Wie moet er betalen voor zijn of haar verzorgpony paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 19:43

l0ve_ricard0; ja dat doe ik dus ook.

ben ook ingeschreven bij de club en rijd wedstrijden en lessen. Die betaal ik uiteraard zelf.

Libertylove

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 21:46

Ik betaal de hoefsmid kosten. Dat is € 25,- voor bekappen. IJzers zijn niet nodig. Voor de rest is het bijna mijn eigen paardje. Heb haar 7 dagen per week tot mijn beschikking. Heb wel zelf allemaal spullen gekocht zoals een zadel, hoofdstel e.d.
*Het is eigenlijk een soort van eigen paard, aangezien de eigenaar al 3 jaar niets meer van zich heeft laten horen*

_Lisanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 21:54

Ik hoef er ook niks voor te betalen. Rij haar meestal 1 keer in de week. Gebruik hun spullen, en mag alles met hun paard doen!
Lessen enzo moet ik wel zelf betalen, omdat ik dat zelf nodig vind en ja hun hebben zoiets van: je doet maar waar je zin in hebt.

Leoniee

Re: Wie moet er betalen voor zijn of haar verzorgpony paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 20:40

Ik betaal er ook voor, alleen ik noem het meer een leaspony zegmaar
Ik kan/mag altijd rijden (eigenlijk alles doen), rijd elke zaterdag in de les en rijd wedstrijden (waar de eigenaar ons zelfs heen brengt .. ) Ik kan alleen niet rijden als de eigenaar hem nodig heeft voor de kar (1×per maand ong, in de zomer iets meer .. )
Ik betaal trouwens ook ong. 1/5 van wat je op de manege moet betalen om een paard te leasen. Het enige wat ik nu niet heb is een binnenbak en een stal.
Ik vind het trouwens heel normaal dat je voor een verzorgpaard betaald, het dier moet ook eten, bekapt worden en naar de DA ..
Verder zegt de eigenaar trouwens ook dat ie half van mij is, als je het goed bekijkt betaal ik dus eigenlijk bijna niks en heb ik gewoon een eigen paard

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 18:23

ik moest de helft van het stalgeld de hoefsmit de helft en de tandtarts de helft!!
heb het 2jaar volgehoude tot ik het niet meer kon missen
nu heb ik gehoord dat de anderen verzorger nix hoeft te betalen

Nicki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:57

Ik heb nu al ongeveer 3 jaar een verzorg paard en hoef helemaal niets te betalen.

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:00

Ik betaal op dit moment ook niks voor de paarden die ik rijd.. Maar dat zijn ook niet echt mijn verzorgpaarden.. geef ze beweging en aandacht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 18:10

Ik heb 3 verzorgpaardjes en daar hoef ik niks voor te betalen.
Mag met alle drie doen wat ik wil

Snowygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 17:51

Ik vraag geld voor het berijden. Poetsen, wandelen en longeren en alles is gratis. Ik heb ook heel veel meisjes die dat doen. Ik heb 2 vaste verzorgsters. De ene betaalt 120 euro per maand( heeft ze 2 pony's voor en daarop mag ze 3x per week rijden en ze 1x per week longeren of tutten)
Mijn andere verzorgster betaalt 50 euro per maand en die rijd 2x per week

Ik bedoel hun kunnen lekker rijden en de paarden kosten mij ook bakken vol geld.

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 18:10

Voor mijn verzorgpaard hoef ik niet te betalen, maar moet wel 1x in de week langskomen. (vaker mag ook) De eigenaresse is al lang blij dat haar paard bereden wordt.
Na het rijden moet ik ook de paarden voeren en de mest uit de bak halen. Verder moet ik ze verzorgen als de eigenaresse met vakantie is.
Ik heb verder nog een bijrijdpaard. Daar betaal ik een maandelijkse bijdrage voor en de helft voor de hoefsmid.

Jennii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 19:26

Ik hoef niks te betalen, maar ik koop wel eens snoepjes of een halstjertje of ander cadeautje .

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 19:29

Ja, ik betaal 50,- in de maand.
Vind het vrij redelijk om mee te betalen, je mag op het paard van ander rijden en diegene moet stalgeld enz. betalen.
Ik hoef niet uit te mesten etc.

Dat zou ik ook niet doen als ik een bijdrage lever. Dan betaal ik om stallen uit te mesten.

Tess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:23

Ik betaal €20,- per maand dat is niet veel als je bedenkt dat je hier in 't westland al gauw ronde 50 á 75 eurie zit. Ik hoef verder niks voor het paard te kopen.

Zanzibar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:28

Ik moest bij me vorige verzorgpaard, voor een keer in de week, een halfuurtje rijden + uitmesten, €5 per persoon betalen, maar de bak was altijd zo nat dat we bijna nooit konden rijden. Het verzorgpaard waar ik nu op rij, kan ik rijden wanneer ik wil, zonder te betalen.

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 10:26

Bij Chavez betaalde ik de hoefsmid, en bij mijn nieuwe verzorgpony's hoef ik niks te betalen.

MisPeggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 11:17

Ik betaal 50 euro per maand voor 2x per week rijden. Maar ik ga zoiezo nog een keer vaker hem om met hem te tutten. En uitmesten hoeft niet maar dat doe ik wel. In ruil daarvoor krijg ik soms gratis les

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 11:17

ik hoef helemaal niks te betalen,
behalve voor 1tje maar dat is alleen als ik wil rijden
en de ander hoef ik niet te betalen

Melisnow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 20:09

Hee..

Ik heb echt geluk met mijn 2 pony's .. Ik ben de enige die met ze bezig is, en ook degene die beslist wat er met ze gebeurt..
De eigenaar zelf geeft er niet zoveel om ( wat soms flink balen is )
Ik heb zelf ook allemaal spullen voor ze gekocht, en hoef alleen de hoefsmid te betalen.. Dit is maar 15 euro dus dat is makkelijk te doen..D.
Ik krijg nu ook les op 1 van hun.. Maar wat ik duidelijk wil maken is dat het net mijn eigen paardjes zijn. en ik ben superrr blij met ze;)

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 17:40

jeetje ik ben zelf op het moment opzoek naar een verzorgster maar ik vraag er toch echt geld voor. ik vind het meer dan normaal. ik betaal er anders ook geld voor omdat beestje tehebben dus ja ik vind het wel normaal dat zij mij dan geld geven. maar ja dat vind ik weer.

Liesjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 18:38

Ik betaal er niet voor! en dat vind ik meer als normaal! IK doe daar genoeg klusjes! En pas daar op in vakantie's enzz. En de eigenaar wil kinderen op zijn pony hebben! En die pony kan nogal druk zijn! dan heeft hij er ook baat bij als ik zijn pony rij! dus het komt van beide kanten! Ik gebruik zijn spullen ook nie! ik heb mijn eigen spullen! en die liggen op de pony's! vind ik makkelijker!

En ik loop daar nu al 4 jaar! en het gaat nog steeds goed!
En als hij straks besluit een nieuwe pony te kopen! Beleer ik die ook weer voor hem! gratis!

AnneloesF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 20:21

Ik betaal er ook niet voor, hoef er opzich ook niets voor te doen aan klusjes, maar ik vind het normaal dat je af en toe wel meehelpt. En nu is het erin geslopen dat ik vaak voer 's avonds, paarden binnen/buiten doe als hun eens niet kunnen, op de kinderen pas, uitmesten enz. Beleer hun pony's ook. Nouja, en ik ruil daarvoor mag ik alles met hun paard(en), brengen zij me naar wedstrijden enz. Mocht zelfs mee op vakantie, waardoor Royal en ik Terschelling 2 weken onveilig gemaakt hebben

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 20:46

Ik betaal er niks voor, doe dan wel standaard uitmesten, voeren etc..
Kan rijden zo vaak als ik wil, als is het elke dag, en het enige wat ik wel moet betalen is 1x in de week les.

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 23:13

hoi

ik heb ook een verzorg paard waar ik voor betaal.

ik betaal 65 euro per maand
maar dan mag ik hem ook beschouwen als mijn eigen paard
als iuk die eigenaar bel en ik zeg gijco heeft een dieranarts nodig. zegt hiuj van bel der maar en zet maar op mijn rekening. verder regelt hij de hoefsmid enz.

maar deze man heeft 2 paarden en 1 welsh
en hij is erg gehect aan zijn paarden
( hij heeft ze een verkocht en toien voor heeveel meer terug gekocht.)
maar door omstandig heden kan hij zelf niet meer rijden en werken(heel soms rijd hij even maar meestal gaat dan de kar ervoor)
maar jah doordat hij ook niet egt meer kan werken hebt hij natuurlijk niet zoveel geld.
hij betaalt voor alleen dde stallen al 215 per maand. dus ik vind hewt niet erg om te betalen

juudje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 13:22

ik zou nooit betalen om een paard te mogen rijden,
ik word nog eerder betaald

ik zorg ervoor dat hun paarden getraind worden en wedstrijdervaring hebben, ze kunnen de paarden weer verkopen met winst, dus hebben ze er meer baat bij.

Anne_Bo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 19:12

Ik moet voor mijn verzorgpony betalen. Maar dat is niet veel hoor! Het is ong. 90 euro per jaar