hoeveel vragen voor bijrijder?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 08:30

BeFunny schreef:
Poekkie schreef:
Dat geldt voor mensen met wisselende financiën net zo :)

Vast. Maar ik ga dat niet vergoeden.

Ik ben niet te beroerd om mijn handen uit de mouwen te steken of om een vorm van bijdragen te doen financieel maar dat moet realistisch zijn. En 150 euro daar kun je voor op je kop gaan staan. Dan ga ik wel 4 x per maand een hele mooie buitenrit maken ergens op de Veluwe.

Voor jou geval van oude pony op een wei is dat idd niet realistisch. Voor een kwaliteitsvol paard om de wedstrijden mee in te gaan is dat spotgoedkoop. ‘T is maar net wat je zoekt.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 08:49

Poekkie schreef:
BeFunny schreef:

Vast. Maar ik ga dat niet vergoeden.

Ik ben niet te beroerd om mijn handen uit de mouwen te steken of om een vorm van bijdragen te doen financieel maar dat moet realistisch zijn. En 150 euro daar kun je voor op je kop gaan staan. Dan ga ik wel 4 x per maand een hele mooie buitenrit maken ergens op de Veluwe.

Voor jou geval van oude pony op een wei is dat idd niet realistisch. Voor een kwaliteitsvol paard om de wedstrijden mee in te gaan is dat spotgoedkoop. ‘T is maar net wat je zoekt.

Dat heb ik zelf ook elders benoemd lol. Het moet in contrast zijn en ik zou dat dure sportpaard op luxe vol pension stal niet willen bijrijden ;)

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 09:23

BeFunny schreef:
Dat heb ik zelf ook elders benoemd lol. Het moet in contrast zijn en ik zou dat dure sportpaard op luxe vol pension stal niet willen bijrijden ;)

Maar op dat paard zit ook een aardig verdienmodel of begrijp ik het verkeerd, aangezien je ergens zei dat er nog een verzorger is? Dat is dan 2x €40 voor een oud paard op een landje met niet altijd begaanbare bak en rustige buitenritjes in de polder. De kosten en frequentie van naar stal moeten worden dan alleen over 2 personen verdeeld.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 09:39

3heathcliff5 schreef:
BeFunny schreef:

Maar op dat paard zit ook een aardig verdienmodel of begrijp ik het verkeerd, aangezien je ergens zei dat er nog een verzorger is? Dat is dan 2x €40 voor een oud paard op een landje met niet altijd begaanbare bak en rustige buitenritjes in de polder. De kosten en frequentie van naar stal moeten worden dan alleen over 2 personen verdeeld.

Nee er zit geen verdien model. 40 euro hadden ze ook toen ik het alleen deed. Alleen is het niet vol te houden in je eentje naar ik deed het tot er iemand bij kwam. En 40 euro is wat ze vinden dat iemand er voor over moet hebben. Er zit geen financieel plaatje achter. De buitenritjes daar doen wij alle gangen. En als we zouden willen mogen we hem ook op de trailer zetten (zowel ik als andere verzorger hebben geen rijbewijs dus dat kunnen wij zelf niet) wij mogen alles doen met paard wat we willen in principe. Paard is 26 maar op wat artrose na verder wel gezond ;)

Hij staat niet op een landje trouwens er is 4 hectaar land een verharde uitloop wat denk 500 tot 1000 M2 is in de winter en een loods wat is omgetoverd tot potstal het is een mooie stalling. Er staat nog een ander paard met ook een shet maar dat is van een andere eigenaar (die doen ook 2 x per week de stal ongeveer) dus het hangt niet volledig van de verzorgers af (de zorg voor ons verzorgpaard wel uiteraard. Nu heb je een compleet beeld.

Er is echter geen luxe van een binnenbak en als het warm en droog is is de buitenbak veel te zwaar en als het erg veel geregend heeft is hij ook minder te doen uiteraard. maar ik rij liever buiten. Dit was precies wat ik zocht. Paardjes staan er goed. Ik ben niet een type dat altijd hoeft te rijden, lekker bezig zijn vind ik ook leuk. Maar ik vind dat de mogelijkheid er altijd moet zijn en dat daar geen verplichting aan moet hangen "puur dressuur bijv zou ik niet doen zelfde met springen" ik heb ook geen ambities. Wil gewoon lekker met een leuk paard bezig en doe daar veel voor als de klik er is ;)

We hadden het erover dat er mensen zijn die 150 euro vragen voor 2 dagen. En dan ook nog durven te eissen dat er wordt gelest op kosten bij rijder. Dit vind ik niet in contrast en zou die advertenties al over slaan.

Ik zou bij een stal waar wel ook een goede binnenbak is 75 betalen voor die twee dagen (omdat ik de binnenbak wel zou gebruiken swinters ook met longeren)

Ik vind dat eigenaren dat rustig kunnen vragen hoor de sky is the limit. En dat moeten ze ook gewoon doen. Daarmee drijven ze niks op want we zijn er zelf ook bij hè, ik geloof niet dat er veel "betrouwbare" bijrijders zijn die dat er voor over hebben, misschien als ze de ambitie hebben naar wedstrijden te gaan dat ze bewust zo iets zoeken maar als dat dan niet meer kan ivm blessure bijvoorbeeld denk ik dat je snel bijrijder loos bent. Het hoeft niet gratis want ook wij verzorgers maken gebruik van spullen maar de spullen en alles is en blijft eigendom van de eigenaar en de keuze voor die spullen is ook aan de eigenaar ;) dus die kosten moet de eigenaar sowieso maken. Ik ga daar niet extra voor betalen. Het bedrag moet in contrast staan en dat kan voor iedereen ook anders zijn.

Voor een leasepaard betaalden wij destijds volledig stalling a375 per maand ;) en alle spullen zadel dekjes etc maar die kochten wij ook zelf dat was een andere situatie paard was volledig van ons en we reden 5 dagen per week en wilden een zadel dat ons paste ;) bij een verzorgpaard maakt de eigenaar alle keuzes en wat mij betreft kan dat niet doorgerekend worden. Overgens hadden wij toen een verzorgster die enkel 50 euro betaalde dat eigenaars de stal voor het gebruik van de bak. Wij kregen daar niks voor. Ondanks luxe stalling. Het was een goede verzorgster en dat was veel meer waard.

anjali

Re: hoeveel vragen voor bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 11:12

Zo zie je maar,er zijn ontzettend veel mogelijkheden en ook heel verschillende omstandigheden. Als iedereen tevreden is dan is het goed.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 11:53

3heathcliff5 schreef:
BeFunny schreef:

Verdienmodel? Je moet niet overdrijven hé. Denk niet dat de eigenaar veel overhoud van die 80 euro na aftrek van de kosten van het paard.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 12:07

Trouwens een toevoeging waarom ik het financiële stuk met name bij paarden die op een dure luxe stal staan alle in wel anders vind als iemand die momenteel luchaamelijk minder is.

Het financiële stukje daar kun je ook ineens in terecht komen. Dat is waar. Maaaar de keuze voor een luxe all in stal hoeft niet. Het eerste wat ik zou doen als ik financieel minder te besteden heb is kijken naar een goedkoper alternatief. Zodat ik niet afhankelijk zou zijn van een financiële bijdrage. Als je 2 verzorgers hebt die 150 betalen heb je bijna je vol pension eruit en kun je zelf nog 3 dagen rijden ;) Dat is idd een leuk verdien model

De stalling van mijn verzorgpaard is er juist één gemaakt in het belang van het paard. Zelf als hij met pension gaat staat hij hier goed. Hij hoeft hier niet meer weg en er is geen luxe voor eigenaar of verzorgers. Geen kantine, geen koelkast, geen wasmachine, geen toilet "bij hoge nood aanbellen bij de boer" maar voor de paarden is het er top. Beter kan niet.

De enigste reden als ik hier ooit zou stoppen kan de stal eigenaar zijn die heeft voor mijn vakantie de sfeer zo verziekt dat ik in mijn vakantie dacht dat kan ik missen als kiespijn. Maar dat zou ik zowel tegenover de eigenaar paard als tegenover het paard echt heel jammer vinden want het paard vind ik dus echt een topper.

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 12:39

@ Tigra_
Tja, in dit geval. Je bent eigenaar, zelf helaas door omstandigheden niet in staat om zelf de zorg aan je oudere paard te verlenen en toch €80 elke maand ontvangen. Ja, dat vind ik wel aardig verdienen.

Net als jij, vind ik ook dat er omstandigheden kunnen zijn waarbij een bijdrage niet onredelijk is. In bovenstaand geval zou ik als eigenaar eerder een kleine onkostenvergoeding aan de verzorger(s) betalen. Als bijrijder zou ik dat dan weer niet nodig vinden om te ontvanden. Dus over het algemeen ben ik meer van de gesloten beurs, zowel als eigenaar en als bijrijder.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 12:46

Nou als je lichamelijk minder bent lijkt de keuze voor volpension juist een vanzelfsprekende.

Als je verdienmodellen wil vergelijken, dan kom ik relatief gezien op het volgende uit:

1) oude bejaarde pony op wei met slechte bak en halfpension (?):
- stalgeld +/- 150 euro
- Extra kosten +/- 50 euro
- bijdrage verzorgers: 80 euro
- procentueel: 80/200 = 40% kostreductie

2) sportpaard op standaard stal hier in de buurt met bijrijder. Geen pure luxe (de duurste hier kost hier 620 pp) maar wel manege met goede binnen en buitenbak:
- stalgeld 450 euro
- diensten (zadelpasser, osteo, tandarts, griepspuit, rhino spuit, ...) 50 euro
- spullen en dekens 50 euro
- extra voer 50 euro
- extra kosten voor wedstrijden (trailer, hoefijzers, spullen, …) 100 euro
- lessen: reken ik bewust niet mee aangezien dit ‘eigen’ kosten zijn
- bijdrage bijrijder : 150 euro (je hebt op zulk paard geen 2 bijrijders want dan kan je zelf niet meer rijden op je sportpaard en verhuis of verlease je hem beter).
- procentueel: 150/700 = +/- 21 %
En dan heb ik echt niet duur gerekend, als je in het kostentopic kijkt zijn mensen die actief rijden gemiddeld zelfs meer kwijt.

Dus in vergelijking is idd geval 1 voor de eigenaar wel een gunstiger model.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 13:19

Eight schreef:
Ik vind het nog steeds belachelijk dat mensen geld vragen aan een bijrijder, je zou blij moeten zijn dat ze het voor je willen doen. Zij moeten er ook tijd voor vrijmaken :j daarom vraag ik helemaal niets aan mijn bijrijder. Ik minder gedoe met rijden zij vind het leuk, beiden blij. Tenzij je je paard echt verleased dan snap ik dat je er geld voor vraagt.

Dat tijd voor vrijmaken snap ik niet. Ze willen het toch zelf graag, rijden? Het is geen betaalde baan.
Bovendien is meebetalen aan kosten niet te vergelijken met de kosten voor het paard zelf hebben en zeker niet als je eigenlijk niets hoeft te doen aan werk en veel dingen tot je beschikking hebt. Je kan een bak gebruiken, je gebruikt alle spullen.
Belangrijkste is dat ze je paard leuk vinden, hem goed behandelen en zich aan afspraken houden.
TS geeft een behoorlijke vrije keuze in dagen, dus als je maandag een keer niet kan, kan je dinsdag misschien wel.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 13:24

TS heeft paard al verkocht, die situatie is niet meer van toepassing :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 13:27

Dat is het niet want stalgeld voor een paard en pony is absoluut ook zonder die luxe geen 150.
Geen halfpension. Stro hooi en eten zit er niet eens bij. De stal eigenaar is geen paardenmens ;)

Maar ik ben niet zo voor het alles door rekenen en berekenen.
Ik vind dat de bijdrage in contrast moet zijn en niet op basis van. Wij betalen 500 stalgeld dus als je twee dagen doet willen we 100 euro. Om dat omwille van geld te doen ;)

In ons geval is het zelfs nog eens zo dat de stal eigenaar eissen heeft met betrekking tot het komen op erf en daar zit hem het kostenplaatje in. Eigenaar krijgt niks ;)

Er zit geen enkel winst of financieel belang bij de eigenaar.
En vol pension is geen optie aangezien het paard zijn leven lang altijd 24/7 naar buiten heeft kunnen gaan en vol pension is dat niet te vinden in de regio. Daarbij horen stal werkzaamheden nou eenmaal bij paarden. Heb je een leuk bijrijdpaard dan ben ik van mening dat daar ook klusjes bij horen. Wil je dat bewust niet en zoek je bewust een paard waarbij dat niet hoeft en dus op een luxe vol pension stal dan moet je idd niet raar opkijken dat daar iets meer voor betaald moet worden. Voor mij hoeft dat niet. Sterker nog liever niet. De kans dat ik mijn draai daar kan vinden is bijzonder klein ;)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 13:30

Margee schreef:
Eight schreef:
Ik vind het nog steeds belachelijk dat mensen geld vragen aan een bijrijder, je zou blij moeten zijn dat ze het voor je willen doen. Zij moeten er ook tijd voor vrijmaken :j daarom vraag ik helemaal niets aan mijn bijrijder. Ik minder gedoe met rijden zij vind het leuk, beiden blij. Tenzij je je paard echt verleased dan snap ik dat je er geld voor vraagt.

Dat tijd voor vrijmaken snap ik niet. Ze willen het toch zelf graag, rijden? Het is geen betaalde baan.
Bovendien is meebetalen aan kosten niet te vergelijken met de kosten voor het paard zelf hebben en zeker niet als je eigenlijk niets hoeft te doen aan werk en veel dingen tot je beschikking hebt. Je kan een bak gebruiken, je gebruikt alle spullen.
Belangrijkste is dat ze je paard leuk vinden, hem goed behandelen en zich aan afspraken houden.
TS geeft een behoorlijke vrije keuze in dagen, dus als je maandag een keer niet kan, kan je dinsdag misschien wel.

Eens hoor als je het ziet als tijd vrij maken dan zou ik als eigenaar zeggen. Nou we zoeken even verder.
Het is een hobby wat je doet voor je plezier. En zelfs het stront scheppen doe ik oprecht met plezier ;)

Soms een keer invallen dat is wel tijd vrij maken en dat doe ik met liefde maar ik zou me niet 4 dagen vast willen leggen. Die twee vaste dagen vind ik juist net mooi ;)

En die klik is het aller aller belangrijkste en dat zou voor beide partijen moeten gelden. Boven geld!

Voor een paard waar de klik mee is doe ik meer voor. Dan waarbij ik kom helpen om het helpen zeg maar. Of dat ik zou moeten rijden om bijv een doel te bereiken. Leuk als je die eissen hebt maar ik ga voor dat paardje met de klik en de vrijheid en het vertrouwen ;) En ik zal dan nooit iets doen wat slecht is voor het paard en verantwoordelijk omgaan met alles. Dat hoort namelijk bij dat vertrouwen dat moet je ook verdienen.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 13:38

Het strand scheppen lijkt mij redelijk onnuttig :')

Bedoel je met de opmerking over die 150 euro dat ik de kosten voor de eigenaar te laag of te hoog heb ingeschat? En je spreekt nu over een paard en een pony, maar jullie doen samen maar 1 toch? Zorgen jullie dan ook voor alle stro, hooi en extra eten of hoe moet ik je post lezen?

Edit: aaah jammer het stand is gecorrigeerd -O-

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 14:33

Poekkie schreef:

Bedoel je met de opmerking over die 150 euro dat ik de kosten voor de eigenaar te laag of te hoog heb ingeschat? En je spreekt nu over een paard en een pony, maar jullie doen samen maar 1 toch? Zorgen jullie dan ook voor alle stro, hooi en extra eten of hoe moet ik je post lezen?

De eigenaar heeft een paard en een pony en er staat nog een eigenaar met een paard en pony.

Wij verzorgen het paard en pony van deze eigenaar. En de stal eigenaar stelt zijn bak beschikbaar en een ruimte om wat spullen als laarzen etc neer te zetten ;) ik betaal enkel die 40 euro. Eigenaar zorgt dat er stro en hooi op stal komt en voer en alle benodigdheden zoals supplementen ;) alle kosten zijn voor de eigenaar zelf behalve dus die 40 euro ;)

En wij doen wel in de middag/ avond hooi netten vullen. Mesten ennopstrooien. De stal eigenaar doet de late avond nog hooi netten vullen BTW.

En ja het moest stront scheppen zijn.

Ik heb twee vaste dagen. De andere verzorgster ook en de eigenaar van ander paard ook swinters in de middag. Eigenaar van mijn verzorgpaard gaat elke ochtend en voert dan. En dan dien wij s'middags/avond incl mesten etc.

In de zomer krijgt alleen het paard of paarden waar mee gewerkt wordt een extra voer beurt verder alleen ochtend.

Op deze manier is het op stal goed te doen is het voor niemand teveel en komen de paardjes niks te kort

En jij hebt de kosten voor de eigenaar idd te laag ingeschat. Maar dat maakt niet uit doet niets eens ter zaken want hoe dan ook er zit geen financieel belang achter voor hun ;)

Ik hoop oprecht dat je nu genoeg weet over ons want uitgebreider kan niet en ik weet eigenlijk niet waarom ik de behoefte voel om dit zo uitgebreid uit te leggen. Denk toch om het punt te maken dat ik vind dat een bijrijder/verzorger meer toevoegen dan het rijden en je daar veel aan kan hebben en het financiële stuk dat zou niet doorberekend moeten worden. Een bijdrage vind ik zelf wel altijd op zijn plaats op een manege moet je ook betalen immers en voor niks gaat de zon op ;)

En de telefoon veranderd soms zelf woorden. Heel irritant ;)

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 14:51

Bijzonder dat er plekken zijn waar een bijrijder een bijdrage moet leveren..
bij ons op stal vragen de bijrijders doodleuk ongeveer 20,- euro per keer(geen professionals) en dat is dan puur om je paard beweging te geven.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 14:54

3heathcliff5 schreef:
@ Tigra_
Tja, in dit geval. Je bent eigenaar, zelf helaas door omstandigheden niet in staat om zelf de zorg aan je oudere paard te verlenen en toch €80 elke maand ontvangen. Ja, dat vind ik wel aardig verdienen.

Net als jij, vind ik ook dat er omstandigheden kunnen zijn waarbij een bijdrage niet onredelijk is. In bovenstaand geval zou ik als eigenaar eerder een kleine onkostenvergoeding aan de verzorger(s) betalen. Als bijrijder zou ik dat dan weer niet nodig vinden om te ontvanden. Dus over het algemeen ben ik meer van de gesloten beurs, zowel als eigenaar en als bijrijder.

Naar mijn idee is dat niet verdienen. Als ik een dekje van normaal 80 euro koop met 50% korting heb ik geen 40 euro verdient. Je kan de kosten drukken maar verdienen is naar mijn idee dat je er iets aan over houdt en met 80 euro per maand kan je er volgens mij nooit wat aan over houden. Dus eraan verdienen klopt voor mij niet.

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 15:01

Er iets aan overhouden heet winst maken. Dat staat los van eraan verdienen

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 15:03

Uhm nee eraan verdienen is gelijk aan winst maken.

Je houd er wat aan over als je verdient ;)

Overgens kun je aan een bijrijder/verzorger heel veel overhouden terwijl hij of zij 0,0 financiële bijdrage leverd. Je paard kan er enorm van opknappen als je een goede hebt ;)

Malle_meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 15:06

BeFunny schreef:
Poekkie schreef:

De eigenaar heeft een paard en een pony en er staat nog een eigenaar met een paard en pony.

Wij verzorgen het paard en pony van deze eigenaar. En de stal eigenaar stelt zijn bak beschikbaar en een ruimte om wat spullen als laarzen etc neer te zetten ;) ik betaal enkel die 40 euro. Eigenaar zorgt dat er stro en hooi op stal komt en voer en alle benodigdheden zoals supplementen ;) alle kosten zijn voor de eigenaar zelf behalve dus die 40 euro ;)

En wij doen wel in de middag/ avond hooi netten vullen. Mesten ennopstrooien. De stal eigenaar doet de late avond nog hooi netten vullen BTW.

En ja het moest stront scheppen zijn.

Ik heb twee vaste dagen. De andere verzorgster ook en de eigenaar van ander paard ook swinters in de middag. Eigenaar van mijn verzorgpaard gaat elke ochtend en voert dan. En dan dien wij s'middags/avond incl mesten etc.

In de zomer krijgt alleen het paard of paarden waar mee gewerkt wordt een extra voer beurt verder alleen ochtend.

Op deze manier is het op stal goed te doen is het voor niemand teveel en komen de paardjes niks te kort

En jij hebt de kosten voor de eigenaar idd te laag ingeschat. Maar dat maakt niet uit doet niets eens ter zaken want hoe dan ook er zit geen financieel belang achter voor hun ;)

Ik hoop oprecht dat je nu genoeg weet over ons want uitgebreider kan niet en ik weet eigenlijk niet waarom ik de behoefte voel om dit zo uitgebreid uit te leggen. Denk toch om het punt te maken dat ik vind dat een bijrijder/verzorger meer toevoegen dan het rijden en je daar veel aan kan hebben en het financiële stuk dat zou niet doorberekend moeten worden. Een bijdrage vind ik zelf wel altijd op zijn plaats op een manege moet je ook betalen immers en voor niks gaat de zon op ;)

En de telefoon veranderd soms zelf woorden. Heel irritant ;)

Dus met alles wat jij voor de paarden van deze eigenaar doet, geef je ook nog 40 euro per maand toe.... ik blijf het bijzonder vinden om ervoor te betalen. Ik zou me als eigenaar kapot schamen om daar ook nog geld voor te vragen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 15:09

Als je goed gelezen had dan had je begrepen dat die 40 euro niet voor de eigenaar zijn.
Op een manege deed ik al stal klussen en toch betaalde ik ook mijn les :D dikke pech heb ik dan wel gehad dat ik nooit op die gratis leuke paarden ben gestrand waarbij ik alle vrijheid heb. Ik vind die 40 euro echt niet veel geld. En dat zou ik zelf ook vragen en ook verwachten dat netjes de verzorging van stal etc gedaan werd. Dat hoort er imo gewoon bij.

Malle_meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 15:30

40 euro valt inderdaad mee, maar naar wie dat geld ook gaat, het is een bedrag dat jij elke maand kwijt bent voor deze paarden.

Ik heb zelf een eigen paard gehad en daarna ook paarden bijgereden, en daar ook nooit voor betaald. Ik zou zelf nooit geld vragen aan iemand die tijd vrijmaakt voor mijn paard.

Op stal wel eens gehad dat iemand met eigen gezin en weinig tijd een bijrijder had die ook 80 euro per maand betaalde (en dat geld had ze ook nodig). Toen die bijrijder ermee stopte kon ze niemand meer vinden (moeilijke regio denk ik). Iemand anders die ook voor andere paarden op stal kwam, bood aan om dan extra te rijden. Toen vond de eigenaar dat daar dan ook voor betaald moest worden, maar dat ging die ruiter niet doen, het was graag of niet. Dus had de eigenaar de keus om het paard stil te laten staan of toch "gratis" te laten rijden. Ze koos gelukkig toch voor de beweging van haar paard (en terecht, daar is ze als eigenaar verantwoordelijk voor).

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 15:44

Zo zie je maar weer! Iedereen is anders en iedere situatie is anders en niks is fout als je bijrijder het prima vindt.
Ik heb een 20 jarige merrie waar ik recreatief mee rijd en vooral in het bos. Door een rugblessure kan ik maar 2x in de week (of minder) rijden terwijl mijn paard nog topfit is. Ik heb sinds kort een bijrijder die een gigantische klik met haar heeft en iedere keer zeer enthousiast terug komt!
Zij blij, ik blij en mijn paard blij ♥️ Ze hoeft hier niks voor te betalen want ik ben blij dat mijn paard wat extra beweging krijgt.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 15:48

SimoneX schreef:
Zo zie je maar weer! Iedereen is anders en iedere situatie is anders en niks is fout als je bijrijder het prima vindt.
Ik heb een 20 jarige merrie waar ik recreatief mee rijd en vooral in het bos. Door een rugblessure kan ik maar 2x in de week (of minder) rijden terwijl mijn paard nog topfit is. Ik heb sinds kort een bijrijder die een gigantische klik met haar heeft en iedere keer zeer enthousiast terug komt!
Zij blij, ik blij en mijn paard blij ♥️ Ze hoeft hier niks voor te betalen want ik ben blij dat mijn paard wat extra beweging krijgt.

Top regeling <3

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 15:49

Malle_meid schreef:
40 euro valt inderdaad mee, maar naar wie dat geld ook gaat, het is een bedrag dat jij elke maand kwijt bent voor deze paarden.

Ik heb zelf een eigen paard gehad en daarna ook paarden bijgereden, en daar ook nooit voor betaald. Ik zou zelf nooit geld vragen aan iemand die tijd vrijmaakt voor mijn paard.

Op stal wel eens gehad dat iemand met eigen gezin en weinig tijd een bijrijder had die ook 80 euro per maand betaalde (en dat geld had ze ook nodig). Toen die bijrijder ermee stopte kon ze niemand meer vinden (moeilijke regio denk ik). Iemand anders die ook voor andere paarden op stal kwam, bood aan om dan extra te rijden. Toen vond de eigenaar dat daar dan ook voor betaald moest worden, maar dat ging die ruiter niet doen, het was graag of niet. Dus had de eigenaar de keus om het paard stil te laten staan of toch "gratis" te laten rijden. Ze koos gelukkig toch voor de beweging van haar paard (en terecht, daar is ze als eigenaar verantwoordelijk voor).

Ja ik ben het ervoor kwijt.
En ja tuurlijk zou het fijn zijn als het gratis kon zeker gezien de werkzaamheden. Maar ik lig er niet van krom en voorlopig heb ik Iig een paard om lekker mee bezig te zijn en mee te rijden. En goedkoper vind je hier echt niet ;)