Nursie schreef:Allen tnx voor de reacties!!
Tja hier in het suffe westen is alles helaas gewoonweg belachelijk duur!! Zou het liefste willen verhuizen maar vriendlief heeft een superbaan dus tja...voorlopig zit dat er nog niet in.
Die stalling is met alles erop en eraan maar ja daar betaal je dan 350 voor per maand. Dat is een flink bedrag...
Wat betreft de lessen ja ik weet dat 8 voor vele nog veel is maar het is hier bijna niet verkrijgbaar en anders is het niet betaalbaar...Ik heb nog soort van geluk dat ik in een niet zo'n gewillig uurtje zit waardoor het zogoed als altijd zo 'rustig' is. Op andere maneges hier is het net zo bar. Als ik privé les op een manege paard zou willen zou ik dus voor een half uur 20 eurie betalen....dus ja welke gek doet dat??
Ik heb haar gezegd dat ik zo'n 100-125 in gedachten heb...aangezien ik ook de lessen nog moet betalen.
Ik ben inderdaad een beetje aan het rondvragen...iemand rijd op de manege 3/4 om de week en betaald 160 eurie. Dat vind ik dus nog veel en is zo goed als de helft van de stallingskosten.
@ Beloved wat bedoel je daar nou mee??
Ik bedoel daarmee dat alle bijrijders zo overdreven doen over dat mensen met een paard een bijrijder willen en daar dan ook geld voor vragen. Dan blijven de meisjes zonder eigen paard toch lekker op manegepaardjes rondhobbelen als ze niet willen betalen?!
Uitgemaakt zaakje lijkt mij. Wat denk je dat een eigen paard kost? Als je als bijrijder de vrijheid krijgt om een "eigen paard" voor een paar dagen in de week te hebben (en alle spullen en alles mag gebruiken die 1000en euro's kosten) en daar een klein bedrag per maand voor moet betalen mag je in mijn ogen in je handjes knijpen.