verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

E_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 17:53

-
Laatst bijgewerkt door E_C op 24-09-22 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 17:58

Goh, heb nu al zin in morgen :p. Hopelijk regent het dan niet... Ben sowieso een uur eerder uit, dus dat komt al mooi uit (:

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:01

Die sneeuw beviel mij enigszinds wel goed, scheelde me een hoop mest scheppen omdat ze de hele dag in het achterste weiland stonden, in de wei waar ze normaal en nu ook weer in staan konden ze de benen wel breken, daar moesten ze ook doorheen naar de stal dus stonden ze de hele dag daar achterin en alleen snachts op stal. Nu staan ze ook vaak smiddags in de stal te eten haha. Plus dat paardjelief nu supervies is, varkentje O:-). Zal haar straks maar eens onder de douche zetten, als de temperaturen wat normaal zijn. Wat dat betreft is het een nadeel dat ze geen deken op heeft :p

Pacific

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 17:50

Wauw, vandaag toch maar weer bewezen dat ik absoluut geen 'goed weer ruiter' ben. Bokker EstherCosta (ook hier in het topic, eigenaresse) zou op buitenrit en had gevraagd of ik Costa dan eerst los wou gooien, dus ik een halfuur in de regen bezig geweest, komt ze op stal: 'Goh, het regent wel heel hard, liever niet op buitenrit dus!' :')

Nu maar hopen dat ik niet ziek word :brr:

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 14:37

xNikitaaa schreef:
Wauw, vandaag toch maar weer bewezen dat ik absoluut geen 'goed weer ruiter' ben. Bokker EstherCosta (ook hier in het topic, eigenaresse) zou op buitenrit en had gevraagd of ik Costa dan eerst los wou gooien, dus ik een halfuur in de regen bezig geweest, komt ze op stal: 'Goh, het regent wel heel hard, liever niet op buitenrit dus!' :')

Nu maar hopen dat ik niet ziek word :brr:

haha een echte diehard! Ik hoop ook dat je niet ziek wordt!

Hoop dat ik serena morgen bij de buren even los mag gooien, durf met die wind niet alleen met haar naar de bak (kwartier lopen). Zondag zou ik met een vriendin naar de bak, maar nadat we de straat uitwaren zijn we weer omgekeerd omdat ze niet te houden was :(

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 17:06

Ik leef nog, ik leef nog :). Niet eens verkouden ofzo! Goede weerstand heb ik, haha.

Oh, dat is balen... Laat je weten hoe het ging?

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 17:14

Zal ik doen! :)

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:42

Vandaag was ik weer bij Serena geweest, ik kon haar nu helaas niet losgooien omdat de buurman zijn land erg nat was. Ben wel even met haar bezig geweest omdat (ik met haar) we wat problemen had met de achteruit :') En volgens mij kan ze een beetje vd, toen ik met de zweep bij haar been kwam deed ze die naar voreb. Ik denk dat de andere (ex)verzorger haar dat heeft geleerd :)

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:57

Oh, dat is ook wel een beetje gevaarlijk, als je daar zelf achter moet komen! Maar natuurlijk ook wel weer leuk.

En hoe gaat de achteruit nu?

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 20:39

Ik stond gelukkig op genoeg afstand! Ik zou zelf ook wel vd met haar willen doem, maar ik heb daar echt 0 verstand van en heb ook echt geen idee hoe je met zoiets moet beginnen!
De achteruit gaat al iets beter, maar ik moet nog wel regelmatig even een duwtje geven, dus we sijn er nog niet!

E_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 16:36

-
Laatst bijgewerkt door E_C op 24-09-22 12:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 19:43

@ Esther

Ja hoor, ik ben niet ziek geworden, gelukkig :p. Costa was er alleen niet echt blij mee :')

Zalenka1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:17

ik meldt me bij deze ook!:)
ik ben trouwens nieuw op dit forum, dus aangenaam!
heerlijk, die paarden overal in Friesland! Na een paar hele vervelende ervaringen met paarden op een manege,
begin ik na 2 jaar toch een beetje de kriebels te krijgen. vooral als ik in de trein naat Leeuwarden zit, en ik om de paar minuten uitzicht heb op mooie Friese paarden:). Ik denk erover om misschien toch een rustig lief paardje te zoeken, over mijn nare ervaringen heen te stappen en weer een beetje poetsen, soms rijden en wandelen etc.:)
Groetjes!:)

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:25

Zalenka1 schreef:
heerlijk, die paarden overal in Friesland! Na een paar hele vervelende ervaringen met paarden op een manege,
begin ik na 2 jaar toch een beetje de kriebels te krijgen. vooral als ik in de trein naat Leeuwarden zit, en ik om de paar minuten uitzicht heb op mooie Friese paarden:). Ik denk erover om misschien toch een rustig lief paardje te zoeken, over mijn nare ervaringen heen te stappen en weer een beetje poetsen, soms rijden en wandelen etc.:)

Welkom op bokt! Zelf vind ik het ook heerlijk, als je over de snelweg rijdt hoef je maar naar links of rechts te kijken of je ziet paarden :). Waar woon je als ik vragen mag?

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 14:27

Zalenka1 schreef:

ik ben ook nieuwsgierig waar je woont.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 15:16

nynke_x schreef:
ik meld me ook, ik woon in Burgum, en ook mijn verzorg paarden staan in Burgum. ik rijd nu een 14 jaar jonge KWPN tuiger ruin en ik ben bezig met het beleren van een 4 jarige KWPN ruin. als er nog mensen zijn in de omgeving van Burgum die een buitenritje met ons willen maken dan hoor ik het graag!

Altijd leuk Nynke, waar staan de paarden?

Gurbe heeft nu wel weer "winterrust", maar zodra het kan gaan we weer lekker aan de slag. Met dit weer eerst maar even rustig aan, hij is tenslotte jong genoeg.

@adin:
Leuk om je te ontmoeten gisteren:-)
Als je ooit eens hulp nodig hebt!......

E_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 15:30

-
Laatst bijgewerkt door E_C op 24-09-22 12:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Zalenka1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:03

@adin en @Yvankaxx,
ik woon eigenlijk in gelderland maar ik studeer en zit op kamers in Leeuwarden, en daar ben ik ook het meest van de tijd te vinden:).
Het is altijd wel wat druk met school en daarom mis ik de paardjes eigenlijk extra, het is echt wel een heerlijk mentaal rustpunt op een of andere manier, ik weet niet of jullie dat ook zo ervaren hahah :). Maar doordat ik in het verleden op een manege ben aangevallen door een paard wilde ik er niks mee te maken hebben. Waar ik nu .gelukkig aardig overheen gestapt ben;). Dus ik hoop in de buurt van leeuwarden iets te vinden, niet per se alleen rijden, maar gewoon weer met paarden bezig zijn en weer vertrouwen voor mezelf opbouwen.

pietaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:10

nynke_x: wat leuk om te zien waar jij nu rijd heb ik ook 2 a 3 jaar lang een verzorgpaard gehad.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 11:22

Bah, wat een sneeuw weer :S.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:25

Hier is bijna niks gevallen gister! Hooguit een centimetertje ofzo. Als die vorst nou eens stopt, kan ik misschien weer een in d vakantie rijden of überhaupt wat doen met t peerdje :-/

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:52

Gelukkig is alle sneeuw weer weg, hopen dat dat zo blijft. Heerlijk om dadelijk weer aan de slag te kunnen op de weide, nu al zin in!
Laatst bijgewerkt door Muurp op 18-02-13 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Off-topic uit de post verwijderd.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:43

Costa haar ijzer is gister los gegaan, was aan het rijden en hoorde opeens 'getik'. Ben afgestapt en naar de ijzers gaan kijken, en eentje zat inderdaad los. Heb haar toen maar even goed aan de hand uitgestapt, aangezien ze toch al wat zweette met haar dikke vacht. Hopelijk kan de hoefsmid snel komen :).

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:06

xNikitaaa schreef:
Costa haar ijzer is gister los gegaan, was aan het rijden en hoorde opeens 'getik'. Ben afgestapt en naar de ijzers gaan kijken, en eentje zat inderdaad los. Heb haar toen maar even goed aan de hand uitgestapt, aangezien ze toch al wat zweette met haar dikke vacht. Hopelijk kan de hoefsmid snel komen :).

Wat vervelend zeg!

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:36

Ach ja, het gebeurt wel vaker. Niet fijn voor Costa, maar echt veel last heeft ze er vast niet van want ik had haar nog even buiten in de bak gezet omdat ik nog niet weg hoefde en toen draafde ze gelijk weg :p.