaakt om een maand op proef te gaan en ik was helemaal weg van hem. Nou manege opgezegt, en nu doe ik hem dus al 1,5 jaar. Sinds 2 weken ong terug doe ik hem 4á5 keer per week want eigenaresse kan niet rijden wegens een pasgeboren kind. Me ouders hadden liever niet dat ik van de manege afging, maar ik ben er alleen maar op vooruit gegaan en ik vind dit zoveel leuker.
Het vinden van een bijrijdster is ook niet makkelijk, we proberen nu iemand voor 1 dag in de week erbij te vinden maar tja, de een betaald niet optijd, de ander komt niet meer opdagen, of vind het weer niet meezitten dus gaat niet. Dan denk ik soms wel, als ze mij niet had, hoe en waar zou santos dan nu zijn? Heeft ze dan ook niet gewoon geluk met iemand die wél blijft, die het geld ruim van te voren overmaakt, die echt door weer en wind komt enz? (geld moet rondde 1e gestort worden, we stortten het meestal een week daarvoor al dus geen problemen daarmee) En heb ik niet ook gewoon geluk, dat ik hem kan/mag doen, en dan ook zovaak op dit moment? *LOL*

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 08:13

Precies hetzelfde hier..
Ik kan ook gewoon geen verzorgster vinden.. iig niet eentje die langer blijft..
Ik vraag dr ook niks voor.. Lachen

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 08:31

Ik vind het aan de ene kant juist moeilijk om een verzorgpaardje te vinden. Maar dat komt ook omdat ik maar 1x per week kan. Als er hier iemand nog een verzorgster voor min. 1 x per week zoekt: pb me!

Maar nog even over het onderwerp Haha! je moet idd niet te veel eisen stellen, maarja, je wilt wel dat je paard goed wordt verzorgd...

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 12:25

lars schreef:
ja precies, maar zou wel gewoon op de manege een briefje hangen mensen uit de buurt zullen daar moeten rijden als er geen andere mogelijk is dus mensen uit jou omgeving zullen dit dan ook lezen wie weet tref je een goede. Ik heb echt mazzel gehad. Nu alleen het rijden nog wat bij schafen en moet goedkomen

succes met je zoektocht

nou de mazzel is voorbij ze heeft gezegt dat ze niet meer wilt rijden omdat ze het paard niet in 1 week aan de teugel kon rijden! (haren gingen overeind staan!) is dat paardrijden paard aan de teugel krijgen sorry ........

Dus heb me echt lelijk vergist in haar. Maar netjes gezet dat ik het jammer vond.
ben er trouwens weer helemaal klaar mee geen bijrijders meer voor mij voorlopig

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 12:27

blijven mensen langer als je geld vraagt? omdat ze dan zichzelf verplicht voelen te komen omdat ze betalen of toch wel heel erg graag paardrijden??

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:19

Hmm heb nooit betaald, en blijf toch wel (mits het klikt tussen eigenaar en mij en ik daar m'n draai kan vinden).

Ik ehb zelfs zo iets, moet er betaalt worden dan is het Doei, doei (eigen kosten zoals nu de wedstrijdkosten betaal ik gewoon zelf, dat is ook écht voor mij waar eigenaresse ook enorm veel tijd in steekt voor mij en m'n ouders hebben zo iets dat zijn kosten die we jullie niet kunnen verplichten) Maar bijdrage in stalling o.i.d. vind ik zelf eigenlijk 'onzin', t is toch jou paard? Jij wilt er iemand op hebben rijden, en zij wil graag jou paard rijden win/win dus en waarom dan geld betalen?

Oké als je als eigenaar echt les geeft kan ik me voorstellen dat je hier lesgeld voor vraagt, dat is toch wat anders dan bijdrage in stalling of je moet maar betalen want je hebt een soort eigen pony. (in zo'n geval zou ik eerder zeggen, verlease je pony dan)..

Nee betalen is voor mij Doei, doei

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:06

Bij mij is het juist andersom, ik zoek een bijrijdpaard maar haast niemand reageerd gelukkig heb ik nu een reactie gehad en daar ga ik deze week kijken Haha!

JoJoCadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:01

Tja ik denk dat het per regio anders is, ik had mazzel met paarden contackten die wat konden regelen voor me waardoor ik makkelijk weer wat had maar een van mijn beste vriendinnen heeft er anderhalf jaar over gedaan en mijn verzorgpony is dinsdag verhuisd en ik heb nu alweer een verzorgpony, dus erg snel maar hier is het erg moeilijk een leuke pony te vinden. maar met contackten kom je er wel zoals ik en ik regel het altijd dat ik niet hoef te betalen, dat mag niet van mijn ouders die vinden het flauwe kul, maar nu heb ik dus net weer wat en die mensen zeiden wel we willen graag dat je les neemt met haar en die kosten waren prima en begrijp ik volkome.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 08:30

Bij mij lijkt het nog steeds goed te gaan met mijn nieuwe verzorgster.
Ze vindt hem nog steeds hardstikke lief Haha! .

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:25

Nou super om te horen Lachen Nu ook maar hopen dat het goed blijft gaan Haha!

KMF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 13:11

Er zijn echt nog wel leuke/ goede bijrijdsters hoor! wel moeilijk te vinden ja... Bij ons op stal, lopen ze ook af en aan. al aardig wat meegemaakt die onverantwoordelijk zijn en zich niet aan afspraken houden.

Alissia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 13:20

Ik kan juist geen verzorgpony vinden XD

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 16:07

Dat is wel apart want in mijn omgeving zoeken ze nog steeds altijd naar een verzorgpony. En nou zijn dat meestal wel "penny's" maar er zitten ook vast goeie en betrouwbare tussen. Je moet denk ik zoeken vanaf 16 jaar en als er iemand interesse heeft gewoon een contractje met haar opstellen..Er zitten trouwens ook wel meisjes tussen die jonger dan 16 jaar zijn en die ook al een verantwoordelijkheidsgevoel hebben maar dat is altijd maar het risico nemen en afwachten. En dat ze ruim van te voren moet afbellen als zij ziek is en wat ze met het paard mag doen etc.

En óók als er iemand reageert vooral vragen of het niet iemand is die er zomaar mee stopt omdat je daar langzamerhand een beetje moe van word. (Wat héél begrijpelijk is hoor!)

Groetjes Kelly

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 17:51

JoJoCadeau schreef:
Tja ik denk dat het per regio anders is, ik had mazzel met paarden contackten die wat konden regelen voor me waardoor ik makkelijk weer wat had maar een van mijn beste vriendinnen heeft er anderhalf jaar over gedaan en mijn verzorgpony is dinsdag verhuisd en ik heb nu alweer een verzorgpony, dus erg snel maar hier is het erg moeilijk een leuke pony te vinden. maar met contackten kom je er wel zoals ik en ik regel het altijd dat ik niet hoef te betalen, dat mag niet van mijn ouders die vinden het flauwe kul, maar nu heb ik dus net weer wat en die mensen zeiden wel we willen graag dat je les neemt met haar en die kosten waren prima en begrijp ik volkome.

ik ben die vriendin!
en indd ik denk dat het veel verschilt want 1.5 jaar geleden moest ik door verkoop stoppen met me oude vezorgpony. jammer maar ja..
toen ben ik dus 1.5 jaarlang elke keer p bokt etcc wezen kijken vragen maar nee niets..
nu heb ik dan eindelijk een nieuwe verzorgpony! en toen ik er met de eigenaar over had van hoelang ik al aan het zoeken was etc.. toen vertelde zei juist dat ze al 0.5 jaar opzoek was!
en nu kijk ik op bokt staan er meteen al 3!
maar ben blij met degene die ik nu heb!
Haha!

piene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 15:17

Jeetje, ik wist niet dat er zoveel mensen naar een bijrijdster zochten en er net als ik moeite hadden er een te vinden.
Volgens mij is het nog moeilijker als je twee tinkers hebt(zoals ik Tong uitsteken )
meeste mensen hebben vooroordelen ten opzichte van Tinkers en willen het liefst op Anky lijken als ze aan het rijden zijn Clown .
en toch kunnen die twee van mij heel erg leuk lopen, ook al zijn het geen kwpn ers.

Ik ben momenteel ook met een bij rijdster bezig en ze vond het wel leuk, maar ook wel moeilijk dat het geen kwpn-ers waren.ze moest daar wel aan wennen.

ik vraag er ook helemaal niets voor voor het bijrijden behalve dan een gedeeld stukje verzorging op de dagen dat ze zou komen, maar is het niet hoeven bijdragen in de kosten ook zo dat het daardoor veel vrijblijvender is?
ik vind het belangrijkste dat die ene tinker wat extra aandacht en beweging krijgt en dat ik er daarnaast iemand een plezier mee kan doen die mischien niet zelf de middelen heeft om een eigen paard te houden.

voor mij maakt leeftijd ook niet veel uit, al moet iemand wel zelfstandig genoeg zijn om er te komen en een goed verantwoordelijkheidsgevoel hebben(en niet het idee hebben dat ie op een fiets rijd, maar weet dat het een paard is daarbeneden Tong uitsteken )
ik vind het echt moeilijk om iemand te vinden

Rubiquil201

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 15:19

Nou..ik heb vanmorgen iets meegemaakt waardoor mij (als verzorger/bijrijder) juist de moed in de schoenen zakt. (Zie mijn andere topic) Ik wil juist erg graag een paard verzorgen!

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 15:53

ik vind het juist onwijs moeilijk om een bijrijdpaard te vinden en zoveel eisen heb ik niet hoor. het enige wat ik wil is dat ik buiten kan rijden,verder maakt het niet uit maar hier in leiden is echt weinig te vinden. en als er wat te vinden is vragen ze mensen die op een bepaald niveau rijden maar ik heb nog nooit iets van wedstrijden o.i.d gedaan en rijd gewoon recreatief.
maarja als ik dan op marktplaats kijk naar andere plaatsen, vooral dorpen enzo dan zijn er zat mensen die een verzorgster zoeken.. ligt gewoon echt aan de plek volgens mij.

Marlien1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:06

Ik heb het zelf ook wel gemerkt toen ik een vzpony zocht, ik kreeg erg veel reacties op mijn marktplaatsadvertentie (misschien omdat die erg lang en uitgebreid was? Ik heb ook wel eens een advertentie gezien met "hoi ik ben 14 heb blond haar wil graag een verzorgpony in alkmaar" XD)

Misschien worden er in de meeste advertenties te hoge eisen gesteld? Als er in de advertentie staat "minimaal 18 jaar" denken de meesten van 17½ al "nee kan niet ik ben te jong", terwijl jij als eigenaar misschien alleen maar bedoelt dat je iemand zoekt met verantwoordelijkheidsgevoel, terwijl er ook zal mensen van 18 of ouder zijn die onverantwoordelijk met paarden omgaan.

Ook de eis "moet al ervaring met verzorgpaarden hebben" vind ik een beetje onredelijk, tenzij dit natuurlijk echt nodig is voor jouw paard. Als iemand al 5 jaar iedere week of misschien wel meerdere keren per week bij een manege rijdt, kan je zo'n persoon toch ook op je paard laten rijden en dan lessen laten nemen?

Tsja, en dan mensen die er niet zomaar mee stoppen. Zoals jullie misschien al gemerkt hebben ben ik zelf bijrijder en geen eigenaar, dus ik heb hier geen ervaring mee ofzo. Je spreekt neem ik aan iets van twee of meerdere keren met iemand af voordat je besluit dat je deze persoon voor je paard laat zorgen? Als je zelf een beetje terughoudend bent dan zal iemand die het echt graag wil misschien zelf proberen een afspraak te maken? Maar goed als je in een bijrijderschaars gebied woont wil je potentiële bijrijders weer niet afschrikken.

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:26

Marlien1991 schreef:
Misschien worden er in de meeste advertenties te hoge eisen gesteld? Als er in de advertentie staat "minimaal 18 jaar" denken de meesten van 17½ al "nee kan niet ik ben te jong", terwijl jij als eigenaar misschien alleen maar bedoelt dat je iemand zoekt met verantwoordelijkheidsgevoel, terwijl er ook zal mensen van 18 of ouder zijn die onverantwoordelijk met paarden omgaan.

Ook de eis "moet al ervaring met verzorgpaarden hebben" vind ik een beetje onredelijk, tenzij dit natuurlijk echt nodig is voor jouw paard. Als iemand al 5 jaar iedere week of misschien wel meerdere keren per week bij een manege rijdt, kan je zo'n persoon toch ook op je paard laten rijden en dan lessen laten nemen?

totaal mee eens!
bij mijn verzortgpony ze advertentie stond moet ervaring hebben en minimaal 14 jaar nouja ik ben 14 en dit werd dan mijn 1e echte verzorgpony. die andere beschouwde ik zowat als me eigen ponyomdat ik elke dag reed, altijd en de eigenaren niet..dat heb ik ook verteld. en ze vond het prima!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 03:03

ik ben zelf bijrijder en ben 2 weken op zoek geweest tot ik wat had gevonden waar ik het ook nog leuk vond!

had een afspraak met iemand van bokt om te komen proefrijden en de eigenarrese zou mij op een bepaalde plaats ophalen en die is nooit komen opdagen! heb 3 uur lang in de zeikregen staan wachten!

en marktplaats...daar zag ik laatst zo'n rare advertentie op staan die ging zo:

ik zoek meisjes onder 12 jaar die van paarden houden, kom langs dan koop ik een paard voor je.

hoe bedoel je pedo

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 14:30

Ik vind het ook nog niet zo makkelijk om een verzorger te vinden. Er mag nogal veel bij ons. Maar het lijkt erop dat er niemand is die interesse heeft om 2 of 3 dagen te komen. En om vaste dagen af te spreken. Ik denk dat ik in de verkeerde buurt zit.

Heb trouwens zelf wel graag een 16 jarige. Niet omdat ik denk dat een jonger iemand het niet kan, maar gewoon omdat we aan een donker weggetje zitten en ik me er niet zo prettig bij voel om een 14 jarige daar nog langs te sturen in het donker.